iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk

Någon som hörde vilka länder som får den den 11:e juli?
Jag som hade gjort mig redo att beställa ifrån Apple Store så fort Store kom tillbaka upp igen, fan också. Fint pris i alla fall. Lär ju bli en 16GB version i alla fall
Trevligt att batteritiden förbättrats också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

rätt bra pris ja, frågan är om det är me abonumang o med vad för nått. men de skriver ju att det maximala priset över hela världen ska vara 199 dollar, alltså bord det ju vara det högsta priset det kan bli me det minst dyra abonumanget

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

11:43 am China, Japan, Australia, etc. 70 countries total.
11:42 am Checking off 3G from the list of challenges. The second challenge, enterprise support, is fully built-in and can be checked off. The third challenge, third party application support, can also be checked off. The fourth challenge, more countries, can be checked off as it will be available in Canada, Mexico, Norway, Sweden, Netherlands and many others -- "It's a Small World" is playing as countries continue to appear on the map.

11:46 am The iPhone 3G will be available July 11th in 22 countries. The maximum price around the world is $199 USD. Now showing an ad.
11:45 am $299 for the 16GB -- a white version of this size will be available too.
11:45 am Now on to the final challenge -- affordability. Started at $599 for an 8GB iPhone, now $399. The iPhone 3G 8GB will sell for... $199

Verkar bra

/Mashi

Permalänk
Medlem

Shit. Svart plastbaksida. Det är iPod nano 1G igen...

Men jag kommer köpa en ändå. 3G, Wifi och GPS med den touchskärmen. Inget snack om saken.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

ja batteritiden va inte så dålig direkt. nu vill jag se bilder

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Apple Store upp igen och iPhone 3G finns med på svenska
Dock pallade nog inte Apple Store trycket, får felmeddelanden

"Error Serving Request"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

HSDPA i alla fall, står dock inget om hastigheten. Gissar på 7.2-varianten.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Nu ångrar jag köpet av min G700... men, till det priset får det bli en iPhone 8gb endå

Visa signatur

. Computing happiness.

Permalänk

Skärmstorlek
3,5 tum (diagonalt)

Skärmupplösning
480 x 320 bildpunkter (163 ppi)

Inmatningsmetod
Multi-Touch

Lagring
8 GB och 16 GB1

Mobilnät
UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz)
GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)

Trådlösa data
Wi-Fi (802.11b/g)
UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz)
EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)
Bluetooth 2.0 + EDR

GPS
Assisted-GPS

Kamera
2,0 megapixlar

Batteri
Samtalstid: Upp till 5 timmar med 3G, upp till 10 timmar med 2G
Standbytid: Upp till 300 timmar
Internetanvändning: Upp till 5 timmar med 3G, upp till 6 timmar med Wi-Fi
Videouppspelning: Upp till 7 timmar
Ljuduppspelning: Upp till 24 timmar

Mått
11,5 x 6,2 x 1,2 cm

Vikt
133 grams

Men låt oss förhandsboka i alla fall Apple

Edit:
[qoute]
Vi presenterar iPhone 3G. Med trådlös 3G-teknik, GPS, stöd för Microsoft Exchange ActiveSync och nya App Store får du ännu fler suveräna funktioner i iPhone G3.
[/qoute]
iPhone G3?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"Based on 3G and EDGE testing. Actual speeds vary by site conditions. Based on iPhone 3G (8GB) and first-generation iPhone (8GB) purchases. Requires new 2-year AT&T rate plan, sold separately"

Undrar om man måste teckna direkt i butiken nu :S

/Mashi

Permalänk
Medlem

Ska den säljas i Sverige måste den ju även finnas tillgänglig utan abonnemang.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Skönt att själva hårdvaran inte bjöd på något nytt, så slipper man uppgradera.. 3g och gps klarar jag mig fint utan, och plast-baksidan är verkligen inget plus. Ändå rätt dassigt att kameran fortfarande är på samma stadie som i telefoner för 5 år sedan.

Dessutom framgick ju knappt någon nytt alls om mjukvaran 2.0 och SDKn.

Och varför inte presentera en MMS-applikation och ett vettigt IM istället för de värdelösa spelen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Trist att det inte kom någon 32GB-variant =/

Permalänk
Medlem

är väll bara kameran som ä lite besvikelse, dock så tycker ja ju personligen att det ändå inte finns nån mobilkamera som är nån höjdare, så gör inte så mycket

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Och fortfarande ingen copy/paste... Suck.

Visa signatur
Permalänk
Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hammarbynisse
Lista på rollout: http://www.apple.com/iphone/countries/

Yes, fy fan va gött

Undra om Apple lagt till fler Bluetooth profiler? Vore ju trevligt i sådana fall, men 11 juli (en fredag) är det som gäller. 32 dagar kvar då och därefter ett par dagar för frakt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Meeeh, hade förväntat mig något extraordinärt utav den. Detta är ju funktioner som borde ha vart med ifrån första början. Men 1200 är inte så pjåkigt för en extra leknalle såvida den nu går att jailbreaka lätt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Frågan är vad priset blir i Sverige nu och hur dyrt det blir med telias abb. Den kommer la inte gå att köpa operatörsfritt eller?

Visa signatur

Leadtek Winfast Pro II Nforce 2 | AMD Athlon Barton 2500+ @ 2205 Mhz | 1024MB RAM | C3D Ati Radeon 9800 Pro | Seagate Barracuda 120GB/160GB/200GB/300GB S-ATA | LG 1730B
Laptops: Dell XPS 1530 | Fujitsu-Siemens 3438G | Acer 5021WLMI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Men 1200 är inte så pjåkigt för en extra leknalle såvida den nu går att jailbreaka lätt.

Det kommer ju inte att kosta 1200 utan abonemang, det är väl underförstått?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Osires
Frågan är vad priset blir i Sverige nu och hur dyrt det blir med telias abb. Den kommer la inte gå att köpa operatörsfritt eller?

Stog innan på apple sidan att den kommer kosta max $199 world wide.
Med svensk moms blir det 1 500kr...

Kommer nog dra till USA och köpa en 16gb, om det är som nu att man inte binder sig till abonnemanget i affären, som det säkert kommer vara i Sverige.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Det kommer ju inte att kosta 1200 utan abonemang, det är väl underförstått?

varför då?
Jag förstod det så.

Det är ju sjukt fult att dom står å skriker "omg omg omg ogmogmogmgomg only 199$$$$$" "very cheap" omomgomg

Och sen är det med ett 2års abb.

Ge oss priser utan abbonemang.
Låsa in sig i 2 år är fan det sämsta man kan göra.

kazen: jag tror nog apple lärde sig från första iphonen som gick att köpa utan att först binda sig....
Vore dumt om dom gör samma misstag igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Det kommer ju inte att kosta 1200 utan abonemang, det är väl underförstått?

Njeeet? Skummade bara igenom några sidor, men det verkar ju inte helt osannolikt som du säger. För trött för att tänka.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
varför då?
Jag förstod det så.

Det är ju sjukt fult att dom står å skriker "omg omg omg ogmogmogmgomg only 199$$$$$" "very cheap" omomgomg

Och sen är det med ett 2års abb.

Ge oss priser utan abbonemang.
Låsa in sig i 2 år är fan det sämsta man kan göra.

Varför skulle man köra på något annat än abonnemang?
Så mycket skönare än kontantkort.

Edit: Beror väl ifs på hur abonnemang är.
Jag betalar 49kr i månaden, så får jag ringa för den summan och betalar bara utöver det.
Blir det för hög månads kostnad så är det nog inte värt

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

frågan är ju va de menar me "den kommer kosta max 199 dollar". menar det den max kommer kosta det med billigaste abonnemanget eller inte? det är ju ett uttalande som kan tolkas lite hur som helst, ja väljer nog o väntar lite på att telia yttrar sig innan jag vill säga så mycket om det. jag är ju inte ens säker på att det bara blir telia

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
frågan är ju va de menar me "den kommer kosta max 199 dollar". menar det den max kommer kosta det med billigaste abonnemanget eller inte? det är ju ett uttalande som kan tolkas lite hur som helst, ja väljer nog o väntar lite på att telia yttrar sig innan jag vill säga så mycket om det. jag är ju inte ens säker på att det bara blir telia

mm, man får se.

För övrigt ville jag kunna köpa en när ja ska till new york nu i veckan. Men det var ju kört. Aja, det blir väl till att köpa en i Sverige när den lanseras

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Den kommer vända upp och ner på hela marknaden

Haha liknande modell, med GPS, turbo-3G osv kostar det tredubbla - med abonnemang!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
frågan är ju va de menar me "den kommer kosta max 199 dollar". menar det den max kommer kosta det med billigaste abonnemanget eller inte? det är ju ett uttalande som kan tolkas lite hur som helst, ja väljer nog o väntar lite på att telia yttrar sig innan jag vill säga så mycket om det. jag är ju inte ens säker på att det bara blir telia

Från http://www.apple.com/iphone/:

Citat:

Phone, iPod, and Internet in one fast 3G device. Starting at $199.*

* Based on 3G and EDGE testing. Actual speeds vary by site conditions. Based on iPhone 3G (8GB) and first-generation iPhone (8GB) purchases. Requires new 2-year AT&T rate plan, sold separately.

Så antagligen kostar den inte motsvarande $199 utan abonemang i Sverige.

Permalänk
Medlem

Det billigaste AT&T abonemanget kostade $59.99 ~350:- /mån, så totalt sett är det inte säkert att det blir så billigt.
En möjlighet att få en billigt skulle vara om man kan jailbreaka telefonen och skippa abonemanget.

Jag kommer nog sälja min iPod och min HTC när den kommer i varje fall