Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk

Okej ska testa igen ett tag.
Tack så mycket

Permalänk
Medlem

Så nu har återupptagit foldandet efter drygt ett år...

Kör 3st consoles på min Q6600

Gjorde en .bat med följande kod för att starta programmen.

START /min C:\Folding@Home\Folding@Home_3\FAH504-Console.exe -local

Edit: Är 250 000 steps en WU?

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

Börjat köra Folding@Home på min PlayStation 3 igen efter att ha varit inaktiv några månader. Vill inte köra den då det har varit varmt ibland och min stor hyffsat trångt. 10CM på vänster sidan, 15-20CM på höger sidan (All värme kommer ut där).

Kommer antagligen köra den nu till våren om farsan inte klagar på elräkningen =p

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekz0r
Så nu har återupptagit foldandet efter drygt ett år...

Kör 3st consoles på min Q6600

Gjorde en .bat med följande kod för att starta programmen.

START /min C:\Folding@Home\Folding@Home_3\FAH504-Console.exe -local

Edit: Är 250 000 steps en WU?

Antalet steps kan variera mellan olika WU´s. Så en WU är inte alltid 250 000 steps.

Välkommen tillbaka

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att köra PPC varianten av FAH6? Behöver man något speciellt?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Hur gör man för att köra PPC varianten av FAH6? Behöver man något speciellt?

Det är nog bara att ladda hem och installera PPC-klienten

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartinuZ
att folda på 3 datorer kostar dig 1200 kr i kvartalet? Det har jag vääldigt svårt att tro.

Om man räknar att datorerna drar 50w extra var när de foldar jämfört med att de bara står och idlar, och ett elpris på 50 öre per kWh så kostar det snarare runt 164 kronor per kvartal. (50 öre per kWh är en gissning, det kanske är lägre, jag vet inte.)

betalar 87 öre per kwh med alla avgifter inräknade, exklusiva fasta nätavgiften! på en månad hade 3 burkar dragit 417 kwh*0,87=362.79*3=1088.37kr i kvartalet! räknade på en krona innan!

när jag hade 3 burkar igång va belastningen runt 800 i watt nu är den runt 500watt!

Hur billig el har ni då?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Tänkte räkna ut hur mycket ett PlayStation 3 drar 24/7 med Folding@Home?
Vi betalar 39 öre per kwh och ett PlayStation 3 drar 200W enligt FAQ på http://folding.stanford.edu

Hur räknar jag ut det?

Är detta rätt?

Månad: 200 x 0,39 = 78
Kvartal: 78 x 3 = 234:-

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Tänkte räkna ut hur mycket ett PlayStation 3 drar 24/7 med Folding@Home?
Vi betalar 39 öre per kwh och ett PlayStation 3 drar 200W enligt FAQ på http://folding.stanford.edu

Hur räknar jag ut det?

Är detta rätt?

Månad: 200 x 0,39 = 78
Kvartal: 78 x 3 = 234:-

vet ej ska du inte räkna i kwh istället för w?

vilket bolag har du som bara betalar 39 öre?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
vet ej ska du inte räkna i kwh istället för w?

vilket bolag har du som bara betalar 39 öre?

Det är därför jag frågar. Ingen aning hur man ska räkna ut det.

E-on.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Det är nog bara att ladda hem och installera PPC-klienten

Kanske skulle varit mer klar i vad som inte fungerade :).

När jag tar hem det så får jag ett arkiv med en fil inuti. Men jag kan inte öppna filen =/.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Kanske skulle varit mer klar i vad som inte fungerade :).

När jag tar hem det så får jag ett arkiv med en fil inuti. Men jag kan inte öppna filen =/.

Har du kollat på installationsanvisningarna? Det verkar vara samma sak som för dom tidigare versionerna. Du kan ju kolla på http://folding.stanford.edu/OSX/OSX.html och se om du kommer på något

Permalänk
Medlem

Nej, det funkar inte.

edit: fick tag i en SMP klient nu!

Permalänk
Medlem

För er som använder PlayStation 3 dygnet runt. Jag rekommenderar er att köra på Advanced Mode. Jag kollade nyss och det tar ungefär 6h 30min för en WU, annars 7h 30min - 8h.

Kört 16 WU's i sträck nu och hälften av dom var i WU.

Permalänk
Avstängd

Hur fan ska vi få alla inaktiva köra sin foldings? vore kul om nästan alla körde aktiva en vecka bara!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

tänk om alla medlemmar på sweclockers skulle göra varsin WU. Vi skulle ju få jättemycket poäng

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
För er som använder PlayStation 3 dygnet runt. Jag rekommenderar er att köra på Advanced Mode. Jag kollade nyss och det tar ungefär 6h 30min för en WU, annars 7h 30min - 8h.

Kört 16 WU's i sträck nu och hälften av dom var i WU.

hur kör man advanced ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
hur kör man advanced ?

Triangel > Mode (Läge) > Advanced

Permalänk
Medlem

men du ljuger, det tar ju längre tid ju nu tar en wu över 9 timmar att klara av.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
men du ljuger, det tar ju längre tid ju nu tar en wu över 9 timmar att klara av.

Om man kör "Advanced" så kan man få både större och mindre WU´s än normalt. De är även värda mer eller mindre poäng än normalt.

Min erfarenhet är dock att man får lite mer poäng per dag om man kör advanced istället för normal.

Permalänk
Medlem

okej inga problem får låta den folda då

Permalänk
Medlem

Går det inte att "prefetcha" arbete(dvs hämta en eller ett par WUs extra som man sparar på hårddsiken)?

Det brukar ju gå en 4-5 min varje gång den ska hämta något nytt arbete. Sedan skulle det ju vara bra och om man skulle tappa internetuppkoppligen(även om det inte händer så ofta)

Edit: Klättar på listan, 2931p/149WU på knappt 6 dagar, dvs ca 500p/dag. Hur är det med en Q6600?

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekz0r
Går det inte att "prefetcha" arbete(dvs hämta en eller ett par WUs extra som man sparar på hårddsiken)?

Det brukar ju gå en 4-5 min varje gång den ska hämta något nytt arbete. Sedan skulle det ju vara bra och om man skulle tappa internetuppkoppligen(även om det inte händer så ofta)

Edit: Klättar på listan, 2931p/149WU på knappt 6 dagar, dvs ca 500p/dag. Hur är det med en Q6600?

Får ~2000p/dag med min q6600 klockad till 2,7Ghz

Visa signatur

--<<<IP JUNG PHIL SUNG>>>>---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donitz
Får ~2000p/dag med min q6600 klockad till 2,7Ghz

Okej, kör du SMP?

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekz0r
Okej, kör du SMP?

japp

Visa signatur

--<<<IP JUNG PHIL SUNG>>>>---

Permalänk
Hedersmedlem

Nu kommer jag att börja folda igen, i takt med att temperaturen sjunker.

Edit: När ni PM:ar mig om foldingtitel är det enklast för mig om ni bara anger ert foldingnick, och inte ger hela länken som det står i FAQ.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Nu kommer jag att börja folda igen, i takt med att temperaturen sjunker.

Edit: När ni PM:ar mig om foldingtitel är det enklast för mig om ni bara anger ert foldingnick, och inte ger hela länken som det står i FAQ.

Kanel kan du inte försöka att flytta enna tråd så den blir mer synlig! eller få en helt egen forum del! tex en forums del som det bara handlar om beräknings program elelr liknande! vore kul med mer aktiva i laget så vi får mer poäng! nu ligger vi på 116 plats vore kul om vi kom in på topp 100 snart!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Börja folda igår !

En fråga, nån som vet ifall det finns någon vettig Vista gadget som visar folding statestik ?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Kanel kan du inte försöka att flytta enna tråd så den blir mer synlig! eller få en helt egen forum del! tex en forums del som det bara handlar om beräknings program elelr liknande! vore kul med mer aktiva i laget så vi får mer poäng! nu ligger vi på 116 plats vore kul om vi kom in på topp 100 snart!

En egen avdelning kommer det inte att bli tal om, möjligen flytt till ett annat subforum (enligt den senaste diskussionen). ÖÄ är inte perfekt eftersom alla inte har behörighet hit.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
Börja folda igår !

En fråga, nån som vet ifall det finns någon vettig Vista gadget som visar folding statestik ?

ja det var bra fråga! vill ha en sån gadgets!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
En egen avdelning kommer det inte att bli tal om, möjligen flytt till ett annat subforum (enligt den senaste diskussionen). ÖÄ är inte perfekt eftersom alla inte har behörighet hit.

nej men den skulle kanske passa i klocknings tråden! så alla som klockar kan testa sin trimmade cpu med folding...

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin