Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donitz
får inte alls samma cpu använding i den nya, 66-70% trotts att den står på idle..... konstigt

Jag antar att det är Console 6.00 Beta1 du använder? Vad har du för processor? Om du har två eller fler kärnor använder du då lika många klienter med flaggan -local på alla? Kör du med flaggan -smp?

Permalänk
Medlem

har ju en q6600 kör med både local och smp.

Och som jag fattar det så ska det ju räcka att köra med en instans, att smp jobben borde ju inte vara tillgängliga annars.

Visa signatur

--<<<IP JUNG PHIL SUNG>>>>---

Permalänk
Medlem

Jag har införskaffat en PS3:a så jag tänkte börja folda lite igen.

Permalänk
Medlem

Min maxar inte heller ut med den här SMP-betan, kör också med -local och -smp.

Sen har jag tittat en del, men om någon har ett bra förslag på hur jag ska avsluta klienten på ett iaf acceptabelt sätt så blir jag glad. Om jag dödar med control-c så dör konsolen, men det ligger 4 trådar kvar och körs som inget hänt, samtidigt som mpiexec och 2xsmpd finns där. 1xsmpd är normalt som jag förstått, två ska det vara när man har kört igång trådar.

Permalänk
Geeks
SweClockers

50K poäng/dygn och vi är uppe på topp-100 till jul!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
50K poäng/dygn och vi är uppe på topp-100 till jul!

låter som en fin julklapp! hoppas det kommer en stor folding artikel på sweclockers då så dom ca 900 inaktiva vaknar till!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
låter som en fin julklapp! hoppas det kommer en stor folding artikel på sweclockers då så dom ca 900 inaktiva vaknar till!

Det tycker jag med, jag menar vad förlorar man på när man foldar? ingenting.

Så det är väl bara att sitta och folda.

jag sitter med datorn i sign och kör folding nästan alla timmar på dygnet och då har jag satt ungefär att använda 70-85 procent när jag sitter vid datorn annars max.

Enda tiden jag stänger av foldingen är när jag ska spela spel på datorn.

Så alla 900 inaktiva börja folda

EDIT:
Dock så tar det lång tid att folda en WU hur lång tid borde det ta för en oklockad E6600 att folda?

Permalänk
Hedersmedlem

Det verkar som om dom nya som började folda i och med senaste nyheten inte orkade hålla på så länge. Men det var väl ganska väntat. De senaste dagarna har produktionen gått ner ganska kraftigt och det är nog inte så läng till vi får ha 50k+ per dag.

Permalänk

Några ideér som gör att jag foldar snabbare med min E6600?
Kan jag ladda ner ngt så mitt graffekort kan hjälpa till?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Det verkar som om dom nya som började folda i och med senaste nyheten inte orkade hålla på så länge. Men det var väl ganska väntat. De senaste dagarna har produktionen gått ner ganska kraftigt och det är nog inte så läng till vi får ha 50k+ per dag.

Skulle kunna bero på att den nya klienten verkar haft lite problem, fick igång min utan problem, men sedan har problemen hopat sig när den laddar ner nya jobb, nu efter 2dagar har den dock rätt ut det själv.

Visa signatur

--<<<IP JUNG PHIL SUNG>>>>---

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Några ideér som gör att jag foldar snabbare med min E6600?
Kan jag ladda ner ngt så mitt graffekort kan hjälpa till?

Det ska vi nog kunna ordna
När jag körde på min E6600 så hade jag den klockad till 3,5GHz.
Jag körde med SMP-klienten 24/7 och den klarade av att göra en WU på ca 22 timmar. En SMP-wu kan ge så mycket som 1760 poäng vilket gör den till det effektivaste sättet att få poäng på med en E6600.
Så mitt tips är:
Kör SMP-klienten och överklocka om möjligt! Samt folda 24/7

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Det tycker jag med, jag menar vad förlorar man på när man foldar? ingenting.

Så det är väl bara att sitta och folda.

jag sitter med datorn i sign och kör folding nästan alla timmar på dygnet och då har jag satt ungefär att använda 70-85 procent när jag sitter vid datorn annars max.

Enda tiden jag stänger av foldingen är när jag ska spela spel på datorn.

Så alla 900 inaktiva börja folda

EDIT:
Dock så tar det lång tid att folda en WU hur lång tid borde det ta för en oklockad E6600 att folda?

ja behöver itne stänga ner min folding när ja spelar det funkar ändå!

vad har ni i månads kostnad på el då? jag har räknat ut att med 3 burkar som foldar kostar det mig 1200 i kvartalet!

så jag stängde ner en burk idag!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Det ska vi nog kunna ordna
När jag körde på min E6600 så hade jag den klockad till 3,5GHz.
Jag körde med SMP-klienten 24/7 och den klarade av att göra en WU på ca 22 timmar. En SMP-wu kan ge så mycket som 1760 poäng vilket gör den till det effektivaste sättet att få poäng på med en E6600.
Så mitt tips är:
Kör SMP-klienten och överklocka om möjligt! Samt folda 24/7

Nu så har jag laddat ner SMP klienten men hur vet jag att det är den jag kör nu och inte den andra?
Den ikonen jag fick när jag installerade smp var winFAH och inte som den andra jag installerat Folding@home 5.03

Edit: Fick upp nu att Core download error#8 waiting before retry
Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som har extrema problem med att hämta SMPklienten?

Permalänk

Jag skrev fel i SMP klienten första gången jag hämtade den och nu så skiter det sig då jag avinstallerat och installerat om den då jag inte ens kan ändra namnet.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Jag skrev fel i SMP klienten första gången jag hämtade den och nu så skiter det sig då jag avinstallerat och installerat om den då jag inte ens kan ändra namnet.

starta med flaggan -configonly

Permalänk

och hur gör man det?
Har installerat Folding 5.03 nu istället men den verkar inte fungera står 104 dagar kvar på en WU fast jag kör på max :S

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
och hur gör man det?
Har installerat Folding 5.03 nu istället men den verkar inte fungera står 104 dagar kvar på en WU fast jag kör på max :S

Det står i FAQ:n

Permalänk

när jag öppnar install.bat som man ska så står det
OpenSCManager failed:
Åtkomst nekad. <error5>
Unable to remove the previous installation, install failed.

Vad ska jag göra för att få bort den gammla installationen som jag redan tagit bort från datorn men inte registret?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
när jag öppnar install.bat som man ska så står det
OpenSCManager failed:
Åtkomst nekad. <error5>
Unable to remove the previous installation, install failed.

Vad ska jag göra för att få bort den gammla installationen som jag redan tagit bort från datorn men inte registret?

har du smp liggandes i tjänster? jag fpår inte bort min gamla smp i tjänster utan har fått inaktivera den! har även tagit bort mappen men ändå ligger den där!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
har du smp liggandes i tjänster? jag fpår inte bort min gamla smp i tjänster utan har fått inaktivera den! har även tagit bort mappen men ändå ligger den där!

Nej det har jag inte men den fungerar ändå inte :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
ja behöver itne stänga ner min folding när ja spelar det funkar ändå!

vad har ni i månads kostnad på el då? jag har räknat ut att med 3 burkar som foldar kostar det mig 1200 i kvartalet!

så jag stängde ner en burk idag!

att folda på 3 datorer kostar dig 1200 kr i kvartalet? Det har jag vääldigt svårt att tro.

Om man räknar att datorerna drar 50w extra var när de foldar jämfört med att de bara står och idlar, och ett elpris på 50 öre per kWh så kostar det snarare runt 164 kronor per kvartal. (50 öre per kWh är en gissning, det kanske är lägre, jag vet inte.)

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk

Kan jag rensa min dator från folding på ngt sätt så jag får igång en klient och folda med?
förslag medtags gärna och jag vill inte formatera om datorn.

Skulle jag kunna rensa registret på allt som har med folding att göra?

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker jag får lite dåligt med poäng/WU ?

Jag får ca 250poäng för varje som jag gör, det känns nästan lite fattigt
Jag använder datorn i sign, dock inget klockat längre.

Visa signatur

Opteron 146 Cabye 0543FPMW@330x9 1.5v | Antec SONATA II | XFX 7800GT@530/1200| Seagate Barracuda 300GB SATA2 16MB |G.skill 1gbgh @ 260 1.5-2-2-5| DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert | Waterchill KT12A-12VS |

Permalänk
Medlem

Du är inte emsam

Permalänk
Medlem

Köp en quadcore :>

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Kan jag rensa min dator från folding på ngt sätt så jag får igång en klient och folda med?
förslag medtags gärna och jag vill inte formatera om datorn.

Skulle jag kunna rensa registret på allt som har med folding att göra?

jodå, det är mycket möjligt.. men vad är det som gör att du inte bara kan behålla/instalera en klient?

Martinuz, räkna på 1:- per kW (efter skatt och alla avgifter)
3 rejäla (strömslukande monster) burkar igång 24/7 kan nog faktiskt dra en tusing i kvartalet, men detta förutsätter att alternativet är att dom är avstängda... annars är ju besparingen inte mer än hälften

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
jodå, det är mycket möjligt.. men vad är det som gör att du inte bara kan behålla/instalera en klient?

Martinuz, räkna på 1:- per kW (efter skatt och alla avgifter)
3 rejäla (strömslukande monster) burkar igång 24/7 kan nog faktiskt dra en tusing i kvartalet, men detta förutsätter att alternativet är att dom är avstängda... annars är ju besparingen inte mer än hälften

[/QUOTE

Som jag skrev tidigar jag kan installera folding@home.se men det tar 104 dagar för en WU på 5000 så hjälp annars kan ni ta bort min folding del under mitt namn då ingen verkar hjälpa mig så jag får det funka!

BÖRJAR BLI LE PÅ SKITEN.....! HJÄLP!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Som jag skrev tidigar jag kan installera folding@home.se men det tar 104 dagar för en WU på 5000 så hjälp annars kan ni ta bort min folding del under mitt namn då ingen verkar hjälpa mig så jag får det funka!

BÖRJAR BLI LE PÅ SKITEN.....! HJÄLP! [/B]

Du kör den grafiska klienten. den är långsam och utnyttjar inte din processor fullt ut.
Därför tar det längre tid.
Det brukar dock minskas ganska mycket på återstående tid i början. Det tar aldrig så mycket som 104 dagar med din processor, inte ens med den grafiska klienten.

Permalänk

som sagt, låt det gå en dag eller så (med grafik-fönstret stängt) så bör du ha bättre tidsuträkning...
egentligen kan du redan efter några timmar kolla i fah-log hur lång tid 1% tar... den egentliga tiden beror mycket på storleken på WU...dom jag får går 1% på en halvtimma

(den grafiska klienten är något buggigare än konsolen, men den är faktiskt lika snabb när den väl fungerar)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life