iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

nej, den 9juni får vi nog reda på en hel del

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

är det någon väsentlig skillnad, utöver 3G? Annars köper jag nog den nuvarande versionen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
är det någon väsentlig skillnad, utöver 3G? Annars köper jag nog den nuvarande versionen

Vänta och se!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
är det någon väsentlig skillnad, utöver 3G? Annars köper jag nog den nuvarande versionen

Ingen vet, men det snackas om bland annat GPS

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
är det någon väsentlig skillnad, utöver 3G? Annars köper jag nog den nuvarande versionen

Den nya lär ha allt som den gamla skit telefonen saknade, utom ett hjärta såklart. Det har aldrig Apple.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur tror ni det kommer vara med flash, mms och de funktionerna som många velat ha?

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unisol
Hur tror ni det kommer vara med flash, mms och de funktionerna som många velat ha?

MMS kommer säkert och det finns redan idag via tredjepart. Flash kommer nog inte inkluderas om inte Adobe gör det själva.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
MMS kommer säkert och det finns redan idag via tredjepart.

Eftersom MMS kommer att kräva en precess som ständigt körs i bakgrunden (för att kunna ta emot MMS), så skulle ett sådant program bryta mot de SDK-regler de har satt upp. Altså kommer det inte finnas ett officiellt MMS-program, man kommer ändå att behöva låsa upp telefonen på något sätt för att få igång det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Eftersom MMS kommer att kräva en precess som ständigt körs i bakgrunden (för att kunna ta emot MMS), så skulle ett sådant program bryta mot de SDK-regler de har satt upp. Altså kommer det inte finnas ett officiellt MMS-program, man kommer ändå att behöva låsa upp telefonen på något sätt för att få igång det.

Du tror att om apple lägger in en MMS application så bryter det mot SDK reglerna? Wouldn't think so

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Du tror att om apple lägger in en MMS application så bryter det mot SDK reglerna? Wouldn't think so

Syftade naturligtvis på tredjepartsapplikationer. Apple har valt bort MMS en gång, och om de gör det igen så kommer det inte att komma ett kvalitativt kommersiellt program, utan vi får dras med en halvt fungerande alpha, precis som läget har sett ut ett år nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Syftade naturligtvis på tredjepartsapplikationer. Apple har valt bort MMS en gång, och om de gör det igen så kommer det inte att komma ett kvalitativt kommersiellt program, utan vi får dras med en halvt fungerande alpha, precis som läget har sett ut ett år nu.

Vilket var exakt vad jag sa.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unisol
Hur tror ni det kommer vara med flash, mms och de funktionerna som många velat ha?

Låt oss verkligen hoppas att flash inte kommer, då kommer alla annonser (som är vad flash i huvudsak används till, alltså måste någon porta AdBlock till iPhones safari om det kommer) på alla sidor man surfar till dränera batteriet på nolltid. Om du använt flash på något annat än windows vet du vad jag menar. Har du det inte kan jag säga att adobe inte är så duktiga på det där med att få flash att inte äta upp ~50 % av cpu:ns kapacitet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har läst en del nu, Iphone 2 verkar bli helt klart ett köp för mig, prylbög som man är Dock rädd för att Iphone 2 ochså hinner bli gammal innan man får tag i en. Såhär tekniska saker köper jag bara ifrån sverige pga av garanti och skit.

Hoppas för all del inte att man måste binda sig 2år plus att telefonen kostar 5000kr med telia. Men det kanske går att låsa upp den som med allt annat och köra vilket kort man vill senare?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Låt oss verkligen hoppas att flash inte kommer, då kommer alla annonser (som är vad flash i huvudsak används till, alltså måste någon porta AdBlock till iPhones safari om det kommer) på alla sidor man surfar till dränera batteriet på nolltid. Om du använt flash på något annat än windows vet du vad jag menar. Har du det inte kan jag säga att adobe inte är så duktiga på det där med att få flash att inte äta upp ~50 % av cpu:ns kapacitet.

Låt oss hoppas att flash kommer, och att det är integrerat på ett vettigt sätt. Så att man t.ex. klickar på flash-ytan för att spela upp den. Precis som QuickTime fungerar just nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

senaste ryktet är ju ett riktigt lågt pris, för ju hoppas det är ett rykte som stämmer

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Nu när den nya Iphone 2 är här kommer man kunna beställa hem den ifrån utlandet och sedan lägga in ett europeisk språk stöd? Blir det då någon skillnad mellan en som är köpt i sverige då eller ifrån utlandet då?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Hejsan!
Min Iphone är konstig, när jag sätter igång den så rullar det bara massa text på skärmen. Jag tror det är som den försöker boota om och om igen. Därför försöker jag koppla in den till itunes och återställa den
Det är första gången som jag kopplar in den till datorn och nu verkar det som att det är något snett. "Guiden ny maskinvara" hittar inte Apple Recovery (iboot) USB driver.
Hur ska jag göra?

Permalänk
Medlem

du skulle behöva ha in den i recovery mode, saxat från nätet:

"Press and hold the sleep/wake and home buttons simultaneously for about 20-30 seconds, until you see a yellow triangle with an exclamation point in the middle accompanied by the text “Please Connect to iTunes.” or a picture of the iTunes icon with a USB cable pointing toward it."

sen kopplar du in den till datorn, startar itunes, så kan du återställa mjukvaran, allt kommer dock bli nollat

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Precis, det är ju endast när man använder någon form av data-"slukande" program som man vill ha 3G, under samtal funkar GSM utmärkt. Video-samtal och liknande former av samtal som kräver 3G är grymt överskattat.

Förutom att du får "dubbel" täckning förstås.

Jag får bra mycket bättre täckning genom att ha autoband på. Finns inte GSM så finns 3g och vice versa (motorola razr maxx).

Videokonversation har jag haft en gång på ett år, det ÄR överskattat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
senaste ryktet är ju ett riktigt lågt pris, för ju hoppas det är ett rykte som stämmer

För att vara lite ego så hoppas jag på ett saftigt pris så att inte alla fjortisar går runt med den

5-7000:- är lagom ^^, om den har alla de där trams funktionenerna, 3G, 5M kamera, 32gb minne osv :D.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Förutom att du får "dubbel" täckning förstås.

Jag får bra mycket bättre täckning genom att ha autoband på. Finns inte GSM så finns 3g och vice versa (motorola razr maxx).

Videokonversation har jag haft en gång på ett år, det ÄR överskattat.

Hur ofta eller när/var har du sett att det inte finns gsm täckning men 3g?

Jag har använd 3g funktionene sen operatören 3 lanseraserades i sverige och säga att jag aldrig upplevt detta fenomen.

Så ja 3g är överskattat förutom när du ska surfa gärnet..

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
För att vara lite ego så hoppas jag på ett saftigt pris så att inte alla fjortisar går runt med den

5-7000:- är lagom ^^, om den har alla de där trams funktionenerna, 3G, 5M kamera, 32gb minne osv :D.

Hur ofta eller när/var har du sett att det inte finns gsm täckning men 3g?

Jag har använd 3g funktionene sen operatören 3 lanseraserades i sverige och säga att jag aldrig upplevt detta fenomen.

Så ja 3g är överskattat förutom när du ska surfa gärnet..

Ganska ofta faktiskt, både norrut och i Stockholms län.

I mitt hus finns ingen 2g täckning, däremot finns det 3g, likaså uppe i Härdall, 2g existerar knappt, men 3g finns.

Permalänk
Medlem

När jag låste upp min iPhone med iLiberty+ fick jag cydia istället för installer.app.. Hur ska jag gå tillväga för att lägga in installer i efterhand om det ens är möjligt?

Permalänk

Vad tror ni man kan får ge för en begagnad iPhone efter imorgon? Och om någon är sugen på att sälja sin till ett vettigt pris är det bara att PM:a.

Permalänk
Medlem

hehe, ja kommer en ny 3G version ikväll o man sitter på en gsm version o har funderat på att sälja den, så är man nog lite sent ute nu om man vill ha ut ett högt pris

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

kommer den så kanske det var tur i oturen att jag knäckte displayskyddet på min iphone i helgen

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Hur står sig en iphone mot tex en nokia n95 andra versionen? Eller är bara iphonen snuskigt dyr för att det är en "i" phone? *juste den hade ju touch screen.

Permalänk
Medlem

nya verkar ju grym, 3G, gps, osv. o va kostar den? 199 dollar i usa för 8 Gb, ä säkert me nå abonumang, men vafan, klart bättre pris än förra

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Gamla nyheter när jag skriver detta, men $199 för 8 gig 3G iPhone och sen $299 för 16 gig. 22 länder får luren 11:e juli, jag hörde inte om Sverige var med i listan som får den just då men vi var med i listan på länder som kommer få luren "next several months". Sign me up!

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem

Yeah baby, givet köp alla kategorier

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Det finns ju inte en telefonjävel i världen som kan jämföra sig med en Iphone 3G för 199 $? Det är ca 1200 kr.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra