FAQ: Foobar2000 / Visa din Foobar2000 layout

Permalänk
Medlem

lassekongo83: Snyggt! Använde foo_uie_single_column_playlist ett tag sedan, det var väldigt mycket beta då. Hittade t.ex. ingen funktion för att ta bort vissa låtar från playlisten, fungerar det nu? Eller ligger den bara på ett annat ställe än vad standard gör? Och fick inte heller bilder att fungera, någon som har en idee på det? Inga felmeddelande eller något, bara inget. Så just nu ser den ut såhär typ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cic
lassekongo83: Snyggt! Använde foo_uie_single_column_playlist ett tag sedan, det var väldigt mycket beta då. Hittade t.ex. ingen funktion för att ta bort vissa låtar från playlisten, fungerar det nu? Eller ligger den bara på ett annat ställe än vad standard gör? Och fick inte heller bilder att fungera, någon som har en idee på det? Inga felmeddelande eller något, bara inget. Så just nu ser den ut såhär typ.

Single_columns fungerar väldigt bra just nu tycker jag. Har man rätt kod så kan man markera låtar och ta bort dom ifrån playlisten om man så vill.

Vad är det för bilder som inte fungerar. Knapparna eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Single_columns fungerar väldigt bra just nu tycker jag. Har man rätt kod så kan man markera låtar och ta bort dom ifrån playlisten om man så vill.

Vad är det för bilder som inte fungerar. Knapparna eller?

Man kunde markera, men när man högerklickade (eller tryckte [del], som var min delete from playlist knapp) så fanns inte alternativet Remove.

Jag kommer inte ihåg vilken funktion det var men det var någon som skulle rita ut en bild. Men utan en bättre felbeskrivning av mig är det omöjligt att lösa och jag kommer inte ihåg kod eller ens funktionen jag använde :p, tänkte om det fanns något vanligt som brukade strula.

Permalänk
Medlem

Lassekongo:
Min progressbar fungerar inte?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chew
Lassekongo:
Min progressbar fungerar inte?

Ladda hem den absolut senaste verisionen av Track Info Mod och prova med detta igen.

// PerSecond
$if(%isplaying%,$puts(progress,$muldiv(%playback_time_seconds%,$sub(%_width%,24),%length_seconds%))
$drawrect(10,75,$sub(%_width%,20),8,brushcolor-null pencolor-220-220-220),)
$ifgreater($get(progress),0,$padding(9,75)$drawrect(3,2,$get(progress),4,brushcolor-200-200-200 pencolor-nulll),)

Det är viktigt att du har just // PerSecond innan progressbaren.

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

ooke, prästen lyssnar alltså på armin van buuren ;)... really nice

however, använder jag enbart WMP 10/11 (mors/min egen) och VLC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Ladda hem den absolut senaste verisionen av Track Info Mod och prova med detta igen.

// PerSecond
$if(%isplaying%,$puts(progress,$muldiv(%playback_time_seconds%,$sub(%_width%,24),%length_seconds%))
$drawrect(10,75,$sub(%_width%,20),8,brushcolor-null pencolor-220-220-220),)
$ifgreater($get(progress),0,$padding(9,75)$drawrect(3,2,$get(progress),4,brushcolor-200-200-200 pencolor-nulll),)

Det är viktigt att du har just // PerSecond innan progressbaren.

Det blir knasigt i koden, några radbrytningar lite här och var. Samma med då du la upp layouten första gången.

Kan du lägga upp i ett textdokument istället, så skulle nog allting fungera?

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeefus
Det blir knasigt i koden, några radbrytningar lite här och var. Samma med då du la upp layouten första gången.

Kan du lägga upp i ett textdokument istället, så skulle nog allting fungera?

Gjort.
http://home.no/lassekongo83/fb2k/singlecolumnslayout12-06.txt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Ladda hem den absolut senaste verisionen av Track Info Mod och prova med detta igen.

// PerSecond
$if(%isplaying%,$puts(progress,$muldiv(%playback_time_seconds%,$sub(%_width%,24),%length_seconds%))
$drawrect(10,75,$sub(%_width%,20),8,brushcolor-null pencolor-220-220-220),)
$ifgreater($get(progress),0,$padding(9,75)$drawrect(3,2,$get(progress),4,brushcolor-200-200-200 pencolor-nulll),)

Det är viktigt att du har just // PerSecond innan progressbaren.

det är bara till och lyfta på hatten och tacka så mycket

Permalänk

nån som kan förklara varför foobar är så mycket bättre än winamp? (utom minnesanvändningen då..)

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
nån som kan förklara varför foobar är så mycket bättre än winamp? (utom minnesanvändningen då..)

Finns så mkt, listan kan göras lång.
Fb2k kan inte beskrivas, det lär upplevas helt enkelt!

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prästen!
Finns så mkt, listan kan göras lång.
Fb2k kan inte beskrivas, det lär upplevas helt enkelt!

ja men börja med de bästa då

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Här är min foobar conf

Visa signatur

i7 3770k, 16 DDR3, Geforce 570 GTX, 5Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
ja men börja med de bästa då

KERNEL STREAMING!
Snyggt om man orkar, lättviktigt, enbart de funktioner du behöver, väldigt behändigt keybinding-system.

Det var de jag kom att tänka på just nu! Kan uppdateras

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk

Super läcker Underworlds

Jag har precis börjat med foobar och älskar det, nu ska jag bara träna på att få till en snyggare layout. Min ser ut så här just nu :

Visa signatur

MSI Z77A-GD55, Socket-1155, Intel Core i7-3770K @3.50GHz, Gainward GeForce GTX 690 4GB, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB, Kingston HyperX 3K SSD 240GB

Permalänk

Kan inte någon lägga Hela sitt Foobar i en Zip fil och länka det vorre nice så slipper man skriva allt. Så om ni gör en Zip med era Foobarmappar så kan man ju göra en ända stor med massor av olika stilar på Foobar

BTW Läste FAQ typ 100 GGG Fattade 0

Mappen är ju ändå bara på 5,90 MB

Visa signatur

Jag har en dator?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikSultan
Super läcker Underworlds

Jag har precis börjat med foobar och älskar det, nu ska jag bara träna på att få till en snyggare layout. Min ser ut så här just nu : http://img11.imagepile.net/img11/thmb66913foobar.jpg

Tackar, har bara kvar att fixa covers till skivorna

Visa signatur

i7 3770k, 16 DDR3, Geforce 570 GTX, 5Tb

Permalänk
Medlem

Tjo,
har bara en snabb liten fråga. Om jag har ett album som saknar tracknumber, hur gör jag smidigast för att lägga till det? Vet att jag kan ta "Properties" för varje låt och lägga in det på den vägen, men skulle vilja veta om det finns något snabbare sätt.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av footwalker
Kan inte någon lägga Hela sitt Foobar i en Zip fil och länka det vorre nice så slipper man skriva allt. Så om ni gör en Zip med era Foobarmappar så kan man ju göra en ända stor med massor av olika stilar på Foobar

BTW Läste FAQ typ 100 GGG Fattade 0

Mappen är ju ändå bara på 5,90 MB

Du får lära dig som alla andra, det fu inte förstår dig på kan du fråga om här.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F4ke
Tjo,
har bara en snabb liten fråga. Om jag har ett album som saknar tracknumber, hur gör jag smidigast för att lägga till det? Vet att jag kan ta "Properties" för varje låt och lägga in det på den vägen, men skulle vilja veta om det finns något snabbare sätt.

Du kan prova med något masstag program. Finns på http://musicbrainz.org/ tror jag. Har dock aldrig använt något utav dessa program själv, så jag vet inte hur de fungerar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

TagScanner använder jag. Riktigt smidigt program som nästan gör det roligt faktiskt.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F4ke
Tjo,
har bara en snabb liten fråga. Om jag har ett album som saknar tracknumber, hur gör jag smidigast för att lägga till det? Vet att jag kan ta "Properties" för varje låt och lägga in det på den vägen, men skulle vilja veta om det finns något snabbare sätt.

jag använder "Tag & Rename". Ett bra program tycker jag iaf

Permalänk
Medlem

Ny layout:

Edit: config på sidan 4.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

F4ke: Om informationen finns i filnamnet så kan du använda masstagger. Annars finns det som sagt plugins som gör det åt dig.

lassekongo83: Snyggt igen :D.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Ny layout:
http://home.no/lassekongo83/fb2k/fb2k_setup8.png
Postar configen när jag har gjort mig ett par egna knappar. De jag använder nu heter Smoke.

'
Du är fan sjuk må jag säga:D

Visa signatur

i7 3770k, 16 DDR3, Geforce 570 GTX, 5Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cic
F4ke: Om informationen finns i filnamnet så kan du använda masstagger. Annars finns det som sagt plugins som gör det åt dig.

lassekongo83: Snyggt igen :D.

Masstagger? Vet att jag har använt det i tidigare versioner av Foobar, men hittar inte det i 0.9 =/

Sedan vill jag inte använda något program för det, utan det skulle vara smidigare med ett plugin, av flera skäl. Ska testa pluginet som du länkade till lite mer nu, tack

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F4ke
Masstagger? Vet att jag har använt det i tidigare versioner av Foobar, men hittar inte det i 0.9 =/

Sedan vill jag inte använda något program för det, utan det skulle vara smidigare med ett plugin, av flera skäl. Ska testa pluginet som du länkade till lite mer nu, tack

Du kanske inte kryssade i det vid install? Annars finns det under högerklick => Tagging => Manage Scripts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cic
Du kanske inte kryssade i det vid install? Annars finns det under högerklick => Tagging => Manage Scripts.

Ah, det hade du så rätt i! Tackar för det, löste sig med en om-installation

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Hej!
Undrar om någon har lite tips på fina configs. Har försökt koda lite själv men det går inte så bra

Skulle vilja ha något i denna stilen:

Loop Troop - Modern Day City Symphony - 1999
01. Intro (feat. DJ Noise) - 1:23
02. osv osv - 0:00

Väldigt simpelt. Skulle någon kunna göra detta?

Visa signatur

Xbox Live Gamertag - decaar
Zepto Mythos !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F4ke
Tjo,
har bara en snabb liten fråga. Om jag har ett album som saknar tracknumber, hur gör jag smidigast för att lägga till det? Vet att jag kan ta "Properties" för varje låt och lägga in det på den vägen, men skulle vilja veta om det finns något snabbare sätt.

Om dom ligger i ordning så kan du markera alla låtar i albumet > properties > auto track number.