SweC utser den bästa websidan -06!

Permalänk
Medlem

SweC utser den bästa websidan -06!

Ja, det vore väl kul?

Inga speciella kategorier, bara de websidor du besöker ofta tack vare; innehåll, dess utseende eller av annan anledning.

Om alla redogör för sina tre (3) favoriter, sen får exempelvis 1:an 10 poäng, 2:an 5 poäng och 3:an 3 poäng. (Är det rimligt?)

Jag (eller vi) räknar sen samman poängen och gör en lista med de 10 (20, 30 eller vad det nu kan bli) bästa. Alt. en omröstning om den bästa sidan.

Listan bör (skall) se ut såhär för att underlätta räkningen (ja, det är min lista.. ).

1: www.last.fm
2: www.wikipedia.org
3: www.flashback.info

Finns intresset, eller ska vi skippa det, eller göra på nåt annat sätt. Tell me!

/kej

Permalänk
Medlem

1. google
2. wikipedia
3. digg

Tror inte det hinner komma någon sida dessa 3 månader som är kvar som slår någon av dem :).

Permalänk
Medlem
Permalänk
Glömsk

1. Wikipedia
Att motivera detta känns nästan lite överflödigt. Wikipedia blir bättre med tiden.

2. Google Groups
Att bara skriva "Google" här tycker jag är fel eftersom sökmotorn Google bara är en slags metasida, som hittar andra webbplatser (visserligen är den väldigt bra på det, men Google i sig vill man ju använda så lite som möjligt). Därför specifierar jag Google Groups speciellt, som är Googles bästa funktion hands down. Begriper inte att Google gömt denna i en liten fånig popupmeny på framsidan.

3. Flashbacks forum
Fastän det känns som att administratörerna på Flashback börjat censurera mer de senaste åren i och med att forumet växt är det ändå det enda stora diskussionsforumet där ordet verkligen är fritt. Detta är en bättre resurs än alla svenska tidningar (här räknar jag SvD, DN, GP, Sydsvenskan... de andra två är inte tidningar ) tillsammans av den anledningen. Så finns det ju annan info där också, förutom samhällskommentarer.

Kanske ändrar det här inlägget om jag har glömt något. De bästa sidorna använder man ju trots allt så mycket att man tar de för givna.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk

1. slashdot.org
nyheterna kanske inte alltid är jättebra, men några av komentarerna är riktigt bra.

2. wikipedia.org
även om man bör ta faktan där med ett par kilo salt så är det en mycket bra källa till information.

3. sweclockers.com
även om jag kanske inte skriver på forumet så mycket så läser jag det dagligen. bra information i många klistrade trådar och bra moderatorer som håller ordning på smeten

Permalänk
Medlem

1. Wikipedia
Mäktigt
2. 456 Berea Street
Förbannat bra webbresurs, fin design också.
3. Last.fm
Bra, kan bli bättre.

Det här är ett sådant typiskt ämne där min åsikt baseras på vilken dag det är, vad jag har haft för (webb-baserade) behov under dagen och vilka webbplatser jag för tillfället tycker är riktigt bra. Svårt att bara nämna tre samt i rangordning.

Permalänk
Medlem

Dom jag surfar på mest altså?

1. www.digg.com <- nyhetssida där man kan rösta på hur intressanta nyheterna är. Dom som många röstar på kommer upp på förstasidan. Man bör ha ett kritiskt öga vid surfning där dock.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Glömde jag säga det? Hmm, dumt gjort. Men ska vi hålla på 1 vecka, eller hur ska vi göra?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

1. Wikipedia
Överlägset den sida jag spenderar mest tid på. Om det än är för att slöläsa om något krig under 1600-talet för att jag inte har något bättre för mig, eller för att förstå vem lonelygirl15 är som jag såg någon skriva på en korkad blogg om så är det engelska Wikipedia som används.

2. Regeringen
Förvånansvärt bra sida. Sverige i utländska medier, ambassadörsstaffetten, länder och regioner och för att inte nämna allt offentligt tryck som finns att tillgå. Dessutom är det i XHTML 1.0 Strict. Det är inte alla regeringar som har klarat av det.

3. TV-kalendern.se
Inte direkt den sidan jag besöker flera gånger dagligen, men den är helt oumbärlig. Istället för .txt-filer och att tvingas att ändå kolla på tv.com för att se om avsnittet verkligen sänds så blir det ett enkelt knapptryck för att få all information.

Tre paragrafer som alla har "sida" i första meningen. God svenska där, John. Du imponerar på dig själv.

Permalänk
Permalänk
Medlem

1. Linuxportalen.se
2. slashdot.org
3. wikipedia.org

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Avstängd

1. www.aftonbladet.se Motivering: Nyheter får man aldrig för mycket av.
2. www.superstart.se Motivering: Bra för snabbkoll om teveprogram.
3. www.google.se Motivering: Bra sökmotor för det mesta.

Dom där harvar åtminstone jag igenom vid varje surfsejour.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Foto-Tråden Bästa tråden på forumet

www.slayradio.com Bara bra TV-spelsmusik. Dygnet runt!

www.imageshack.us Hostar bilderna där, och fort går de

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk

Skriver helt enkelt de sidor jag spenderar mest tid på:

http://www.sweclockers.com/forum/ Kommentarer överflödiga

http://www.warpdrive.se/ Alltid kul att fördriva lite tid på

http://www.adlibris.se Grymma priser på böcker och ett sanslöst sortiment

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

1. Wikipedia
2. Flashback
3. Engadget

typ

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

1. Wikipedia - Utan denna sida hade jag inte klarat mina studier
2. deviantArt - Mycket mycket mycket snygg och bra konst i alla dess former och färger.
3. tv.blarg.se - Lätt och behändig tevetablå

Permalänk

1: www.sweclockers.com/forum - Första sidan jag kollar när ja går in på nätet. Inte särskilt bra men i brist på annat:P
2: www.gmail.com - Vad skulle man göra utan gmail?
3: www.fotosidan.se - Har börjat besöka den mer och mer den sista veckan:P

Fan va svårt när man bara fick välja 3, känns ju som man lika gärna kunde haft 10 andra på samma platser.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

1. wikipedia - den engelska sidan
2. dn.se - bra nyhetssite med skön layout
3. flashback.info - bra forum där det är mindre censur än många andra forum

Permalänk
Medlem

1. Youtube
2. Gmail
3. Wikipedia

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
  1. Google — allvarligt talat så kan det inte vara något annat på förstaplatsen om man tänker på hur ofta den används.

  2. Wikipedia — allvarligt talat så kan det inte vara något annat efter Google (syftar på den engelska versionen allt som oftast, men det kvittar kanske).

  3. Hmm… grymt svår. DN blir det nog.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

1. Google, eller närmare bestämt Personalized Home, med gmail-inbox, rss-feeds, kalender etc. och såklart sökning.
2. Flickr
3. Last.fm

Egentligen borde väl även jag lagt en röst på tv.blarg.se, men det känns tråkigt att rösta på sin egen sida ;P

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

iMac 27" Quad + Canon 20D + EF 17-35/2.8L (säljes) + Konica TC + 28mm/1.8 + Leica M8 KÖPES

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

1. Wikipedia
2. Google
3. Something Awful

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem

1. Google (sökmotor)

2. Gmail

3. OS Dever

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

1. Digg.com
2. Flickr.com
3. Wikipedia.org

På en delad fjärdeplats ligger bl a gmail, youtube, bloglines, del.icio.us, last.fm. En topp 5 eller topp 10 skulle varit mer passande.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm