Xbox 360-tråden, del 2

Permalänk

Prova dra ur alla sladdar ta bort hdd sätt i alla sladdar å starta(utan hdd).......

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem

tjena tänkte skaffa Dragon age i morgon till x360 den har fått lysande betyg, men funderar ifall spelet fortfarande köp värt om man tar den till konsolen? tanke på att den verkar mycket bättre till PC...

Hade hoppas att styrningen var lite mer som oblivion då skulle spelet varit oslagbart till konsolen ..

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk

Det är klart att det är köpvärt, alla spel är bättre på PC ändå typ Om du inte har en PC så slå till!!

Permalänk
Medlem

tackar har en PC men den är inte så grym tror att jag får bättre grafik med boxen heheh

så jag slår till tackar

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Hur förhåller sig gamla premium versionen till nya arcade versionen? Funderar på om man ska köpa sig en arcade version nu när sitt gamla har dött. Vill ju ha kvar gamla sparningarna å XLA spelen man har. Överföringskabeln verkar ju bra dryg att få tag på.

Permalänk
Testpilot

Har du Xboxen ansluten till live konstant är det bara att flytta din gamla hårddisk till den nya och köra på som vanligt. Vill du däremot kunna spela alla spel och sånt även offline måste du överföra licenserna till din nya Xbox, det kan du göra på Xbox-hemsidan. Man får göra en sån här överföring per år så se till att du har rätt Xbox du överför till och inte bara "testar" på en polares.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

finns det någon möjlighet att byta 20gigaren man har nu mot en 120gigare?
tex att köpa en lös disk och stoppa i?

ifall det går, hur gör man då med det som är sparat på 20gigaren?
vill ha kvar alla saves och nerladdat extramaterial.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

Enklast är att köpa en WD Scorpio och flasha med hddhackr. Sen ringer du MS och ber att få ett transferkit utskickat som du sen använder för att föra över datan från din gamla 20GB till din nya disk.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

http://kotaku.com/5383765/unauthorized-memory-units-wont-work...

Citat:

When Preview Program members start receiving the Xbox 360 system update next week, one of the changes is that unauthorized Memory Units will no longer work with the Xbox 360. If you've moved your profile or saved games onto one to "back it up," you'd better move it back onto an authorized Xbox 360 storage device prior to taking the update. If you continue to use an unauthorized Memory Unit after the update, you will not be able to access your stored profile or saved games.

Tippar på att hemgjorda hårdiskar lär stryka med.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar så omständigt å skicka iväg xboxet ja, och nu har tydligen mina UPS etiketter strulat också så kan inte skriva ut dom utan måste vänta på få svar ifrån microsoft om dom kan skaffa fram nya. Skulle vara enklast å skicka iväg ett mail å få sån där jäkla transferkit så kan man köpa ett 360 elite.

Permalänk
Medlem

enklat är väll å köpa ett arcade å smälla på gamla hddn på den?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
http://kotaku.com/5383765/unauthorized-memory-units-wont-work...

Tippar på att hemgjorda hårdiskar lär stryka med.

Läste någonstans att så inte var fallet utan det endast gäller olicensierade minnesmoduler så som de Datel tillverkar http://uk.codejunkies.com/Products/XB360-MAX-Memory-4GB__EF00...

Hittar dock tyvärr inte var jag läste det =/

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Någon som testat Dragon Age? Jag är sugen på ett spel likt Dungeon Siege till 360, men hittar inga videorecensioner från 360 versionen, bara PC?

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

Fy fan va bra Dragon Age är XD Det är dock inte så likt Dungeon Siege där man bara slåss, här måste man prata med Men det är galet bra!

Permalänk
Medlem

Jag visste inte ifall jag skulle göra en ny tråd eller ej så jag testar skriva här.

När jag försöker spela FIFA 10 online så fryser hela konsollen sig. Det fungerar klockrent att spela offline. Men så fort jag försöker starta online fryser det sig.

Alla andra spel funkar klockrent på live.

Har provat köra recover på profilen, rensat cachen och uppdaterat spelet. Har även installerat spelet på hårddisken.
Men inget hjälper.

Har ni några tips?

(citera gärna för att jag ska hitta tillbaka )

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Jag visste inte ifall jag skulle göra en ny tråd eller ej så jag testar skriva här.

När jag försöker spela FIFA 10 online så fryser hela konsollen sig. Det fungerar klockrent att spela offline. Men så fort jag försöker starta online fryser det sig.

Alla andra spel funkar klockrent på live.

Har provat köra recover på profilen, rensat cachen och uppdaterat spelet. Har även installerat spelet på hårddisken.
Men inget hjälper.

Har ni några tips?

(citera gärna för att jag ska hitta tillbaka )

Starta om din router?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Går det att radera gamerscore från ett spel? En polare lånade min box under sommaren och spelade massa spel som jag vill spela och unlocka sj i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Någon som testat Dragon Age? Jag är sugen på ett spel likt Dungeon Siege till 360, men hittar inga videorecensioner från 360 versionen, bara PC?

MVH //Gorian

Måste säga att konsollverisonerna saknade ganska mycket mot PC, plus att grafiken på 360 är dålig

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk

Hallå

Jag har tänkt att köpa ett färdigt chippat/flashat xbox 360 men är inte riktigt säker var det är bäst att köpa från.Jag har inga direkta krav men måste kunna köra brännbart material på xboxen

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Hallå

Jag har tänkt att köpa ett färdigt chippat/flashat xbox 360 men är inte riktigt säker var det är bäst att köpa från.Jag har inga direkta krav men måste kunna köra brännbart material på xboxen

http://psxcare.com/ är det enda stället jag känner till i Sverige. Har hört både gott och ont om stället. Dock har jag aldrig handlat därifrån själv men jag tror inte det skulle vara några problem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Någon som testat Dragon Age? Jag är sugen på ett spel likt Dungeon Siege till 360, men hittar inga videorecensioner från 360 versionen, bara PC?

MVH //Gorian

.. kanske är lite sent men svara nog på dina frågor!

Permalänk

Min dvdläsare är paj på xboxen och min garanti har gått ut, så jag undrar om man kan göra något eller är det bara kasta den och köpa nytt?

PSXcare tar ju hutlösa priser på sina cdläsare som de sedan vill att man själv ska göra massa grejer med (även fast man betalat för montering) och det vet jag inte om jag har lust med.

Dealextreme säljer en samsungläsare (samma som jag har) för 30$, då måste man dock göra allt själv.

Tips!?

Permalänk

Okej ska kolla det sen så har jag fått tips om www.console.se , någon som vet något om det ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Spelar nog ingen större roll varifrån du beställer se bara till att priset är lägst och du får IXTREME 1.6, då det ska vara bäst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anthons
Spelar nog ingen större roll varifrån du beställer se bara till att priset är lägst och du får IXTREME 1.6, då det ska vara bäst.

Är xbox 360 elite bättre än xbox 360 premium eller va den heter (gråa) ?

Funderar på

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=676&xSec=90

eller

http://www.console.se/xbox360/xbox360basenheter/xbox360premiu...

Den sistnämnda så står det att den kan bli överhättad , inget bra val av xbox 360 versionerna ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Xbox 360 med 60 gigabyte finns inte att köpa längre, där av "ej i lager". Vill du har hårddisk så ska du köpa en elite.

Permalänk
Medlem

"överhettning" = "RRod"?

Jag skulle påstå att Eliten är avsevärt mycket bättre än den "gråa" bland annat för den har större hårddisk, mindre risk att få red ring of death (ifall den har Japser), "snyggare", Hdmi och möjligtvis tystare.

Annars går det ju även att köpa en Xbox360 arkard ha den flashad/chippad och sedan köpa en större hårddisk ifall det behövs.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Xbox 360 med 60 gigabyte finns inte att köpa längre, där av "ej i lager". Vill du har hårddisk så ska du köpa en elite.

Okej , då blir det eliten då

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anthons
"överhettning" = "RRod"?

Jag skulle påstå att Eliten är avsevärt mycket bättre än den "gråa" bland annat för den har större hårddisk, mindre risk att få red ring of death (ifall den har Japser), "snyggare", Hdmi och möjligtvis tystare.

Annars går det ju även att köpa en Xbox360 arkard ha den flashad/chippad och sedan köpa en större hårddisk ifall det behövs.

Jasper kostar 300 kronor extra är det värt det ? Kan man fixa dual boot på xboxen (menar eliten jag valde) att man kan ha orginal och en som är flashad , asså menar att man kan byta till orginal när man vill surfa på nätet

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Jag är ganska säker på dual boot är inte en möjlighet hos Xbox 360 men jag kan ha fel, i så fall måste det vara någon typ av chippning och det borde skapa problem ifall man skulle använda IXTREME 1.6 som jag rekommenderade. Jag vet att dual boot gick på Xbox1 men då var man tvungen att chipa konsolen.

Ganska dåligt att butiken tar betalt för japser vilket borde vara en självklarhet när man köper Elite som inte ska ha några kända problem.
Personligen hade jag nog inte köpt Jasper, men å andra sidan så spelar jag inte så mycket och har inga problem med att skicka xboxet på reparation över nån vecka.

Permalänk
Medlem

du får ju tänka på att om du nu skaffar en flashad så är chansen ganska stor att du blir bannad nu när MS kör derass banning spree

Permalänk

Det är därför jag vill ha dual boot , har inte tänkt spela online men skulle gärna vilja surfa helt vanligt... eller är det bara in game som man kan bli bannad ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607