Ds lite-tråden, samt vanliga Ds. ;)

Permalänk
Medlem

Fick mitt R4 förra veckan och är väldigt nöjd med mitt köp. Köpte på psxcare för 565kr inklusive frakt. Snabb leverans som fan. Rekommenderas!

Iaf så har jag en liten fråga. Har sett att folk får ett extra skal med sitt R4. Det fick inte jag av nån anledning, utan fick istället en ljusblå wriststrap till mitt DS som ser ganska billig ut
Ska det vara så, är då min fråga? De kanske har börjat med det istället för skalen nu?
Är det nån annan som varit med om samma sak kanske?

Har ingen direkt användning av en wriststrap då jag har orginalet kvar som jag fick med mitt DS, och jag tror inte jag hade använt den även om jag inte hade haft en för den ser så ful ut

Men ett vitt skal till R4:n hade ju varit najs. Men det gör mig inte så mycket.

EDIT: Fick förresten det där blåa plast etuiet till och där ser man tydligt att där är plats för två kassetter. Så det verkar ju vara något nytt de har börjat med.

En annan fråga också förresten:
Har märkt att ibland om man tar i lite för mycket när man ska sätta in Micro SD kortet i R4:n så typ "fastnar" det och man får hålla på ett tag innan man kan trycka ut det igen. Är det vanligt?
Inget stort problem då det alltid lossnar till slut, och om man bara tar det lugnt så händer det inte. Men ändå.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av synt4x
Fick mitt R4 förra veckan och är väldigt nöjd med mitt köp. Köpte på psxcare för 565kr inklusive frakt. Snabb leverans som fan. Rekommenderas!

Iaf så har jag en liten fråga. Har sett att folk får ett extra skal med sitt R4. Det fick inte jag av nån anledning, utan fick istället en ljusblå wriststrap till mitt DS som ser ganska billig ut
Ska det vara så, är då min fråga? De kanske har börjat med det istället för skalen nu?
Är det nån annan som varit med om samma sak kanske?

Har ingen direkt användning av en wriststrap då jag har orginalet kvar som jag fick med mitt DS, och jag tror inte jag hade använt den även om jag inte hade haft en för den ser så ful ut

Men ett vitt skal till R4:n hade ju varit najs. Men det gör mig inte så mycket.

EDIT: Fick förresten det där blåa plast etuiet till och där ser man tydligt att där är plats för två kassetter. Så det verkar ju vara något nytt de har börjat med.

En annan fråga också förresten:
Har märkt att ibland om man tar i lite för mycket när man ska sätta in Micro SD kortet i R4:n så typ "fastnar" det och man får hålla på ett tag innan man kan trycka ut det igen. Är det vanligt?
Inget stort problem då det alltid lossnar till slut, och om man bara tar det lugnt så händer det inte. Men ändå.

Inga problem med min M3 Simply iaf.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Angående R4 och skal, jag har för mig att första batchen inkluderade både vit och svart. Batcher efter det hade antingen vit eller svart, men inte bägge.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Kanske en fråga som ställts innan i tråden men jag ställer den ändå
Kan jag beställa ett spel till DS från t.ex. dvdboxoffice som är NTSC format funkar det då på min PAL-maskin?

Permalänk

inte varit så aktiv med mitt DS sen jag köpte det tyvär.
var igår in och glodde lite på webhallen över spel samt över spel som ska komma.
såg då att det fanns en hel drös utav strategi spel,alltså gammla godingar från amiga tiden samt mer.
settlers,anno 1701,sim city,theme park m.m.
la en beställning på allihopa(och en bokning på det där anno1701).
i byggar spelen kan man ju nästan ana att touchscreenen kommer att vara till stor nytta,blev väldigt nyfiken på detta hur det hela är uppbyggt utöver det.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZtyLe
Kanske en fråga som ställts innan i tråden men jag ställer den ändå
Kan jag beställa ett spel till DS från t.ex. dvdboxoffice som är NTSC format funkar det då på min PAL-maskin?

DS är helt regionsfri, så ja spelen kommer att funka.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
inte varit så aktiv med mitt DS sen jag köpte det tyvär.
var igår in och glodde lite på webhallen över spel samt över spel som ska komma.
såg då att det fanns en hel drös utav strategi spel,alltså gammla godingar från amiga tiden samt mer.
settlers,anno 1701,sim city,theme park m.m.
la en beställning på allihopa(och en bokning på det där anno1701).
i byggar spelen kan man ju nästan ana att touchscreenen kommer att vara till stor nytta,blev väldigt nyfiken på detta hur det hela är uppbyggt utöver det.

Heh, sim city är väl iofs roligare än theme park, men ja, theme park tyckte jag inte ens var så kul på amigan =P, sim city skulle säkert duga som toalettspel/faaan vad tråkigt jag har.

Settlers är ju grymt dock

Jag har inte spelat så mycket nu heller, mest för att.. *host*, err, speltillgången i själva enheten var fryst för tillfället ;D

Hade ju varit roligare om man hade någon att lira med också, men jag känner inte så mycket folk och online är det ju friendscodeshor.

Permalänk

nja,det var inte theme park till amigan jag syftade på;),utan till PS tex:).
att spela theme park på amigan var ingen bra ide precis,låååååånga ladningstider.

sim city/theme park köpte jag mest för att jag var intresserad över hur det hela är uppbyggt med touchscreenen osv,typ "peka på byggnad och sen placera den där man vill ha den" och att det är spel som håller ett bra tag.
settlers köper jag däremot för att det just är ett utav mina favorit spel genom tiderna samt att man nu kan ta med sej spelet överallt.
dom andra köpte jag för att dom föll mej helt i smaken:)

EDIT: ett spel som jag skulle vilja se på DS är först och främst hearts of iron 2...man ser då hela världskartan på den övre skärmen och man förflytar trupper och annat på touchscreenen,helt underbart.
men det kommer säkerligen inte att hända,men det skulle ha varit nice:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

Laddningstider? Minns jag inget av, men möjligt att jag körde det ifrån hårddisk, minns inte.

Hur som helst har jag inte provat sim city eller theme park på DS, inte heller Settlers, men ja, Settlers äger ;/

Hearts of iron vet jag inte vad det är.

Kanske borde spela igenom tutorialen av advanced wars...

Need på någon att spela bomberman med! ;/

Edit: Meningen med mitt första inlägg var inte att dissa ditt val av spel(-kategori), men det kanske du förstod =P, alla får spela vad de vill, SÅLÄNGE DET INTE ÄR CS ELLER DOTA FÖR DE SUGER!

Final Fantasy IV, Etrian Odyssey och säkert några spel till verkar ju riktigt skoj med, alla Castlevania o så med såklart.

Kirby Canvas Course tyckte jag var skoj.

Permalänk

genom HDD på amigan så gick det ju lite fortare,men jag var en utav dom stackarna som körde det genom disketter=P.

hearts of iron= man får välja vilket land som helst under ww2 och sen ta över hela världen om man så vill...mycket bra spel...skulle passa utmärkt på DS med tanke på att det just är mycket strategiskt flyttande utav trupper samt mycket text och val man måste fixa med...dock så vet jag ej om hårdvaru delen skulle klara av spelet=/

nej nej,tog det ej som nån diss,ville bara dela med mej lite=P

FF3..någon som spelat det på DS och kan ge lite feedback?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

FF 3 är säkert ok det med, men FF IV ser ju tokgrymt ut, jag har inte spelat något av dem förr så jag vet inte vilket som är bäst eller roligast dock, men FF IV ser lätt intressantast ut.

Nu tänkte jag säga att om du hade spelat det förr så skulle du ju veta hur det var, men så kom jag på att trean ju aldrig släpptes i europa, så det är ju lite svårt. Jag tycker väl mest bara att det låter jobbigt att strida med massa fiender hela tiden, men ja, tänker man så är väl kanske inget spel bra för en

Kolla FF IV-screenshotsen på http://www.dsnytt.se/ (tom jag som skickade in urlerna ;/)

Permalänk
Medlem

mangemani: HOI2 skulle vara grymt på DS men de måste någ skala ner spelet lite eftersom även om grafiken är ganska primitiv så kräver spelet ganska mycket om det ska flytta på 1945 och framåt, typ om man börjar på 36 kampanjen så har du någ 500+ divisioner om du spelar som USSR.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
mangemani: HOI2 skulle vara grymt på DS men de måste någ skala ner spelet lite eftersom även om grafiken är ganska primitiv så kräver spelet ganska mycket om det ska flytta på 1945 och framåt, typ om man börjar på 36 kampanjen så har du någ 500+ divisioner om du spelar som USSR.

mjo,det blir rätt så krävande när ett antal år har gått=/..men hur som helst,dom får banta ner grafiken eller whatever så mycket dom vill,bara själva liret är intakt.

ingen som vet om civilization eller colonization ska komma till DS?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Fjärrkontroll mythtv

Hej!

Sitter här och funderar på att göra om min ds lite till en fjärrkontroll till mitt mythtv-system. Har suttit och kollat lite på dsLinux men har några frågor som hade varit kul om någon kan svara på.

1. Eftersom den ska vara fjärris vill jag ju att den är så snygg som möjligt, vad behöver jag för hårdvara till den(inklusive till min dator) och var kan jag köpa hårdvaran i sverige om möjligt?

2. Funkar x-systemet till DSlinux, så att man kan göra ett snyggt interface?

Tack på förhand!

/mala

Permalänk
Avstängd

Ingen aning om vad du behöver för hårdvara, eller menar du flashcart? Vad som helst i princip, g6 real kanske?

Slot1-lösning som verkar ball, något dyrare än flera av alternativen men inbyggd patchning av homebrew:
http://www.divineo.cn/cgi-bin/div-cn/nds-cevo
En sådan låter dig köra nds-roms och homebrew.

Slot2-lösning av samma märke:
http://www.divineo.cn/cgi-bin/div-cn/nds-cmcs
Billigare än M3, vet inte hur tillförlitligt det är att det kommer patchar och så till den där dock, för vid Slot2-lösningar måste man patcha spelrommar, fördelen är att du kan köra GBA-homebrew och rommar.

Passme:
http://www.divineo.cn/cgi-bin/div-cn/nds-ckds
Behövs för att boota slot2-lösningen ovan, ett alternativ är att ta exempelvis m3 lite + passcard 3 i ett färdigt paket.

Slot1-lösning med inbyggt minne:
http://www.divineo.cn/cgi-bin/div-cn/nds-g6r8
Lösningarna ovan för slot1 och 2 kräver att du köper ett MicroSD-kort löst, med ovanstående kort har du 1GB inbyggt minne ifrån början.
Klarar inte GBA-rommar men annars är det ju finfint, du kan ju komplementera med ett kort som fixar GBA-rommar, förslagsvis ezflash v 3-in-1 om du vill. Det ger GBA-funktionallitet, rumble pack och minne till Opera.

DS-linux stödjer nog inte X, det är ju bara 4MB minne... en lösning vore väl att göra en websida som du kommer åt via exempelvis dsorganize, lynx eller opera.

Permalänk

Tja!

Har snart klarat New Super Mario bros till NDS. Vilka andra spel rekommenderar ni? Jag är inte så förtjust i spel där man måste stressa med pennan (mininspelen i nsmb) men mest sugen på fler plattformsspel.

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrilletuff
Tja!

Har snart klarat New Super Mario bros till NDS. Vilka andra spel rekommenderar ni? Jag är inte så förtjust i spel där man måste stressa med pennan (mininspelen i nsmb) men mest sugen på fler plattformsspel.

Castlevania: Dawn of Sorrow och Castlevania: Portrait of Ruin.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Påväg ifårn Hong-Kong!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Avstängd

Fint, men du skulle ju tagit det rosa(/koppar-?)tonade istället! ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Fint, men du skulle ju tagit det rosa(/koppar-?)tonade istället! ;D

den e snygg den med... men ville ha en silver.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att köpa en DS, när jag har pengar.

Får man fortfarande med ett demo spel?
Är det värt pengarna om man inte har tänkt köra med piratsaker?

Eftersom jag har fått lite flashbacks ifrån Pokemon Blå, så undrar jag ifall det finns några bra pokemon spel till DS

Peace! (och Go´natt)

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Äger du redan ett ds eller blir det ditt första?

har 3 stycken.

DS phat silver
DS Lite White
och nu denna!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Funderar starkt på att köpa en DS, när jag har pengar.

Får man fortfarande med ett demo spel?
Är det värt pengarna om man inte har tänkt köra med piratsaker?

Eftersom jag har fått lite flashbacks ifrån Pokemon Blå, så undrar jag ifall det finns några bra pokemon spel till DS

Peace! (och Go´natt)

Nej det var nog bara de första "tjocka" dsen som hade med ett demo på metroid prime.

Hur skall jag veta om det är värt pengarna för dig, framförallt tycker jag väl att folk som har tröttnat på sina för det de kanske inte har så många spel och inte är intresserade av att köpa nya kanske ändå skulle överväga möjligheten, jag menar, om de nu ändå inte bryr sig och ändå inte kommer köpa några spel så ger det ju ingen förlust för Nintendo, men det kanske kan väcka liv i deras konsoll igen.

Det finns ju pokémon pearl/diamond, så där är det ju lugnt iaf. Men finns väl många spel som jag tycker verkar ok.

För övrigt är Nintendo numera värt mer än Panasonic, och nästan lika mycket som hela Sony (i värde på aktierna mätt, Sony är väl värt en 5% mer typ..), eller 51 miljarder dollar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
http://hem.bredband.net/andthr/gloss-silver.jpg

Påväg ifårn Hong-Kong!

Barry, vad kostade det?
Blir menyerna på Kinesiska?

Ska du sälja ditt gamla DS?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Avstängd

Jag är väldigt säker på att du kan välja engelska i menyerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Barry, vad kostade det?
Blir menyerna på Kinesiska?

Ska du sälja ditt gamla DS?

1572:- med frakt blev det..

Du kan ställa in engelska såklart.

är samma firmware i alla ds skulle jag tro..

mitt gamla ska sälja sig

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Har funderat på att köpa mig en Nintendo DS nu och skulle vilja veta var det är billigast. Gärna ett MÅSTE spel som jag kan köpa med.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Kolla prisjakt/pricerunner?

Jag vet inte riktigt vad som är "måsten"... men tja, här kommer en liten lista på spel jag tror är intressanta:

Bomberman - Det är ju bomberman! Bara kul som multiplayer, men då väldigt.
Castlevania Dawn of Sorrow
Advanced Wars Dual Strike
Mario Kart DS - Inte världens roligaste men alla har det och man kan köra multiplayer.
Kirby Canvas Course - Kul pusselspel, kort dock.
Nanostray - Om man nu gillar Shoot'em Ups.
Tetris DS - Fungerar säkert fint multiplayer.
Lost Magic
Metroid Prime Hunters
Super Princess Peach
Random brain training/brain age.
New Super Mario Bros
Top Gun
Megaman ZX
Mario Hoops 3 on 3 - Basket..
Dragon Quest heroes Rocket slime
42 All-Time Classics - backgammon, othello, kort o dylikt, men bara vettigt i multiplayer.
The Legend of Spyro
Superman Returns
Yoshis Island DS
Children of Mana
Star Fox Command
Castlevania Portrait of Ruin
Mario VS Donkey Kong 2 March of the minis (?) - Inte kört det ännu..
Lunar Knights
Harvest Moon DS
Pokémon Pearl/Diamond
Puzzle Quest
Spider Man 3
Etrian Odyssey

Jag har säkert missat några titlar, får väl kolla lite nogare sen, men av det där tror jag att det finns många rätt bra.

Visst ja, Diddy Kong racing kanske.. Ace Atorney har jag inte spelat, de där musikbröderna som alla gillar tycker jag inte verkar så intressant. Finns trummaskin och gitarr på det, kan säkert rätt person tycka är kul.

Yoshis Touch and Go är kul och lätt men det är väl inget man köper...

Spelar själv Etrian Odyssey nu, typ mud/nethack, dvs går runt i en "rutlabyrint" med ett guild på fem gubbar valda från ca 10 klasser, lvlar upp dem, får nya skills, vapen o dylikt. Personligen gillar jag pusselspelen mest, lirar etrian nu men puzzle quest kanske är lika bra eller roligare eller något, final fantasy iii ju rätt likt med, samma sak med children of mana.

Magical Vacation finns inte i Europa ännu :(, eller så har jag bara missat det.

Permalänk

2 måste spel(för mej iaf) är ano1701 och settlers när dom släpps.
förbokade och klara:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer