Permalänk
Medlem

Välja Hårddisk?

Tjena kompisar

Jo sitter och funderar på 2 olika diskar runt 900:- 250GB Sata.

Antingen en Western Digital Caviar 250GB SATA II 7200varv/min 16MB

eller

Seagate Barracuda 7200.10 - Hårddisk - 250 GB - inbyggd - 3.5" - SATA-300 - 22-positionskontakt - 7200 rpm - buffert: 16 MB

Vilken skulle ni välja?

Eller ni kanske rent av har bättre förslag på sata disk

Permalänk
Medlem

För 900 kr kan du få en hårddisk 320 GB. Finns gott om 250 GB-modeller för under 800.

Sen om du väljer WD, Seagate eller Samsung tror jag inte spelar någon större roll såvida du inte är någon slags hårddiskkonnässör (men då hade du nog inte ens ställt frågan). Har läst positiva saker om allihopa. Själv har jag en Samsung P120S 250GB och är nöjd så här långt.

Permalänk
Medlem

Oki tack för svaret

En annan fråga. vad menas med 22-positionskontakt är det en ny sata kontakt eller?

Permalänk
Medlem

Nja, med det menas att det är dels en 7-pins kontakt för dataöverföring, samt en 15-pins strömkontakt (= 22 pin). Alltså, man bör kontrollera att det finns en ledig 15-pins strömkontakt från nätaggregatet. Om så ej är fallet, är det en god idé att införskaffa en adapter av typ 4-pin -> 15-pin.

Permalänk
Medlem

Som jag trodde då alltså. undrar varför dom har valt att skriva det enbart på vissa av diskarna då.

Permalänk
Medlem

Köper du Seagate har du garanti kvar efter 3år (de har 5år), det är inte dumt. Prestanda/ljud/pris är ingen större verklig skillnad melland diskarna idag (såvida du inte tycker om att onna till en syntet-bench)..

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Hitta en prisvärd seagate 320GB sata II på komplett

Tack för hjälpen