OpenPhone & nätverksproblem. Omöjligt.

Permalänk

OpenPhone & nätverksproblem. Omöjligt.

Go morgon.

Sitter med programet OpenPhone IPC som följde med våran växel och stöter på problem. Tanken är att man genom programet ska kunna ansluta till växeln och sen få tillgång till telefonbok, ringa internt, ringa godtyckligt telefonnumer. Ja du ska i princip kunna göra allt som du kan med en vanlig bordstelefon.

Till problemet. Ansluter jag till växeln genom det lokala nätverket är det inga problem. Allt fungerar som det ska.
Men när jag ansluter via t.ex 3G-kortet i min laptop blir det problem. Öppnat upp växeln med DMZ i brandväggen så den ansluter utan problem.
Men av nån anledning får jag inget ljud när jag ringer! Får ton (ljud), slår nummret & då blir det tyst (telefonen jag ringer ringer så det är enbart ljudet som försvinner, allt annat fungerar).
Iom att det fungerar lokalt känns det som att det har något med brandväggen att göra. Men vad isf?

Losning: Allt jag behovde gora var att ansluta genom VPN. Vem vet, kanske det hjalper nagon

Visa signatur

System1: Nf7-s 2.0 ¤ Barton 2500+ ¤ 2*256 T/W PC3200 ¤ 9700 pro ¤ 220 gb ¤ Chieftec Scorpio ¤ 3dmark01 18162
System2: A7v333 ¤ XP2200+ ¤ 2*256 PC2700 ¤ 8500le ¤ 80 gb ¤ Kitty Midi Tower
System3: P4 2,6 Gz ¤ 512 Mb ¤ 120 Gb HD ¤ 9800 pro ¤ Dell