Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
Måste Tipsa er om filmen Shooter.
Grymt bra film med smart slipad handling.
Dessutom med "Marky Mark" som gör ett bra jobb.

9/10

jag har fan viljat se den sen den kom på bio
Jag gillade Mark i Basketball Diaries, så jag tänkte chansa på Shooter

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

Haha, alltid svårt med sånahär listor.

Mne några av mina favoriter är:
Fear and Loathing in Las Vegas
The Shawshank Redemption
Pulp Fiction
Fight Club
Torkel i Knipa (:D)

Finns fler.

Permalänk
Medlem

Svår fråga finns många bra... Men en film man sett många gånger under alla år som är ruggit bra är Top Gun

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Lost in translation. Kanske inte den bästa filmen som någonsin gjorts, men min favorit likväl. Scarlett Johansson <3

Min absoluta favoritfilm. Tåls att ses minst två ggr för att uppskatta den till fullo.

Permalänk
Medlem

Måste bli 'Where the buffalo roam'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reza
1. Titanic
2. Romeo + Juliet
3. The Beach

Någon gillar Dicaprio?

Någon som har något tips om filmer som liknar Lost in Translation, Garden State, Last Kiss?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar
Har nyligen sett två filmer:

-The Fountain
-Requiem For A Dream

Tycker personligen att de är helt otroliga. Musiken är totalt brilliant, och är man på rätt humör så är de en helt otrolig upplevelse båda två.

Lägg till Amelie och du har min top tre-lista.

The Fountain är så enormt magisk att jag rös mer av den filmen än jag sammanlagt gjort av att pissa under hela mitt liv.

Permalänk
Medlem

Vet inte ifall jag har skrivit här innan. De officiella favoriterna är i vilket fall:

Alien
2001: A Space Odyssey
Dawn of the Dead (orginalet)
Återkomsten
Monthy Python and the Holy Grail

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Inaktiv

Trance_Allstar clint mansell <3 Har båda soundtracken på ipoden och de rullar på varje dag. Underbart bra soundtrack!

Även filmerna är galet bra!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Trance_Allstar clint mansell <3 Har båda soundtracken på ipoden och de rullar på varje dag. Underbart bra soundtrack!

Även filmerna är galet bra!

Japp, de är underbara. Requiem-musiken är, i kombination med filmen, det som ger filmen en abstrakt och väldigt syntetisk känsla, på något sätt. HAde det varit ett "vanligt" soundtrack hade filmen blivit något helt annat.

Apropå The Fountain-sundtracket så innehåller det en av bara några få musikstycken som jag på något sätt nästan inte klarar av att lyssna på. "Together We Will Live Forever" är helt underbart, och även fast det bara är ett pianostycke så får jag en känsla från filmen som är väldigt påtaglig. Bäst kan väl beskrivas med scenen i filmen där man ser framtiden med trädet i en bubbla som åker genom rymden, en sorts isolation.
Det enda andra musikstycke som är "värre" är ifrån Angelo Badalamentis musik till Mulholland Drive, "Mr. Rogue - Betty's Theme". Jag pallar knappt med att lyssna på det, får direkt upp den öde känslan från filmen, som om allt det obehagliga och overkliga med filmen fastnat i musiken. Blir kroniskt deprimerad varje gång jag sätter på den.

Endast några få musikstycken som gör detta, krävs en väldigt speciell blandning av musik och film som måste både passa ihop och förstärka varandra. Ungefär som att man ibland kan känna en lukt och få massor med känslor och minnen från lukten, nästan lika påtagligt som Deja Vu-men inte riktigt likadant.

Om någon är intresserad, inte rätt tråd kanske...

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk

A Clockwork Orange. Såg den igår och måste säga att det är den bästa film jag sett.

Visa signatur

AMD 5600+ X2, HD3850 256 MB, 4 GB DDR2 800 MHz, 1Tb HDD

Permalänk
Avstängd

Schindlers List
Titanic
Rädda menige ryan

Permalänk
Medlem

Gladiator finns ingen bättre har sett den ca 15 gånger.

Permalänk
Medlem

Fight Club är världens bästa film, alla kategorier!

Permalänk
Avstängd

Många bra filmer men vissa kan man se hur många gånger som helst.

En kvinnas doft (såg senast ikväll och bara älskar Al Pacino)
True Grit
Inglourious Basterds
Django Unchained
Fargo
The Big Lebowski
The Green Mile

Ingen säkrad ordning förutom nummer ett.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10