Lost – den stora tråden om TV-serien

Permalänk
Medlem

S04E11 var riktigt bra.

Hur fan ska John Lock flytta på ön?, jag tror nästan att ön är ett parkerat rymdskepp som har funnits där i tusentals år. Skulle inte förvåna mig iallafall

Dold text
Permalänk
Medlem

Asså har inte kollat spec mkt på senaste tiden. Men har inte hela serien spårat ur? Har hört rykten om att vissa har lyckats tasig tillbaka till riktigt fastland?

Är det bara jag som känner att de blev lite för mycket saker i början utav serien, saker som sedan bara glömts bort? Hur gick det med den där skumma dimman ibörjan utav serien? Hajarna med dharma märket på? Har allt det där helt glömts bort?

Permalänk
Inaktiv

Fan vad jag stör mig på alla som säger "Nee följer det inte längre, det har spårat ur" Hur ska ni kunna veta att det har spårat ur om ni inte ens ger serien en chans och följer den?

I min mening har lost aldrig varit bättre än det är nu!

relek dimmar var förövrigt med i förra avsnittet.

Permalänk
Avstängd

Säsong 3 var... bortkastad tid, säsong 4 är fan bästa säsongen hittils . Tror att de flesta som tycker att serien spårat ur slutade kolla i säsong 3.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Hedersmedlem

Man kan väl inte begära att varenda avsnitt ska vara fyllt av spänning varenda sekund. Det är klart att det kommer finnas lite tråkigare delar. Annars kan man ju inte berätta historien.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Man kan väl inte begära att varenda avsnitt ska vara fyllt av spänning varenda sekund. Det är klart att det kommer finnas lite tråkigare delar. Annars kan man ju inte berätta historien.

Jo självklart. Men enligt min egna uppfattning så var varenda avsnitt utav säsong 3 värdelöst^^.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk

När Lock visar teckningen för gubben han ritat så tror ajg det symboliserar på Echo (afrikanen som dog) och dimman ' smookey' den finns ju kvar var ju senast kvar nu för 2 avsnitt sedan. tror att Ben kan styra den som sagt och att han inte är Ledaren över det hela har man vetat länge. dock Så börjar lock bli mer o mer intresangt han är som Bens andra bror. Lika besluten att göra något.

Dock så kan man ju undra om vissa personer på ön osv som bara syns lite här o var.

Förresten ahr ni sett lite mer fel i lost?

Jag vet iaf 3 solklara jag kommerihåg.

När kate ser hästen så syns även en hand i bild:D

när soyer o (afrikanen fadern till walt) fått sin flotte söndersprängd så syns det en segelbåt långt borta i fjärran.

Även när Kate och jack mm blir tillfågnatagan av den andra plansektionen i hålet och ska släppas så ser man att det är inspelat på olikatidpunkter. (himmlen är klar sedan mörk o så skiftar det där imellan fast det är samma vinkel.)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

E11 bekräftar ju det mesta om teorierna om tidsresor, nu vill man bara höra dem säga det och visa hur det går till exakt.

Permalänk

Tycker det är lite trist att det verkar ha med tidsresor att göra eftersom producenterna officielt gick ut med det i början att "lösningen" på lost-gåtan inte har med varken tidsresor och aliens att göra eller att det bara är en dröm och alla är döda. Allt detta var officielt dementerat och ska jag vara ärlig så var det i princip därför jag kollade på serien. Om det inte är nått av det, hur fan ska dom förklara detta tänkte jag. Även om vi inte har löst gåtan nu så förklaras väldigt många saker relativt bra om tidsresor är "okej".

Dock blev jag ruskigt förvånad över att Claire satt i stugan och såg _väldigt_ belåten ut. Vad gör hon där? Sen undrar jag också om man har sett negern som snackade med Locke på sjukhuset förut?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk

Jag tror att Claire är död. Eftersom man såg henne i stugan. Och eftersom Kate har Aaron i framtiden, när de kommit tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
E11 bekräftar ju det mesta om teorierna om tidsresor, nu vill man bara höra dem säga det och visa hur det går till exakt.

Varfor?

Som sagts innan sa ar aldras inte "the hostiles"

"# Though the writers have said "no time travel" specifically, Damon Lindelof also drops the hint that time may move differently on the island; for example, at Comic Con '06, where he responded to one fan's question with: "It’s interesting that you should ask about time because… you know… you’re making a basic assumption that they’ve been there, y’know, as long as they think they’ve been there."
# This controversial theory was "debunked" by Lindelof during the filming of Season 1. He said at the time, "There isn't any time travel."

Jobbigt med TV har i USA, ser ju trailers for nasta avsnitt och nu pallar man inte vanta mer till nasta avsnitt...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Dom har aldrig sagt att the others inte åldras, däremot är det ju något fuffens med Richard Alpert då han sett likadan ut i över 50 år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Sen undrar jag också om man har sett negern som snackade med Locke på sjukhuset förut?

Har för mig att han besökte Hurley när han satt på mentalsjukhuset.

Visa signatur

[Asus P5K Premium/WiFi-AP] [C2D E6600@3.63Ghz] [4GB PC6400] [Corsair 520W] [Radi0 (640GB)] [ Noctua NH-U12F]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Tycker det är lite trist att det verkar ha med tidsresor att göra eftersom producenterna officielt gick ut med det i början att "lösningen" på lost-gåtan inte har med varken tidsresor och aliens att göra eller att det bara är en dröm och alla är döda. Allt detta var officielt dementerat och ska jag vara ärlig så var det i princip därför jag kollade på serien. Om det inte är nått av det, hur fan ska dom förklara detta tänkte jag. Även om vi inte har löst gåtan nu så förklaras väldigt många saker relativt bra om tidsresor är "okej".

Dock blev jag ruskigt förvånad över att Claire satt i stugan och såg _väldigt_ belåten ut. Vad gör hon där? Sen undrar jag också om man har sett negern som snackade med Locke på sjukhuset förut?

Är inte negern prästen från afrika? alltså brodern till han som skulle smuggla heroin med planet men kom med av misstag och krashlanda på ön?!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Är inte negern prästen från afrika?

Det avr Echo som dog i S3? av ' smookey' Röken.
Detta är en annan svartman som sagt. som lock ser

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Det avr Echo som dog i S3? av ' smookey' Röken.
Detta är en annan svartman som sagt. som lock ser

mena brodern till han som kom med planet som krasha på ön! prällen!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Hedersmedlem

Echo är killen som dog av röken på ön. Tror inte det är hans bror vi ser med Lock.

Permalänk
Medlem

Jag kan knappt hålla mig att få reda på vad som försigår nere i The Orchid. Ben måste ha folk placerat där på heltid med tanke på spegelreflex-morse-snacket tro? Aaaaa...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Jag kan knappt hålla mig att få reda på vad som försigår nere i The Orchid. Ben måste ha folk placerat där på heltid med tanke på spegelreflex-morse-snacket tro? Aaaaa...

Trist jobb, sitta och vänta på det i år

Riktigt kasst avsnitt för övrigt imo. Hände ju inte ett skit.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Det kom inget nytt avsnitt inatt...? Har jag missat nåt?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Paus denna vecka. Kommer 2 avsnitt nästa vecka

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Paus denna vecka. Kommer 2 avsnitt nästa vecka

Surfade in på ABC's hemsida och såg detta också, tack för snabbt svar dock

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Gott dubbelavsnitt å nästa vecka.. Fast kunde det inte varit nu denna fredagen som varit? Jag som var helt ensam i helgen då tjejen var hos morsan hela helgen

Blir att prioritera nästa fredag då

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Att du ens behöver prioritera, ser hon inte på LOST med dig så får hon väl börja.

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Hedersmedlem

Längtar till nästa avsnitt som fan nu. Kul att de är "back on track" igen, de förlorade mig nästan i s03.

Permalänk
Medlem

Vill se upplösningen NUUUUUUUUUUUU!

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Inte kommit något(ra) nytt avsnitt?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jodå, två nya sändes inatt

Blir till att kolla på dem när man kommer hem

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Inaktiv

Jaap nya avsnitten ligger ute!

machivelli haha word up, tjejen va hemma hos mig lagom när ja kom hem från skolan i fredags, lost blev de för hela slanten vare sig hon ville eller inte

Permalänk
Medlem

tlx06, Word up!

Snyggast @ 37.40 i nyaste avsnittet.

I detta avsnittet fick man i alla fall reda på lite små saker man funderat över. Men mycket som ännu är Weird om ni frågar mig.

Visa signatur

Mr. Livingstone , I Presume.
[-Pale-] . Rest in P.