Permalänk
Medlem

Snabb kritik på designutkast

Tjo, har suttit och plitat på en ny design till min hemsida nu i helgen, tänkte kika efter vad ni tycker Är en del kvar att göra, finns en del buggar, men nyfiken på vad ni tycker smått generellt om hur det ser ut hittils. Om någon orkar, är nyfiken på hur den ser ut i IE 5.X och Safari.

http://213.65.109.185/ibisaeg/

Permalänk
Hedersmedlem

Klart funkis!

Hittar egentligen inget att gnälla på.

Permalänk

Vad är sökfunktionen till? Man kommer in på ditt forum när man söker men det är ju inte direkt tydligt. Sökfältet känns lite brett också. Vad gör -hide- för nåt? png filer blir inte bra i IE då bakgrunden inte blir genomskinlig. Länksidans två bilder hamnar snett i FF men inte i IE.

Visa signatur

Även vackra fåglar skiter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brandskadad
Vad är sökfunktionen till? Man kommer in på ditt forum när man söker men det är ju inte direkt tydligt. Sökfältet känns lite brett också. Vad gör -hide- för nåt? png filer blir inte bra i IE då bakgrunden inte blir genomskinlig. Länksidans två bilder hamnar snett i FF men inte i IE.

Ah mjo, det beror på att det är med forumet jag skriver inläggen på förstasidan. Skall fixa om så att forumet har samma utseende som sidan, så det kommer kännas bättre då. Bredden har du nog rätt i, skall kika på det.
Humm, -hide- borde gömma den blåa delen av logo/meny-prylen, fungerade det inte?
Mjo, .pngs är det bara så länge, inte orkat konvertera till .gif eller så än

Permalänk

Tycker du kan snygga till "Login" och sökknappen, passar inte in just nu!

Permalänk
Medlem

Behövde trycka tre gånger för att kunna se den där bilden i galleriet, och då hade jag ändå tryckt på gallery först. Så fyra klick för att kunna se en enda bild. Det får du nog göra om faktiskt, max tre klick ifrån, vart man än är nånstans, helst färre.

Förstod inte riktigt fanlistingsgrejjen. Men den har säkert nåt obskyrt värde för folk som är intresserade av andras bloggar, vilket jag inte är, vilket jag sagt tidigare, vilket är tråkigt att lyssna på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Behövde trycka tre gånger för att kunna se den där bilden i galleriet, och då hade jag ändå tryckt på gallery först. Så fyra klick för att kunna se en enda bild. Det får du nog göra om faktiskt, max tre klick ifrån, vart man än är nånstans, helst färre.

Förstod inte riktigt fanlistingsgrejjen. Men den har säkert nåt obskyrt värde för folk som är intresserade av andras bloggar, vilket jag inte är, vilket jag sagt tidigare, vilket är tråkigt att lyssna på

Hehe, irriterade mig på det jag med Fast skriptet jag kör verkar fungera så, kanske går att korta ner, skall kika.
Fanlistingsarna försvinner nog när jag lägger upp den, tappat intresset för dem. Och är inte direkt bloggar, men mer medlemslistor man kan gå med i för att visa att man gillar/är intresserade av vissa saker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Ah mjo, det beror på att det är med forumet jag skriver inläggen på förstasidan. Skall fixa om så att forumet har samma utseende som sidan, så det kommer kännas bättre då. Bredden har du nog rätt i, skall kika på det.
Humm, -hide- borde gömma den blåa delen av logo/meny-prylen, fungerade det inte?
Mjo, .pngs är det bara så länge, inte orkat konvertera till .gif eller så än

-hide- funkade i IE men inte i FF för mig. Känns inte som en nödvändig grej ändå om det inte sker automatiskt. Om jag nu inte satt och letade funktioner skulle jag nog inte bry mig om den.

Visa signatur

Även vackra fåglar skiter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brandskadad
-hide- funkade i IE men inte i FF för mig. Känns inte som en nödvändig grej ändå om det inte sker automatiskt. Om jag nu inte satt och letade funktioner skulle jag nog inte bry mig om den.

Humm, skumt. Fungerar för mig i alla webbläsare. Tillåter du cookies och/eller javascript i Firefox? Men säkert mitt fulhack till javascript som ställer till det Om någon kan se vad som är fel skulle jag vara evigt tacksam

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Humm, skumt. Fungerar för mig i alla webbläsare. Tillåter du cookies och/eller javascript i Firefox? Men säkert mitt fulhack till javascript som ställer till det Om någon kan se vad som är fel skulle jag vara evigt tacksam

Ja du ser...va tvungen att tillåta cookies också. Vad ska det bli på sidan när den e klar? En avancerad kompissida eller nåt seriösare?

Visa signatur

Även vackra fåglar skiter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brandskadad
Ja du ser...va tvungen att tillåta cookies också. Vad ska det bli på sidan när den e klar? En avancerad kompissida eller nåt seriösare?

En mer personlig sida, där jag kan klottra ner saker. I stort sett samma som den är idag, fast dock är min server är nere, aja.

Skall ta mig ett kik på det ni kommenterat på nu, tack så mycket

Permalänk

Ser ut som en bra början. Fast du måste ju ändra loggan och lägga på css på formulären.

Visa signatur

daytona 675 -08, iphone 4, samsung full hd, ps3 = svarta leksaker

Permalänk
Medlem

Stilren och bra färger men tycker du ska göra någonting åt texten som står uppe på loggan.
Snyggare font exempelvis med någon fade eller blur effekt i PS.

I IE och FF såg det bra ut, har inte kollat något i koden iof.

Permalänk
Medlem

Får up att jag ska skriva in user\pass när jag går in på sidan

~deX

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D