Permalänk
Medlem

Första vattenkylningen

Nu är det dags att ta steget mot vattenkylning! Jag har alldrig använt vattenkylning förut och vill nu ha hjälp med att välja delar till en bra vatten kylning som ska kyla både CPU och GPU.

Jag har kollat lite på Petra´s techshop och har kommigt fram till:
http://stareboy.no-ip.org/dump/filer/Petras%20_techshop.PNG

Skulle det funka eller finns det något paket med allt som behövs inkluderat? Helst vill jag handla i Sverige med jag även tänka mig att handla utomlands om det blir mycket billigare.

Priset kan tänkas gå upp till ca 2000kr.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk

Jo, det ser mkt bra ut, ser inget fel alls med kittet.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Så det ska bara gå att koppla ihop och köra? Behövs det några fler saker?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk

Jupp, bara att koppla ihop. Se dock till att rengöra radiatorn med ättika innan du sätter ihop systemet. Finns massa skit i den sen tillverkningen.

Du kanske skulle köpa lite mer slang också ?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Jag e lite nybörjare på vattenkylning , men hur fungerar det egentligen ? Den sprutar väl inte vatten på grafikkortet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Jag e lite nybörjare på vattenkylning , men hur fungerar det egentligen ? Den sprutar väl inte vatten på grafikkortet

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=3...

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Medlem

Tack för svaren Då blir det till att beställa så snart jag får pengar...

Kommer att lägga upp en bygglogg på det hela då jag kommer att bygga om chassit en hel del också.

"quiet gamestation"

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB