Nya Dell XPS m1330, för er som vill ha ultraportablet med bra prestanda!

Permalänk
Inaktiv

HAHA, kollade nyss SPANSKA ftw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalldog
Ja, jag fick också spansk manual, jävla sopor

Haha, samma här... lite roligt att det inte är bara en som fått fel manual utan ett par stycken. Fick känslan när jag såg det, att killen/tjejen som packade datorn tänkte "Fan, de svenska manualerna är slut, men de spanska kanske duger lika bra" :P.

Inget nytt om oljudet (CPU Whine) från XPS Support, de skulle höra av sig på måndag igen.

// X

Visa signatur

Citera mig - @Xfinity - för svar! | Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem

hehe de e ju fan otroligt, jaja vem behöver manual? Brukar inte ens öppna dem men eftersom den va så fin så ville jag faktiskt kolla i den... jaja de finns ju bilder

Lite PRAO varning dock...

Men e det nån som vet va den där lilla "lampan" bredvid kameran e för nåt?

Permalänk
Medlem

Men helvete, de har ju glömt fingerprintreadern!!! har till och med kollat offerten en gång till, det står ju där... amatörer

Visa signatur

badzmeg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalldog
Men helvete, de har ju glömt fingerprintreadern!!! har till och med kollat offerten en gång till, det står ju där... amatörer

DU!

De har ju fan gjort det på min också! Letade efter den precis å kolla den SPANSKA manualen å allt.. den har nog samma killa som packade ner manualen glömt!

Permalänk
Inaktiv

Haha jag har kanske fått eran :D:D

ang lampan, den visar väl om webcamen är igång? (som på vanliga cams)

Permalänk
Medlem

De e ju för sorgligt...

Jaja, men nu e iallfall viusta x64 igång och lirar...

Hur gör man för att få igång webbkameran? Har aldrig använt en cam så jag vet inte nåt om dem.

Drivisarna skall iallafall lira.. men ja... jag vet inte nåt som sagt

Permalänk
Inaktiv

Finns ett Dell program som sköter cammen. Annars kan du använda Msn för att tesat

Dell webcam manager
Dell webcam center

Permalänk
Medlem

managern har jag men... hmm får ta å "installera" internet på den då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jocce99
Precis samma som dig förutom att jag beställde en svart.
Vad jag förstod var det alla färger förutom svart som var svåra att få fram.
Jag måste ju helt klart ha läst fel....

Vad har ni alla tagit för specs på eran, ska själv beställa min i helgen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
Vad har ni alla tagit för specs på eran, ska själv beställa min i helgen.

min konf:
T7500 2,2ghz
White-LED
Crimson Red
4,0 GB
200GB 7200
6-cell
NVIDIA GeForce 8400M GS
Wireless-N
Fingerprint Reader saknas dock...
Bluetooth

Permalänk
Medlem

råkade ta bort det där programmet som visar typ en volymgrej när man höjer, vad heter det programmet ??

Visa signatur

badzmeg

Permalänk
Medlem

Nu är min dator i produktion IGEN :P, hoppas nu verkligen att den inte ramlar tillbaka i förproduktion ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalldog
råkade ta bort det där programmet som visar typ en volymgrej när man höjer, vad heter det programmet ??

Quickset button drivers and software är det nog du tänker på.

Permalänk
Medlem

Inga fler som kan berätta vilka specs de tagit, har lite beslutångest därför

Den ska helst inte överskrida 12k exkl frakt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
Inga fler som kan berätta vilka specs de tagit, har lite beslutångest därför

Den ska helst inte överskrida 12k exkl frakt

min konf
T7300 2,0ghz
White-LED
Crimson Red
2,0 ramGB
160GB 7200
6-cell
NVIDIA GeForce 8400M GS
Wireless-N
Bluetooth

Visa signatur

XPS M1330 | CRIMSONRED 13.3" WHITE-LED | T7300 2.0Ghz | 2Gb 667Mhz | 160Gb 7200 | 8400M GS 128Mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kensou
min konf
T7300 2,0ghz
White-LED
Crimson Red
2,0 ramGB
160GB 7200
6-cell
NVIDIA GeForce 8400M GS
Wireless-N
Bluetooth

Hur mkt hamnade du på?

Det där nvidia kortet, är det något att satsa på eller är det bara om man ska spela, jag ska bara använda datorn till skolan, skriva arbeten, excel osv...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
Hur mkt hamnade du på?

Det där nvidia kortet, är det något att satsa på eller är det bara om man ska spela, jag ska bara använda datorn till skolan, skriva arbeten, excel osv...

14700 inklusive moms och studentrabatt på 5%

Visa signatur

XPS M1330 | CRIMSONRED 13.3" WHITE-LED | T7300 2.0Ghz | 2Gb 667Mhz | 160Gb 7200 | 8400M GS 128Mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kensou
14700 inklusive moms och studentrabatt på 5%

Ey jag är oxå student, vart du fick du rabattkoden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
Ey jag är oxå student, vart du fick du rabattkoden?

Jag ringde och gjorde min beställning, sa bara att jag var student så räknade dom med det.

Visa signatur

XPS M1330 | CRIMSONRED 13.3" WHITE-LED | T7300 2.0Ghz | 2Gb 667Mhz | 160Gb 7200 | 8400M GS 128Mb |

Permalänk
Medlem

Stabilt, ska ringa in min order på måndag.

Permalänk
Medlem

nu har de lagt till en ny feature.

Dell Wireless 5520 3G/HSDPA Built-in Mini-Card for Telia service - Swe

för den nätta kostnaden av 3425:-

trevligt!

Permalänk
Medlem

Tänkte lufta mig lite:

Har länge följt den här tråden och övrig information om m1330.
Den är egentligen det självklara valet för mig; låg vikt, bra prestanda, stilig, under 20k.

Men som många andra fungerar det inte för mig att vänta 40-90 dagar på leverans. Speciellt inte när den är felbyggd enligt spec, och med spansk manual (principsak). Sista spiken i kistan slogs i innan dess.

Istället blev det en Zepto Znote 6324W (http://zepto.se/Shop/Notebook.aspx?notebookid=645). Lite större i måtten, hyggligt tyngre
men med fin prestanda och minst lika stilig. Synd på sätt och vis iom att mobiliteten är viktig för mig. Det får bära eller brista, i vilket fall sörjer jag inte.

Jag hoppas hur som helst att ni som beställt och fått hem den är nöja och glada. Själv avslutar jag härmed mitt förhållande med Dell XPS m1330.

Permalänk
Medlem

Nu har de äntligen skickat min
Tänkte ringa försäljaren i morgon och kolla upp eventuell kompensation för den långa leveranstiden. Har ni andra fått någon kompensation? Läste att vissa hade fått en ryggsäck, någon som fått något annat för den långa väntetiden?

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilket nummer man ringer som privatperson? Tänkte ringa o höra med dem imorn Se om man beställer en XPS 1330 eller om det blir en Mac, beror på pris o sånt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Inaktiv

40-90 dagar? den har väl bara funnits i typ ~65 dagar?

mnfl, jag förstår att du tog en annan, blir säkert nöjd med den. Jag fundera också på att byta, men tradigt när man beställt och ställt in sig på en. Känns som man tar nr2.

Om du inte hittar nummert på sidan kan du starta Live-chat och säga att du vill beställa, så ger de dig nummer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
40-90 dagar? den har väl bara funnits i typ ~65 dagar?

mnfl, jag förstår att du tog en annan, blir säkert nöjd med den. Jag fundera också på att byta, men tradigt när man beställt och ställt in sig på en. Känns som man tar nr2.

Om du inte hittar nummert på sidan kan du starta Live-chat och säga att du vill beställa, så ger de dig nummer.

Okej, tackar Ska se vad man kan få den för imorn.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lafsen
nu har de lagt till en ny feature.

Dell Wireless 5520 3G/HSDPA Built-in Mini-Card for Telia service - Swe

för den nätta kostnaden av 3425:-

trevligt!

Vad innebär det tillvalet?

Permalänk
Medlem

nån som vet när de stänger säljtelefonerna?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
40-90 dagar? den har väl bara funnits i typ ~65 dagar?

mnfl, jag förstår att du tog en annan, blir säkert nöjd med den. Jag fundera också på att byta, men tradigt när man beställt och ställt in sig på en. Känns som man tar nr2.

Om du inte hittar nummert på sidan kan du starta Live-chat och säga att du vill beställa, så ger de dig nummer.

Det där med ~65 dagar stämmer säkert för Sverige, inte vet jag. Har dock för mig att någon, förmodligen på ett engelskspråkigt forum, nämnde 90 dagar. Vidare verkar den siffran närma sig för vissa av de som beställt från Sverige.

Nåja, nu får jag ju ett grymt grafikkort och i övrigt typ samma prestanda så det känns inte riktigt som jag bytt ner mig. Tack och lov.