Dell 2407, någon som köpt den nyligen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yul
Min har anlänt kl.11.00 i dag. Allt verkar vara OK. Texten är dock ingen höjdare om man inte kör på högsta upplösningen. Jag tycker att 1920x1200 är lite för smått. Kör därför 1680x1050.
Fick rev. A03 men i dokumentationen står det här och där A01, antagligen gamla instruktionsböcker.
Min skärm är tillverkad i Tjeckiska republiken, vilket är nyhet de hade tillverkningen tidigare i China.
Testat köra GTR2 spel i 1920x1200, måste säga fantastiskt upplevelse.
Tänkte bara säga att det är väldig skillnad mellan rev.A02 och A03. A03 har ny panel HN208 och Firmvare V1B20.
Allmänt utom texten, är jag nöjd och tycker att köpet är ett fynd.

Besttällnig 2006-10-25
Leverans 2006-11-22

Du har cleartype påslaget?
Testat lite Oblivion nu, laggar MINDRE i 1920x1200 än i 1280x1024.
Beror ju såklart på klen propp & mindre klena graffekex.

Om jag ska köra dubbla skärmar med min gamla 17" dell kopplad via VGA,
var ska jag koppla in den?
24-tummaren sitter såklart på primary-platsen på det kort det ska & via DVI,
ska den lilla skärmen kopplas på samma kort, eller på det andra?
(Jag kör alltså 7900GTO@SLI)

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Du har cleartype påslaget?
Testat lite Oblivion nu, laggar MINDRE i 1920x1200 än i 1280x1024.
Beror ju såklart på klen propp & mindre klena graffekex.

Om jag ska köra dubbla skärmar med min gamla 17" dell kopplad via VGA,
var ska jag koppla in den?
24-tummaren sitter såklart på primary-platsen på det kort det ska & via DVI,
ska den lilla skärmen kopplas på samma kort, eller på det andra?
(Jag kör alltså 7900GTO@SLI)

Mvh

Jag har cleartype påslaget, men det är ingen större skillnad med eller utan.
Om du har två grafikkort kan du testa att ansluta VGA skärmen till det andra. Om det är problem testa båda skärmarna på samma grafikkort.
En sak till; hoppas att alla har INSTALLERAT drivrutiner för den nya Dell skärmen.

Visa signatur

K8N NEO4 Platinum, AMD 64 FX-55, XFX 8800 GT, Raptor 2x36,7GB, OCZ PC 3200 Rev.2 2x512MB, OCZ 600w,
Audigy2ZS, Zalman 7700Cu, Lian-Li PC V1200, Win XP

Permalänk
Medlem

Jag fick my nyss också kl 12 idag :D.... DEN ÄR STOR!!!

Mycket nöjd med den, har inte testat spel endast en HD film och den är kkanon !

Permalänk
Discokungen

Men ARGH! Får vänta tills imorron på min skärm! Det är outhärdligt!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yul
Jag har cleartype påslaget, men det är ingen större skillnad med eller utan.
Om du har två grafikkort kan du testa att ansluta VGA skärmen till det andra. Om det är problem testa båda skärmarna på samma grafikkort.
En sak till; hoppas att alla har INSTALLERAT drivrutiner för den nya Dell skärmen.

fick min idag med vars kollar man vilken REV man fått? skall installera "drivrutinerna nu, varför är de så nödvändiga om skärmen fungerar som den ska? vad är cleartype och vad gör det för skillnad? samt vars slår man på det?
kan tillägga att jag testat diverse XBOX360 spel, säger bara WOW vilken skillnad!!!
mkt nice skärm!

Visa signatur

markus

Permalänk
Medlem

Hej ingen som råkar sitta på en rabbarkod som vill dela med sig av den?

Permalänk
Medlem

Vaddå installera drivrutinerna, det är ju bara så man får en signatur på vad det är för skärm som är installerad i windows enhetshanteraren, du får ju ingen grafikförbättring eller inställningsprogram...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yul
Schenkers Tracking funkar inte med de uppgifter vi fått från Dell. Om din beställning är på väg, kan du maila Schenker och fråga. De svarade inom 10 min. Mail förfrågan hittar du på deras sida/kontakt.

Schenkers tracking fungerar inte eftersom man måste ha deras referensnummer vilket Dell inte ger ut. Det bästa är att ringa eller maila Schenker direkt (www.schenker.se för att hitta kontaktinfo). För mig hade de strulat till leveransen och inte meddelat när de skulle komma så jag får snällt vänta tills imorgon då jag får vara hemma innan jag kan sätta tänderna i min.

Verkar som alla är Rev A03 förresten eftersom de kommer direkt från fabrik. Paneltypen är inte helt självklar dock. Dom har börjat med en ny interna märkning på Dell så lite osäkert vilken panel som sitter i.

Permalänk

Det går inte att starta upp bf2, någon tanke kring det?

Permalänk
Medlem

Antagligen för att du har en upplösningsinställning i bf2 som 2407:an inte hanterar. Prova att starta bf i olika skärmupplösningar genom att lägga till och eventuellt ändra följande i "Target" till genvägen för bf2:
+szx 1600 +szy 1200

Permalänk
Medlem

Bara en lite fråga, hur många här fick en eller flera döda pixlar på sina skärmar?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Meny

Blev förvånad att menyn överensstämmer inte med vad som står i guiden.
Om man kopplar skärmen via DVI kontakt, är man nästan utan möjlighet att justera tex kontrast. Andra menyer är också reducerade. Talade med Dell support; de säger om man har digital bild så går det inte att justera.
Det går naturligtvis via grafikkortet, men jag tycker att det är märkligt att man måste acceptera en digital blid som den är.
Förövrigt tycker jag att grundinställningen är så ljusstark att man blir nästan solbränd.
Vet någon hur kan man på bästa sätt kalibrera denna skärm?

Visa signatur

K8N NEO4 Platinum, AMD 64 FX-55, XFX 8800 GT, Raptor 2x36,7GB, OCZ PC 3200 Rev.2 2x512MB, OCZ 600w,
Audigy2ZS, Zalman 7700Cu, Lian-Li PC V1200, Win XP

Permalänk

Re: Meny

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yul
Förövrigt tycker jag att grundinställningen är så ljusstark att man blir nästan solbränd.

true, det fina är att jag sitter med en läcker metrosexuell solbränna. Passar bra med betongstänk och skäggstubb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
.

Verkar som alla är Rev A03 förresten eftersom de kommer direkt från fabrik. Paneltypen är inte helt självklar dock. Dom har börjat med en ny interna märkning på Dell så lite osäkert vilken panel som sitter i.

A03 - Firmware V1B20; Panel HN208
A02 - Firmware V1B15; Panel LTM240L2

Som man kan se A03 är helt omarbetad version, hoppas bara till det bättre.

Visa signatur

K8N NEO4 Platinum, AMD 64 FX-55, XFX 8800 GT, Raptor 2x36,7GB, OCZ PC 3200 Rev.2 2x512MB, OCZ 600w,
Audigy2ZS, Zalman 7700Cu, Lian-Li PC V1200, Win XP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muSashi
Bara en lite fråga, hur många här fick en eller flera döda pixlar på sina skärmar?

Krävs ju att alla som har en svarar innan vi vet det, men jag har inga döda pixlar på de två rev. A03 jag har fått iaf.
Helt underbar skärm f.ö., så jäkla nöjd.

Mvh

Permalänk
Medlem

Kollat bara informativt-inga döda. Jag tycker att skärmen är verkligen skön, vidare hade alla vi som beställde nu otroligt tur med den omarbetade V.A03.
Jag har dock gått ifrån DVI anslutning för att man inte kan justera bildens egenskaper. Kör VGA anslutning nu.

Visa signatur

K8N NEO4 Platinum, AMD 64 FX-55, XFX 8800 GT, Raptor 2x36,7GB, OCZ PC 3200 Rev.2 2x512MB, OCZ 600w,
Audigy2ZS, Zalman 7700Cu, Lian-Li PC V1200, Win XP

Permalänk
Medlem

Inga döda pixlar på min.. och visst kan man ändra kontrast och ljusstyrka på dvi-anslutningen?
Jag har för mig att jag kan det iaf..

Visa signatur

#1: Intel i7-2600K | 8GB RAM | 780 GTX Ti | 8x Samsung EVO raid-10 LSI 9271-8i
#2: Dell XPS 1330
http://www.excellent-servers.se - http://www.excellent-hosting.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yul
A03 - Firmware V1B20; Panel HN208
A02 - Firmware V1B15; Panel LTM240L2

Som man kan se A03 är helt omarbetad version, hoppas bara till det bättre.

Beteckningen HN208 är Dells interna beteckning (vilket de har infört på alla Dellskärmar), detta är troligen ett sätt för Dell att dölja vilken panel som sitter i. Man kan alltid hoppas att den beteckningen innebär att de har bytt panel, men många på forumen tror till trots att det är samma panel som i Rev A02. Ingen förutom Dell och paneltillverkaren/na verkar veta. ChrisM på Dell forumet skriver att det bara är firmwaren som ändras i RevA03. Om de har bytt panel så vill nog inte Dell att de som sitter med tidigare Revs ska få reda på det då Dell skulle få en massa returnerade skärmar vilket skulle kosta dem en massa $..

Permalänk
Medlem

Nu har man en fråga, hur mkt skiljer det igentligen mellan vga och dvi ??

För att det verkar vara bättre med vga, det är mer inställningar mm.

Hur kalibrerar man skärmen för bästa bild ?, Spelade cs source och terroristerna såg något skumt, banan var ljus och fin medan gubbarna var mörkare och så

Annars är skärmen grym

Permalänk
Discokungen

Jag som alltid uppskattat DVI mer eftersom min Eizoskärm har fått mycket skarpare bild och ghostingen försvunnit helt jämfört med D-Sub. Men tja, blir det bara samma bild med DVI och D-Sub så kan det ju kvitta. Men den här jävla väntan!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ibrgha88
Nu har man en fråga, hur mkt skiljer det igentligen mellan vga och dvi ??

För att det verkar vara bättre med vga, det är mer inställningar mm.

Hur kalibrerar man skärmen för bästa bild ?, Spelade cs source och terroristerna såg något skumt, banan var ljus och fin medan gubbarna var mörkare och så

Annars är skärmen grym

Det är överhuvudtaget väldigt begränsade möjligheter att ställa in bilden,
de räknar med att alla skall köra DVI och där kan man inte göra något.
Med VGA har man några inställningar att välja.
Det enklaste är att ladda ner Microsofts Color Panel och välja en profil där.
Jag har valt Adobe RGB 1998, som är ganska säkert kort.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=1E33...

Visa signatur

K8N NEO4 Platinum, AMD 64 FX-55, XFX 8800 GT, Raptor 2x36,7GB, OCZ PC 3200 Rev.2 2x512MB, OCZ 600w,
Audigy2ZS, Zalman 7700Cu, Lian-Li PC V1200, Win XP

Permalänk
Medlem

Fått min skärm nu. Rev A03, men...ser tydliga problem med banding och problem i pixel persistence tester där jag ser ghosting och får glitches när objekt rör sig.

Någon annan som har samma problem med deras Rev A03?

Edit: Bandnings problemen upphörde i Desktop Mode när jag switchade mellan Gaming Mode till Desktop Mode och hade en gradient bild framme. Gaming Mode och Multimedia Mode ger dock banding problem och glitcharna och ghostingen finns kvar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
Fått min skärm nu. Rev A03, men...ser tydliga problem med banding och problem i pixel persistence tester där jag ser ghosting och får glitches när objekt rör sig.

Någon annan som har samma problem med deras Rev A03?

Edit: Bandnings problemen upphörde i Desktop Mode när jag switchade mellan Gaming Mode till Desktop Mode och hade en gradient bild framme. Gaming Mode och Multimedia Mode ger dock banding problem och glitcharna och ghostingen finns kvar.

Jag tänkte just skriva att det bästa resultatet uppnår man i Desktop läge, men du hann redigera före mig.

Visa signatur

K8N NEO4 Platinum, AMD 64 FX-55, XFX 8800 GT, Raptor 2x36,7GB, OCZ PC 3200 Rev.2 2x512MB, OCZ 600w,
Audigy2ZS, Zalman 7700Cu, Lian-Li PC V1200, Win XP

Permalänk
Medlem

Någon annan med skärmen som kan kolla om det får glitches i Passmark Monitor Test när de kör testet "LCD Pixel Persistence"? Enligt denna tråd på Dell forumet ska man returnera skärmen om man ser glitches eller ghosting uppstå på några av de fem kuberna i detta test, men jag undrar om det inte är panelen i sig och inte mitt exemplar som lider av detta problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
Någon annan med skärmen som kan kolla om det får glitches i Passmark Monitor Test när de kör testet "LCD Pixel Persistence"? Enligt denna tråd på Dell forumet ska man returnera skärmen om man ser glitches eller ghosting uppstå på några av de fem kuberna i detta test, men jag undrar om det inte är panelen i sig och inte mitt exemplar som lider av detta problem.

Glitchar får jag på alla kuber.

Citat:

No banding and noise in desktop mode in all vertical and horizontal gradient test patterns, check pixel persistence so that there is no stutter or hitch (freeze or release) or trail ghosting in the 5 white boxes moving across the screen at various speeds, a must pass for gaming, if hitch, return or exchange LCD

Så jag får ta kontakt med Dell.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Discokungen

Bara min som är skarpare i vänsterkanten än i högerkanten? Funderar på att byta till DVI igen då det brukar hjälpa. Annars är den inte speciellt skarp och läcker rätt mycket ljus på svart backgrund.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
Någon annan med skärmen som kan kolla om det får glitches i Passmark Monitor Test när de kör testet "LCD Pixel Persistence"? Enligt denna tråd på Dell forumet ska man returnera skärmen om man ser glitches eller ghosting uppstå på några av de fem kuberna i detta test, men jag undrar om det inte är panelen i sig och inte mitt exemplar som lider av detta problem.

JAg har ladat hem test versionen, men vet inte vad du menar :).
va är glitches till och börja med ?:)

Edit: Nu vet jag vad du menar?, dom dära lådorna som rör sig i olika hastigheter ?, mina "hackar" fram eller vad man ska säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Krävs ju att alla som har en svarar innan vi vet det, men jag har inga döda pixlar på de två rev. A03 jag har fått iaf.
Helt underbar skärm f.ö., så jäkla nöjd.

Mvh

Fick inga döda pixlar på min heller.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Discokungen

Min har inte heller några döda pixlar. Och skärpan blev mycket bättre med DVI. Aldrig att jag kör med D-Sub på den mer.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViZioN
Inga döda pixlar på min.. och visst kan man ändra kontrast och ljusstyrka på dvi-anslutningen?
Jag har för mig att jag kan det iaf..

jag kan ändra allt på min utan problem med DVI.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233