Xbox 360-tråden, del 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
okej, tack för det!

Har en 20GB HDD kvar efter att jag köpte en 120GB. PM:a address så skickar jag den till dig!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

HDD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Har en 20GB HDD kvar efter att jag köpte en 120GB. PM:a address så skickar jag den till dig!

EDIT: Det var inget.. råkade citera istället för att skriva pm

EDIT:

När jag spelar Red Faction Guerrilla med datorn i sign så går det rätt segt när man spränger en större byggnad och det gör ju att det inte blir lika roligt att spränga byggnader.. Jag kör allt på högsta grafikinställningarna. Vet någon hur det flyter och ser ut på xbox 360? Ser det sämre ut än pc och flyter det på bra alltid?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

Om man ska koppla en 360 elite via hdmi till reciver och sen till tvn..gör man så här då eller??
bild på min reciver på baksidan:

http://www.intersys.gr/downloads/images/large/Pioneer_HE_DEC_... hdmi till vänster på bilden

från 360 till "IN 1" så kommer både ljud/bild i den?
och sen "OUT" till tvn för bild?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oskarsson
Om man ska koppla en 360 elite via hdmi till reciver och sen till tvn..gör man så här då eller??
bild på min reciver på baksidan:

http://www.intersys.gr/downloads/images/large/Pioneer_HE_DEC_... hdmi till vänster på bilden

från 360 till "IN 1" så kommer både ljud/bild i den?
och sen "OUT" till tvn för bild?

Ja. (jag antar att din förstärkare tar ljud genom hdmi)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mahti
Ja. (jag antar att din förstärkare tar ljud genom hdmi)

ja det ska den göra..för det är väl bara via HDMI man kan koppa ljudet på "eliten" ?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oskarsson
ja det ska den göra..för det är väl bara via HDMI man kan koppa ljudet på "eliten" ?

Alla Xboxar är lika dana, det är bara hårddisken som skiljer sig så du kan få ut ljudet på tre olika sätt. Dels via HDMI som du själv skriver, sen även flerkanalsljud via S/PDIF (optisk) samt stereoljud via RCA-pluggar. De två sistnämnda får du via AV-kabeln som följer med.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Säkert man inte måste köpa en sån här separat om man inte vill koppla HDMI via reciever??
http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360hdmiavcable/

Hade nämligen för mig att det ingick på dom nya 360na

Permalänk
Testpilot

Du kan också ta bort plasthöljet på AV-kabeln så får du plats med båda samtidigt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Re: HDD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
EDIT:

När jag spelar Red Faction Guerrilla med datorn i sign så går det rätt segt när man spränger en större byggnad och det gör ju att det inte blir lika roligt att spränga byggnader.. Jag kör allt på högsta grafikinställningarna. Vet någon hur det flyter och ser ut på xbox 360? Ser det sämre ut än pc och flyter det på bra alltid?

Utseende vet jag inte men tyckte det såg rätt bra ut (kör på en 32" wide Utan HD)
Men körde igenom hela demot utan att märka av något större segande. Kanske nått obetydligt när man tog walkern rakt igenom husen.

Du får helt enkelt tanka hem demot o pröva själv. Det är bara 770mb:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Re: Re: HDD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Utseende vet jag inte men tyckte det såg rätt bra ut (kör på en 32" wide Utan HD)
Men körde igenom hela demot utan att märka av något större segande. Kanske nått obetydligt när man tog walkern rakt igenom husen.

Du får helt enkelt tanka hem demot o pröva själv. Det är bara 770mb:)

Tack för svaret.. Jag har dock suttit och spelat det på xboxen nu i nån timme, det flyter mycket bättre där än på min dator och det ser inte sämre ut heller! Använder samma kontroll och samma tv så jag ser lätt skillnad om där är någon. Ska fortsätta spela det på xbox! Re5 såg dock lite bättre ut ("flimmrade" lite i marken på xboxen) och det var mer flyt på datorn.

GTA IV var helt underbart på xbox om man jämför med min dator!

Har också en 32" hd ready

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

Har kopplat min elite 120 gb..
360 HDMI > Reciever IN
Reciever OUT HDMI > TV IN Hdmi
men får varken bild eller ljud.....fan då

Permalänk
Testpilot

Funkar det när du kopplar Xboxen direkt till TV:n? isåfall är det ju nått lurt med din förstärkare, kolla så du har ställt in den rätt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Mass Effect dödade precis mitt xbox :/

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cartoonhero
Mass Effect dödade precis mitt xbox :/

din xbox dog åtminstone en ärofull död

Permalänk
Medlem

någon som vet när facebook och twitter kommer till 360 ? har ju varit nå tal om det. Tror ni att farmville kommer att funka på 360 då ?

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaa_kola
någon som vet när facebook och twitter kommer till 360 ? har ju varit nå tal om det. Tror ni att farmville kommer att funka på 360 då ?

bara jag som avskyr farmville och alla andra skit spel som finns på facebook? :s

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk

NEJ DET ÄR DU INTE!!!

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaa_kola
någon som vet när facebook och twitter kommer till 360 ? har ju varit nå tal om det. Tror ni att farmville kommer att funka på 360 då ?

Det är inte en webläsare där du surfar på Facebook som kommer till Xboxen utan ett special-interface, man kan göra enkla saker så som att läsa och skriva meddelanden, uppdatera sin status och kolla på folks bilder. Här har du en film på hur det ser ut: http://www.youtube.com/watch?v=PNlS3_WojJY

Jämför med exempelvis Facebook-applikationen till iPhone.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Går det att köpa en Xbox 360 Arcade och sätta på en hårddisk på den bara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonny92
Går det att köpa en Xbox 360 Arcade och sätta på en hårddisk på den bara?

Ja det går.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Ja det går.

Ok, gött. Om mitt 360 pajjar så köper jag bara en arcade och sätter på min 20 GB hårddisk.

Permalänk
Medlem

I dag när jag startade min box så fick jag ladda ner någo systemuppdatering eller nåt.
Nån som vet vad den innehöll eller vart man kan läsa om det?

Edit: hittade det här:

I wanted to let you know that the team has released a system update for the Xbox 360 over Xbox LIVE.

Sometime over the next few hours when you sign in to Xbox LIVE you’ll receive a prompt to accept this mandatory update. If you are signed into LIVE already, you may be signed out and asked to accept the update and you’ll be back online in a few moments.

There are no new features or changes in this update. This update is preparation for additional system enhancements (Facebook/Twitter/Last.FM) that will arrive later this year.

Again, there are no new features in this update.

http://majornelson.com/archive/2009/09.aspx

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

TIPS
sökte lite på nätet och hittade ett trvligt program så man kan köra spotify från pc till sin xbox går nog med andra enheter också. http://korta.nu/spoti

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Grymt! Ska testas.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Kan man spela medan man laddar hem tex demon?
Och måste man ha 2 olika konton. Ett live och en internt?

Visa signatur

Suup

Permalänk
Testpilot

Nerladdningarna pausas när du startar ett spel så det går inte göra båda samtidigt.
Det räcker med ett konto, du använder ditt Live-konto även lokalt på Xboxen.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Hej. Jag är sugen på ett 360 men jag står mellan ett Arcade och Elite.
Vad är den stora skillnaden förutom att jag får fler saker till Elite och att den har en hårddisk?
Finns det något som motiverar ett köp av elite mot ett arcade?

Jag har egentligen bara tänkt att spela sport och/eller multiplayer spel och koppla med HDMI till tv:n.
Om jag fick igång XBMC på den vore det perfekt.

Jag är inte över huvudtaget sugen på online spel.
Vad jag är ute efter just nu är det ett 360 med jasper bräda (förstått att det är bra?)
och en till kontroll.

Visa signatur

--
Tompa

Permalänk

Köp en Elite, mer värt enligt mig. Du kommer sakna hårddisken och den är snyggare.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Kommer Forza Motorsport 3 versionen av Super Elite 250 GB till Sverige?

Visa signatur

Mainframe: Core i7 920 - Gigabyte EX58-UD5 - Gigabyte Geforce GTX285 - 150 GB Velociraptor - 1TB Caviar Black - 12GB RAM

Permalänk
Avstängd

Var köper man billig xbox liv tid?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite