Permalänk

Ipod, flytta låtar?

Hej.

Nu är det så att jag har fått en ipod video 30gb i julklapp. Min fråga är om det finns något program som man kan använda som är smidigare än ituens.. eller skaffa något program som gör att man kan kopiera musiken man har på sin ipod till en dator?

Helt enkelt nån som har lite tips på bra nyttoprogram till en ipod?

Permalänk

Med Anapod Explorer kan du högerklicka på en låt eller mapp och välja "skicka till iPod". Det är jäkligt smidigt!

Permalänk
Medlem

Ja anapod är väldigt bra.. Man använder lixom utforskaren och flyttar filmer och musik... Finns också plugins till winamp om man redan använder det och har sin musik upplagd och kategoriserad där.

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk
Hedersmedlem

Vad jag vet skall det gå att skicka låtar från Ipod till datorn med Itunes 7? Har dock inte testat själv.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Vad jag vet skall det gå att skicka låtar från Ipod till datorn med Itunes 7? Har dock inte testat själv.

Annars kan man leta rätt på låtarna i iPoden och föra över dem. Filnamnen fixar man med ett program som döper dem efter id3-tagarna.

Permalänk
Medlem

Jag har använt Ephpod men jag är osäker på om det fungerar bra med senare iPod-modeller. Hittade en lista med olika program:

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_iPod_Managers

FLoola ser intressant ut, tror jag ska testa det nu...

Edit: FLoola ville inte direkt hitta min iPod men ser ganska lovande ut, det vore intressant med ett riktigt bra ersättnings-program till iTunes så jag hoppas någon annan har fler tips. Anapod är ju onekligen en bra lösning men synd att det kostar pengar.

Visa signatur

Daniel

Permalänk
Medlem

Hur är det med den senaste Ipod Video (funderar på en med 80gb) finns det nåt program som gör det möjligt att flytta filer hur som helst eller MÅSTE man använda Itunes?

Finns det nåt inbyggt kopieringsskydd/spridningsskydd på ipod? Jag har ju tre datorer och vill kunna få det att funka på dessa..

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo