Lost – den stora tråden om TV-serien

Permalänk
Medlem

Jag tror fan inte Charlie dog eller möjligtvis dog han men jag tror desmond simmade ut, drog in han i stationen och återupplivade honom! Helt omöjligt ska väl inte det vara och Desmond lär väl vilja vet vade Penny sade så han har ju en väldigt bra orsak också

Permalänk

Tror knappast det är möjligt att simma ut, hitta rätt, simma tillbaka igen samtidigt som han ska ha fått ut Charlie genom det lilla hålet, och allt utan att ha syrgastuber...

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogga
Spännande, spännande och grymt förvirrande med slutet... jaja bara 28 veckor kvar till nästa avsnitt =/

Ledsen att göra dig besviken, nästa säsong börjar i februari så det är närmare 35-36 veckor kvar.

Permalänk
Medlem

det var en sak jag glömde kommentera... När Sawyer och Juliette pratade om varför de högg sten, och hon sa att "runway" och han frågade för vad och hon sa "For the aliens" - jag tyckte det var så klockrent. Jag tvivlar inte en sekund på att det där till 100% var för att busa lite med hela lostcommunityt. Min första reaktion var ("WHAAT?") men efter en sekund eller nåt så höll hon ju inte masken längre. Kul skämt, lite udda.

Permalänk
Medlem

Gud vilken avsnitt! Helt otroligt ;o
I de klippen där Jack hade skägg är det ju såklart framtiden då dem har kommit bort från ön, och jag skulle tippa på att det är antingen Ben eller Locke som ligger i kistan. Ben vet man ju att han förmodligen skulle dö, men locke gick ju iväg?
Och .. what the fuck .. vafan gjorde Walt där ?!?!?!?! >.<

Gah längtar

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

http://www.lostpedia.com/wiki/Newspaper_clipping

Los Angeles
Man found dead in
downtown loft

"The body of Jo...[unreadable]...ntham of
New York was discovered shortly after 4
a.m. in the...[unreadable]...of Grand
Avenue. Ted...[unreadable]...man at The
Tower...[unreadable]...heard loud
noises...[unreadable]...antham's loft.
[unreadable]... [sa]fety, he
[unreadable]...discovered the
[unreadable]...a beam in the
[unreadable]...[ac]cordin[g]...[unreadable]..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
Gud vilken avsnitt! Helt otroligt ;o
I de klippen där Jack hade skägg är det ju såklart framtiden då dem har kommit bort från ön, och jag skulle tippa på att det är antingen Ben eller Locke som ligger i kistan. Ben vet man ju att han förmodligen skulle dö, men locke gick ju iväg?
Och .. what the fuck .. vafan gjorde Walt där ?!?!?!?! >.<

Gah längtar

Det var en framtidsvision ja, men tror inte det är direkt efter den här delen, utan det är antagligen en bit in i framtiden. Nåja only time will tell. Jaa, och Walt. Hmm, den där ön är mysko och det verkar som den behöver skyddas.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag har nu sett det där klippet the answers... Klart sevärt, även om det inte var några direkta nyheter, men de sammanfattade väldigt väl och jag fattade nu några småsaker som jag inte riktigt fattat förr.

lost.s03.the.answers.hdtv.xvid-xor.avi - så kan filen heta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo
lost.s03.the.answers.hdtv.xvid-xor.avi - så kan filen heta.

Tackar Måste se detta.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

bara jag som tyckte att walt såg jävligt mycket äldre ut? jag menar, det har väl bara gått tre månader ändå?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelar
bara jag som tyckte att walt såg jävligt mycket äldre ut? jag menar, det har väl bara gått tre månader ändå?

Ja men inte i verkligheten...

Permalänk
Medlem

Xelar, jag reagerade också på det. Jag kunde dock inte avgöra om det var en annan skådis eller om det bara var jag som var dum i huvudet. Men jag regaderade precis lika.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo
Xelar, jag reagerade också på det. Jag kunde dock inte avgöra om det var en annan skådis eller om det bara var jag som var dum i huvudet. Men jag regaderade precis lika.

Ser inte vad det svåra är att greppa... grabben har blivit 3 år äldre. Klart han kommer se äldre ut.

Permalänk
Medlem

var inte han med nånting i s2? Tidsbegreppet kanske sviker nu... Förutom att han har varit med i nån enstaka sekvens då... Men joo, visst var han med i början av s2? Så 1½ år kan ha gått, inte tre

Permalänk

Har precis kollat klart på 23an o hur ska man kunna vänta tills nästa år!!! gaah hehe jag är helt galen o lost

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Tror knappast det är möjligt att simma ut, hitta rätt, simma tillbaka igen samtidigt som han ska ha fått ut Charlie genom det lilla hålet, och allt utan att ha syrgastuber...

Han höll ju iofs på med ett gäng syretuber innan han sprang mot honom, så jag tror nog Charlie kommer bli räddad.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo
var inte han med nånting i s2? Tidsbegreppet kanske sviker nu... Förutom att han har varit med i nån enstaka sekvens då... Men joo, visst var han med i början av s2? Så 1½ år kan ha gått, inte tre

Han började på Lost när han var 12, och spelade då en 10-årig pojke. Nu är han 15 år och spelar en 10-årig pojke. Pojkar utvecklas rätt mycket mellan 12 och 15 och det är inte så konstigt att han ser annorlunda ut. Ser inte riktigt vad det konstiga är, det här får ju ändå anses som ett välkänt problem i Lost.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Han började på Lost när han var 12, och spelade då en 10-årig pojke. Nu är han 15 år och spelar en 10-årig pojke. Pojkar utvecklas rätt mycket mellan 12 och 15 och det är inte så konstigt att han ser annorlunda ut. Ser inte riktigt vad det konstiga är, det här får ju ändå anses som ett välkänt problem i Lost.

exakt, under puberteten händer det mycket, pojkdragen försvinner och man ser äldre ut ganska fort.

Permalänk
Medlem

En sak jag funderar över, Jacks farsa e ju död, ändå prata jack om honom på sjukhuset, "om jag e fullare än min pappa så kan du sparka mej"

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk

Red Beaver: Jepp, det är en av de många saker som förbryllar oss alla...

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Ser inte vad det svåra är att greppa... grabben har blivit 3 år äldre. Klart han kommer se äldre ut.

jaja, det är la ganska självklart, men det gör ju i sin tur att hans karaktär blir mindre trovärdig. det var väl mer det jag tänkte på...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelar
jaja, det är la ganska självklart, men det gör ju i sin tur att hans karaktär blir mindre trovärdig. det var väl mer det jag tänkte på...

Ok, det framgick inte riktigt när du skrev:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelar
bara jag som tyckte att walt såg jävligt mycket äldre ut? jag menar, det har väl bara gått tre månader ändå?

Då kan man ju lätt få intrycket att du bara tror att det har gått 3 månader och helt glömt bort att det inte gått 3 månader i verkliga livet. Att byta skådespelare känns ju inte riktigt legit.

Permalänk
Medlem

När Jack sa till den andra läkaren typ: "you get my father down here" så tror jag att han menade ta honom ner på jorden från himlen.
Sen personen i kistan måste vara Locke, när det sades att han inte hade nån familj eller någon så var det ganska självklart.

På Lost the answers sa pratade producenterna om att de kommande avsnitten skulle handla om framtiden av karaktärerna, betyder det att "framtidsflashbacken" de visade inte blir den enda?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Ok, det framgick inte riktigt när du skrev:

Då kan man ju lätt få intrycket att du bara tror att det har gått 3 månader och helt glömt bort att det inte gått 3 månader i verkliga livet. Att byta skådespelare känns ju inte riktigt legit.

jaha, jag ber om ursäkt, menade såklart 3 månader i serien och det e sant, finns la inte mycket o göra åt det men... vem vet, man kanske åldras snabbare på ön?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av örli
När Jack sa till den andra läkaren typ: "you get my father down here" så tror jag att han menade ta honom ner på jorden från himlen.
Sen personen i kistan måste vara Locke, när det sades att han inte hade nån familj eller någon så var det ganska självklart.

På Lost the answers sa pratade producenterna om att de kommande avsnitten skulle handla om framtiden av karaktärerna, betyder det att "framtidsflashbacken" de visade inte blir den enda?

Bra tänkt.. men jag tror ändå inte det är sant.. kistan såg förövrigt väldigt liten ut och lock är ju likalång som jack iaf och det passade bara inteihop.

sen tror jag att det bara ännu är ett "spel" ifrån någonssida.. som man fick ju en tillbakablick när hurleysatt på behandlingshem varför tog flickan livet av sig om hon hade nått annat så det hänger löst i alla ändar om man säger så ..

Edit: lock ska inte dö förens i slutsenarna iaf vad jag har fått reda på.. sen om det är sant eller inte vet man ju alldirg.

Sen kan det vara någons mellannamn som står först. för sayer heter ju james men iaf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det kan också vara en karaktär som vi inte känner till än, det är trots allt 3 säsonger kvar.

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli lätt grinig på serien. Ska man behöva vänta i mer än ett halvår på fortsättningen? Det är ju ren tortyr! Jag får gå i terapi för att komma över detta tv-fenomen i ett tag.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Jag vet att mystiska saker händer på ön men, med risk för att verka grinig... När upphörde så elementära fysiska lagar som gravitation??? Jag menar hur f*n kan vattnet komma in genom fönstret???

Eftersom vattnet inte kom in genom hålet i golvet så kan man förutsätta att stationen var lufttät. När det sedan blir ett hål till (fönstret) som befinner sig högre än det första så MÅSTE luften gå ut den vägen och vattnet komma in genom det lägre hålet.

Visst görs det missar på tv, både medvetna och omedvetna, men hallå... luft som sjunker i vatten :/

Visa signatur

************************************
* Detta meddelande har granskats av FRA *
************************************

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deone
Jag vet att mystiska saker händer på ön men, med risk för att verka grinig... När upphörde så elementära fysiska lagar som gravitation??? Jag menar hur f*n kan vattnet komma in genom fönstret???

Eftersom vattnet inte kom in genom hålet i golvet så kan man förutsätta att stationen var lufttät. När det sedan blir ett hål till (fönstret) som befinner sig högre än det första så MÅSTE luften gå ut den vägen och vattnet komma in genom det lägre hålet.

Visst görs det missar på tv, både medvetna och omedvetna, men hallå... luft som sjunker i vatten :/

Eftersom han stängde dörren sjönk aldrig lufttrycket ovanför hålet i golvet och således är det helt rimligt att vattnet inte kom in den vägen.

Permalänk
Medlem

Problemet med att vänta så länge med fortsättningen är att folk kan tappa sitt intresse för serien, de kan tänka jaha de blev räddade och det gick dåligt för Jack men det kan väl leva med. Visst vill jag veta öns hemligheter, men det här känns som en säsongsavslutning där man faktiskt kan sluta titta på serien om man känner för det.

Visa signatur

| Errare humanum est |