Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
0,5 liter vodka
1-2 citroner
2-3 lime
1-2dl socker

Pressa i citron och lime i vodkan, blanda i sockret. Hacka sedan sönder kött/skal från 1 citron och 2 lime och pressa ner i flaskan (varför man hackar dem är för att bitarna ska ut sen ^^). Skaka om och lägg i frysen över natten. Nästa dag tar man ut flaskan och silar innehållet och sen har man en redigt surgod shot (ser lite lustig ut, men gillar man surt så blir man itne besviken)

Man tackar!
Ska bli till att blanda till ett rör med den då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Ping Pong
Man tackar!
Ska bli till att blanda till ett rör med den då

Nu är jag inte riktigt 100% på hur mycket citron och lime man bör ha i, det är ju beroende på hur surt man vill ha det, men vill man ha mer/mindre är det bara att pressa i lite mer/mindre. Man kan få dem sådär riktigt sura så det verkligen drar i kinderna om man vill det

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag kom precis hem efter en fylla. 4 mojitos (ja jag tåler ingenting). Och jag måste bara säga att en mojito fylla är det bästa som finns.. det finns så mycket is och soda så det är som att dricka vatten samtidigt som man blir full, så man slipper all bakfylla efteråt. Så jävla gött.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon100
Prärievargen är ngt alla måste testa iaf. 1 ggn i livet.

kort o gott.

2 cl vodka
2 cl tequila
2 cl tabasko

tag ett shotglas, blöt och peppra kanten, mixa sedan ingredienserna väl och häll i glaset. Sen är det bara o svep!

byt ut vodkan mot sambuca så får du en flatline.

mina favoriter:

Jägershots - bäst av allt
Redbull Jäger - nästbäst !

martini är en bra start på dagen
speciellt om man redan är bakfull. då brukar inte öl vara så roligt.

annars brukar jag beställa white russian, mojito ( barcardi/lime ), san fransisco, rom & cola och andra enkla grejer. och öl.

finns en jätteblaskig och god öl ( enligt min mening ) som man kan beställa på systemet som heter ' Desperados ' öl med tequila i, skitbra för mig som verkligen hatar tequila som det är !

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shiroW
byt ut vodkan mot sambuca så får du en flatline.

Även kallad för Brännmanet om den serveras med innehållet i lager d.v.s. först tequilan, sen ett litet laget tabasko och sist ett lager Sambuca. Ser ut som en drickbar polkagris nästan

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

men ja, svep, tänk inte. då dör ni!

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Flatliner är ju god Men om man startar kvällen med en går nog nästa drink ner snabbt

En kväll på krogen för mig brukar gå såhär; Först ut till en "förfestkrog" där man börjar med en pätkis (shot, först chokladig och sen mintsmak. Serveras varm), sen ett par Vodka Sour blandat med en öl (Guiness eller Corona beroende på humör). Sen sticker man till ett ställe med DJ och dansgolv (xD). Där blir det Tequila shots i grupp och Long Islands+White Russians. Sen brukar jag försöka prova på en ny drink varje gång... oftast tidigt på kvällen.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Korsordsguru

Här är ett tips för er som inte gillar smaken av alkohol så mycket, men ändå vill ha i er alkohol.

Köp Jell-o, och gör Jell-o shots! (finns bland annat få tag på via www.grays.se)
Enligt paketet ska du ha 1 del vatten som du kokar upp och 1 del kallt vatten som blandas i efter kokningen. Ersätt 50% av det kalla vattnet med vodka istället och man har en helt okej styrka.

Tänk på att Jell-o måste svalna/stelna i 4 timmar innan man ska äta den, så gäller att förbereda lite.

Man kan göra sin Jell-o i koppar och äta med sked, eller göra den i små pappersmuggar så det blir som riktiga shots man sveper en hel i taget. Shotsglas fungerar inte dock då gelen fastnar på glas. Eller varför inte göra en pajform med Jell-o och bjud laget runt på?

Såvida man inte låter Jell-o:n smälta i munnen smakar det knappt alkohol alls. Kanske lite fjortisaktigt men riktigt kul faktiskt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Standard är:

Heineken och ett järn, vanligtvis Bacardi Razz eller Fernet.

Drink: Averna Sour

5 cl Averna Amaro
3 cl Citron Juice
1 cl Sockerlag

Skakas i shake med is, sila drinken ner i ett lowballglas.

Njut!

Visa signatur

HAPPY TIMES!

Permalänk
Medlem

Ubåt
redbull-jäger
jäger
JD
samt white russian är mina standard-prylar

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Hemmagjord punschglass!

Ingredienser:
Valfri Glass (jag gillar vanilj men går säkert bra med andra också)
Punsch (Har bara testat med Flaggpunsch men det går säkert bra med andra)

Hur gör man?

Placera en lämplig mängd glass i någon slags bunke/glas/skål/vad du nu äter glass ur.
Addera lite punsch, jag och kompisarna brukar hälla på en halv tesked eller så på en skål glass och sen addera efter hur mycket smak vi råkar känna för just den dagen.

Hur intar man det?

Med sked direkt ur vad du nu blandade i, varning för hög mysfaktor och viss påföljande trötthet när allt socker åker upp i huvudet.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

Jag brukar köra med min specialare. Lady killer kallas den för.

4cl Absint, 2cl Apple sour, 1cl Grön curaco, toppas med fruktsoda och färskpressad lime. Man kan om man vill hälla i lite razz och det blir en toppen drink.

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
Jag brukar köra med min specialare. Lady killer kallas den för.

4cl Absint, 2cl Apple sour, 1cl Grön curaco, toppas med fruktsoda och färskpressad lime. Man kan om man vill hälla i lite razz och det blir en toppen drink.

Wow, den låter riktigt god. Kör du med riktig absint eller den lagliga varianten?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Det finns väl ingen absinthe som är olaglig? Den enda absinthen du kan köpa på systemet om jag minns rätt är Nouvelle-Orleans. Det finns en eller två tjeckicka sorter med som kallas absinth (utan e på slutet) men dom har inget med riktig absinthe att göra.
Den gröna tjeckiska smörjan är bara sprit med färgämne och smakoljor i. Riktig absinthe är druvsprit som destilleras ihop med örterna och är ljust gröngul i färgen.

Hela thujone-grejen är bara trams med för övrigt. Absinthe från belle epoque innehöll väldigt små mängder thujone och ämnet har inga hallucinogena egenskaper eller liknande, det är ett nervgift och mängden thujone i absinthen är irrelevant för en kännare.

Permalänk
Medlem

En drink som en kompis lagade till mig som var väldigt god fast fet.

ta fyll ett litet vinglas med grädde inte hela glaset det ska finnas plats till dom andra ingredienserna

Ta sen och fyll halva mängden grädde med smält honung och blanda

sen så toppar du det hela med valfri smaksatt vodka, mängd och sort bestämmer du själv,

Jag tycker att det är godast med vanilj vodka eller vodka raspberry

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag kom precis hem efter en fylla. 4 mojitos (ja jag tåler ingenting). Och jag måste bara säga att en mojito fylla är det bästa som finns.. det finns så mycket is och soda så det är som att dricka vatten samtidigt som man blir full, så man slipper all bakfylla efteråt. Så jävla gött.

En fördel är att det ska vara gott ochså;) Man ska kanppats tvinga det i sig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag kom precis hem efter en fylla. 4 mojitos (ja jag tåler ingenting). Och jag måste bara säga att en mojito fylla är det bästa som finns.. det finns så mycket is och soda så det är som att dricka vatten samtidigt som man blir full, så man slipper all bakfylla efteråt. Så jävla gött.

Men.... hur ska man veta att man haft riktigt kul utan minnesluckor och medföljande bultande huvudvärk?

För övrigt så tycker jag det är rättså mysigt att vara bakis ändå.
MAn bara chillar en hel dag, käkar nån påse chips, hinkar i sig läsk / juice och massvis med ipren, tycker synd om sig och berättar för allt och alla om hur dåligt man mår och hur synd det är om en och naturligtvis det perfekta svaret om man inte vill göra något jobbigt: "Ahh näe... jag är så jävla bakis"

:>

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vart man kan få tag på schweppes cream soda?

Ni som smakat vet ju att den är perfekt till drinkar. Det måste vara schweppes, ingen annan cream soda har samma smak.

Permalänk
Medlem

i en riktig mojito är det väll inge soda i? har för mig att det bara är sprit,is och mynta i den.

DaLys: Hahaha...fick ni i er en hel kakform av jello sprit? blev ni inte sjukt less och äcklade.
provade en såndr för någon vecka sen och fick i mig lite sen vart man sjukt äcklad. var iförsig apelsinsmak som inte var den bästa smaken kan jag tänka mig.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk

Campari & cola, 50 / 50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Campari & cola, 50 / 50

Usch, nej. Allt med Campari smakar ju kåda.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Usch, nej. Allt med Campari smakar ju kåda.

Där hade vi ordet jag letade efter i går morse när jag skulle beskriva den bedrövliga smaken!

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
DaLys: Hahaha...fick ni i er en hel kakform av jello sprit? blev ni inte sjukt less och äcklade.
provade en såndr för någon vecka sen och fick i mig lite sen vart man sjukt äcklad. var iförsig apelsinsmak som inte var den bästa smaken kan jag tänka mig.

Hehe, vi var väl en 5-6 styckna säkert så kakformen gick nog åt utan större problem. Men, det var väl i alla fall en kompis som inte tålde att käka jellon dock p.g.a. konstistensen. Jag tycker det går bra att sleva i sig en del utan att tröttna. Skulle dock inte sitta och käka Jell-o som efterrätt som jänkarna gör, så god är den inte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snabbt.. nån grogg man kan göra på Tequila och saker man kan hitta på Pressbyrån?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Snabbt.. nån grogg man kan göra på Tequila och saker man kan hitta på Pressbyrån?

Ptja Ginger Ale bör fungera med Tequila.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Snabbt.. nån grogg man kan göra på Tequila och saker man kan hitta på Pressbyrån?

desperat så funkar väll 7up/sprite

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Cuba Liiiiibreeeee! Godaste drinken som finns. Vet inte vad det är i den däremot.

Permalänk
Medlem

skulle gärna vilja testa lite annolunda och roliga drinkar men problemmet är väll det man har ingen kreativitet eller har det som behövs för att göra en speciell drink.

jag håller mig liksom till 1.2.3 när det gäller alcohol öl,grogg,ren whiskey. thats about it enkelt och gott om inge annat.
Men väldigt tråkigt i längden..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Nån som nåt tips på en god drink? Har lite lust att dra ihop nåt imorron.. Jag har en Campari, Martini Rosé och en Limoncello flaska stående. Jag vet, inte världens manligaste drycker.. men det är lite därför jag inte har druckit dem

Andra ingredienser, som är rätt vanliga och lätta att få tag på, kan också godkännas

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum