Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk

Mäki - Ajajaj, det var inte bra. Vi hade slut på hårda karameller och fick stödköpa till extragodiset. En fraktfri leverans kan jag ställa upp med för att dämpa skadan en liten smula, maila mig!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

hej db-mannen har du fått mitt mail som jag har skickat som du sade? annars får jag väl skicka det igen.
mvh Fredrik

Permalänk
Hedersmedlem

Ni borde fixa kategorierna för TFT bildskärmar.
17" och 19" har separata men sen är det 20"+ med 61 produkter i.
20", 22", 24" och 27"+ vore bättre uppdelning.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

db1988 - Jag har inget obesvarat, så saknar du svar - maila igen..

Aqualize - Planerat sedan innan, men har inte hunnits med. Tack för påminnelsen, jag har skickat den vidare till ansvarig..

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Jag har försökt att använda den avancerade sökning men får bara

"Sorry! The request made by your browser generated an error. Please click the link below to go back to this domains homepage: http://www.datorbutiken.com"

så fort jag trycker på ”Detaljerad sökning”
Först tänkte jag att det var något som mitt Fx orsakade men det fungerar varken i Opera eller IE heller. Är det fler än jag som får detta meddelande?

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem

Jag har mailat två gånger angående en order som nu tyvärr blivit levererad. Jag har inte heller kunnat nå er via telefon. Hur lång tid tar det för er att svara via mail?

Visa signatur

getalife.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Vill bara säga att jag beställt och har inga klagomål... Fått mail angående min order och jag känner att jag har kontroll över det jag har handlat hos er. Stort plus från min sida

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Hejsan!
Jag tycker datorbutiken är super bra och nu när jag för första gången skulle köpa datordelar valde jag datorbutiken. Har precis lagt en order på ungefär 5000kr och hoppas att få allt leverat snabbt eftersom allt finns i lager förutom moderkortet som finns i lager 31 december. har som sagt aldrig köpt datordelar förut och hoppas verkligen att datorbutiken var ett bra val. Hittils är jag nöjd, även om jag inte fått produkterna än. Har iallafall några saker jag funderar på.

1. Produktkategorisering.
Vet att det tagit upps tidigare men jag letade efter CD och DVD skivor i 10-15 minuter förut. Tills slut hittade jag det mot min förvåning under datorkomponenter\CD/DVD/Floppy. DVD skivor och CD skivor är väll inga datorkomponenter? Inte för det är något som gör att jag skulle valt en annan butik istället men det är lite irriterande.
Upgraderingspaket tycker jag ska ligga under datorkomponenter och inte datorer eftersom det inte är kompletta datorpaket utan bara några komponenter.
Sen finns det en del verktyg under datorkompenter\Montering & ESD som jag inte heller tycker är datorkomponenter.

2. PC spel.
Tycker att ert utbud på 4 olika PC spel kanske inte är något att skryta över. Frakten ligger på 69kr men jag tror iallafall ni skulle kunna få billigare total pris med tanke på era andra låga priser, specielt om man köper flera spel. Olika TV spel kanske kan vara något också?

3. Kablage
Inget jag stör mig jätte mycket på heller, men kablage ligger i en egen blå kategori. jag tycker den skulle kunna vara grön eftersom alla kablar verkar vara till datorer.

4. Jämför funktion
Jag saknar en funktion där man kan jämföra olika produkter. Jag har sett att bl.a dustin har en sådan funktion. Jag menar om man t.ex ska köpa ett moderkort så ska man kunna välja kanske 4 olika moderkort som man vill jämföra. Man får då se alla moderkortens specifikationer brevid varandra. Då blir det enklare att jämföra istället för att ha uppe 4 olika internet rutor.

Det var nog allt jag tänkte på just nu. Någon kanske har tipsat om det här redan, men jag har inte tid att läsa alla inlägg.

MVH JesperNilsson

Permalänk
Medlem

ändring av order!!

Tjena DB mannen. Mitt inte så lilla problem är att jag skulle ändra en vara i en order som jag har beställt den 12 dec. Dock försvann hela order från erat system fast jag följde era instruktioner. Jag vill ha ordern tbx med samma kötid som tidigare. Säg att att det går att ordna tack.

har mailat med ordenummer

Permalänk
Medlem

Ni måste verkligen förbättra er kundservice. Om det nu är så många som ställer frågor, varför anlitar ni inte någon under denna något stressiga tid? Ni måste väl inse att ni förlorar bra många kunder på detta?

Skickade ett mail till kundservicen för ungefär 10-14 dagar sedan nu, och mail till dig db-mannen den 27e alltså för 3-4 dagar sedan. Det kan man förstås har överseende med men 2 veckor för att få svar på ett mail men en enkel fråga, mja. Bättre vet jag att ni kan.

Visa signatur

(''')O.o(''')----->Say's *Roooar!*

Permalänk
Medlem

Hej jag undrar om ni har något smidigt sätt att handla på avbetalning?
Typ nått liknande som komplett har. Det jag sett hittils är att man skall krångla med vanlig post osv.

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk
Medlem

Är ganska besviken på DB's kundtjänst. Det var om att byta mitt vista 32 bitar mot 64 bitar. Jag ringde upp microsoft, och han förklarade ganska utförligt precis hur jag skulle gå till väga osv, dock eftersom datorbutiken står som systembyggare, så måste någon därifrån ringa upp dem och lägga beställningen. Han sa då att de flesta datorbutiker gör det utan problem, och om dem nu av någon anledning skulle vägra ge sin kund service, så får dem då skicka en undantagsblankett åt mig direkt.

Så jag ringde upp Datorbutiken samma dag (Torsdag den 27.e). Och han hade inte hört talats om det förut, men jag gav honom informationen jag fått från microsoft + numret till den speciella gruppen jag hade pratat med (aftermarket). Han sa att skulle kolla upp detta, och ringa upp mig igen dagen efter (fredag). Vilket är förstårligt då klockan närmade sig 5. Men självklart ringde han inte på fredagen, trots att jag ringde upp just efter lunch till supporten, för att lägga en påminnelse, för jag behöver verkligen det här så fort som möjligt. Detta hjälpte dock inte. Så nu tackvare det är massa röda dagar osv, får jag vänta en betydligt längre tid än vad jag hade behövt, för enligt han på microsoft skulle det gå o skicka nästan direkt efter datorbutiken hade gjort sitt.

Så detta har försenat mig en hel del eftersom det inte ens har blivit skickat eller någonting än. Plus den extra irritationen över att han sa att han skulle ringa upp på fredagen. Jag jobbar själv inom support, och man får absolut inte säga att man ska göra något, sedan strunta i det.

Så nu får jag det dagar/veckor senare eftersom han inte ringde upp, förutsatt att jag ens får någon hjälp överhuvudtaget.

EDIT: Ärendet är nu löst, pratade med dem som har hand om beställningar istället för en telefonist, och han var ytterst hjälpsam och trevlig. DB-mannen du får gärna skicka han ett tack från mig om du vet vem det är

Tänk iaf på att säga dina kollegor att tänka på vad dem säger i samtalen, det är ytterst viktigt att hålla vad man säger vad det än gäller för att behålla ett förtroende hos kunden

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk

varför inte några media-tech grejer för

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk
Medlem

Är otroligt besviken på DB's kundbehandling. Har länge haft fel på min nyköpta dator och returnerade till slut moderkortet. Fick svaret att en pinne på cpu-sockel var böjd och detta täcktes inte av garantin. Har verkligen varit hur försiktig som helst med kortet och förstår inte hur det kunnat hänt.

Skickade ett mail till kundtjänst. 5 dagar(!) senare fick jag ett svar.

"Hej En pinne i din sockel är böjd/bruten, och eftersom de är det så täcks garantin ej av detta."

Oj! tog det 5 dagar att skriva ett så utförligt svar som jag redan visste. Jag ställde många övriga frågor som dom inte alls svarade på. Jag kan acceptera att jag inte få pengarna tillbaks eller en nya vara, men skicka då för tusan inte tillbaks en vara som inte fungerar samt en faktura på 500 spänn, där går gränsen. Känns så snålt när jag köpt varor för 6-7 papp

Permalänk
Avstängd

Kanske lite småirriterad, men inte så överdrivet.
Beställde en hårddisk på natten mot julaftonen, upptäckte dagen efter en post från DBMannen här på Swec att man skulle få fraktfritt om man skrev in en kod "sweblabla" typ, vilket man då inte gjort och sumpade förståss den fria frakten.
Att sedan hårddisken dök upp först igår tyckte jag var lite långväntat, men kikar man i almanackan så har det mest bara varit röddagar och klämdagar så man kan nog inte vänta sej så snabb hantering då.
Disken är iaf uttagen och monterad, den fungerar för övrigt prima..
(Godiset smakade i vanlig ordning prima, lakrits ftw.)
Jag hyser inget agg mot DB för den sena leveransen.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Jag vill bara skriva ett till inlägg om att min leverans gick bra och jag är helt nöjd. Alla delar kom till lagret det datumet dom skulle och jag ska hämta ut dom imorgon, fast dom kom idag. Den sista delen kom till lagret i söndags, men sedan har det ju varit röda dagar. Tack DB!

Permalänk
Inaktiv

Till DBmannen:

Ni kan förbättra era telefon tider. Tog mig ÖVER 2h att komma fram till er igår.

Sen ändra så att ifall man får avslag på resursbank, så ska inte paketet avbeställas innan ni frågat kunden!?!?!

Många av produkterna jag hade beställt såldes vidare till andra kunder och nu finns de inte i lager. Fick då välja dyrare grafikkort och beställa från andra butiker och fick bara 120:- som rabatt.

Med andra ord förlorade jag ca 900-1000:- pga att ni avbeställde min order istället för att aktivera och skicka som PF, som jag bad om.

Och min order har fortfarande inte packaterats än.

Permalänk

Nvidia_for_life - Min produktansvarige för denna typ av produkter låter hälsa att vi redan har ett alternativt sortiment i "A4-Tech" som troligtvis kan tänkas komma från samma fabrik..

Sebbe89 - Då kortet är ditt oavsett skick måste vi tyvärr skicka tillbaka det till dig, och har tyvärr inte möjlighet att arbeta ideellt avseende felsöknng etc. Det är alltid surt när saker gått sönder, det jag kan erbjuda dig är att få köpa valfritt kort till nettopris + fraktfri leverans, så det blir så lindringt som möjligt. Maila mig om detta är intressant,

ilg@dd - Fick du inte fraktfritt så mailar du mig ordernummret, så blir det fraktfritt nästa gång istället.

jespheer - Off Topic, men tack!!

Ticalo - Om du menar att priserna gått upp i sådan omfattning efter du beställde att du missat ta del av tidigare lägre priser så mailar du mig, detta med referens till ditt ordernummer. Vi har under Julen haft lite långa köer, men besvarar i normalfallet samtal inom några minuter. Teknisk support kan ha längre kötid ibland även i normalfallet. Maila mig och förklara vad du menar så löser jag så att du blir nöjd.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com

ilg@dd - Fick du inte fraktfritt så mailar du mig ordernummret, så blir det fraktfritt nästa gång istället.

Ok..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Avstängd

En liten grej som irreterar mig är när man ska logga in på sitt konto, så skriver jag de tre första bokstäverna, rullar ner till min mail och trycker på enter. Då vill den logga in istället för att välja mailen. Ingen stor grej som sagt var med det händer varje gång

Annars bra butik. Blir och beställa där ganska snart igen

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Hahahaha

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Medlem

Har alltid handlat genom datorbutiken för att jag har tyckt att de har haft bra priser och varit snabba. Men denna tiden verkar ju vara förbi.

Jag har börjat jobba på ett företag som ger mig möjlighet att köpa dator genom dom och dra det från min lön. Vi registrerade oss som faktura-kund den 23:e och nu 6 arbetsdagar senare så har ordern fortfarande statusen: "Avvaktar godkännande kreditansökan".

Kollegorna skrattar åt mig för att jag köper av er, bättre blir det inte att det tar 30 minuter för kundtjänsten att beta av de 5 personer som stod före mig i telefonkön coh när man väl kommer fram så kopplar han på kundtjänst mig till någon på ekonomiavdelningen som inte jobbar just denna dag. 30 nya minuter i telefonkö senare kommer jag fram till samma kille som den här gången kopplar mig till en annan på ekonomi.

Hon kunde ju naturligtvis inte göra någonting utan jag måste vänta på den ansvarige över just denna order som var ledig idag.
Jag skulle bli uppringd imorgon om detta och om jag inte får något svar då på när de kan börja leverera tänker jag makulera ordern och beställa från dustin så får jag det förhoppningsvis på onsdagen.

Permalänk
Medlem

Undrar angående återbetalning, kollade igenom köpvillkoren men hittade inget. Jag beställde en drös med grejer från DB nyligen, ordern har ännu inte levererats och jag har under tiden lagt till och tagit bort produkter ur ordern vilket gjort att jag nu har ca 3000:- tillgodo. Betalas dessa pengar automatiskt tillbaka till det konto som mitt kort är knutet till när ordern levereras eller hur funkar det?

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mäki
Joo jag har faktiskt en sak att klaga lite på det är så att jag vill ha hårda karameller som man kan suga på inte geisha, fazer, dumle. För dom mumsar man i sig så fort sedan blir man tröstig och måste dricka, vilket leder till att man råkar tappa ut julmusten på moderkortet. Så nu måste jag beställa ett nytt...

HAHAHA! Seriöst inlägg?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Läste någonstanns i denna tråd att beställer man lagervaror innan kl 14.00 så skickas dom samma dag?

Det verkar ju dock inte stämma då ja beställde 3st varor som alla finns i lager och jag beställde kl 11 igår, idag står de fortfarande samma sak:

Leveransklar - Avvaktar leverans 2008-01-07 16:28:54

Så är inte direkt imponerad av fraktiderna, hade de varit dustin hade dom funnits på posten vid det här laget.

Visa signatur

i7 930 @ 4.3][Corsair Dominator 5x2GB][Asus P6X58D-E][Nvidia GTX780 Ti][Corsair AX1200][Intel X25-M G2 80gb - Seagate 2x1tb][Mozart TX][Kylning: Ek supreme HF - 3x 120x3 Rad - Mch655 pump

Permalänk
Hedersmedlem

Det varade inte speciellt länge och är nu borttaget. Dessutom var fomuleringen vilseledande. Det stod "packas" samma dag, vilket oftast innebar att det skickades dagen efter istället.

Deras väldigt precisa leveranslöften, ser nu ut som följer:

"Leveranstider
Alla av datorbutiken.com saluförda varor är på hemsidan markerade med leveransindikering. datorbutiken.com reserverar sig för eventuella felaktiga uppgifter som ligger till grund för dessa leveransindikeringar, vilken kan få till följd att leverans kan komma att ske tidigare såväl som senare än beräknat. I fall köpare anser att leverans dröjer på sådant sätt att denne ej längre önskar leverans av order är det på köparens ansvar att nämnda order avbeställes i enlighet med dessa Köpvillkor innan effektuering av order sker. Delleverans av order kan ske på kunds begäran och medför ytterligare fraktkostnader för kund. "

Fantastiskt eller hur?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Inte speciellt.
Jämför man som jag gör med dustin, ska de inte behöva ta 2 dagar efter dom fått en beställning (innan kl 14) för att packa o skicka ett paket. Men tydligen är de lite krångligt borta hos datorbutiken.

Bara gilla läget, såg de va skickat idag, dvs 1 dygn för sent enligt mig.

Visa signatur

i7 930 @ 4.3][Corsair Dominator 5x2GB][Asus P6X58D-E][Nvidia GTX780 Ti][Corsair AX1200][Intel X25-M G2 80gb - Seagate 2x1tb][Mozart TX][Kylning: Ek supreme HF - 3x 120x3 Rad - Mch655 pump

Permalänk

maerem - Maila mig med referens till ditt ordernummer så skall jag se varför detta inte flyter igenom som det brukar, tack på förhand!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Hade lite fel, ber om ursäkt.

Permalänk
Medlem

Är det meningen att man skall behöva be om att få pengarna tillbaka om man får tillgodo på en order?