World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Är mest på natten som folk leechar. Men håller med Behold. Sen att fler och fler leechar är ju bara för att de märker att man verkligen inte blir bannad om man inte bottar en hel natt vilket bara är dumt, många sitter vid datorn och kollar på film/gör andra saker när de leechar.

Trådlöst tangentbord och trycka space nån gång då och då framför tvn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Blizzard hatar melee' s, dom vill att alla skall spela warlock.
finns inge tråkigare att raida och se att "melee"-gruppen består 50% av tanks och inga pure DPS.

Ja, så är det nog.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Blizzard hatar melee' s, dom vill att alla skall spela warlock.
finns inge tråkigare att raida och se att "melee"-gruppen består 50% av tanks och inga pure DPS.

Det hela beror snarare på att blizzard bryr sig om pvp, bäst vore om dom plockade bort alla battlegrounds och arenan så casualsen slutar gnälla om att det är overpowered med raiditems.

Vill du ha legendary så får du snällt raida annars ska du hålla din trut stängd så tycker jag blizzard borde agera istället för att nerfa så det inte blir obalanserat i pvp.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Backsmithing skill

Hej Jag har fått för mig att jag vill ha full skill i Blacksmithing så att jag kan göra en fin yxa att kötta med.

Fråga:
Finns det något sätt som är bättre än andra för att få upp skillen??

Man måste ju göra en massa saker för att få upp skillen.
Men vilka saker är billigast att göra för att få full skill??

Jag har letat efter en guide eller liknande och det finns massor av guider i ämnet men ingen guide som går in detaljerat på vad som ger skill till ett billigt pris...

Visst gå och mina och grinda ore det är ju en sak men av alla saker man får lära sig att göra så är ju vissa billigare att göra än andra..

Skulle vilja ha en enkel "mall" på vad man ska göra vid dom olika skill nivåerna..

(Hoppas jag inte var onödigt övertydlig nu)... //Örjan

Permalänk

Re: Backsmithing skill

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Hej Jag har fått för mig att jag vill ha full skill i Blacksmithing så att jag kan göra en fin yxa att kötta med.

Fråga:
Finns det något sätt som är bättre än andra för att få upp skillen??

Man måste ju göra en massa saker för att få upp skillen.
Men vilka saker är billigast att göra för att få full skill??

Jag har letat efter en guide eller liknande och det finns massor av guider i ämnet men ingen guide som går in detaljerat på vad som ger skill till ett billigt pris...

Visst gå och mina och grinda ore det är ju en sak men av alla saker man får lära sig att göra så är ju vissa billigare att göra än andra..

Skulle vilja ha en enkel "mall" på vad man ska göra vid dom olika skill nivåerna..

(Hoppas jag inte var onödigt övertydlig nu)... //Örjan

Varsågod
http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=13121383&sid...

Permalänk
Medlem

Massa snack om olika builds så jag passar på att fråga hur en pet build bör se ut.
Kör själv just nu med en Ravager och en BM build. Duger den här för min pet
Pet Build nått man bör ändra på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Det hela beror snarare på att blizzard bryr sig om pvp, bäst vore om dom plockade bort alla battlegrounds och arenan så casualsen slutar gnälla om att det är overpowered med raiditems.

Vill du ha legendary så får du snällt raida annars ska du hålla din trut stängd så tycker jag blizzard borde agera istället för att nerfa så det inte blir obalanserat i pvp.

Jag skulle säga att Blizzard bryr sig för mycket om PvE. De jobbar ju mest bara på nya raids för att göra highend raiders glada. Även om de har gjort spelet mer PvP vänligt genom arenas har PvE alltid varit viktigt. WoW hade ju inte ens nåt PvP alls inom de första månaderna i spelets liv. Eller, inga poäng... inga battlegrounds, inga ranker, ingenting på typ 4 månader. Det är därför WoW kommer att förlora folk till t.ex. WAR. WoW är baserat på grindande och raidande. I slutändan blir allt mer siffror och tid än skicklighet och lagarbete.

Dessutom blir raidandet tråkigt ganska snabbt på grund av de intryckta dps/tank/healer rollerna. Och det kommer från en medlem av en guild som tagit Archimonde (Var, egentligen. Jag slutade spela för en tid sen, men de har tagit Archimonde nu)

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Jag skulle säga att Blizzard bryr sig för mycket om PvE. De jobbar ju mest bara på nya raids för att göra highend raiders glada. Även om de har gjort spelet mer PvP vänligt genom arenas har PvE alltid varit viktigt. WoW hade ju inte ens nåt PvP alls inom de första månaderna i spelets liv. Eller, inga poäng... inga battlegrounds, inga ranker, ingenting på typ 4 månader. Det är därför WoW kommer att förlora folk till t.ex. WAR. WoW är baserat på grindande och raidande. I slutändan blir allt mer siffror och tid än skicklighet och lagarbete.

Dessutom blir raidandet tråkigt ganska snabbt på grund av de intryckta dps/tank/healer rollerna. Och det kommer från en medlem av en guild som tagit Archimonde (Var, egentligen. Jag slutade spela för en tid sen, men de har tagit Archimonde nu)

För mig var det precis tvärt om, jag har alltid varit en hardcore raider och hela felet blizzard gjorde med TBC var att skrota 40manna raids, återvinna varenda jävla fight, pisslätta bossar med skitloot som varenda chipsmongo kunde fixa bättre genom att köra lite arena.
Ett annat fel dom gjorde var att lägga till resilience.

Hursomhelst så har det blivit bättre och sämre på senare tid, dom har buffat raidloot vilket är bra men dom har också tagit bort attunements så alla casuals också kan få raida vilket är jävligt dåligt.
En till fördel jag har hört rykten om är att dom ska lägga till krav på rating för arenaitemsen för nästa säsong vilket skulle göra det bättre men jag tvivlar på att dom sätter kraven tillräckligt högt ändå.
Helst ska det vara som förr i tiden med r14.

Nej, ge tillbaka riktiga raids och döda den äckliga arenan så blir wow något trevligt igen.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk

Tycker det nya raid och pvp/arena systemet är väldigt bra överlag, det enda som återstår nu är väl att fixa till klasserna en aning.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tyckte att PvP'n i WoW var som allra roligast INNAN de ens införde Honorsystemet?

När folk faktiskt raidade den andra faktionens städer för skoj skull. Astranaar var en klassiker t.ex. den var ALLTID under attack. Och southshore/tarren mill såklart. Men även Ironforge och Stormwind var under attack rätt ofta.

Sen kom honorsystemet och då slutade folk med det här för att inte få dishonorable kills. Sen kom Battlegrounds och då försvann PvP i princip helt utanför dem.

Trist...

De borde på något sätt återinföra PvP i världen, och inte bara i vissa zoner utan överallt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
För mig var det precis tvärt om, jag har alltid varit en hardcore raider och hela felet blizzard gjorde med TBC var att skrota 40manna raids, återvinna varenda jävla fight, pisslätta bossar med skitloot som varenda chipsmongo kunde fixa bättre genom att köra lite arena.
Ett annat fel dom gjorde var att lägga till resilience.

Hursomhelst så har det blivit bättre och sämre på senare tid, dom har buffat raidloot vilket är bra men dom har också tagit bort attunements så alla casuals också kan få raida vilket är jävligt dåligt.
En till fördel jag har hört rykten om är att dom ska lägga till krav på rating för arenaitemsen för nästa säsong vilket skulle göra det bättre men jag tvivlar på att dom sätter kraven tillräckligt högt ändå.
Helst ska det vara som förr i tiden med r14.

Nej, ge tillbaka riktiga raids och döda den äckliga arenan så blir wow något trevligt igen.

Ja, fan vad dåligt att alla skunna raida!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Ja, fan vad dåligt att alla skunna raida!

Alla kan raida men alla ska behöva lägga lika mycket tid på det.

Orkar man inte göra en attunement ska man fan inte heller få raida.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Alla kan raida men alla ska behöva lägga lika mycket tid på det.

Orkar man inte göra en attunement ska man fan inte heller få raida.

Om det inte funnits attunement från början då? Hade du whinat lika mycket då också?

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Om det inte funnits attunement från början då? Hade du whinat lika mycket då också?

Självfallet inte, jag är ingen direkt fan av attunements men jag kan även se poängen med att ha dom.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Alltså, TBC gjorde både PvE och PvP sämre. Raids har allt för mycket trash... jämför med MC/BWL/AQ/Naxx och man ser att Blizz helt enkelt har slut på ideer. Dessutom återvinner de som sagt bossfights.

Och japp, PvP var bäst före honorsystemet. Speciellt med ett gäng lowbies som inte kunde utmana vakterna ^^ World PvP är helt klart roligast. Speciellt när man levlar, då folk är på någorlunda likadan nivå gearwise.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Sando då kan vi alltså enas om att tbc är kass

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Sando då kan vi alltså enas om att tbc är kass

Kasst för alla som inte är en 14-åring som vill grinda till sig rep-epics

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Grinda för att grinda bättre så man till slut kan visa upp det man grindat.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Alltså, TBC gjorde både PvE och PvP sämre. Raids har allt för mycket trash... jämför med MC/BWL/AQ/Naxx och man ser att Blizz helt enkelt har slut på ideer. Dessutom återvinner de som sagt bossfights.

Och japp, PvP var bäst före honorsystemet. Speciellt med ett gäng lowbies som inte kunde utmana vakterna ^^ World PvP är helt klart roligast. Speciellt när man levlar, då folk är på någorlunda likadan nivå gearwise.

"raids har allt för mycket trash" hahaha Du har inte spelat MC/bwl/naxx hör jag.

Fram till första bossen i SSC är det 4 packs tror jag. Fram till första bossen i TK är det 5 eller 6. Fram till första bossen i MC är det um minst 10 st. Visst första och andra bossen i bwl är det inget trash, men sen kommer 2 packs och depression room som är åt helvete jobbigt. Efter det är det alla technician packs osv. I naxx. suck. Där är det en jävla massa trash också.
Sen att trash är lite svårare nu gör ju bara att man inte tappar fokus mellan bossarna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ttiinnoo
"raids har allt för mycket trash" hahaha Du har inte spelat MC/bwl/naxx hör jag.

Fram till första bossen i SSC är det 4 packs tror jag. Fram till första bossen i TK är det 5 eller 6. Fram till första bossen i MC är det um minst 10 st. Visst första och andra bossen i bwl är det inget trash, men sen kommer 2 packs och depression room som är åt helvete jobbigt. Efter det är det alla technician packs osv. I naxx. suck. Där är det en jävla massa trash också.
Sen att trash är lite svårare nu gör ju bara att man inte tappar fokus mellan bossarna.

Nu var det ju nåt år sedan jag raidade BWL men just första bossen har ju en helvetes massa trash.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av At The Gates
Nu var det ju nåt år sedan jag raidade BWL men just första bossen har ju en helvetes massa trash.

Mjao,det är ju inge trash innan bossen bortsett från dom fyra man måste ha ihjäl för att det ska börja.
Sen så kommer det ju en och annan när fighten väl är igång

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Mjao,det är ju inge trash innan bossen bortsett från dom fyra man måste ha ihjäl för att det ska börja.
Sen så kommer det ju en och annan när fighten väl är igång

"Trash" som ni kallar det innan Razorgore i Blackwing Lair kan väl knappast kallas trash eftersom det är en del av själva bossfighten?

Och ifall ni nu tycker TBC är så kasst, sluta spela?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
"Trash" som ni kallar det innan Razorgore i Blackwing Lair kan väl knappast kallas trash eftersom det är en del av själva bossfighten?

Och ifall ni nu tycker TBC är så kasst, sluta spela?

Det har jag gjort också.

Sen angående trashet i ssc så var det knappast rimligt att cleara trash i en timme när trashet har respawntimer på typ 45min?
Trashet tar längre tid och är jobbigare än själva bossarna, det tycker jag är jävligt stabilt när lootet från bossarna är sämre än craftat eller arena gear.

Hur det blivit efter 2.10 patchen har jag ingen aning om eftersom jag slutade i mars.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk

TBC äger, däremot tror jag WotLK kommer suga.

Permalänk

Wotlk verkar bli grymt bra ju Beror iofs lite på hur deathknighten blir, men bortsett från det är allt väldigt lovande tycker jag.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Wotlk verkar bli grymt bra ju Beror iofs lite på hur deathknighten blir, men bortsett från det är allt väldigt lovande tycker jag.

Deathknighten blir förmodligen en gimp som bara duger till att tanka 5-manna instanser och kommer inte få någon stor roll i en raid.

Sen tycker jag att det är ganska lamt av blizzard att återvinna Naxx men har man tur så tänker dom till lite om gör om hela skiten eller skippar det.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
För mig var det precis tvärt om, jag har alltid varit en hardcore raider och hela felet blizzard gjorde med TBC var att skrota 40manna raids, återvinna varenda jävla fight, pisslätta bossar med skitloot som varenda chipsmongo kunde fixa bättre genom att köra lite arena.
Ett annat fel dom gjorde var att lägga till resilience.

Hursomhelst så har det blivit bättre och sämre på senare tid, dom har buffat raidloot vilket är bra men dom har också tagit bort attunements så alla casuals också kan få raida vilket är jävligt dåligt.
En till fördel jag har hört rykten om är att dom ska lägga till krav på rating för arenaitemsen för nästa säsong vilket skulle göra det bättre men jag tvivlar på att dom sätter kraven tillräckligt högt ändå.
Helst ska det vara som förr i tiden med r14.

Nej, ge tillbaka riktiga raids och döda den äckliga arenan så blir wow något trevligt igen.

Kan inte minnas sist jag såg så mycket avundsjuka i ett och samma inlägg. Får känslan av att du är en sån som raidar för att stå och flasha med gearen i <insert huvudstad> och för att hoppa in i en BG ibland och tro att du är skillad när du dödar casuals. Men det är bara en känsla och betyder inte att det är så.

Resilience la dom bland annat till för att separera PvP och PvE gear. En PvP spelare kommer inte göra bra ifrån sig i PvE och vise versa. Och för övrigt var ranksystemet skit.

Men jag kan hålla med om att arenan är dåligt impementerad. Man belönas mer för gear snarare än skicklighet. Bättre gear = bättre rating, bättre rating = bättre gear. Kunde lösts snyggare ja. Men skrota? Nej tack!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Kan inte minnas sist jag såg så mycket avundsjuka i ett och samma inlägg. Får känslan av att du är en sån som raidar för att stå och flasha med gearen i <insert huvudstad> och för att hoppa in i en BG ibland och tro att du är skillad när du dödar casuals. Men det är bara en känsla och betyder inte att det är så.

Resilience la dom bland annat till för att separera PvP och PvE gear. En PvP spelare kommer inte göra bra ifrån sig i PvE och vise versa. Och för övrigt var ranksystemet skit.

Men jag kan hålla med om att arenan är dåligt impementerad. Man belönas mer för gear snarare än skicklighet. Bättre gear = bättre rating, bättre rating = bättre gear. Kunde lösts snyggare ja. Men skrota? Nej tack!

Ja jag raidar för gear, nej jag tror inte att jag är skillad på pvp för jag har aldrig varit speciellt intresserad av det utan det har bara varit när man har kört premade med guilden och så körde jag arena i lite mer än en månad så man fick en smak av vad det handlade om.

Problemet jag ser med arenan är att det är på tok för lätt att få hög rating, i det gamla systemet fick man ligga i som en idiot för att komma upp i r14 och dom FÖRTJÄNADE allt dom fick.

Och förövrigt var ranksystemet bra, det skiljde agnarna från vetet så att säga.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Avstängd

Arena har blivit rent piss, folk som säger att 5on5 är balanserat har inte spelat i högre ratings.

Brukade spela 2345 innan i 2300, sen bröts det och vi formade 4DPS, enklare easymode har jag aldrig skådat, så patetiskt enkelt, att nå 2300++ som 4DPS är INTE svårt om du har lite gear och vet iaf lite vad fan man gör.

Arena har inget med skill att göra direkt utan pure setup+gear.
2on2 är värst såklart med druid+warlock/warrior.

Arena är väll en början, men utvecklar dom inte det kommer det bli minst lika mycket skit som gammla ranksystemet, vilket jag tom tyckte var roligare även om man fick spela wow på heltid då för att nå r12-14. Men då hade man iaf kul med wsg premade vs premade ibland.

Arena är dessutom pure team selling nu, alla reformar teams, drar upp till 2000++ rating, säljer skiten, skapar nytt och gör samma sak.
Vet inte hur många man mött i 2100-2200 med blå gear i 3on3,2on2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Ja jag raidar för gear, nej jag tror inte att jag är skillad på pvp för jag har aldrig varit speciellt intresserad av det utan det har bara varit när man har kört premade med guilden och så körde jag arena i lite mer än en månad så man fick en smak av vad det handlade om.

Problemet jag ser med arenan är att det är på tok för lätt att få hög rating, i det gamla systemet fick man ligga i som en idiot för att komma upp i r14 och dom FÖRTJÄNADE allt dom fick.

Och förövrigt var ranksystemet bra, det skiljde agnarna från vetet så att säga.

Så du anser att man ska säga upp sin fritid och fokusera på wow 24/7 för att kunna få bra items?

Vi andra som har skola / jobb då? Ska inte vi kunna få bra gear eller?
Är ju dumt att enda sättet att få topp pvp gear är att vara arbetslös eller skolka från skolan i 3-4 månader, så gammla systemet med ranking var bara dumt...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.