Permalänk
Medlem

Köp ej Acer!

Det här brevet skickade jag den 10:e december, således har Acer haft god tid på sig att replikera mig i ärendet.... Detta är ett lågntgående ärende och vill delge alla det... Kika även i bla Acer 5024 tråden så kommer ni avrådas till att köpa Acer om ni ännu inte är det... Dags för lite konsumentkraft tycker jag....

"Hej Acer Sverige!

Jag måste bara börja med att säga att ni är fantastiska på att leverera billiga datorer...

Men er kundtjänst är katastrofal!

Jag har spenderat flera timmar i telefon lyssnades p den där hemska pausmusiken. Och när jag väl kommit fram så är det en riktigt otrevlig och dessutom okunnig människa i andra änden. Jag har nu försökt att skicka in min dator för reparation i en dryg månad. Jag ringde då till support för att få en retursedel så jag kan skicka den när det passar mig. Efter 45 min telefonkö så sade en uttråkad röst i andra änden att jag bara kan beställa en retursedel om jag planerar inskicket allra senast nästpåföljande vecka. Sagt och gjort, besviken lägger jag på luren och väntar. Tills i måndags då jag beställer en retursedel på nytt och efter 45 minuter i kö så säger killen i andra ändan att han har mailat mig en fraktsedel. Förbluffad över att jag själv måste skriva ut fraktsedeln så lägger jag på luren. öppnar mailet och försöker skriva ut packsedeln. Men hör och häpna. Packsedeln är i US legal format och stödjs därför inte av min skrivare (Gestetner nÂnting nätverksskrivare). Jag ringer återigen kundtjänst (30 min i kö den här gången... bara...) och rösten i andra änden säger "Inga problem, jag skickar den med post". "Då måste du skicka den idag, då jag måste få iväg datorn senast onsdag kväll då jag reser till USA på fredag morgon!", svarar jag. "Inga problem, den gör på en gång", replikerar supporten. Idag torsdag står UPS utanför dörren och väntar på mitt paket... Men jag kan inget ge dem, då jag fortfarande inte fått min retursedel.

Hur i hela fridens namn ska jag göra nu! Jag kommer inte att få iväg min dator. Jag kommer behöva skicka den när jag kommer hem, dvs jag kommer vara datorlös i tre veckor efter hemkomst. Hur fungerar ni som företag? Jag är djupt besviken och extremt upprörd över denna behandling, jag har aldrig någonsin blivit så illa behandlad. Jag som dessutom tecknat extraförsäkring hos er vilket även borde leda till bättre service. Jag tycker synd om alla era kunder. Jag förväntar mig att någon representant för Acer kontaktar mig med ett rimiligt förslag till kompensation för denna behandling och för att jag inte kommer att kunna arbeta på tre veckor pga en reparation som inte har fungerat som den ska. Ta efter Apple vad det gäller den hanteringen. De skickar en väl vadderad låda med post till mig (kommer oftast dagen efter), däri ligger en lapp med instruktioner och en UPS retursedel. Sedan packar jag ner vad som ska ner och ringer UPS som kommer och hämtar som de ska. Efterssom det FINNS en retursedel.

Som sagt. Om ni inte kontaktar mig med ett rimligt förslag på kompensation så hjälper det inte er situation. Jag kommer personligen svartmåla företaget på alla de ställen jag kan, och det är ganska många och luta mig tillbaks och hoppas på en dalande försäljning. Jag tycker det är tråkigt att behöva ta till den här tonen, men då jag inte fått något gensvar varken från er support eller servicedisk så känner jag mig nödgad till det. Jag finns anträffbar igen den 5:e januari 2007 och ser fram emot ert samtal. Jag hoppas att jag bara har haft extrem otur i min kontakt med er och ger er all chans i världen att lösa detta.

Tag chansen och vänd en mycket missnöjd kund som inte skulle tveka att svartmåla företaget, till en kund som gärna handlar era produkter igen och rekommenderar dessa.

Fabian Ståhl"

Visa signatur

i7 2600K, 16GB 1600, 120 GB Intel 320, 2 TB Raid 1, Antec 300, W7 Pro - Arbetsstation CAD, 3ds Max, Vray, AE, CS5
MacBook Air 11,6 2010, 1,4 GHz, 4GB, 128 SSD - Resekamrat och soffsurfande

"Det man inte har i huvet får man ha i plånboken"

Permalänk
Medlem

Jag kan försvisso hålla med om att de verkar lite omständiga i sin hantering samt att telefonkön är lite väl lång men annars tycker jag inte att du har speciellt mycket att klaga på.

Jag kan förstå att du tycker att det är tråkigt att vänta på fraktsedel men att kräva kompenstation för att fraktsedeln inte hann fram i tid känns rätt långsökt. Kan man få fråga vad du anser är rimlig kompensation? Skulle vara väldigt intressant att veta.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Grattis, du har kommit fram till var Acer snålar in så de kan sälja billiga datorer...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Varför köpte du inte en Apple om du visste med dig att dom har bra service?

Permalänk
Medlem

det är inte omständigheten jag blir sur över eg... utan det är bemötandet av företaget....

och rimlig ersättning är kompenstation för hyrdator exempelvis efterssom jag är utan dator i en dryg månad pga deras problem med reservdelar mm. eller motsvarande del av avskrivningsvärdet för den oskäligt långa service tiden... plus givetvis timpenning för att sitta i deras telefonkö....

näe... skämt å sido... ett företag med de försäljingsvolymerna bör absolut se över sina rutiner för att förbättra sin service.... om inte annat skulle jag kanske söka jobb där för att försöka styra lite rätt på skeppet...

dessutom har jag köpt mig en apple istället.... en mac book pro.... en utormordentlig dator... med ett av de bästa callcenter jag har varit i kontakt med fö... det är väl sant som det är sagt att man får vad man betalar för...

Visa signatur

i7 2600K, 16GB 1600, 120 GB Intel 320, 2 TB Raid 1, Antec 300, W7 Pro - Arbetsstation CAD, 3ds Max, Vray, AE, CS5
MacBook Air 11,6 2010, 1,4 GHz, 4GB, 128 SSD - Resekamrat och soffsurfande

"Det man inte har i huvet får man ha i plånboken"

Permalänk
Medlem

Att packsedeln är i US legal format skall inte göra något. Bara att ställa in A4 i skrivardrivaren när du väljer att skriva ut så ska det funka. Om maskinen är rätt inställd skal den också skita i det pappersformatet och spotta ut det på en vanlig A4....

Men detta är ju inte ditt problem nu.

Det hela bottnar väl i att Acer är slöa? vilket tyvärr inte är så ovanligt i dagsläget. Inte sagt att det är rätt dock.

Hoppas det går bra, men någon kompensation tror jag du kan se långt efter.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Inaktiv

Allt tjat om kompensation. Vart är detta land på väg emot? Ska vi ha ett USA här i Sverige där man stämmer folk för minsta grej. Iofs så vet jag inte vad din "extraförsäkring" innehåller. Tipset är att läsa det finstilta innan man tecknar ett avtal. Har Acer brutit nån del i avtalet så är det bara att hänvisa till detta.

Att du reser till USA har ju inget med Acer att göra. De skickar en fraktsedel och det åligger dig som kund att skicka iväg datorn. Sen vet ju de flesta att Posten ibland kan ta några dar extra på sig.

Hot till företag brukar sällan hjälpa.

Permalänk

Har du köpta datorn som privatperson eller företagare?

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk

Acer support suger vad jag har hört därför skulle jag aldrig inte köpa någon dator därifrån (om inte priset var därefter). Men detta ärende förstår jag inte riktigt problemet.

Acer skickar Packsedeln i ett format som din skrivare inte stöds okej, varför testar du inte då bara på någon annan skrivare, typ grannens?
Du ringer igen ber dem skicka via post och att det brukar ta tid är väl knappast ingen nyhet? Att man ska få det innan torsdag, om man ringer på måndag kan man ju knappast kräva.
Din resa till Usa vad har det med Acer att göra? Är det verkligen Acers fel att du åker till Usa och inte bryr dig att skicka in din dator före du kommer tillbaka?

Nå, har du fått fraktsedeln nu?

Annars finns det som sagt många som har haft stora problem med acer. Du får hoppas att du inte blir en av dem utan får en hel dator tillbaka.
*edit*
Kan hända jag missuppfattade dig med tiderna. Då jag nu efter ha läst ditt inlägg bättre, ser jag att du ringde Acer även veckan innan och då fick du inte något ingenting eller? Utan det var först andra gången som du ringde som du fick mailet eller? Det var slappt av Acer i sådant fall.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Inaktiv

Praxis är att Acer har 3 chanser på sig att reparera felet. Om samma fel uppstår efter 3 reparationer (av det ursprungliga felet) så kan man begära att Acer byter ut varan. Acer har enligt KKL att inom "rimlig" tid reparera felet. Vad som är rimlig tid är inte lagstadgad. Har man otur så kan ju felet bero på en reservdel som måste skickas och då kan det dra ut på tiden. Men förhoppningsvis så regleras tid för reparation i den extraförsäkring som du har tecknat.

Permalänk
Medlem

Re: Köp ej Acer!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabbe72
Det här brevet skickade jag den 10:e december, således har Acer haft god tid på sig att replikera mig i ärendet.... Detta är ett lågntgående ärende och vill delge alla det... Kika även i bla Acer 5024 tråden så kommer ni avrådas till att köpa Acer om ni ännu inte är det... Dags för lite konsumentkraft tycker jag....

"Hej Acer Sverige!

blalblablablabla.......

Fabian Ståhl"

Väldigt onödigt att börja hota dem med grejjer det gör inte att du kommer bemötas bättre kan jag lova. Sen är det ju inte deras fel att du inte lyckas skriva ut papper som du ska kunna på din skrivare? Var det PDF format eller(går ändå)? Sen finns det alltid skäl till att företag är billiga. nu har du lärt dig det. Grattis!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

skrivit ut många fraktsedlar till acer genom jobbet, har aldrig varit några problem eller krävt några specialinställningar öht... så det där låter lite underligt.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Maken till gnäll har jag sällan skådat, du har ju ingenting i deras bemötande att klaga på. Gnälliga kunder som skriker efter ersättning för minsta lilla sak ligger knappast högst upp på deras agenda.

Permalänk
Medlem

Trådstartaren låter som de pantade idioterna jag ser varje dag som gnäller om kompensation för minsta lilla grej, vill du använda dig av deras service så åligger det dig att kontakta de.

Samt varför i helvete ska du ha kompensation? För att du gnäller som en pissråtta och är helt ovetande om någonting förutom att du som kund ska gnälla som en jäkla kärring och ska ha kompensation för att du behövde gnälla?

Orkat kolla igenom vad extraförsäkringen innebär ens? Eller du vill bara hitta på något för att folk här ska "stödja" dig?
Samt ersättning för lånedator? dröm vidare, det är inget jävla bibliotek där du lånar saker hit och dit när det är på service.

Och om du tror otrevlighet och hot snabbar på ett ärende så tänk om igen din otacksamma otrevliga pisskonsument, är folk som du som gör att man ibland får trött servicepersonal när man ringer kundtjänst.

Permalänk

Unit01: Tycker du ska tänka dig för innan du skriver.

Varför teckna en extraförsäkring på en sak som omfattas av garantin?
Har för mig att om du är utan produkten längre än en vecka så har du rätt till "låne"produkt under tiden alternativt kompensation.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Har skickat in min Acer 5024 två gånger till Acer (tredje gången den är inne nu as we speak) har aldrig haft problem med deras kundtjänst.

Visst, det brukar vara 15-30 minuters kö och de har en hemsk jävla kömusik, men när man väl kommer fram så brukar det vara lugnt. De skickar ut en fraktsedel till din e-post adress i PDF-format och du skriver ut den och klistrar på emballaget. Inget gnäll från deras sida. Inget gnäll från min sida.

Sen kan man iofs. diskutera hur kompetenta de som sitter på deras kundtjänst är, antar att man ibland har tur och får prata med en som vet vad de snackar om.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nighteye
Har skickat in min Acer 5024 två gånger till Acer (tredje gången den är inne nu as we speak) har aldrig haft problem med deras kundtjänst.

Ja du nighteye, nog tar väl du priset. Du har din dator inne för "service" (om man nu kan använda det ordet i Acer-sammanhang) för tredje gången ! Och likt förbannat orkar du att försvara Acers s.k. support.

Jag har haft en enkel dubbelaffär med Acer: den första och den sista. A long sad story; ett mera inkompetent företag får man nog leta efter.

Visa signatur

Words, words, words !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sabeltand
Ja du nighteye, nog tar väl du priset. Du har din dator inne för "service" (om man nu kan använda det ordet i Acer-sammanhang) för tredje gången ! Och likt förbannat orkar du att försvara Acers s.k. support.

Jag har haft en enkel dubbelaffär med Acer: den första och den sista. A long sad story; ett mera inkompetent företag får man nog leta efter.

Jamen det är väl inte supporten som var problemet i Nighteyes fall?!
Om man blir väl bemött och det fungerar hos supporten. Vad har det då med kvalítén att göra?

Min Acer's har aldrig strulat som tur är.

Permalänk
Hedersmedlem

Kritisera och diskutera gärna! Var tuffa och raka! Men var trevliga, kalla inte andra idioter. Det ligger under värdig nivå.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unit01
Trådstartaren låter som de pantade idioterna jag ser varje dag som gnäller om kompensation för minsta lilla grej, vill du använda dig av deras service så åligger det dig att kontakta de.

Samt varför i helvete ska du ha kompensation? För att du gnäller som en pissråtta och är helt ovetande om någonting förutom att du som kund ska gnälla som en jäkla kärring och ska ha kompensation för att du behövde gnälla?

Orkat kolla igenom vad extraförsäkringen innebär ens? Eller du vill bara hitta på något för att folk här ska "stödja" dig?
Samt ersättning för lånedator? dröm vidare, det är inget jävla bibliotek där du lånar saker hit och dit när det är på service.

Och om du tror otrevlighet och hot snabbar på ett ärende så tänk om igen din otacksamma otrevliga pisskonsument, är folk som du som gör att man ibland får trött servicepersonal när man ringer kundtjänst.

Skulle nog svara att det är folk som du som gör att man får trött servicepersonal. Vet du vad ärendet handlar om äns? Eller uttalar du dig utan att ha en aning om vad det handlar om som de flesta Svenssons har idag?

Sist jag kollade hade man rättigheter som konsument, det är det man betalar för.

Men du kanske tycker att företaget ska skita i att låta dig skicka in dator på service en andra gång bara för att de misslyckades reparera den första gången?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Skulle nog svara att det är folk som du som gör att man får trött servicepersonal. Vet du vad ärendet handlar om äns? Eller uttalar du dig utan att ha en aning om vad det handlar om som de flesta Svenssons har idag?

Sist jag kollade hade man rättigheter som konsument, det är det man betalar för.

Men du kanske tycker att företaget ska skita i att låta dig skicka in dator på service en andra gång bara för att de misslyckades reparera den första gången?

Utan att spendera för många meningar med att besvara den "smarta" frågan, så läs vad trådstartaren gjort och gör.
Ja du har rättigheter som konsument men du har ömsesidiga skyldigheter som kund med. Att bete sig som en idiot och hota och kränka personal är INGEN rättighet någon har som kund.
"Tag chansen och vänd en mycket missnöjd kund som inte skulle tveka att svartmåla företaget, till en kund som gärna handlar era produkter igen och rekommenderar dessa."

Det är inget som säger att trådstartaren inte får skicka in datorn på service under den gällande garantitiden med den utökade försäkringen som denne har tecknat, om det nu var så viktigt och akut så planera bättre då. Det verkar vara något många inte kan klara och försöker då snabbt leta upp en syndabock. Om nu trådstarten visste om att denne skulle resa och behövde skicka iväg den innan resan så planera bättre till nästa gång.

Så kom inte med skitsnack om att jag sagt att "trådsnillet" inte får skicka in datorn.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
Unit01: Tycker du ska tänka dig för innan du skriver.

Varför teckna en extraförsäkring på en sak som omfattas av garantin?
Har för mig att om du är utan produkten längre än en vecka så har du rätt till "låne"produkt under tiden alternativt kompensation.

Den ska in på service, det är inget jäkla bibliotek där du lämnar in något och får ha något under tiden den är på service. För många "snillen" som tar saker för givet, att man får en låneprodukt under tiden en vara är på service är något vissa företag gör, vissa inte gör.

Permalänk
Inaktiv

Mycket bra skrivet, Unit01. Konsumenter har ett ganska starkt skydd på grund av KKL, men kunden har även skyldigheter. Tänk på att bakom företaget så är det en människa. Alla har en gräns, passeras den så tjänar ingen på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unit01
Utan att spendera för många meningar med att besvara den "smarta" frågan, så läs vad trådstartaren gjort och gör.
Ja du har rättigheter som konsument men du har ömsesidiga skyldigheter som kund med. Att bete sig som en idiot och hota och kränka personal är INGEN rättighet någon har som kund.
"Tag chansen och vänd en mycket missnöjd kund som inte skulle tveka att svartmåla företaget, till en kund som gärna handlar era produkter igen och rekommenderar dessa."

Det är inget som säger att trådstartaren inte får skicka in datorn på service under den gällande garantitiden med den utökade försäkringen som denne har tecknat, om det nu var så viktigt och akut så planera bättre då. Det verkar vara något många inte kan klara och försöker då snabbt leta upp en syndabock. Om nu trådstarten visste om att denne skulle resa och behövde skicka iväg den innan resan så planera bättre till nästa gång.

Så kom inte med skitsnack om att jag sagt att "trådsnillet" inte får skicka in datorn.

Visst, att hota är ju aldrig bra, men kundtjänst kan inte strunta i att hjälpa till för att någon vart lite otrevlig. Jag tycker han ringt i väldigt god tid men då har Acer sagt att det var omöjligt, sen slutade det med att han inte fick in den? Om man ringer flera veckor innan tycker man att Acer borde klara att få ut en fraktsedel...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unit01
Den ska in på service, det är inget jäkla bibliotek där du lämnar in något och får ha något under tiden den är på service. För många "snillen" som tar saker för givet, att man får en låneprodukt under tiden en vara är på service är något vissa företag gör, vissa inte gör.

Man har ju BETALAT för att få en fungerande produt, fungerar inte den så har man rätt till ersättning under tiden den inte fungerar. Denna ersättning kan vara pengar/ presentkort/ tillbehör till produkten även låneprodukter under tiden produkten lagas.

Tillverkaren kanske ska göra bättre produkter som inte går isönder istället?

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
Man har ju BETALAT för att få en fungerande produt, fungerar inte den så har man rätt till ersättning under tiden den inte fungerar. Denna ersättning kan vara pengar/ presentkort/ tillbehör till produkten även låneprodukter under tiden produkten lagas.

Tillverkaren kanske ska göra bättre produkter som inte går isönder istället?

Trots att man har BETALAT för en fungerade produkt så har återförsäljaren rätt att avhjälpa felet utan kostnad för kunden på det sätt som passar dem. När det gäller datorer så är det i stort sett alltid billigare att laga en dator än att byta ut dem och därför faller valet på service.

Det står ingenstans i konsumentköplagen att kunden har rätt till någon som helst ersättning pga att varan ska skickas på service. Angående längden på servicetiden så finns det ingen lag på hur lång servicetiden får vara som någon högre upp skrev. Däremot så har allmänna reklamationnämnden gett rekommendationen 21 arbetsdagar som längsta servicetid. Så handlar från ett seriöst företag så lär de följa denna rekommendation.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeonHart
Trots att man har BETALAT för en fungerade produkt så har återförsäljaren rätt att avhjälpa felet utan kostnad för kunden på det sätt som passar dem. När det gäller datorer så är det i stort sett alltid billigare att laga en dator än att byta ut dem och därför faller valet på service.

Det står ingenstans i konsumentköplagen att kunden har rätt till någon som helst ersättning pga att varan ska skickas på service. Angående längden på servicetiden så finns det ingen lag på hur lång servicetiden får vara som någon högre upp skrev. Däremot så har allmänna reklamationnämnden gett rekommendationen 21 arbetsdagar som längsta servicetid. Så handlar från ett seriöst företag så lär de följa denna rekommendation.

Jo, men dock verkar trådskaparen ringt o felanmält första gången 2 veckor innan han skulle resa, och på dessa två veckor lyckades inte Acer äns få ut en fraktsedel... Dessutom kan man tyda i trådskaparens inlägg att den skulle skickas in på service eftersom att de inte lyckats laga den första gången... så det där med 21 dagar verkar rätt omöjligt för Acer

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Enligt texten så ringde han dem på måndagen och fick då en fraktsedel via mejl som enligt flera andra i den här tråden inte är några som helst problem att skriva ut. Men det var först när trådskaparen inte kunde skriva ut fraktlappen som han bad om att få en hemskickad och då var det bara ett par dagar innan han skulle åka.

Visst ringde han dem en gång tidigare men då sa han själv att han inte ville ha någon fraktlapp pga att han då var tvungen att skicka in den inom en tidsram som han tyckte var för tidigt. Hade han istället bett dem att skicka fraktlappen vid första tillfället han var i kontakt med dem så hade det varit konstigt om den inte kom fram i tid och då hade inte problemet uppstått. Han har alltså skapat problemet själv. Men om det är så otroligt viktigt att den går iväg precis innan han åker så kan han ju faktiskt betala frakten själv. Det har Acer säkert inget emot.

I detta fallet lär servicetiden räknas från när datorn blivit upphämtad.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
Man har ju BETALAT för att få en fungerande produt, fungerar inte den så har man rätt till ersättning under tiden den inte fungerar. Denna ersättning kan vara pengar/ presentkort/ tillbehör till produkten även låneprodukter under tiden produkten lagas.

Tillverkaren kanske ska göra bättre produkter som inte går isönder istället?

Ett sådant uttryck som det ovanstående låter som de puckona som brukar gå in på elgiganten, siba och onoff och kräver allt möjligt skit för att de inte kan klara sig utan sin kamera eller dator i 1-2 veckor.

Sluta hitta på massa skit och kolla upp fakta istället, lögnare som du bidrar inte mycket till information angående konsumenträtt.

Den här meningen förtjänar bara ett enkelt. Jösses

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
Tillverkaren kanske ska göra bättre produkter som inte går isönder istället?

:D:D:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sabeltand
Ja du nighteye, nog tar väl du priset. Du har din dator inne för "service" (om man nu kan använda det ordet i Acer-sammanhang) för tredje gången ! Och likt förbannat orkar du att försvara Acers s.k. support.

Jag har haft en enkel dubbelaffär med Acer: den första och den sista. A long sad story; ett mera inkompetent företag får man nog leta efter.

Nej, försvarar dom inte. Tycker dom har hjälpt mig så gått de kunnat. Däremot så tycker jag inte om Acer's serviceställe i Tyskland. De verkar helt okunniga, har fortfarande inte fixat mitt problem. Därav att den är inne för tredje (och förhoppningsvis sista gången) nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeonHart
Enligt texten så ringde han dem på måndagen och fick då en fraktsedel via mejl som enligt flera andra i den här tråden inte är några som helst problem att skriva ut. Men det var först när trådskaparen inte kunde skriva ut fraktlappen som han bad om att få en hemskickad och då var det bara ett par dagar innan han skulle åka.

Visst ringde han dem en gång tidigare men då sa han själv att han inte ville ha någon fraktlapp pga att han då var tvungen att skicka in den inom en tidsram som han tyckte var för tidigt. Hade han istället bett dem att skicka fraktlappen vid första tillfället han var i kontakt med dem så hade det varit konstigt om den inte kom fram i tid och då hade inte problemet uppstått. Han har alltså skapat problemet själv. Men om det är så otroligt viktigt att den går iväg precis innan han åker så kan han ju faktiskt betala frakten själv. Det har Acer säkert inget emot.

I detta fallet lär servicetiden räknas från när datorn blivit upphämtad.

Han ringde dock tidigare och det va tydligen omöjligt för dem att få ut en fraktsedel han kunde använda senare, eller skicka ut en i tid till när han ville få in den. Och det spelar ingen roll om andra kan skriva ut den, sist jag kollade borde väll företaget tillhandahålla fraktsedlar ALLA kan använda, inte bara vissa?

Men som sagt, de verkar ju haft ett tidigare tillfälle på sig att fixa datorn, men misslyckats.

Nä, aldrig Acer, vill jag ha en plastbit som går sönder kan jag bygga en själv...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"