Död dator... moderkort eller nätagregat?

Permalänk
Medlem

Död dator... moderkort eller nätagregat?

Idag satt jag och spelade då min dator plötsligt dog och ett brummande ljud kom ut ut högtalarna.

Moderkortet och CPUn är bara sex månader gammalt. Nätaggregatet är snart 3 år gammalt tror jag. Det kördes ganska hårt nu på slutet med 7900GT i burken.

Jag tog ut alla komponenter och moderkortet gav det brummande ljudet till högtalarna tills bara nätaggregatet var ihopkopplat.

Ska jag reklamera moderkortet? Eller kanske det inte är trasigt?

Vad ska jag göra med min dator??

Visa signatur

ASRock 939DualSATA2 | AMD Athlon 64 3700+ San Diego @ 2,75 GHz| Twinmos 1024 MB DRR400 | PowerColor HD 2900 Pro @ 700Mhz | Samsung SATA 400 GB X 2 + Samsung SATAII 300GB | Samsung SyncMaster 940B | Zalman CNPS7000B-Cu | Corsair 520W | Antec Sonata I | ADDA 120mm

Permalänk

Du har ingen kompis som du kan få låna ett nätagg av? Annars vet jag inte så mycket om felsökning, men det var det första jag kom att tänka på.

Permalänk

Som beast sa, enklast är att först testa med nätagget. Då vet du om det, är det som är trasigt. Är det moderkortet, är det bara att reklamera.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel