iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt köpa en "IPHONE 1.1.2. 8GB, UPPLÅST, TURBOSIM, SVENSK MENY" från tradera, men det är altså ingen mening att betala extra för turbosim? Går ju att hitta helt oöppnade 1.1.2 billigare än de redan "fixade".

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag hade tänkt köpa en "IPHONE 1.1.2. 8GB, UPPLÅST, TURBOSIM, SVENSK MENY" från tradera, men det är altså ingen mening att betala extra för turbosim? Går ju att hitta helt oöppnade 1.1.2 billigare än de redan "fixade".

Jao går ju att låsa upp iPhone 1.1.2 OOB via mjukvaruväg så *SIM behövs ej!

http://www.iphoneinfo.se/sa-laser-du-upp-iphone-112-och-113-o...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

någon som vet i vilken source app man hittar coustemice (stavning) till 1.1.3?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Jag har tänkt att skaffa en Iphone men vet inte vart någonstans det är bäst att köpa. Tycker ni att jag borde vänta tills den kommer till Svierge eller köpa nu för att jag måste ändå köpa en ny mobil snart. Har haft min Sony Erickson W800 i mer än 3år.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo 3.16GHz 8500 E0 | Asus P5Q Deluxe iP45 | Corsair XMS2 Xtreme 2x2GB | Cooler Master Cosmos S | Powercolor Radeon HD 4870 X2 | Samsung 200GB 7200rpm | Seagate Barracuda 200GB 7200rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alaskery
Jag har tänkt att skaffa en Iphone men vet inte vart någonstans det är bäst att köpa. Tycker ni att jag borde vänta tills den kommer till Svierge eller köpa nu för att jag måste ändå köpa en ny mobil snart. Har haft min Sony Erickson W800 i mer än 3år.

http://www.iphoneinfo.se/fungerar-iphone-i-sverige/

Kanske svarar på några frågor.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Baah, nu har min Iphone lagt sig i det läget igen då man bara ser en iTunes ikon och en USB Kabel. försökte boota den med Ibrickr men den bara blev Disconnectad från datorn hela tiden, då jag får Reseta hela mobilen...

så min fråga är: kan jag Reseta den via Itunes? eller det kommer försöra alla Jailbreak grejorna eller???

om inte Itunes - vad ska jag då använda?

(Trycker man att man vill Reseta mobilen via Itunes får man Alternativen "Återställ och uppdatera" eller "Avbryt"
men vad jag hört ska man Inte uppdatera via Itunes....

Vad säger ni? hur ska jag fixa min mobil?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Nån som beställt från www.international-orders.com ? Känns lockande att beställa en 16Gb för 599$ , men hur funkar det att beställa därifrån?

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Medlem

Blev faktiskt också intresserad av sidan som rocky77 skrev. Har någon köpt en iphone där ifrån?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo 3.16GHz 8500 E0 | Asus P5Q Deluxe iP45 | Corsair XMS2 Xtreme 2x2GB | Cooler Master Cosmos S | Powercolor Radeon HD 4870 X2 | Samsung 200GB 7200rpm | Seagate Barracuda 200GB 7200rpm

Permalänk
Medlem

Titta på 99.se, flera st som beställde därifrån förut och det funkade bra vad jag vet.

Permalänk

Det är ju nästan ebay priser. Jag skulle nöja mig med 8GB....måste man betala tull på det priset också?

Mycket tacksam för svar

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
Baah, nu har min Iphone lagt sig i det läget igen då man bara ser en iTunes ikon och en USB Kabel. försökte boota den med Ibrickr men den bara blev Disconnectad från datorn hela tiden, då jag får Reseta hela mobilen...

så min fråga är: kan jag Reseta den via Itunes? eller det kommer försöra alla Jailbreak grejorna eller???

om inte Itunes - vad ska jag då använda?

(Trycker man att man vill Reseta mobilen via Itunes får man Alternativen "Återställ och uppdatera" eller "Avbryt"
men vad jag hört ska man Inte uppdatera via Itunes....

Vad säger ni? hur ska jag fixa min mobil?

Testa ZiPhone

Guide finns här För 1.1.2 1.1.3 OOB

Finns även för 1.1.1 OOB på samma sida

Jag har en 1.1.2 OOB som jag återställde i iTunes med den riktiga 1.1.3 från apple.

Körde ZiPhone, tog ca: 3 min så var det klart.

Men kolla noga om det fungerar på just din iphone.

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk
Medlem

vart kan man få tag på app tapp installer för 1.1.3? (via min Win XP)

Never Mind! Uppdaterade precis den till 1.1.3, å då fans installern där redan

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

Hej! Har en nära släkting som åker över till las-vegas nästa vecka. Jag har bett honom att köpa 16GB modellen till mig. Min fråga är nu: Det är 1.1.3 i den med va? Så den går också att låsa upp likt 8GB modellen

Mycket tacksam för svar

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_clockering
Hej! Har en nära släkting som åker över till las-vegas nästa vecka. Jag har bett honom att köpa 16GB modellen till mig. Min fråga är nu: Det är 1.1.3 i den med va? Så den går också att låsa upp likt 8GB modellen

Mycket tacksam för svar

Ja, den nya 16GB är 1.1.3 Och på ett klick så är den upplåst

Inga rapporter om någon ny firmware än iaf.

Visa signatur
Permalänk

Tack det var mycket glädjande. Nu har jag inte hängt med så mycket på sista tiden men man kan lägga in svenskspråk från ifun på 1.1.3 eller? Finns det nån bra sida med många app till iphone? Skriv eller PM:a

Mycket tacksam för svar

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem

Ja, det går utmärkt att få Svenska tecken (åäö), menyer, ordlistor samt nummerformatering i 1.1.3

Programmet som fixar det heter SwePhone.

Känner inte direkt till någon bra iPhone app-sida faktiskt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_clockering
Tack det var mycket glädjande. Nu har jag inte hängt med så mycket på sista tiden men man kan lägga in svenskspråk från ifun på 1.1.3 eller? Finns det nån bra sida med många app till iphone? Skriv eller PM:a

Mycket tacksam för svar

Du behöver inte lägga in något längre för att få svenska tecken, svenska menyer vill du väll ändå inte ha? Gör telefonen mycket mer tråkig

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Okej =P....Vet inte om detta är rumsrent samtalsämne på swec, men den där "install.app" är det liksom som ett enda stort arkiv som innehåller massa program man kan installera eller? Vill gärna ha en förklaring på detta

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_clockering
Okej =P....Vet inte om detta är rumsrent samtalsämne på swec, men den där "install.app" är det liksom som ett enda stort arkiv som innehåller massa program man kan installera eller? Vill gärna ha en förklaring på detta

Ja, du går in i den och väljer ett program som du vill installera till din Iphone, tex spel och annat smått och gott.

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk
Medlem

Min fråga kvarstår. Finns det något program så man kan ändra lite på färger samt ikoner för 1.1.3?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snook
Ja, du går in i den och väljer ett program som du vill installera till din Iphone, tex spel och annat smått och gott.

Okej...får de programmen en egen ikon då på skrivbordet så att säga :P?

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_clockering
Okej...får de programmen en egen ikon då på skrivbordet så att säga :P?

Ja det får dem.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk

Tänkte bara på en sak: Precis när man får iphonen är det är okej att starta upp den och så utan SIM-kort? Haha tänkte så man inte "brickar" den direkt

EDIT: En sak till, vilken itunes version ska man ha till 1.1.3 eller spelar den ingen roll? Går det bra med den svenska versionen på apple.se?

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk

iPhysics har fått mig väldans sugen på en iPhone.

Jag är väl lat, men vad är priset på en här i Sverige ungefär? Tradera/blocket och sånt är det väl man får köpa dom ifrån då.

EDIT: Behöver inte svar, hittade en fin lista själv.
http://www.iphoneinfo.se/iphone-priser/

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
iPhysics har fått mig väldans sugen på en iPhone.

Jag är väl lat, men vad är priset på en här i Sverige ungefär? Tradera/blocket och sånt är det väl man får köpa dom ifrån då.

EDIT: Behöver inte svar, hittade en fin lista själv.
http://www.iphoneinfo.se/iphone-priser/

Det där är inte svenska priset i den listan

Men iPhone finns inte i Sverige än så det är ju Tradera/Blocket som gäller och en ny iPhone 8GB ligger på ca 4000-4500 kr

Visa signatur
Permalänk

Ingen som kan svara på mitt inlägg beträffande vilken itunes version man ska ha och om man kan starta telefonen innan man låst upp den?

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_clockering
Ingen som kan svara på mitt inlägg beträffande vilken itunes version man ska ha och om man kan starta telefonen innan man låst upp den?

iTunes 7.4.2 : > Gammal version men det är den som gäller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det spelar ingen roll, jag låste upp min 1.1.3 OOT med iTunes 7.6. iTunes, som för övrigt är det absolut sämsta med telefonen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Det spelar ingen roll, jag låste upp min 1.1.3 OOT med iTunes 7.6. iTunes, som för övrigt är det absolut sämsta med telefonen.

Återställde du först telefonen via iTunes och sen körde ZiPhone?

Eller bara packade upp telefonen och körde en runda med ZiPhone?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Återställde du först telefonen via iTunes och sen körde ZiPhone?

Eller bara packade upp telefonen och körde en runda med ZiPhone?

Jag uppdaterade min 1.1.2 med itunes till 1.1.3 för att sedan låsa upp med Ziphone.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.