Läckert spel [PS3] [Little Big PLanet]

Permalänk
Medlem

Läckert spel [PS3] [Little Big PLanet]

Verkar riktigt häftigt.

Kolla själv:

Högerklicka spara som !

http://www.gamespot.com/dl_movie/169_biglittleplanet_om_ps3_0...

Permalänk
Medlem

Såg rätt ballt ut! Diggar musiken!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Såg ju skitläckert ut.. hoppas det kommer till fler platformar bara.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Får lite Lemmings vibbar...häftig grafik...

Får nog ta å köpa en ps3

Permalänk
Avstängd

Finns redan massor av länkar till filmer i Ps3 tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

The Little Big Planet experience starts with players learning about their character’s powers to interact physically with the environment. There are obstacles to explore, bits and pieces to collect and puzzles to solve – requiring a combination of brains and collaborative teamwork. As players begin to explore, their creative skills will grow and they will be ready to start creating and modifying their surroundings – the first step to sharing them with the whole community.

Characters have the power to move anything in this glued and stitched-together landscape; they have the power to design, shape and build both objects and entire locations for others to play.

There’s no complicated level editor; all of these skills can be learnt by simply playing the game. Creativity is part of the gameplay experience and playing is part of the creative experience. Players can make their world as open or as secretive to explore as they like.

When it’s ready, they can invite anyone within the Little Big World community to come and explore their patch – or can go and explore everybody else’s.

[i]"LittleBigPlanet is perhaps one of the most dazzling demos I've seen in the last 10 years."[/i]
BBC

[i]"This could be something very special"[/i]
1UP

[i]"If you really need comparisons, the game is like Line Rider meets Garry's Mod meets Super Mario Bros. meets an orgasm."[/i]
Kotaku

[i]"LittleBigPlanet is the epitome of imagination"[/i]
IGN

[i]"easily the best PlayStation 3 game that Sony has ever shown off"[/i]
Wired

[i]"this is the reason to buy PlayStation 3"[/i]
Slashdot

Klicka på bilden för att komma till deras hemsida:

För att se alla filmer i wmv eller mov, i HD eller SD, följ denna länk:
http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=4491

Har redan massa ideer. En stor swecbana kanske, där de härifrån som har lust kan bygga en bana tillsammans?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Och folk säger att wii har barnsliga spel...

Nej det här ser förbannat underbart ut måste jag säga, precis min smak. Nästan så jag blir sugen på att tjacka en ps3 bara för det här!

Dock funderar jag på hur gubbarna styrs? Är det 4p på filmen som finns i första inlägget, och alla styr varsin, eller hur ligger det till?

Fruktansvärt skön grafik måste jag tillägga!

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk

grafiken var ju inte så märkvärdig,men fysiken i spelet,uj uj,så bra

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Nja, alltså inte typ som gears of war, mer estetiskt menade jag, samt fysiken var ju våldsamt imponerande den med.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enk
Och folk säger att wii har barnsliga spel...

Nej det här ser förbannat underbart ut måste jag säga, precis min smak. Nästan så jag blir sugen på att tjacka en ps3 bara för det här!

Dock funderar jag på hur gubbarna styrs? Är det 4p på filmen som finns i första inlägget, och alla styr varsin, eller hur ligger det till?

Fruktansvärt skön grafik måste jag tillägga!

Ja precis, det är 4 players med varsin spelkontroller. Verkar bli ett av de bästa party-spelen typ nånsin. Fun-factor de luxe.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

När man studerar grafiken närmare inser man rätt snart att den kräver en hel del prestanda för att vara möjlig. Det mjuka ljuset, Grym DOF med blur på olika djup och upplösningen på texturerna. Tyg, trä och metall och andra material som ser fotorealistisk ut tillsammans då med all fysik som pågår samtidigt. Finns säkert mycket mer att lägga märke till, men grafiskt är det mycket imponerande imho...

Om det släpps i 1080p så dör jag baklänges...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
När man studerar grafiken närmare inser man rätt snart att den kräver en hel del prestanda för att vara möjlig. Det mjuka ljuset, Grym DOF med blur på olika djup och upplösningen på texturerna. Tyg, trä och metall och andra material som ser fotorealistisk ut tillsammans då med all fysik som pågår samtidigt. Finns säkert mycket mer att lägga märke till, men grafiskt är det mycket imponerande imho...

Om det släpps i 1080p så dör jag baklänges...

Jo jag tänkte en hel del på ljussättningen o så, samt bl.a DOF. Ska ta mig en närmare titt om någon timme när jag fått ner highres-filmen.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Såg ju skitläckert ut.. hoppas det kommer till fler platformar bara.

Tror Sony äger studion som utvecklar det så man ska nog inte hoppas på för mycket i det fallet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Tror Sony äger studion som utvecklar det så man ska nog inte hoppas på för mycket i det fallet

Grr...
Kan ju bara hoppas att de håller färgen och låter girigheten bestämma som de gör i allt annat, så kanske det finns en chans i alla fall. Jag tror verkligen detta kan bli otroligt roligt, vore synd att behöva missa det.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Sony Computer Entertainment(SCE) äger rättigheterna till LBP, vilket står på deras hemsida, som jag länkade till. Om de inte ägt spelet hade de visat nått annat vid GDC.

Sonys kommer nog hålla hårt i sitt trumfkort. LBP kommer sälja många PS3:or...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Grr...
Kan ju bara hoppas att de håller färgen och låter girigheten bestämma som de gör i allt annat, så kanske det finns en chans i alla fall. Jag tror verkligen detta kan bli otroligt roligt, vore synd att behöva missa det.

Visst är det skitjobbigt med exklusiva titlar? Själv vill jag så gärna ha Mass Effect men palla lägga ut 4000 spänn bara för ett spel. Det värsta är ju att jag kommer ju köpa det.. jag har ju knappast nåt val för jag är geek.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
När man studerar grafiken närmare inser man rätt snart att den kräver en hel del prestanda för att vara möjlig. Det mjuka ljuset, Grym DOF med blur på olika djup och upplösningen på texturerna. Tyg, trä och metall och andra material som ser fotorealistisk ut tillsammans då med all fysik som pågår samtidigt. Finns säkert mycket mer att lägga märke till, men grafiskt är det mycket imponerande imho...

Om det släpps i 1080p så dör jag baklänges...

Det som imponerar är stilen inte själva grafiken. Det krävs inte mycket för att göra det dom gör.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Det som imponerar är stilen inte själva grafiken. Det krävs inte mycket för att göra det dom gör.

mm,precis.
grafiken är ju inte märkvärdig,typ det som en medelmåttig pc kan klara av,det är fysiken som verkligen imponerar i detta spel:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Diggar musiken!

ditto.

känns det inte lite Loco Roco..?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Det ser ut som CG och är innovativt till tusen. Folk som sett det i verkligheten verkar ännu mer impade.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Sony Computer Entertainment(SCE) äger rättigheterna till LBP, vilket står på deras hemsida, som jag länkade till. Om de inte ägt spelet hade de visat nått annat vid GDC.

Sonys kommer nog hålla hårt i sitt trumfkort. LBP kommer sälja många PS3:or...

Har väldigt svårt att tro att det där spelet kommer sälja många 6000kr+ maskiner. Det ser roligt ut men tror det kommer komma lite i skymundan då fokus ligger på alla "häftiga" skjutspel.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Har väldigt svårt att tro att det där spelet kommer sälja många 6000kr+ maskiner. Det ser roligt ut men tror det kommer komma lite i skymundan då fokus ligger på alla "häftiga" skjutspel.

Jag skulle knappast köpa en konsoll för 1 spel... Spelar ingen roll vilken konsolen är.

LBP ser IMO mer intressant ut än något skjutaspel vi sett på senaste 5 åren.
Var är innovationen i skjutagenren? Bättre grafik?

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Jag menar inte innovation eller hur roligt det är att spela. Menar att majoriteten av folk gillar den sortens spel och oftast är det dom som får igång maskinförsäljning.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Jag menar inte innovation eller hur roligt det är att spela. Menar att majoriteten av folk gillar den sortens spel och oftast är det dom som får igång maskinförsäljning.

Nja, det som säljer PS-maskiner är metal gear, Gran Turismo och Final fantasy.
Precis som Halo och Zelda för MS och Nintendo. Men jag håller med, detta spel kanske kan vara avgörande för någon enstaka spelare, men att detta spel ensamt skulle få folk att vilja slänga ut halva månadslönen på en konsoll tror jag inte heller. Vilket är precis varför det är så illa om det inte kommer till fler plattformar, för jag som inte har något intresse för FF och GT har liksom inte tillräckligt med anledning för att köpa en ps3, inte ens med detta spel.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

nja,säg inte det.
det som först fångade mitt intresse när det gäller PS3:an var det där afrika spelet och sen var det COD3 och i dags läget så är det det där home som retar nyfikenhets nerven lite.
så metal gear,gran turismo och final fantasy är inte enbart det som säljer en ps konsoll.långt ifrån.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Tyckte inte var särskilt intressant. Att lösa fysikpussel är rätt trist.

Permalänk
Medlem

haha alla tjejer kommer tycka det här är roligt tror jag, blir ju lite som the sims då man får bygga saker och hålla på

haha min flickvän ville genast ha det då jag visa filmera

måste faktiskt medge, det verkar rätt gulligt,bra,häftigt och helt wicked

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

är detta ett "helt" spel eller är det nått man blir så tvungen att köpa på PSN?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
är detta ett "helt" spel eller är det nått man blir så tvungen att köpa på PSN?

Ska visst komma en PSN (demo kanske?) version det här året, sedan en Blu-ray version nästa år.

4 player co-op och att man kan bygga banor tillsammans lär ju bli hur grymt som helst.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

kan inte titta på filmer eller nånting nu men hur fasen styr man?

det ser så lätt ut men har inte fattat hur kontrollerna funkar riktigt känns som det borde vara lättare på en wii

verkar grymt iaf! ska köpa en ps3 om nått år tror jag

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!