Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mosser8
Skulle nog säga Irréversible och Heat,
helt underbara filmer.

EDIT:
-=FULLMOON=- - Menar du "Oj då, en till" med Ulf Brunnberg och Björn Gustafsson?
Den ligger helt klart på min top5 lista.

Tänker bara på den där vidriga scenen när jag hör Irréversible. =/

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mosser8
Skulle nog säga Irréversible och Heat,
helt underbara filmer.

EDIT:
-=FULLMOON=- - Menar du "Oj då, en till" med Ulf Brunnberg och Björn Gustafsson?
Den ligger helt klart på min top5 lista.

Japp, det är det
Roligt att någon annan tycker om den med.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Top film nummer ett är utan tvekan Matrix 1. Så underbart perfekt i mina ögon..

andar fina filmer:

Snatch
Lock Stock
Crank
LotR
Reservoir Dogs
Lost Highway

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
Jag tycker att Broken Arrow med John Travolta är bra!

Har ni inte sett den än så hyr den

Har du sett de filmer som John Woo gjorde innan han flyttade till Hollywood?

A Better Tomorrow, The killer, Bullet In The Head, Heroes Shed No Tears o.s.v..
Förövrigt vill jag tipsa om Full Time Killer.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk

Nyckeln till frihet, walk the line, matrix filmerna, star wars, riddick mm

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

1: Equilibrium
2: Aliens
3: Escape from New York
4: Mad Max

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Kurtlar vadisi - Irak
9 rota
Stalker
Hotel Rwanda
Tsotsi
La vita è bella

Filmer som inte släpper...

Permalänk
Medlem

Det finns oerhört många bra filmer, men några favoriter är:

2001: A Space Odyssey
Le Grand Bleu
Brazil
Blade Runner
Cul-de-sac
What's Up, Doc?
Papillon
Fearless vampire killers

Hmm, det var inte många filmer från de senaste 20 åren...

Permalänk
Medlem

Gudfadern
Shindlers list
Dansar med vargar
Alien
Sagan om ringen
När lammen tystnar
Se7en
Die hard
Sjätte sinnet

Dessa är nästan mästerverk enligt mig... listan kan göras längre.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Det måste väl vara Lord of The Rings -filmerna tror jag. Mest Fellowship of The Ring och Return of The King. The Two Towers var mycket bra den också, men inte lika bra som de andra två.

Antagligen väljer jag dom för att jag älskar miljön de utspelar sig i. Riktigt vackra scener och fantasifull arkitektur. Filmerna har också underbara soundtracks från Howard Shore. Sen gillar jag den klassiska handlingen också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Får nog slå till med Donnie darko. En film som fångat mitt intresse som nämnda film har jag inte stött på efter jag sett den.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Mina favorit filmer måste nog vara, fighting filmer, så som jackie chan filmer, matrix m.m.

Permalänk

Gone With The Wind
Battle Royale
Pet Detective
Div. Skräck

Måste inte vara i den ordningen.

Typiskt att just när man ska skriva sånt här kommer man inte på nånting..

Permalänk
Medlem

American Psycho, Punch Drunk Love, The Departed och ett par till.

Permalänk
Medlem

Fightclub
Reservoir Dogs
Blues Brothers
Boondock saints (!)
Lucky Number Slevin

Det känns helt klart som man utelämnar en massa. Boondock saints är fina grejer.

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Proffsmoddare

Alla mina favoriter har redans listats förutom Dogma Har ni inte sett denna underbara komedi så spana genast in den en perfekt blandning av både smart och låg humor med helt underbar dialog.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Det finns så oerhört många bra filmer men i kategorin 1984-baserade filmer är nog ändå V för Vendetta bäst. I övrigt så är Matrix triologin, Forrest Gump, Pulp Fiction och många filmer med och av Clintan riktigt bra

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Jao, det har ju blivit en hel del asiatisk film på senare tid. En av favoriterna är jú "Bad boy"-serien, dvs Sympathy For Mr Vengeance, Bad Boy och Lady Vengeance. Ruskigt bra filmer. Bad Boy är antagligen favoriten. Dessa filmer rekommenderas starkt. De är f.ö rätt sjuka.

Kan halla med om att Sympathy For Mr Vengeance ar en bra film. De andra har jag inte satt an, men nagon gang sa kanske. Annars ar Puzzle en trevlig film som jag gillar, nu nar vi anda var inne pa asiatiskt.

Permalänk
Medlem

Jag får nog säga Blues Brothers, även om det egentligen finns ganska många mer som är stora favoriter för mig. Jag har lite svårt att rangordna mina favoritfilmer, då det också beror på vilken sorts film jag känner för att se vid varje givet tillfälle. Hero och House of Flying Daggers är ju t.ex. två filmer som kommer riktigt högt upp på listan.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Lock, Stock and Two Smoking Barrels. eller ngt annat med jason statham sjukt skön snubbe

apocalyps now

full metal jacket

we were soldiers

pulp fiction. och många fler tarantino filmer

die hard

das boot

enemy at the gates

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
Lock, Stock and Two Smoking Barrels. eller ngt annat med jason statham sjukt skön snubbe

apocalyps now

full metal jacket

we were soldiers

pulp fiction. och många fler tarantino filmer

die hard

das boot

enemy at the gates

Du verkar gillar krigsfilmer. Kolla in Brotherhood of war om du inte sett den! En koreansk krigsfilm jag personligen föredrar framför Saving Private Ryan.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Min ABSOLUTA favorit just nu är Ghostrider

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem

Just nu 300.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

The Boondock Saints toppar alltid mina listor över bästa film men även Donnie Darko, Fear and Loathing in Las Vegas och Collateral m.fl ser jag gärna om med jämna mellanrum.

Edit: Glömde ju nästan The Big Lebowski.

Visa signatur

Angelheaded hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Du verkar gillar krigsfilmer. Kolla in Brotherhood of war om du inte sett den! En koreansk krigsfilm jag personligen föredrar framför Saving Private Ryan.

Saving Private Ryan som är min favvorulle nr 1. Måste absolut spana in Brotherhood då!

Många grymt bra filmer har redan nämnts, här är några till som jag aldrig får nog av

Sin City

Dum och Dummare

Det Våras För Rymden

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk
Medlem

Platoon
Full Metal Jacket
Saving Private Ryan
Band of Brother (en serie jag vet, men jag ser ändå denna serien som en film)

Fan vad skönt det känns att ÖÄ är tillbaks

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Inte nödvändigtvis min favorit, men en underskattad film som jag rekommenderar är Emir Kusturicas Arizona Dream. Någon som sett den?

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem

Gillar asiatiska filmer i stil med fearless och ong bak. 28 days later är inte heller helt fel, ser fram emot 28 weeks later.

Permalänk

Mina favoriter är kanske lite uppenbara (flertalet är i alla fall rätt vanliga favoriter) och dessa är: Band of brothers, Braveheart, Dances with wolves, The good the bad and the ugly, Donnie Darko, Fight club, Heat, Léon, Saving Private Ryan, Sin City, 28 days later, American Psycho, Beowulf & Grendel, Delikatessen och The straight story. Gillar även Sagan om ringen-trilogin starkt. Sen är jag verkligen en sucker för roadmovies och därav The straight story. Blir tårögd och nästan börjar lipa när jag ser den. Otroligt mysig.

The Quiet Earth, The edge, Heat, The prestige, Deliverence och The machinist är ett gäng andra grymma filmer.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herbamare
Min ABSOLUTA favorit just nu är Ghostrider

Snabb fråga: Varför? Har sett den själv och tyckte den var allt annat än bra. Första gången jag har vart på bio och sett folk lämna biosalongen, hade själv lämnat bion om det inte var det att min flickvän sov...

OnT: De flesta av mina favoritfilmer har redan nämnts.. Känns dumt att bara repetera de som redan står.
Dr Strangelove och Lawrence of Arabia gillar jag skarpt, såg inte de bland det ni andra skrivit.

//Kax