Beslutsångest, Bärbar eller stationär?

Permalänk
Medlem

Beslutsångest, Bärbar eller stationär?

Hejsan.. Har ju haft en jädra otur med datorerna jag valt .. bärbara då.. så jag skulle vilja ha lite argument för och emot bärbar och stationär för att lätta upp :)..

Det väger mellan.. Dell Inspiron 9400, Duo1.83Ghz, 60gb, 7800GS, 1024mb ram

eller.. AMD64 4200+ X2, 1024mb ram, 19" TFT, 250gb hdd, Geforce 7900GT..

Vad skulle ni valt.. varför?

Med vänliga hälsningar.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

ekonomi vs spelprestanda

Tjo

Hur mycket pengar har du? Hur stort behov av att kunna spela avancerade spel har du? Jag menar, en bärbar är väl alltid högre upp på önskelistan än en stationär. Men om du har som krav att kunna spela det allra senaste utan att lägga ut 25000 på en gaming-laptop så blir du ju helt enkelt tvungen att köpa en stationär!

... vet inte om det var till någon hjälp men:)

Permalänk
Medlem

Enkelt

Om du tänkt spela lite nyare spel ska du helt klart välja en stationär men köp då en am2 plattform ifall du tänkt ha amd eller en conroe compatibel plattform om du ska har intel. Då kan du uppgradere senare om du det skulle behövas. Den stationära är enkel och billig att uppgradera och bra mycket snabbare. Att det går att byta kylning samt klocka en stationär är ju också en fördel.
Hur många olika dator her du beställt nu?

Permalänk
Medlem

Bärbar är ju skönare, dessutom verkar det nästan som om bärbara datorer har fått mer eller ungefär lika mycket prestanda som stationära. Visst finns det ju kraftfullare stationära men det är stora burkar.

Bärbar för att kunna använda den i princip var som helst utan sladdar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Bärbar är ju skönare, dessutom verkar det nästan som om bärbara datorer har fått mer eller ungefär lika mycket prestanda som stationära. Visst finns det ju kraftfullare stationära men det är stora burkar.

Bärbar för att kunna använda den i princip var som helst utan sladdar.

Jo det är ju det.. men dom systemen jag nämde så kostade Dell 13800 och Amd 4200+ stationär 12500..

Så mycket mer prestanda är det säkert..

hur bra presterar ett 7800GS tro?

Med vänliga hälsningar.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!