Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Jäger och redbull. Låter som en knepig kombination, men det blir kalasgott. Serveras iskall.

Ditto.

Dricker den närmast exlusivt när jag är med polarna. Ibland slänger man ner lite apelsinjuice också, funkar rätt så bra.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
När vi ändå pratar om alkohol.

Får jag (15år) köpa upp till 2.25% "cider" på Konsum?

Allt upp till 2.25 vol% räknas som alkoholfritt enligt lagen. Alltså får du köpa det. Men sen kan butiken ha egna regler, t.ex. att de inte säljer till de som är under 18 år.

Permalänk

kall coke <3

Har aldrig fått smak för alkohol, Öl är inget annat än bröd på flaska, och är inget gott...
Alkoholsmaken är riktigt vidrig, och om man ska blanda ut det med läsk för att dölja smaken, varför inte bara dricka läsken?
Fyllan kan ju dock vara en lite rolig bi-effekt

OBS. endast min åsikt, dömer ingen för at de vill supa skallen i bitar

Visa signatur

jag har internet på CD.

wget -rns http:// > /mnt/cdrom

Permalänk
Medlem

Personligen gillar jag carlsberg export och hof samt Johnnie Walker red label och black label (måste dock också smaka blue label någon gång jag får råd).

Drinkar jag dricker Bacardi lemon med apelsinjuice (variant på screwdriver), gin och tonic och dessvärre ibland också en redbull och vodka (men jag får sån jäkla hjärtklappning av den dagen efter så jag försöker sluta med den)...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Är det föresten bara jag som blandar tillbringare med grogg när det ska festas? Så behändigt med en tvåliterskaraff med GT på bordet så man slipper blanda nytt hela tiden.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_MANNEN
kall coke <3

Har aldrig fått smak för alkohol, Öl är inget annat än bröd på flaska, och är inget gott...
Alkoholsmaken är riktigt vidrig, och om man ska blanda ut det med läsk för att dölja smaken, varför inte bara dricka läsken?
Fyllan kan ju dock vara en lite rolig bi-effekt

OBS. endast min åsikt, dömer ingen för at de vill supa skallen i bitar

Du besvarade din egna fråga
Och ang. smaken så är det ju som sagt personligt.

Permalänk
Inaktiv

Ute på krogen: Mest fat-öl
Innan: Allt möjligt, öl (Staropramen eller liknande), bacardi breezers och liknande...rom&cola..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
Allt upp till 2.25 vol% räknas som alkoholfritt enligt lagen. Alltså får du köpa det. Men sen kan butiken ha egna regler, t.ex. att de inte säljer till de som är under 18 år.

Vad jag vet måste man vara 18 för att köpa öl överhuvudtaget? (förutom alkoholfri öl kanske då, vilket jag bara sett på systemet )

Permalänk
Medlem

Kapar tråden för att ställa en relaterad fråga: Hur länge håller sig vitt vin i kylen? Flaskan är alltså öppnad och halvtom.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon85
Ute på krogen: Mest fat-öl
Innan: Allt möjligt, öl (Staropramen eller liknande), bacardi breezers och liknande...rom&cola..

Vad jag vet måste man vara 18 för att köpa öl överhuvudtaget? (förutom alkoholfri öl kanske då, vilket jag bara sett på systemet )

Citat:

Saxat från Alkohollagen

3 § Med alkoholdryck förstås en dryck som innehåller mer än 2,25 volymprocent
alkohol. Alkoholdrycker delas i denna lag in i spritdrycker, vin, starköl och öl.

7 § Med lättdryck förstås dryck som antingen är fri från alkohol eller innehåller högst
2,25 volymprocent alkohol.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
text

Var tog du det där ifrån?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon85
Var tog du det där ifrån?

Man hittar lagen på olika sidor. Vet inte var man hittar svenska men finska gör jag.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Hedersmedlem

Fanta Fläder/citrus blandat med apelsinjuice (gärna med fruktkött i) är en jäkligt god kombination. Ungefär 50/50 av varje. Går säkert att blanda i någon form av alkohol om man vill det men jag föredrar utan.

Vad det gäller alkohol så ska det vara whisky för min del. Sorterna varierar, men smakrikt och inte extremt rökigt är det som passar mig bäst.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Prärievargen är ngt alla måste testa iaf. 1 ggn i livet.

kort o gott.

2 cl vodka
2 cl tequila
2 cl tabasko

tag ett shotglas, blöt och peppra kanten, mixa sedan ingredienserna väl och häll i glaset. Sen är det bara o svep!

Visa signatur

Så kan det gå om man lurar en vän, Då kan man också bli lurad igen/Jesus Barnet

Permalänk
Medlem

Håller mig också mest till öl. Dels för att jag tycker det är gott, och dels för att jag känner att jag har bättre koll på mängden alkohol jag får i mig.

Just nu blir det mest billig öl pga dålig ekonomi.

Permalänk

Dricker gärna en god öl och blandar massor med, ibland påhittade, drinkar. Smirnoff Apple och sprite + lime är kanon!

Har druckit sönder Bacardi Razz så jag köpte en Bacarci Coco igår. Någon som har ett tips?
Dessutom inhandlade jag bla en Passoa med och har lite idétorka på den.

Hit me!

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

Lodjursblod utblandat med bäverpiss och gift från en mamba..

Eller kanske inte.. Dricker mest Öl, var på systemet och köpte mig en gottepåse senast idag 5st billiga burköl, får bli lite ölprovning imorgon

Absolut vanilj + Roses Lime + Sprite är gott om man vill socitetsdricka..
Vodka + Fruktsoda + exotisk juice är också god och svalkande.

båda drickes kalla med is.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Cola FTW!

Är 15, så det är väl därför

Är 17 år och kör Cola jag också ;).
Vet att många i min ålder har börjat dricka för länge sen dock.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

Dry martini, drinkarnas drink...

Visa signatur

Nikon D90, Nikon 85/1,8, Nikon 50/1,8 + annat skräp i väskan

flickr

Permalänk

Jack & Coke är det enda rätta om det ska blandas!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Äh, drinkar? Vad är det för fasoner?

Whisky ska det vara. Och ingen is, då känner man ju inte smaken.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Äh, drinkar? Vad är det för fasoner?

Whisky ska det vara. Och ingen is, då känner man ju inte smaken.

Trodde isen var till för att få fram smaken?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Trodde isen var till för att få fram smaken?

Isen är för de som inte klarar smaken.

Ett par droppar vatten kan man ha i på sin höjd, men inget annat.

Whisky ska vara typ fesljummen för att smaka bäst.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moddelkaj
Dricker gärna en god öl och blandar massor med, ibland påhittade, drinkar. Smirnoff Apple och sprite + lime är kanon!

Har druckit sönder Bacardi Razz så jag köpte en Bacarci Coco igår. Någon som har ett tips?
Dessutom inhandlade jag bla en Passoa med och har lite idétorka på den.

Hit me!

Kokos passar ju ganska bra med bananlikör, apelsinlikör och annat fruktigt. Utöver det kan du blanda med kakao, oboy, kaffegrädde och mjölk. Till exempel. Passoa kan du blanda med vodka, sprite, äpplelikör, fruktsoda, red bull, massa olika slags juicer, lime och citrondricka av olika slag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

1/5 Whisky
4/5 Ginger Ale
Lite pressad citron och is.

Dricker det just nu och det är riktigt gott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Isen är för de som inte klarar smaken.

Ett par droppar vatten kan man ha i på sin höjd, men inget annat.

Whisky ska vara typ fesljummen för att smaka bäst.

så sant som det är sagt. har en kompis som gillar whiskey, men han har vanföreställningen att det ska vara nerkylt (med täljsten, då). själv har jag gärna i en liten skvätt vatten, bland annat för att få fram smaken lite bättre och att inte bedöva lukt- och smaksinnena med alkoholen.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon85
Var tog du det där ifrån?

Finns bl.a. på www.riksdagen.se

Permalänk
Medlem

Det blir unjefär lika delar klosteröl, diverse olika typer av brittisk ale, lager med stor beska, en och annan imperial stout och när värmen blir alltför påträngade; veteöl.

Några tips:
Belgisk ale: rochefort 10, chimay blå, la trappe quad, gulden draak, delirium nocturnum, gouden carolus, Maredsous 8, Floreffe Blond, gordon higland scotch, slottskällans begodubbel & kloster.
Brittisk ale: adnams ssb, broadside & explorer, hook norton haymaker & old hooky, fullers london pride & 1845, samuel adams ipa, Nørrebro Ravnsborg Rød, bedarö bitter, Traquair Jacobite Ale, dugges avenyn ale
lager: nils oscar kalasöl, Nørrebro New York Lager, jämtlands bärnsten, president, hell, samuel adams boston lager, staropramen granat,
Veteöl: St. Bernardus Blanche, Schneider weisse
stout: nils oscar imperial stout, slottskällans imperial stout, Ellezelloise Hercule Stout. Dessa får ju Guinness att framstå som amerikansk budweiser.

Den som vill ut på ett riktigt vilt öl-äventyr kan testa Timmermans Gueuze Caveau eller Verhaeghe Duchesse De Bourgogne. Även Sierra Nevada Bigfoot (släpps på bolaget den 1/6) utmärker sig på ett speciellt sätt.

Whisky: highland park 18 yo, lagavulin (30 yo är bland det godaste jag druckit men 16 yo är inte alls dum den heller), oban 14 yo, clynelish destillers edition, the macallan sherry oak 12 yo. Mackmyra prelodium 04 var överraskande god med tanke på tidigare whiskies i prelodium-serien.

Cider: Gällivare äpple

mixdisk: Alkohollagen hittar du bl.a. här.

Edit: La till lite mer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag dricker för tillfället vanlig Zeunerts Orginal Extra Lager ifrån systemet
Kände att jag behövde testa nåt som jag inte testat förrut.

Men för och komma till topic.

jag brukar oftast grogga på dessa:
redbull(valfri energidryck) + vodka/jäger
schweppes carribez + vodka
apelsinjuice + vodka

Skål!

Permalänk
Medlem

White russian fast utan Vodka Kahlúa

..fast allvarligt är det flasköl som gäller.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Avstängd

Screwdriver all the way, never fails