Nästa leverans av Wii - Tråden!

Permalänk
Medlem

8 feb kl 15:04 Tyskland, Försändelsen har sorterats
8 feb kl 15:04 Tyskland, Aviserat, levereras enligt särskild överenskommelse

Wheooow äntligen händer de grejjer men vafan betyder detdär?

Permalänk
Medlem

Kan inte se vart man registrerar sig som kund på www.amazon.de .. måste man ju göra för att kunna betälla

Visa signatur

Jonkan - What you do, is what you are.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j0nkan
Kan inte se vart man registrerar sig som kund på www.amazon.de .. måste man ju göra för att kunna betälla

Lägg varan i korgen.
Till höger kan du klicka "Zur kasse gehen (Gå till kassan)".
I nästa steg väljer du
"Ich bin ein neuer Kunde. (Jag är ny kund)" och fyller i din mailadress. Från det får du klara dig själv.

Permalänk
Medlem

Fick min wii idag. Beställde i måndags kväll. Mkt snabb leverans. Nu ligger delarna utsprida i min säng och jag ska snart koppla ihop allt och testa den.

Permalänk

hur går det med leveranserna här i sverige egentligen?har dom flesta här på forumet lyckats att lägga vantarna på en Wii än?
ser att det är full import från tyskland som gäller:p

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Fick min av en slump från den lokala GAME-butiken. Var nere strax efter årsskiftet och skrev upp min intresseanmälan. Dom ringde efter 2-3 veckor, hade fått in sju varav jag tjackade en

Vet inte hur det ligger till för andra?

Visa signatur

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön bakom dungen vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

Permalänk
Medlem

www.psxcare.com har ett gäng i lager, en vän beställde en idag.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j0nkan
Kan inte se vart man registrerar sig som kund på www.amazon.de .. måste man ju göra för att kunna betälla

Du kan dessutom t.ex. registrera dig på www.amazon.co.uk för att sedan beställa via www.amazon.de eftersom adressuppgifter osv är samma för bägge sidor.

Permalänk

Lade beställning på Game strax efter releasen... fortfarande inte kommit in något.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt igår! Beställde från amazon.de. Rekommederas starkt! Nu har jag både PS3 och wii!! Perfekt ju Kommer xbox med något bra exklusivt spel som inte är ett hjärndött FPS så kanske jag ordnar ett sådant med. Microsoft skall tydligen ha köpt upp RARE så det kan tänkas att man får köpa ett 360 för att lira spel som banjo kazooie osv. Fan va skoj man hadde med det spelet på N64 tiden!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Fick mitt idag, eller tekniskt sett igår då, beställde 4/2 från Tyskland som var i söndags. De var helt ok leveranstid med andra ord, alla prylar har funkat perfekt än så länge fått igång det trådlösa också..

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem

Fick mitt igår(torsdag) på morgonen. Beställde 23.30 i måndags. Det var klart över mina förväntningar!

Nu håller jag bara på att krigar med det trådlösa..
Nån mer som har bredband från BBB och som haft problem?
Har ingen direkt router utan det är trådlöst modem. Det borde ju lika fint tycker jag. Får fel 52030. Om nån har lösning så pm:a mig gärna!

Permalänk
Avstängd

nu har jag inget wii men jag gjorde en googling på det felnummret , och den verkar betyda att wii vill ha dhcp aktiverat i routern så den får en 192.168.1.xxx adress..

OM det nu är så , så kan du inte använda ditt bbb modem eftersom det är ett modem med trådlös switch och ingen router...
(Man får 5 externa dynamisla ip av bbb en i varje port)

Men som sagt så har jag inget wii och vet inget om den heller , möjligt att den även funkar med externa adresser....

Permalänk
Medlem

Mm har sett att man måste ta sig in i routern och ändra med den felkoden.. Kanske måste jag köpa en wifiusb-mackapär till wii. Några hundra extra men då sätter man i den i datorn och skickar trådlöst internet till wii. Det måste funka.

Permalänk
Medlem

Ja, eller köp en riktig trådlös router istället

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

9 feb kl 13:45
Försändelsen har passerat Postens Företagscenter för vidare transport till mottagarens Serviceställe

Skynda er nu, Posten!
Jag hoppas att allt är som det ska med sakerna, men det verkar ha gått fint för er andra som jag hoppas på det bästa jag med.

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt igår! Tog endast 5 dagar. Hur bra som helst!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Vad ska man säga till posten för att få sitt svenska koll-id?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gnutt3n
Vad ska man säga till posten för att få sitt svenska koll-id?

Det är bara att säga att du väntar ett paket från Tyskland och att du har ett tyskt kolli-id och undrar om du kan få det svenska, inte svårare än så.

Permalänk
Medlem

bara å sätta igång å ringa då

EDIT: Posten gav mig ett kolli-id som inte fungerar :/?, När börjar det fungera?

Permalänk
Medlem

SÅg att PCCITY har fått in dom igen, men endast säljer den i en totalt CP bundle.
Hatar när dom ska hålla på så. idioter.
http://www.pccity.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-pcci...
jag menar vem fan vill ha farcry och Marvel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Ja, eller köp en riktig trådlös router istället

Jag gjorde det direkt efter jag skickat det meddelandet. Jag köpte en NETGEAR WGR614 och den funkar utmärkt med wii! Dessutom har den nästan samma vita färg som wiit :D.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t0mt3j
Jag gjorde det direkt efter jag skickat det meddelandet. Jag köpte en NETGEAR WGR614 och den funkar utmärkt med wii! Dessutom har den nästan samma vita färg som wiit :D.

Jag har en likadan, funkar ypperligt.

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

Nu har jag spelat ett bra tag och har förutom ett glatt humör, ont i armen. Jag sträckte den på tennis...

Hur som helst, allting fungerade prima! Inga som helst problem med mitt första utlandsköp, vilket är bra så jag inte avskräcks från att beställa utomlands i framtiden. 10/10 till Amazon.

Ännu en gång, tack som fan x-dr3am för tipset. Utan dig skulle jag inte haft Wii förrän om någon månad säkert.

Permalänk
Medlem

Samma här! Lite verk i axel och sånt men man vänjer väl sig! Zelda tänker jag vänta med att lira tills jag fått min 42" LCD. Bownlingen i wii sports är grymt skoj! Det enda jag är besviken på dock är dom HUTLÖSA priserna i wii store! 80kr för ett 20kb snes rom? Är dom inte kloka eller?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Nu har jag beställt en Wii från amazon.de, har redan köpt ett exemplar av Zelda på Elgiganten.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
SÅg att PCCITY har fått in dom igen, men endast säljer den i en totalt CP bundle.
Hatar när dom ska hålla på så. idioter.
http://www.pccity.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-pcci...
jag menar vem fan vill ha farcry och Marvel?

håller med, idioter!

Visa signatur

Msi p67a-c45 / i5 2500k + Nh-d14 / 2x4096 corsair xms 1.5v / Msi 560 ti oc + Thermalright shaman / Corsair hx 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magixx
håller med, idioter!

De är smarta. De får in mer stålar och säljer mer Wii-prylar. Finns många som är villiga att betala inkl. jag. Jag fick ju Zelda och extra kontroller med min. Något jag hade köpt ändå. Det nya paketet verkar inte så roligt. 3 spel liksom, chansen är ju större att man inte vill ha 1 eller 2 av dem.

Permalänk
Medlem

Någon av er som fått wii från amazon nyligen som vågat sig på att öppna upp och se vad det är för kontrollerchip till dvd-driven? Om den gamla som möjligör att man kan spela sina backupade spel om man installerar ett modchip eller om det är det nya kontrollchippet som detta inte fungerar med.
Jag har beställt en triwing mejsel som jag lär få om någon vecka så jag kan medela folk som är intresserade av vilket chip jag fick (beställde i måndags och fick konsollen i torsdags från amazon.de).

Permalänk
Medlem

Jag avvaktar tills det kommer ett regionsfritt chip som fungerar med alla Wii's

Läste i något forum där de lagt upp vilka serienummer som verkar ha det nya chippet. Mitt nummer har enligt sidan det gamla chippet men jag tänker inte börja skruva i min innan det kommer bättre chip.