Anime och manga (LÄS första inlägget)

Permalänk
Medlem

:)

@r3mpuh: Det tycker jag också, önskar man hade en sadaharu hemma, har dock inte sett det som kom ut 2015 om det är värt att kolla på ?

Permalänk
Skrivet av r3mpuh:

Då Gintama innehar 4 st av top 10 platserna på Top Anime of all time hos myanimelist, så kan jag med god resonans rekommendera detta mästerverk.

Har inte sett så mycket av Gintama ca 50 episoder, men det är en väldigt bra serie så den kan även jag rekommendera.

Skrivet av aneroux:

@warmerspy: Jag har liksom inget specifikt område det senaste jag kollat/läst på var mob 100, dragonball super , black butler och hajime no ippo(min första sport anime). Dock känns det som att jag endast kollat på sånt dem flesta hört talas om.

Annars kan jag rekommendera en serie jag såg nyligen Uchuu kyoudai. Handlar om två bröder som vill bli astronauter och man får följa dem på deras resa från början och då menar jag verkligen från början. Denna serie är så sjukt detaljerad med all träning de måste gå igenom att det är helt sjukt. Karaktärsuppbyggnaden är även den väldigt bra. En av de bättre serierna jag sett på den senaste tiden.

Sen måste jag också rekommendera in favorit anime Higurashi no naku koro ni. Riktigt bra Mystery horror anime, inte speciellt läskig (De flesta horror animes brukar inte vara speciellt läskiga ) Men storyn är riktigt bra och man är nästan "On the edge" hela tiden när man ser denna serie. Den är lite seg i början och du kommer känna dig som ett frågetecken genom hela första säsongen, men det är en del av serien och du kommer förstå varför senare. Serien handlar om en kille vid namn Maebara Keichii som flyttar till en ny stad på landet, han lär känna nya vänner osv. Men det är något som inte stämmer Keichii får höra om att varje år så har alltid någon mördats eller försvunnit och dessa event är kopplade till den festival som hålls varje år. Så han börjar forska lite i det där och mer och mer udda saker händer.

EDIT: Säg till om du vill ha fler rekommendationer kan rabbla upp massor. Dock är mycket av det jag sett någolunda populärt eller har i alla fall varit populärt. Samt att jag tittat på väldigt mycket romcoms och slice of life animes. Men har annat på lager också självklart.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem

Tack

@warmerspy: tack så mycket nu blir horror anime finns det någon här som sett filmen Kimi no Na wa vet att dem rekommenderar den på myanimelist men finns det någon här som kan intyga om att den är bra?

Permalänk
Skrivet av aneroux:

@warmerspy: tack så mycket nu blir horror anime finns det någon här som sett filmen Kimi no Na wa vet att dem rekommenderar den på myanimelist men finns det någon här som kan intyga om att den är bra?

Jag kommer själv vänta tills kimi no na wa kommer ut på bluray. Kvaliten på versionen som finns ute på nätet just nu är inte så bra. 240p med vattenmärke.

Permalänk
Medlem

precis

@FuzzyMcFluffens: väntar också på Koe no Katachi i bra kvalite

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajan:

@XFTality: Åh grymt! Tack för det

Vet du någon annan Anime serie som är liknande? Gillar när det är övernaturligt, blodigt, och fantasy.

// Philip

Attack on Titan? gryyyyymt bra och blodig 10/10
https://www.youtube.com/watch?v=MGRm4IzK1SQ
En icke anime ska gå på bio förövrigt verkar sjukt dålig https://www.youtube.com/watch?v=FiAXJCy2liI

Overlord är rätt intressant / anti hjälte , på andra sidan har du log horizon, sword art online med flera (alla liknande / människor som spelar VRPG och fastnar i online världen).
https://myanimelist.net/manga/81669/Overlord

Is It Wrong to Try to Pick Up Girls in a Dungeon? om du gillar konceptet att hjälten levlar upp/blir starkar med tiden och får skills. Rätt vettig trots namnet. Liknande anime som denna borde väll vara Hunter X Hunter, Naruto, One Piece med flera
https://myanimelist.net/anime/28121/Dungeon_ni_Deai_wo_Motome...

Permalänk
Medlem

@lappen81: tack för tipset men läser attack on titan då jag inte orkar vänta på animen finns det fler som typ overlord, Sao, log horizon?

läste inte hela lappensinlägg :)
Permalänk
Medlem
Skrivet av aneroux:

@lappen81: tack för tipset men läser attack on titan då jag inte orkar vänta på animen finns det fler som typ overlord, Sao, log horizon?

Dom jag känner till är, finns det några fler så tipsa gärna.

Sword Art Online 1 och 2
Hunter X Hunter Greed Island + Final (ska du se den så bör du se Hunter X Hunter eller Hunter X Hunter 2011 Remake innan , det är bara Greed Island som är VMMORPG). Alla är sevärda trots att den ser rätt löjlig ut
Log Horizon
Overlord

Inte VMMORPG men liknande upplägg
Dungeon ni Deai wo Motomeru no wa Machiagatteiru Darou Ka (blir också bättre lite framåt, typ diablo 3 rifts)
World Trigger (rätt konstig animering men den växer)
Hai to Gensou no Grimgar
Btooom! (gillade inte)

Permalänk
Skrivet av aneroux:

@lappen81: tack för tipset men läser attack on titan då jag inte orkar vänta på animen finns det fler som typ overlord, Sao, log horizon?

Re:Zero
Konosuba

Permalänk
Skrivet av aneroux:

@lappen81: tack för tipset men läser attack on titan då jag inte orkar vänta på animen finns det fler som typ overlord, Sao, log horizon?

Finns ju även .hack//sign serien. Har inte sett den själv men är vad jag vet så var det den första "fångad i ett VRMMORPG animen". Ganska stor serie också finns många säsonger osv. Vissa säger att denna serie ska vara ljus år bättre än både SAO och Log horrizon. Dock är serien från tidigt 2000-tal så kvalitén kanske skrämmer dig.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem

När kommer Koe no Katachi och Kimi no Na Wa ut på bluray? Har läst den förstnämnda och den var riktigt bra.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

@warmerspy: kvalite spelar inte mycket roll ifall helheten är bra

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av aneroux:

hejsan alla vet inte om detta är rätt tråd men har ni tips på någon anime eller manga som är bra, spelar ingen roll ifall den är avslutad eller inte

Några av mina favoritserier/filmer:

Black Lagoon
Cowboy Bebop
Daily Lives of Highschool Boys
Ergo Proxy
Full Metal Alchemist: Brotherhood
Kara no Kyoukai
Katanagatari
Sayonara Zetsubou Sensei
Spirited Away

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Mina Favvo serier:
Full metal panic (mecha)
Hunter x Hunter (Hunter x Hunter 2011 funkar bra också men gillar OST bättre på första)
Code Geass (mecha)
Isekai no Seikshi Monogatari (Mecha-ish)
Boondocks (Amerikansk komedi, fyfan va jag garva 10/10)
Mirai Nikki
Re:Zero
Capeta (racing Go-cart)
Ookami to Koushinryou
Ore no Imouto (gött OST)
Ano Natsu de Matteru (gött OST också)

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Code Geass fick precis en uppföljare utannonserad, 8 år efter att sista avsnittet sändes!

https://myanimelist.net/anime/34437/Code_Geass__Fukkatsu_no_L...

JIBUN WOO

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Code Geass fick precis en uppföljare utannonserad, 8 år efter att sista avsnittet sändes!

https://myanimelist.net/anime/34437/Code_Geass__Fukkatsu_no_L...

JIBUN WOO

Skickades från m.sweclockers.com

Inte direkt vad jag förväntade mig att se på en söndagsmorgon år 2016. Hype!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Inte direkt vad jag förväntade mig att se på en söndagsmorgon år 2016. Hype!

2016 är ett jävligt konstigt år än så länge så med lite tur så kanske det snart annonseras en uppföljare till S&W, K-On, Hyouka eller Haruhi... eller något åt det hållet

(fast nu jinxade jag det såklart)

Var för övrigt och såg Kimi no Na Wa // Your Name på SF Skandia förra helgen. Mycket bra film, men fick riktigt kassa platser så satt och tittade upp i taket större delen av filmen. Får se den igen på hemmaplan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

2016 är ett jävligt konstigt år än så länge så med lite tur så kanske det snart annonseras en uppföljare till S&W, K-On, Hyouka eller Haruhi... eller något åt det hållet

(fast nu jinxade jag det såklart)

Var för övrigt och såg Kimi no Na Wa // Your Name på SF Skandia förra helgen. Mycket bra film, men fick riktigt kassa platser så satt och tittade upp i taket större delen av filmen. Får se den igen på hemmaplan.

Hyouka och K-On vore så najs att få en uppföljare till, men det kommer ju uppenbarligen inte hända längre och det hela är ditt fel! Skulle nästan vilja åka till London och besöka platserna K-On-tjejerna besökte i filmen bara för en mindre "anime pilgrimage". Var för i övrigt i staden Cuenca i Spanien, staden som Sora no Woto baserades på, några veckor sedan och körde en anime pilgrimage. Var riktigt kul faktiskt, särskilt då jag älskade serien! Bilder nedan:

Dold text

Såg faktiskt också Kimi no Na wa på Skandia förra veckan, 19:30. Fick en påse av salt i mina ögon den sista minuten av filmen. Usch.

Utan tvekan min favoritanime, so far.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Hyouka och K-On vore så najs att få en uppföljare till, men det kommer ju uppenbarligen inte hända längre och det hela är ditt fel! Skulle nästan vilja åka till London och besöka platserna K-On-tjejerna besökte i filmen bara för en mindre "anime pilgrimage". Var för i övrigt i staden Cuenca i Spanien, staden som Sora no Woto baserades på, några veckor sedan och körde en anime pilgrimage. Var riktigt kul faktiskt, särskilt då jag älskade serien! Bilder nedan:

Såg faktiskt också Kimi no Na wa på Skandia förra veckan, 19:30. Fick en påse av salt i mina ögon den sista minuten av filmen. Usch.

Utan tvekan min favoritanime, so far.

Vad ballt visste inte att den var baserad på en stad i verkligheten, tyckte den var urmysig i serien.

Då var du på visningen efter mig btw var där 15:30 jag.

För övrigt vad gäller uppföljare så jag tror jag på riktigt att det är dags att hålla utkik efter Spice & Wolf nu! Code Geass får en uppföljare, 10 år efter ursprungliga sändningsdatumet, så bara det ger ju intrycket av att vad som helst kan hända, och Isuna har ju börjat skriva nya Spice & Wolf-LNs. Helt rätt läge att promota serien igen med andra ord. Fullt rimligt att det äntligen kommer komma en uppföljare i animeform av något slag.

Permalänk
Medlem

Nån som kan tipsa mig om en bra serie?
Serier jag har kollat klart på och tycker är bra är dessa:
CLaymore
Hunter x Hunter
Attack on Titan
Deathnote
Fullmetal Alchemist Brotherhood

Så, nåt i liknande stil vore gött

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaNi8331:

Nån som kan tipsa mig om en bra serie?
Serier jag har kollat klart på och tycker är bra är dessa:
CLaymore
Hunter x Hunter
Attack on Titan
Deathnote
Fullmetal Alchemist Brotherhood

Så, nåt i liknande stil vore gött

Black Lagoon
Black Lagoon: The Second Barrage
Black Lagoon: Roberta's Blood Trail
Hellsing
Berserk
Samurai Champloo
Sunabouzu

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

DMC

Detroit Metal City

fast den är inte världens längsta serien precis, men se inget om den, kolla inte ens nån trailer elelr så.. kolla bara på den.. korta avsnitt så om du inte gillar den så har du ändå inte slösat bort tid på den.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

DMC

Detroit Metal City

fast den är inte världens längsta serien precis, men se inget om den, kolla inte ens nån trailer elelr så.. kolla bara på den.. korta avsnitt så om du inte gillar den så har du ändå inte slösat bort tid på den.

Ska ge det ett försök

Börjat kika lite på Tokyo Ghoul nu. Verkar rätt intressant men tycker inte om scener när dom gör alla reaktioner så överdrivet (ni vet vad jag menar).
Ska fortsätta kika så får vi se om det är nåt att kolla på

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk

Någon som kan ge tips på en bra romance/drama/slice of life anime kanske i stuk med Nagi no asukara, Anohana eller liknande? Håller på att kolla igenom fairy tail just nu men känner att jag behöver en liten pause från den serien. Helst inte så lång heller max runt 24 avsnitt.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem

tycker Watamote e kul men e ju int precis romantisk drama...
hmm
kimi no todoke
orange
golden time
kare kano

Kimi no Na wa tyckte jag om, dock en film

ah kom på att jag såg "Engage to the unidentified" å tyckte den va helt ok.

Sen har du ju usagi drop å nu Udon no Kuni no Kiniro Kemari som jag inte tror e slut än men de e ju sådana där sockersöta animes inte mycket till dramas, typ.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

@warmerspy:
Clannad
Toradora
Bakuman
Arakawa Under the bridge
Mirai Nikki
Yahari Ore no Seishun Love Comedy wa Machigatteiru
Kami Nomi zo shiru sekai

Vad tycker ni om vinter säsongens uppsättning av anime?
Uppföljare som jag kommer kolla på: Konosuba, Blue exorcist, Little Witch academia, Gintama.
En massa filmer som också kommer ut: SAO, Kizumonogatari, Black Butler, Kuroko no Basket, Digimon

Av de helt nya serierna så kommer jag nog vänta in 3-4 avsnitt innan jag kollar på något, för att se om det ens är värt att kolla på.

Permalänk
Medlem

ska själv börja kolla på silent voice... hmm kanske e bra, vem vet.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaNi8331:

Nån som kan tipsa mig om en bra serie?
Serier jag har kollat klart på och tycker är bra är dessa:
CLaymore
Hunter x Hunter
Attack on Titan
Deathnote
Fullmetal Alchemist Brotherhood

Så, nåt i liknande stil vore gött

Fate/Zero

Permalänk

Naruto shipuden

Hej.

Är på jakt efter en bra sida att se naruto shipuden ifrån. Är på avsnit 362. Det är dock viktigt att det är engelskdubbat, har lite problem med japanska och vill gärna lägga tiden på att faktiskt serien inte läsa text.

Någon som vet vart jag kan hitta detta? Googlat men hittar inget bra.

Tacksam för hjälp.

Mvh.

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Permalänk
Skrivet av OpWildChild:

Hej.

Är på jakt efter en bra sida att se naruto shipuden ifrån. Är på avsnit 362. Det är dock viktigt att det är engelskdubbat, har lite problem med japanska och vill gärna lägga tiden på att faktiskt serien inte läsa text.

Någon som vet vart jag kan hitta detta? Googlat men hittar inget bra.

Tacksam för hjälp.

Mvh.

Kissanime är nog den bästa sajten att använda. Vet inte om man får länka sådant här men du kan ju googla på namnet.