Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kan det vara moderkortet som dötat min PSU?

Permalänk
Avstängd

Kan det vara moderkortet som dötat min PSU?

Min dator sade poff imorse, läs mer om det här

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Jag var och köpte ett nytt nätagg på webhallen idag, datorn startar fint windows startar.. Sedan så väljer jag via startmenyn att stänga av datorn, precis när datorn avslutat windows och ska stänga ner sig själv så händer samma sak som i tråden ovan, nätagget säger poff och hela lägenheten blir svart.. Nu vågar jag inte byta nätagg förrens jag vet vad det kan bero på, nån som har nån ide?

edit:

detta är fan sjukt, nu har jag kopplat tillbax en komponent efter en, och datorn funkar gallant med ett gammalt skitagg, enda skillnaden nu är att nätagget ligger på chassit istället för fastskruvad i chassit.. Så det skulle ju kunna tyda på jordfel MEN nätagget borde bli lika mycket jordat mot chassit som om det var fastskruvat så jag fattar verkligen ingeting...

Visa signatur
Permalänk

du måste jorda datan i elementet eller trappräcket annars kan man få sånna pro blem som du hadde

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps

Permalänk
Medlem

Lyssna inte på Mike the spike det är nog kalvsviks ruda som kommit tillbaka ...

Har du satt fast moderkortet med distanser ordentligt? Ingen metall som tar i moderkortet någonstans?

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd

nej det är klart jag inte har glötm det.. datorn har ju rullat i ett år utan problemas...

Visa signatur