Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det där är mer action än 30 Monaco race

Bottas race var ett mysterium. Misslyckades helt nyttja sina softs.

Det var ju stekhett så, de där däcken brann väl av/hade med stor risk brunnit av om Bottas hade klarat av och knuffa på... Planen egentligen var väl och nypa om Verstappen rätt tidigt för både Ham och Bottas. I deras dröm o/

Monaco GP är ju bara en tragedi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Det var ju stekhett så, de där däcken brann väl av/hade med stor risk brunnit av om Bottas hade klarat av och knuffa på... Planen egentligen var väl och nypa om Verstappen rätt tidigt för både Ham och Bottas. I deras dröm o/

Monaco GP är ju bara en tragedi.

I stort sett alla på softs lyckades bättre. Men det är klart Bottas fick ju naturligtvis inte utmana Hamilton så han släppte ju av och fick paca ett tag.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Max när han krängde höger-vänster-höger för att sabotera Hamiltons slipstöm var häftigt och genialiskt. Mycket dramatiskt. Vilka vinnarskallar Max och Lewis är

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

I stort sett alla på softs lyckades bättre. Men det är klart Bottas fick ju naturligtvis inte utmana Hamilton så han släppte ju av och fick paca ett tag.

Där är du nog och nosar på sanningen.
Mercas dröm var ju troligen att Bottas skulle kunna ta Verstappen i starten eller de första varven.
Utan att kunna utmana Hamilton längre fram då Ham såklart skulle ha bättre däck.
De som startade på röda däck visste ju att det skulle gå lite galet.

Permalänk
Medlem

Ojoj, det kommer bli intressant att läsa den här tråden sen. Med tanke på hur säsongen har varit, var en sån här incident oundviklig.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

VM is set to Eleven.

Så onödigt av Verstappen och Hamilton. Kul när det är jämnt... men inte så en bil behöver skrotas och åka flak tillbaka till pitlane på en Volvo.

Som man har väntat på 16.00 och 52 varv av medeltida action.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Nice! Hade du fotopass? Hur fick du det isåfall?

Nej jag hade 3 Corner Grandstand Hopping biljett plus fick tag på pitlane tour biljett på torsdagen (gratis men first come, first serve). Då fick vi komma in på banan och sedan åka en tur igenom pitlanen för att sedan bli avsläppt i första kurvan. Så då hade man chans att få lite schyssta foton inne på banan

Annars hade jag två kameror med mig, en Sony A6600 + Sony 70-350 F4.5-6.3 G plus en A7R III + Sony 24-105 F4 G samt en monopod.

Permalänk

Härlig krasch! Nu jävlar är det en ordentlig kamp.

Permalänk
Medlem

Det är då inte onödigt att det rejsas. Det klagas på parad och när de rejsar så klagas det på det.

Klurigt att bedöma kan tycka 5s hade räckt men påföljderna påverkade nog bedömningen. Det är ingen traditionell kurva att köra om i även om det händer

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

För en "amatör" inom motorsport, hur kan det inte bli "rött kort" för Hamilton när han riskerar att ta död på sina medtävlande?
Vårdslöshet ger "bara" 10 sekunders straff får ju sporten att se ut som en lekstuga för vuxna med mycket pengar.

Permalänk
Medlem

Tycker det är mycket fel i depå stoppen

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FlytPojken:

Härlig krasch! Nu jävlar är det en ordentlig kamp.

Lite smaklös kommentar att lägga om en krasch som lätt kunde resultera i allvarliga skador, tycker du inte?

https://www.youtube.com/watch?v=61_okNYlo90

Permalänk
Skrivet av FlytPojken:

Härlig krasch! Nu jävlar är det en ordentlig kamp.

Buuu

Permalänk
Medlem

Riktigt fult gjort av Hamilton. Kommer säkert spekuleras lite om det var något medvetet, för att komma närmre i toppstriden.

Permalänk
Medlem

Buu för fult kört 2 gånger om.
Buu för teamorder.
Men ett stort buu för domarna, för några år sedan gick man ut och var tydlig med att bestraffningar skulle ges bedömas baserat på konsekvensen.

Det är ju nu bara använda Perez för att peta av Ham vid varje race. Helt ok eftersom det är 5-10sek Max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Buu för fult kört 2 gånger om.
Buu för teamorder.
Men ett stort buu för domarna, för några år sedan gick man ut och var tydlig med att bestraffningar skulle ges bedömas baserat på konsekvensen.

Det är ju nu bara använda Perez för att peta av Ham vid varje race. Helt ok eftersom det är 5-10sek Max.

Ja 10sek var löjligt. Hur fan gick det till.

Permalänk
Medlem

Repris på incidenten, den fösta ger en bra överblick.
https://streamable.com/8ixrv2

Dold text
Permalänk
Medlem

Hamilton visade idag att han är beredd att göra vad som helst för att vinna. Till och med riskera livet på sin störste konkurrent. Tappade all respekt som jag hade för honom idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Riktigt fult gjort av Hamilton. Kommer säkert spekuleras lite om det var något medvetet, för att komma närmre i toppstriden.

Med all rätta. Hamilton är inte någon finnig rookie som gör sin första säsong och ska visa sig på styva linan. Han vet mycket väl att Copse inte är något omkörningsställe och i mina ögon var kraschen helt och hållet hans fel. Det är helt huvudlöst och utsätter den andra föraren för livsfara i de hastigheterna.

Toto Wolff's uttalande om att det bara är en DNF som skiljer i mästerskapet för någon vecka sedan har ju inte åldrats väl direkt.

Skrivet av Fulci:

Repris på incidenten, den fösta ger en bra överblick.
https://streamable.com/8ixrv2

Dold text

Helt och hållet Hamiltons fel i mina ögon. Han är inte först in och har inte rätt till kurvan. Får utrymme men missar apex med råge och understyr rakt in i Verstappen. Fanns inte en chans att han kunde ta kurvan med den hastigheten och spåret. Helt vansinnigt att försöka köra om där vilket rutinerade Hamilton vet mycket väl.

Straffet är givetvis ett skämt. Det enda rätta vore att Hamilton åtminstone blev av med poängen för denna helg. Det får inte löna sig att krascha ut sin motståndare på det sättet. Hade inte mycket till övers för Hamilton innan heller, men jag respekterade honom som förare. Nu är det inte mycket kvar av den varan heller.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

Det är inte som att Hamilton försökte skada Max. Sluta överdriva med krystade outrage. Jag tyckte inte ens Lewis körde onödigt hårdhänt heller.
Lewis och Max sätter hårt mot hårt och vägrar vika. De vet exakt vad de ger sig in i och att insatserna är höga när man lägger sig sida vid sida och försöker komma ur nästa kurva framför sin motståndare.

Vi vill ha tuff och schysst racing, axel mot axel, hjul mot hjul. +5 eller +10 kan jag leva med, inte ett hårdare straff för detta

Snyggt kört av Lewis, Charles, Alonso, Max, Stroll och kul att se Ricciardo få ett bra resultat

Permalänk
Medlem

Verstappen har uttalat sig på Instagram, är inte speciellt glad förstås.
https://www.instagram.com/p/CRei1n8Fhko/

Permalänk
Medlem

racing incident, max trodde ham skulle komma på utsidan och när ham istället kom på insidan hann inte max reagera och höll på klämma in ham därav fick ham dålig approach till apex men max visste risken i att inte lyfta foten och svänga in tidigt där trots att han såg ham på insidan senare. är varken ham eller verstappen fan men det var så det såg ut. men absolut inget medvetet gjort så alla max fans kan sluta lipa nu tycker jag... han visste precis vad som kunde hända när han "chansar" på att han inte ska slå i ham.

synd för norris med stoppet, kunde varit p2 eller win. LANDoooOO <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

Lite smaklös kommentar att lägga om en krasch som lätt kunde resultera i allvarliga skador, tycker du inte?

https://www.youtube.com/watch?v=61_okNYlo90

Nu gjorde den ju inte det, så du kan vara moralpolis nån annanstans

Permalänk

Såg ut som racing incident.

Permalänk
Skrivet av anon287298:

Lite smaklös kommentar att lägga om en krasch som lätt kunde resultera i allvarliga skador, tycker du inte?

https://www.youtube.com/watch?v=61_okNYlo90

Jo och jag skulle formulerat mig annorlunda. Jag tycker det är nice att det blir lite kontakt. Att det blir en krasch nej. Båda förarna kunde ha bjudit på lite mer utrymme och fått en riktig hjul mot hjul.

Permalänk
Medlem

Tycker det såg ut som en racingincident.

Permalänk
Medlem

HAM fel imo. VER är ju tydligt före under hela sekvensen och det är framhjul mot bakhjul vid kollisionen. VER har helt enkelt kurvan, hade vart tvärtom om de va jämsides.

Det går ju snabbt och marginalerna är små, men tbh tror jag HAM är väl medveten om vad han gör, är rutinerad och vet att om han håller kvar ett hjul där så **finger crossed** kanske han tvingar av VER. Så länge han inte styr vänster kan man inte avgöra om det är medvetet. Ser fram emot Driver61 kommentar, brukar vara intressant att höra vad en faktiskt förare tycker (brukar lägga upp en video efter varje race här https://www.youtube.com/c/Driver61)

10s stop and go inom några varv efter omstart känns mer rimligt straff iom att det va rätt farligt och VM-utmanaren han putta av.

Resultatet är ju annars ett drömscenario för HAM. Har VER hjärnskakning kanske han missar nästa race, dessutom lär de behöva byta motor, växellåda mm. och riskera bestraffning pga för många komponentbyten senare under säsongen, eller köra några race med mer sparsam setting. Man borde ju få byta "gratis" om man blir avåkt men jag är inte säker. F1-reglerna lämnar mig ofta förvånad

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte asså, jag vill skylla på båda.. dom krigade o en åkte av.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser ut som kampen fick Hamilton att missa bromspunkten så han plogar ut, medan Max missbedömer vart han är när han svänger in.