Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Förutom allt det som tidigare nämnts, måste jag säga att jag sällan skrattat så gott som när Sato, i sin lågbudgeterade Super-Aguri, körde om tvåfaldige världsmästaren Alonso, i en McLaren det satsas enorma summor pengar på. Det är såna stunder som trots allt får en att tvivla på att budgeten styr allt

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyrostad
Förutom allt det som tidigare nämnts, måste jag säga att jag sällan skrattat så gott som när Sato, i sin lågbudgeterade Super-Aguri, körde om tvåfaldige världsmästaren Alonso, i en McLaren det satsas enorma summor pengar på. Det är såna stunder som trots allt får en att tvivla på att budgeten styr allt

Haha, jag blev skitglad för Satos skull, han är ju egentligen en rätt bra förare men som inte riktigt lyckas i loppen...

Permalänk
Medlem

Blev ju ett rätt så bra race i alla fall.

Bra fight mellan Hamilton och Alonso, och bra fight mellan Massa och Räikkönen.
För Räikkönen måste det ju betraktas som ett fall framåt ändå, han var ju mer med i matchen nu än de senaste racen.

Ferrari verkar ju dock inte ha någon chans mot McLaren...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Verkar som McLaren kommer att vinna säsongen frågan är bara om Alonso eller Hamilton tar första platsen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av örli
Verkar som McLaren kommer att vinna säsongen frågan är bara om Alonso eller Hamilton tar första platsen.

Alonso har det ju tufft, nu är han 10 poäng efter Hamilton.

Det är visserligen långt kvar, men de två är ju hemskt jämna och allt tyder ju på att det kommer vara fortsatt hård kamp mellan dem. Då är det ju knappast ett bra utgångsläge för Alonso.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Hamilton, vilket stjärnskott. Han har stått på pallen i sju race i rad, han har hittills kört in på samma eller bättre placering som han startade racet på, han leder sin debutsäsong. Ny favoritförare helt klart!

Permalänk
Medlem

Jag tror stenhårt på hamilton.

Wow säger jag bara, såg loppet på tyska RTL och vilken jävla skillnad mot den svenska. Den svenska är bra, men den tyska var bättre imo

Permalänk
Medlem

Ja, det var ett lustligt lopp idag

Bilar under loppets gång:

McLaren x2
|
|
|
|
|
Ferrari x2
|
|
|
|
|
Alla andra i en salig röra

Mycket starkt jobb av Hamilton, Alonso börjar helt klart svettas nu. Fint att Ferrari åtminstone var näst bäst (tycker jag som Ferrari/Räikönnen-fan).

För övrigt har jag sett på F1 på alla möjliga kanaler genom årens lopp. Bottennappet hittills har imho varit danska TV2, följt av TV4 och ZTV/TV6 i dålighet. Oslagbara på toppen ligger faktiskt tyska RTL. Några irriterande reklamavbrott, men ack vad kompetenta kommentatorer/reportrar

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyrostad

För övrigt har jag sett på F1 på alla möjliga kanaler genom årens lopp. Bottennappet hittills har imho varit danska TV2, följt av TV4 och ZTV/TV6 i dålighet. Oslagbara på toppen ligger faktiskt tyska RTL. Några irriterande reklamavbrott, men ack vad kompetenta kommentatorer/reportrar

Ja precis. Sen at de minskar sändningen från F1 upp till övre vänstra delen av bilden medan resten av bilden visar reklam under loppets sista del är ju en superbra grej, slipper man missa nåt spännande på slutet under reklamen.

En av tyskarnas kommentator är ju ingen minre än Niki Lauda vilket gör det hela rätt intressant

Men de vet iaf hur de ska sända loppet, börjar långt innan själva racet med att berätta om allt om allt som har med själva racet att göra (utan en stortuttad bimbo och en supernörd...) och fortsätter även en bra bit efter loppet.

Permalänk
Medlem

Synd att man inte kan tyska då

Permalänk
Medlem

Vem vinner VM i år?

Som det ser ut nu så är det ju Hamilton men hoppas givetvis på massa dock

Permalänk
Medlem

19 poäng under just nu, med 10 lopp kvar att köra. Inte är det omöjligt att ta igen den luckan, men om Hamilton fortsätter i den här storstilen och om Alonso skärper sig så blir det svårt för Massa att komma ifatt och om.

Nu kommer det bli ett riktigt intressant lopp imorgon eftersom Massa startar på förstaplatsen, med lite tur så får vi se en liknande kamp mellan honom och Hamilton som den vi såg på Sepang i inledningen av säsongen

Permalänk
Medlem

hehe jo precis, inget är omöjligt Därför jag sitter och hoppas på att Alonso ska köra in i hamilton varje lopp

Permalänk
Medlem

Inför loppet imorrn ligger ju Ferrari bra till med tanke på att båda bilarna är i top 3, medan alonso i bästa fall startar från 10:e, i värsta fall 20:e rutan. Ska bli kul att se vad det blir av det hela Helt sjuk bana är Magny-Cours iaf, blir lika livrädd varje gång jag ser on-boardbilder

EDIT:

Räikönnen vann!!! Och med Massa på andraplatsen var det ju en härlig dag för ett Ferrari/Räikönnen-fan som jag För övrigt var det ju riktigt trevligt att Robert Kubica kom så bra som en fjärdeplats, första racet efter hans allt annat än lilla olycka!

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Kul med dubbelrött på podiet Nu blir det återigen lite spännande

Permalänk
Medlem

Ja, om Ferrari kan fortsätta att ta poäng jämfört med McLaren kan det bli riktigt spännande.
Dock känns det som att framförallt Lewis Hamilton har ett så stort försprång att det behövs ganska mycket för att han ska tappa det.

Kul att Räikkönen vann i alla fall.
Såg ju positivt ut direkt i starten för Kimi. Just starten har ju inte funkat något vidare för honom nu i Ferrari, han har ju ofta tappat flera placeringar direkt. Nu flög han förbi Lewis istället...

Apropå Lewis så är ju han helt sanslös. Har varit på podiet i alla (8) race hittills, och han ska föreställa vara "rookie".

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Ja han är grym ja.

Vad var det för snack om att Kimi skulle få sparken, nåt som är aktuellt eller bara massmedialt svammel?

Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt att Kimi kan vinna VM i år bara han skärper sig. Det var djävligt nice när han gick före Massa när han åkte tur depån, fan vad glad jag blev.
Alltid hejat på Räikkönen (även när han körde för McLaren), kan hålla med om att han varit medelmåttig de senaste loppen men det senaste var grymt. Hoppas det går lika bra för honom i GB. Han är inte så långt ifrån Hamilton bara några segrar ifrån.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Ja han är grym ja.

Vad var det för snack om att Kimi skulle få sparken, nåt som är aktuellt eller bara massmedialt svammel?

Troligtvis bara rykten i massmedia utan någon saklig grund, men vem vet.

Jag tycker inte att det låter särskilt sannolikt, iaf...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Precis, blev smått förvånad när jag läste det på aftonblaskan. De nämnde inte ett ord om det på RTL iaf

Permalänk
Medlem

Låter knappast troligt, då Kimi, trots sin ojämhet i Ferrari helt klart är en av de bästa förarna i F1 just nu. Många race han inte vunnit har han haft snabbaste varv på, kvalen har överlag gått bra osv.

Nej, nu ska vi glädjas åt utjämnandet av ställningarna och hoppas vi får ett spännande race på Silverstone

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Det var rätt slutsålt på Silverstone till alla dagar

Undra varför

Permalänk
Avstängd

inte konstigt att de går bra för mclaren när de sitter ferrari teknik och design i deras bilar....

Permalänk
Medlem

Vilken rysare när Hamilton tillslut fick pole position! Riktigt kul att se.

Permalänk
Medlem

Jo var kul o se kvalet idag Hade inte Kimi halvt som halvt åkt av hade nog han tagit det den. Ska bli kul o se loppet imorn

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Ja, nog såg det ut som att Kimi hade tagit pole med marginal om han bara tagit det lite lite lugnare i sista kurvan och hållt bilen på banan ordentligt i Q3.

Men det gick ju bra ändå för Kimi...
Om Massa inte ställt till det för sig före start så såg det ju ut som att det förmodligen hade varit två Ferrari på podiet... Massa gjorde ju dock ett jättejobb utifrån de nya förutsättningarna när han tog sig fram från sista plats till femte.

Det är ju kul att Ferraris lilla övertag verkar hålla i sig. Kul om det fortsätter några race till så att tabellen jämnar ut sig ytterligare.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag missade en liten bit, men vad hände med rosberg och schumacher?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Jag missade en liten bit, men vad hände med rosberg och schumacher?

Ralf bröt...
Hände det nått särskilt med Rosberg?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

gillar att Massa lyckades ta sig från sista till femte plats, hur kan Ferrari och McLaren vara så mycket snabbare än alla andra? visst att dem är snabba, men det är ju sjukt hur mycket fortare dem går än alla andra stallen

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
gillar att Massa lyckades ta sig från sista till femte plats, hur kan Ferrari och McLaren vara så mycket snabbare än alla andra? visst att dem är snabba, men det är ju sjukt hur mycket fortare dem går än alla andra stallen

Är väl i så fall BMW som har något sånär häng på dem...

Är väl det att det är så mycket som måste stämma på en gång.

Dels behövs bra förare, sedan en bil som inte bara är snabb rakt fram utan även är stabil under inbromsning och följsam i kurvorna...
Aerodynamiken är ju en hel vetenskap och där känns det som att toppstallen har ett stort övertag.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304