Lost – den stora tråden om TV-serien

Permalänk
Medlem

En sak förstod jag inte riktigt i nionde avsnittet, det där flygfältet, var det på den mindre ön och inte huvudön?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
En sak förstod jag inte riktigt i nionde avsnittet, det där flygfältet, var det på den mindre ön och inte huvudön?

Yep

Visa signatur

rragon

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Rök molnet finns fortfarande kvar, och synts till i de nyare avsnitten, men ännu inte fått veta exakt vad det är.

Hajarna var det aldrig något skumt med... Dharma använde dem som försöksdjur och de rymde efter dharma "dog", varför visa mer om dem?

Det har man väll visst? Dimman var väll något sorts säkerhetssystem för det där templet.

Permalänk

Varför djuren smet iväg på ön kommer att avslöjja sig om några avsnitt längre fram. som det verkar nu så loopar sig tidsepoken hela tiden. Tex Ben Finns ju i 2 upplagor och Det har ju kommit nya passagerare så nu är det lite en evighetsserie

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Det har man väll visst? Dimman var väll något sorts säkerhetssystem för det där templet.

Det är vad Danielle "tror". Fortfarande bara en teori.
Inte fått veta än dess syfte, vad det är eller upphov.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Varför djuren smet iväg på ön kommer att avslöjja sig om några avsnitt längre fram. som det verkar nu så loopar sig tidsepoken hela tiden. Tex Ben Finns ju i 2 upplagor och Det har ju kommit nya passagerare så nu är det lite en evighetsserie

Men Ben finns inte riktigt i två upplagor eftersom den ena befinner sig i tidsepoken 1977 och den andra långt långt efter det att de ens kom till ön, i alla fall vad jag förstått?

Visa signatur

rragon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Det är vad Danielle "tror". Fortfarande bara en teori.
Inte fått veta än dess syfte, vad det är eller upphov.

Nja, Danielle fick höra det av den franska killen som inte riktigt var sig själv. Så på något sätt är det ju ön som sagt det. Att det är någon sorts säkerhetssystem är väl iaf klart, med egypten-temat som börjat synas (templet, hieroglyfer, statyn) tror många att smokey hör dit.

rragon: Precis. Unga Ben är på 70-talet och vuxna Ben är 2008.

Permalänk

Klart att det är Ben 1977 och Ben 2007 som är där.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag har dock inte sett något tempel, vilket avsnitt var det? Måste ta mig en titt.

Visa signatur

rragon

Permalänk

0506 tror jag. det är iaf när de börjar förflyttas fram o tillbaka i tiden. när skeppet (hon franskan kom på) och de springer ut i djunglen o hittar smokey och tempelt och det dör lite pers.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
0506 tror jag. det är iaf när de börjar förflyttas fram o tillbaka i tiden. när skeppet (hon franskan kom på) och de springer ut i djunglen o hittar smokey och tempelt och det dör lite pers.

Ah, juste. Det kommer jag fan ihåg.

Är det när den där franska snubben dras ner i hålet av smokey och förlorar armen

Dold text
Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
Ah, juste. Det kommer jag fan ihåg.

Är det när den där franska snubben dras ner i hålet av smokey och förlorar armen

Dold text

Exakt

Visa signatur

denna signatur är inte vettig, den är inte heller tänkt att ha någon djup filosofisk mening som man kan tro. allt jag vill säga med denna signatur är att jag inte har nånting att skriva.

Permalänk
Medlem

Angående flygfältet

Flygfältet som planet landade på, verkar vara den som Sawyer och Kate fick hålla på och bygga under säsong 3. De sa nåt om: "building a runway".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av örli
Flygfältet som planet landade på, verkar vara den som Sawyer och Kate fick hålla på och bygga under säsong 3. De sa nåt om: "building a runway".

Du menar när de var tillfångatagna av 'the other's på den andra ön? men det var ju faktist 30 år in i framtiden än vad de är nu.. så antagligen fixade de väl bara till den eller så fick de trötta ut sig bara för att inte orka rymma

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Du menar när de var tillfångatagna av 'the other's på den andra ön? men det var ju faktist 30 år in i framtiden än vad de är nu.. så antagligen fixade de väl bara till den eller så fick de trötta ut sig bara för att inte orka rymma

var det inte i förra säsongen de var tillfångatagna? och då hade det inte förekommit några tidsresor. Vidare, så har ingen hoppat framåt i tiden (så när som på att det har gått 3 år sen förra säsongen), bara tillbaka.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Du menar när de var tillfångatagna av 'the other's på den andra ön? men det var ju faktist 30 år in i framtiden än vad de är nu.. så antagligen fixade de väl bara till den eller så fick de trötta ut sig bara för att inte orka rymma

Nej, Kate och Sawyer arbetade med ett bära sten och grejer åt The Others på Hydra-ön år 2004, planet landade på den 2008.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Nej, Kate och Sawyer arbetade med ett bära sten och grejer åt The Others på Hydra-ön år 2004, planet landade på den 2008.

Det stämmer ju lite.. för som det är nu så vet man ju inte om det är 07-08 och 70 talet de är på. verkar vara som att hälften är i dåtiden och det nya planet är i 'nutiden' då de inte kunde hitta något plan som landat men det kom folk till ön.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

Lite förvirrad. När det var en massa flashes så kunde de inte göra saker som aldrig händer. Det verkar ju som om det går nu. Eller?

Permalänk
Medlem

Men om nu Ben dog, så skulle Dharma initiative finnas kvar när Oceanic 815 krashat och de hade antagligen hjälpt dom överlevande och då ha hade inte Sayid åkt tillbaka i tiden och dödat Ben och då..... Tidsparadoxer är jobbiga.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Men om nu Ben dog, så skulle Dharma initiative finnas kvar när Oceanic 815 krashat och de hade antagligen hjälpt dom överlevande och då ha hade inte Sayid åkt tillbaka i tiden och dödat Ben och då..... Tidsparadoxer är jobbiga.

som tidsnissen sa: det som har hänt har hänt. Alltså dog inte Ben och ben ser sayid som "the killer"

Permalänk
Hedersmedlem

så måste det vara ja..

Permalänk
Medlem

Man såg ju att han fortfarande andades, ifs nog bara en goof och dåligt spelat av ungen...

Tänkte direkt då Sayid träffa unga Ben att han skulle skjuta honom, kommer bli intressant avsnitt next.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Hur blir det gå för om nu sayid dödade Ben så måste han ju försvinna från 2007 talet men det har vi inte fått reda på. troligen så missade han väl hjärtat och tog han i axlen eller liknande och bara skade sköt ha.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Hur blir det gå för om nu sayid dödade Ben så måste han ju försvinna från 2007 talet men det har vi inte fått reda på. troligen så missade han väl hjärtat och tog han i axlen eller liknande och bara skade sköt ha.

Tyckte han träffade på bröstet. Närheten av hjärtat, förmodligen lungan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Tyckte han träffade på bröstet. Närheten av hjärtat, förmodligen lungan.

vi får ju även ha i åtanke att det inte precis är så att de har tillgång till ett toppmodernt sjukhus, med kirurgavdelning som kan rädda honom. Även om de har läkare på ön, så är det knappast samma sak och snacka om infektionsrisk.
Men å andra sidan, hur många gånger har Locke dött nu? 2? 3? Ben kommer nog tillbaka på något sett annars skulle som sagt tidsparadoxen bli total.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Vadå, Locke har väl bara dött en gång?

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa igenom allt, men är det bara jag som är inne på pararella universum?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Man har ju tänkt lite sånt det skulle ju faktiskt stämma bra in då i ett universum så kraschar flygplanet i vattnet och de hittar det och sen så är det ju småsaker som skiljer i varje universum så att pilotens ring etc saknas osv stämmer där men 'våra hjältar' är i ett annat och kommit till fel och därför tror de att det kan vara upgjort för att dölja något annat vilket det kan men nja. låter väldigt långsökt. Dock så kommer vi nog få reda på lite info nu om Dharma i kommande avsnitt.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Fast nu har ju manus skrivarna sagt att det inte är några parallella universum

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
Vadå, Locke har väl bara dött en gång?

han har blivit mördad två gånger, och om jag inte helt missminner mig så var det Ben bägge gångerna. Första gången har jag för mig att han blev skjuten och slängd i en gropp och andra gången blev han ju strypt (förtäckt självmord nu denna säsong).

Visa signatur

| Errare humanum est |