Vista: 32- eller 64-bitarsversionen?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av roggan83:

Nej, antingen har jag formulerat mig åt fanders eller så har du inte läst/misstolkat vad jag har skrivit.
När man är på väg att installera windows 7 och det redan ligger en system partition på hd'n så kan man välja att ta bort den, det har jag gjort och SEDAN valt att formatera det jag INTE har provat, tror jag, är att välja formatera innan man tagit bort partitionen (om det alternativet ens finns) och om det är då den formaterar hd'n ordentligt PRECIS som den gör när man väljer att formatera en disk inne i windows.
Hoppas jag har förklarat förståeligt nu.
Anledningen är att jag tycker att min disk är slö som jag har opsystemet på och vill formatera den.

Tar man bort en partition så det är oallokerat utrymme kan man inte formatera;)..

Lite svårt att förstå texten men det kan bero på annat..

Du har valt att ta bort den - Prövat
Formatera efter borttagning - Inte prövat, går ej
Formatera innan man tar bort - går bra men onödigt..

Alltså.. formatering vid installation och inne i windows är precis likadan, den skriver nollor..

Tja ominstallera ditt os om du vill..

Permalänk
Medlem

Formatering förr var oftast samtidigt en diskkontroll, oavsett om man fick reda på det eller inte. Det är diskkontrollen som tar tid, inte formateringen.

Vill minnas att med XP fick man välja mellan vanlig formatering och snabbformatering. Snabbformatering är enbart formatering. Alternativet vanlig formatering (som tog lång tid) var formatering och diskkontroll.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Formatering förr var oftast samtidigt en diskkontroll, oavsett om man fick reda på det eller inte. Det är diskkontrollen som tar tid, inte formateringen.

Vill minnas att med XP fick man välja mellan vanlig formatering och snabbformatering. Snabbformatering är enbart formatering. Alternativet vanlig formatering (som tog lång tid) var formatering och diskkontroll.

Är nog detta jag famlar efter!

Jaja nu är ops ominstallerat och jag är nöjd.

Kommer nog bara hädanefter ta snabbformatering då, har alltid fått höra att man skall undvika detta.

Tackar för hjälpen.

Visa signatur

:: Bitfenix Prodigy :: I5 3570k@4.4GHz :: Corsair Hydro H100i :: Sapphire 7970 :: Asus p8z77-i Deluxe :: Corsair TX550 :: 8GB Corsair vengeance LP :: Samsung 830 256GB :: Hitachi 1TB :: WD GP 1TB :: Win 7 x64 :: BenQ E2420 HD ::