Permalänk

HDD krash!

Nu har min HD krashat efter att jag försökt skapa en Img fil med nero.. nero hängde sig o jag tänkte nu kanske det är bäst att starta om datorn, Hårdisken där jag sparde Img filen krashade då vid nästa start,
datorn körde CHKDSK automatiskt vid uppstart och får att Filpostsegment xxxx saknas ... nu har den körts så i 6 timmar, från nr 400 til 5000 finns väll 23000 totalt? sen har jag även testat att gå in direkt och sett att /D: som krashades syns men när man vill öppna den frågar datorn, "vill du formatera denna disk"? så frågan är nu.. går det att rädda partitionen? eller ska jag formatera o sen försöka köra någon recovery prog??

snälla brainstorma lite åt mig. har fått bra respons på andra problem, hoppas att ngn kläcker ngt smart!

Mvh

Edit1.. Disken har fått ändelsen "RAW" läst i faqen om det.. o den beskrivningen som står där suger!

sä här kommer jag upp med en ny som kanske fungerar

Edit2.. hm eftersom det verkar som att det finns personer som inte orkar eller vill dela med sig info om hur man fixar detta har jag kommit på på en temporär löning att formatera Hddn och sen köra GetDataBack

har dock funnit en till lösning till som dock inte verkade fungera för mig eller så var det så att jag inte riktigt förstog hur jag skulle gå till väga!

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

detta program verkar vara guld, ni som får liknande problem kanske vill testa denna valmöjlighet, om ni lyckas., grattis!

Visa signatur

][ AMD XP 64 3500+ "Newcastle" @ 2.2 GHz socket 939 ][ MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra ][ 2048mb ram ][ Leadtek Geforce 6800GT 256mb ][ 600gig Hdd ][ Tagan 480W ][ 2* 19 TFT Hansol H950 + mus o skit...

Permalänk

Jag hade samma problem som dej, ena hd:n hade RAW som filsystem så jag provade TestDisk som du länkade till och jag fick fart på hd:n. Jag vet inte riktigt hur jag gjorde men det funkade i alla fall...

Tack för länken. Hoppas att du får fart på din hd.