Läckert spel [PS3] [Little Big PLanet]

Permalänk

Hämtade ut det från webhallen idag, och har lirat det i ett par timmar nu (är i Metropolis) och gillar spelet helt klart. Det finns några små irritationsmoment, tex hur spelet sköter djuprörelser (men jag kan inte komma på någon bättre lösning här så det är inte så farligt), men annars är det ett riktigt kul lir, även ensam (ska köpa en till kontroll asap så man kan lira med polarna ).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Nu har ja det:)

Va är de för jävla stolpskott till svensk berättarröst?, Jag vill ha den brittiska!!

Hur fick du den? Svenska i systeminställningarna?

Permalänk
Medlem

Lite irriternade... har haft detta spelet bokat i typ två månader, såg verkligen fram emot att lira lite denna helg. Fick jag det? Nope, Webhallen gör mig besviken åter igen... Ska nog byta leverantör till spelbutiken

Står fortfarande "Under behandling" på deras sida så det verkar inte vara skickat. Dock har dom där varit fel förut...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mogelbrod
Hur fick du den? Svenska i systeminställningarna?

Jopp, ställt in engelska nu:)

Permalänk
Medlem

strax klar med mexico. Underbart spel, genialiskt...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffen86@hotmail
Någon som vet hur man tar bort den andra spelaren i LBP? Jag har spelat tillsammans med en polare offline och jag vet inte hur man tar bort honom från spelet så att säga!

Stäng av controllern som han spela med sen försvinner gubben.

Någon som vet något om de tänker införa en lite mer uppgradering av owncontent? Alltså att man kan ha möjligheten att ladda upp saker utan eye, exempelvis via nätet eller liknande.

Permalänk
Medlem

Verkar bara vara Playstation Eye... Dock kan ju säkert saker ändra sig.

Källa: http://www.bingegamer.net/2008/little-big-planet-no-jpeg-supp...

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag läste att dom hade planer på att man skulle kunna importera bilder och så som man har på hårddisken senare.

Visa signatur

<Insert datorsystem here when you have strength to do it>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twizz
Lite irriternade... har haft detta spelet bokat i typ två månader, såg verkligen fram emot att lira lite denna helg. Fick jag det? Nope, Webhallen gör mig besviken åter igen... Ska nog byta leverantör till spelbutiken

Står fortfarande "Under behandling" på deras sida så det verkar inte vara skickat. Dock har dom där varit fel förut...

Har haft spelet bokat på spelbutiken i någon månad men fick det inte heller igår :(:( Skit också. Blev också lite besviken då jag som du sett fram emot en spelhelg

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Fick mitt i postlådan i fredags. Satt och lirade större delen av lördagen! Nästan ännu bättre spel än vad jag hade hoppats på.

Målgruppen är bred utan att spelet blir urvattnat. Det har ett bra djup i baneditorn, samtidigt som lite oerfarna spelare kommer ganska långt med att starta en bana och börja hoppa runt.

Dagens tips är att man kan sätta fast föremål på gubbarna! Jag jagade fatt min polare och satte fast 2 jättenäsor och 3 öron som han fick springa omkring med hähä.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux

Dagens tips är att man kan sätta fast föremål på gubbarna! Jag jagade fatt min polare och satte fast 2 jättenäsor och 3 öron som han fick springa omkring med hähä.

Det spenderade ja större delen av gårdagskvällen med när ja spelade med två kompisar:D

Permalänk
Medlem

Det är riktigt skönt att det redan finns en del kostymer att ladda ner ifrån PSN
hoppas verkligen dom kommer släppa sånt hela tiden !

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

Jag beställde nyss detta ifrån axelmusic, väntar redigt otåligt på det nu.

Permalänk
Medlem

jag har fått ett litet problem..
Har klarat en bana (49% hittils) men nästa bana som pilen pekar mot har fortfarande ett lås på sig..

Nån aning om vad man gjort fel?
Hittils har "nästkommande" bana automatiskt blivit upplåst såfort man klarat banan innan....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
Det är riktigt skönt att det redan finns en del kostymer att ladda ner ifrån PSN
hoppas verkligen dom kommer släppa sånt hela tiden !

gubbarna är ju pyttesmå (trots att jag spelar på en 720p projektor) iaf när man spelar flera (vilket är mkt roligare) plus att polarna kladdar ner en med klistermärken hela tiden så det är näst intill omöjligt att se hur gubben ser ut i farten...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Nu har ja det:)

Va är de för jävla stolpskott till svensk berättarröst?, Jag vill ha den brittiska!!

Du hör honom varje morgon i Mixmegapol , dvs ADAM ALSING

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

byggde en bil. testa gärna... för övrigt har jag fastnat i bunkern, så sjukt svår bana.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
byggde en bil. testa gärna... för övrigt har jag fastnat i bunkern, så sjukt svår bana.

Är det hjulet du fastnat på? Satt och hatade den konstant i en halvtimme innan jag lyckades klara yttersta lagret

Permalänk
Medlem

Har ni också problem att publisera banor? "There was a problem publishing your level. Please try again later" säger den

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mogelbrod
Är det hjulet du fastnat på? Satt och hatade den konstant i en halvtimme innan jag lyckades klara yttersta lagret

Ja, hjulet. Misslyckas, spela om hela banan, misslyckas, spela om hela banan osv...

En halvtimma tog det mig att komma till hjulet första gången, nu är jag där på fem minuter. Inte alltid man kommer till yttersta lagret ens. Varför ska det vara så översvårt, det ska ju vara ett barnspel, grrrr....

Har spelat min egen bana i timmar, enkelt gjord, men skitkul att spela på....

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Det här spelet är för grymt. Det väcker verkligen det kreativa i en. Kunde inte sova inatt för att jag låg och tänkte på vad jag skulle göra för bana i LBP.

Har inte klarat Singel-läget än, men det får man ta sig igenom fort så man har lite att skapa med.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Ja, hjulet. Misslyckas, spela om hela banan, misslyckas, spela om hela banan osv...

En halvtimma tog det mig att komma till hjulet första gången, nu är jag där på fem minuter. Inte alltid man kommer till yttersta lagret ens. Varför ska det vara så översvårt, det ska ju vara ett barnspel, grrrr....

Har spelat min egen bana i timmar, enkelt gjord, men skitkul att spela på....

Vad heter din bana så man kan testa?

Jag älskar verkligen det här spelet och har nu precis klarat alla banor. Nu skall jag även klara 100% på alla. Det blir nog tufft...

Permalänk
Medlem

destroy the car, svår att hitta. Andra som heter samma, men om du hittar mig "fredag" så kolla på "flera banor från denna upphovsman" typ...

hur många banor är det efter bunkern?
Värt att knäcka den?
Känner att jag har tillräckligt med grejjer för att bygga annars, köpte kameran igår för att kunna fånga in texturer...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Två banor som kommer efter bunkern afaik. Om du inte redan gör det kan jag tipsa om att hålla sig fast, vänta tills att du hänger högt upp och sedan bara släppa och greppa tag om kuddarna som finns i de inre lagren när du kämpar dig fram mot det yttersta. Detta fungerar inte på det yttersta lagret men gör så att resten går mycket fortare och med mindre strul

Permalänk
Medlem

Köpte det på releasedagen (7/11) har spelat sen dess typ konstant!
Helt klart det bästa spelet på väldigt länge!!
Värt vart ända öre, 599kr media markt

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
destroy the car, svår att hitta. Andra som heter samma, men om du hittar mig "fredag" så kolla på "flera banor från denna upphovsman" typ...

hur många banor är det efter bunkern?
Värt att knäcka den?
Känner att jag har tillräckligt med grejjer för att bygga annars, köpte kameran igår för att kunna fånga in texturer...

Jo, bunkern är nog inte långt från slutet. Tror du kan räkna med ett par 3 banor efter den (en värld).

Jag skall leta upp dig när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem

Vi borde göra en lista på alla Little big planet människor här så vi kan partajja ihop!

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

tror jag heter dougremer på PSN
Bara att adda så kan vi bygga något ;D

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Inaktiv

Killbom heter jag

Permalänk
Medlem

Har satt hjärtan på ett antal banor och undrar hur man kommer åt dom igen utan att behöva leta efter dom? Borde dom inte hamna i någon typ av lista?

EDIT: Hittade det nu!!

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

Ska nog ta och köpa spelet i veckan men undrar om det finns nån billig utlänsk butik att handla från?

Sitter på 20% rabbat hos ebgames så det blir det billigaste inom sverige till 570kr nånting. men finns det billigare alternativ?

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04