Permalänk

Se film i Nokia N61

Det blev en N61 efter en del funderande, mycket tack vare en riktigt duktig säljare i lokala Teliabutiken.

Fick tips att ladda ner codecs till den så man kan se divx mm.
Telefonen har ju Realplayer som standard. Är det vanliga codecs man
behöver eller anpassade till mobil?

Permalänk
Medlem

Smartmovie rekommenderar jag, samt pocketdivxencoder för att förminska filmerna. Men processorn i E61 är rätt klen så ljuder och bilden blir ofta osyncade vid hög kvalite på filmerna

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem

DivX codec: http://mobile.divx.com/ (länken hittade jag genom http://techmundo.org/?p=46 där det finns lite information kring denna)

Själv använder jag Nero Recode (ingår i Nero-paketet) för att minska ner mina divx/xvid filmer till en behändigare storlek att spara ner på telefonen. Den har förinställda format för just mobila enheter, och telefonen har inga problem alls att hänga med på de filmerna. Bildkvalitén är helt superb dessutom.

Lite off-topic, men här finns lite smaskiga teman att tanka ner till telefonen också om du skulle vara intresserad av det:
http://www.e-series.org/nokia-e61-themes/

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk

Tack för svaren!

Får bara "certifikatsfel" när jag ska installera nått theme eller divx.
Vad är det som knasar? Eller är det bara jag som är värdelös

Permalänk
Medlem

Man ska bocka av någon inställning någonstans, kommer inte riktigt ihåg vart i telefonen

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem

Meny -> Verktyg -> Prog.hant -> Val -> Inställningar -> Kontr. av cert. online -> Av

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter233
Man ska bocka av någon inställning någonstans, kommer inte riktigt ihåg vart i telefonen

Lugnt, det finns väl bara 3000 olika inställningar?

Hittade det under certifikatshantering.
Det finns ju en rad olika cert. Får testa mig fram alltså..

Edit igen.

Testade att ändra tillitsinställningarna men får samma "fel" fortfarande.
Fler tips någon?

Tartin5: Den var på "AV" men får samma tjafs igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BILSKIRNE
Lugnt, det finns väl bara 3000 olika inställningar?

Hittade det under certifikatshantering.
Det finns ju en rad olika cert. Får testa mig fram alltså..

Edit igen.

Testade att ändra tillitsinställningarna men får samma "fel" fortfarande.
Fler tips någon?

Tartin5: Den var på "AV" men får samma tjafs igen.

Är Installation av program -> På också? Den ligger under samma meny.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk

Hittade en sida på E-series där dom beskriver hur man stänger av alla cert. Nu funkade det

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
Meny -> Verktyg -> Prog.hant -> Val -> Inställningar -> Kontr. av cert. online -> Av

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Använder en E61 och jag fick certifikatsproblemet att sluta "bråka" genom att välja: Meny -> Verktyg -> Prog.hant. -> Val -> Inställningar -> Installation av prog. -> På

Viktigt att påpeka är att "Kontroll av certifikat online" också skall vara "Av" som tartin5 skriver. Tack för ordet.