Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigCheese
Jo,,,tversity fungerar dugligt. Av nån anledning hänger sig mediaserver.exe eller vad den heter lite då och då. Tråkigt att man ska behöva fjanta runt med container-tjofräs för att kunna se på x264 grejer. Känns som jag inte kommer använda ps3 till Htpc då jag har en vanlig så som fungerar (dock kopplad med vga,,,,ej hdmi).

/Cheese

Har du muxat om Matroska-filer till AVI för att kunna se på 720p-material? Isåfall, hur bra fungerade det?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Har du muxat om Matroska-filer till AVI för att kunna se på 720p-material? Isåfall, hur bra fungerade det?

Jo,,,jag höll på med det lite grann,,,när det fungerade så var det helt ok. Vissa filer höll den på fixa om ljudet i evigheter,,,vet inte varför (men jag orkade inte sätta in mig i det hela). Bildmässigt är det jättfint när det är gjort rätt,,,det går också fort eftersom man inte konverterar filen utan ändrar lite container-tjafs.

Som sagt hade jag lite strul med att mediaserver.exe bara la av titt och tätt. Detta och att jag har en htpc (dock med vga-bild) kopplad till plasma så är det lättare och snabbare att bara köra högupplöst via den (VLC=najs).

Ang PS3 nyheter (som rea'n som jag länkade till) så kan jag rekommendera
http://www.ps3bloggen.se/

Bra generell info och inte ett överflöd av onödiga nyheter (rykten m.m.) att plöja igenom.

/Cheese

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Har du muxat om Matroska-filer till AVI för att kunna se på 720p-material? Isåfall, hur bra fungerade det?

Jag har gjort det med Mkv2Vob som programmet heter. Funkar skitsmidigt blir bra ljud o bild!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Jag har gjort det med Mkv2Vob som programmet heter. Funkar skitsmidigt blir bra ljud o bild!

Kan man streama filerna med Windows Media Player 11? Jag kör med PS3 Video 9 nu, men det transkodar ljudet till AAC som spelas upp i 2.0 på PS3an.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Kan man streama filerna med Windows Media Player 11? Jag kör med PS3 Video 9 nu, men det transkodar ljudet till AAC som spelas upp i 2.0 på PS3an.

Japp det funkar perfekt! Och man får 5.1 ljud med!

Permalänk
Medlem

Nån video tror jag, har glömt vad det var:

http://www.gamercenteronline.net/?p=402

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

GOTsent är oxå bra. Enkelt program.
http://sentry23.googlepages.com/

Permalänk
Medlem

någon som vet när 80gb -versionen kommer till sverige och stämmer det att ps3 40gb modellen inte är bakåtkompatabel med ps2 spel?

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Inget som tyder på att dom ska lansera 80gb här,, 40gb som gäller än så länge.

Permalänk
Medlem

40gb saknar bakåtkomp med ps2 spel.
80gb är än så länge inte utannonserad för pal-territorier.
den modellen kan till och med vara lagd på is om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

fan va dåligt att 40gb saknar bakåtkomp!!! det SUGER!

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

sad but true

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Äsch, de kommer ändå ge stöd för det sen. Det är vad jag tror iallafall. Alltså bakåtkompatibilitet för 40GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
sad but true

aja min systerson behåller nog sitt ps2 ändå. Ska bli en födelsedagspresent ps3+GTA IV

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

hmm nu har mitt Tversity börjat krånga.

Jag har nyaste firmwaret på mitt ps3 och nyaste tversity, ingen brandvägg och jag har startat mediaserven, ps3 och serven är kopplad till samma router och båda har internetuppkoppling men ändå hittar mitt ps3 inget alls.

Någon som har något förslag?

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Äsch, de kommer ändå ge stöd för det sen. Det är vad jag tror iallafall. Alltså bakåtkompatibilitet för 40GB.

om du menar mjukvaru emulering genom fw update så lär det tyvärr dröja.
däremot har det vart snack om att släppa vissa ps2 titlar via psn och på så sätt få dom spelbara på maskiner utan hårdvaru stöd.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
om du menar mjukvaru emulering genom fw update så lär det tyvärr dröja.
däremot har det vart snack om att släppa vissa ps2 titlar via psn och på så sätt få dom spelbara på maskiner utan hårdvaru stöd.

Det skulle sitta fint om dom la ut alla MGS-spel i lagom tid innan MGS4 kommer så man får chansen att spela igenom dom.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gwingis
Blabla

Har du VISTA ? För isåfall måste du (vid varje omstart av windows)
trycka RESTART i Tversity medans PS3:an är på.

Så får iaf JAG göra varje gång.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
om du menar mjukvaru emulering genom fw update så lär det tyvärr dröja.
däremot har det vart snack om att släppa vissa ps2 titlar via psn och på så sätt få dom spelbara på maskiner utan hårdvaru stöd.

Yup, det är det jag menar.
Det är därför jag tror de kommer ge stöd för det, men det kommer tyvärr nog vara väldigt få spel som har stöd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Det skulle sitta fint om dom la ut alla MGS-spel i lagom tid innan MGS4 kommer så man får chansen att spela igenom dom.

jo det skulle iofs vara nice men det lär nog dessvärre inte hända (förutom 1an som faktiskt redan är ute i japan)
själv så har jag alla spelen redan.
har dock inte orkat dra igenom mgs3. den var lite smådryg.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Avstängd

Suuuuuuck...
Köpte PS3 idag tillsammans med GT5P. Suttit i timmar nu och försökt uppdatera spelet. Antingen startar inte hemladdningen alls, "An error occurred during download preperations", eller så får jag "An error occured during the download.". Trodde först det var mitt trådlösa som strulade men det är samma sak med fast kabel.
Tips på en lösning?

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Suuuuuuck...
Köpte PS3 idag tillsammans med GT5P. Suttit i timmar nu och försökt uppdatera spelet. Antingen startar inte hemladdningen alls, "An error occurred during download preperations", eller så får jag "An error occured during the download.". Trodde först det var mitt trådlösa som strulade men det är samma sak med fast kabel.
Tips på en lösning?

Jobbigt... Testa dra hem ett demo och se om det funkar, det kanske är spelet som tillfälligt inte har servrena uppe.

Permalänk
Medlem

Nerladdningen av patchen kan strula något enormt. Måste ha något med deras servrar och deras satta värden för "keep-alive" eller något. Trist faktiskt! Men när väl patchen är nere så är det satans kul ;)!

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Suuuuuuck...
Köpte PS3 idag tillsammans med GT5P. Suttit i timmar nu och försökt uppdatera spelet. Antingen startar inte hemladdningen alls, "An error occurred during download preperations", eller så får jag "An error occured during the download.". Trodde först det var mitt trådlösa som strulade men det är samma sak med fast kabel.
Tips på en lösning?

Bara kämpa på. Fick samma meddelande själv 5-6 gånger, sen vart det klart helt plötsligt.

Testa att öppna portar för spelet, om du sitter bakom en router. Minns inte vilka portar det var, rätt många i allafall.

Visa signatur

.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Jobbigt... Testa dra hem ett demo och se om det funkar, det kanske är spelet som tillfälligt inte har servrena uppe.

Demos funkar klockrent och fort, ca 10mbit per sekund.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Bara kämpa på. Fick samma meddelande själv 5-6 gånger, sen vart det klart helt plötsligt.

Testa att öppna portar för spelet, om du sitter bakom en router. Minns inte vilka portar det var, rätt många i allafall.

Har provat över 20ggr. Oftast får jag download error då statusbaren rört sig precis så man kan se den. Som mest kommer jag upp i runt 10%.

Ska kika på vilka portar som bör vara öppna, tack.

En annan fråga, ska det ta 10min att installera ett spel? Tankade ett demo på 1200MB och tog 10min att installera och GT5P var någonstans där om kring med. Vill kolla så det inte är fel på mitt PS3.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Demos funkar klockrent och fort, ca 10mbit per sekund.

Har provat över 20ggr. Oftast får jag download error då statusbaren rört sig precis så man kan se den. Som mest kommer jag upp i runt 10%.

Ska kika på vilka portar som bör vara öppna, tack.

En annan fråga, ska det ta 10min att installera ett spel? Tankade ett demo på 1200MB och tog 10min att installera och GT5P var någonstans där om kring med. Vill kolla så det inte är fel på mitt PS3.

10 min är kanske lite längre än normalt skulle ja säga, men det kan variera med några minuter från demo till demo.. dvs det är inget fel på din PS3a

Permalänk

Tyckte det var tok-jobbigt att vänta på installationen av GT5P,,,,den tog tid,,,blev det inte ca 6GB på hd när den var klar?,,,sen när man trodde det var klart så skulle en uppdatering ner som tog en halv evighet. (jag hade köpt skiva alltså)

Ibland tar det tid att installera.

Jag köpte SEGA Rally på rean och fan va kul det är. Lite klurigt i början men riktigt skön arkad-känsla. Rekommenderas starkt om man gillar racing-spel.

/Cheese

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem

PS3 SUGER! Den har inte nåra häftiga högvarvvilliga fans som 360 har:)):):) ju mer surr destå bättre är konsol. ); WÖRD

Permalänk
Hedersmedlem

moget?

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toybox
PS3 SUGER! Den har inte nåra häftiga högvarvvilliga fans som 360 har:)):):) ju mer surr destå bättre är konsol. ); WÖRD

Ja hittils är jag inte imponerad. Dels pga. det nämnda strulet att uppdatera och installationstiderna. Nu när jag väl fått hem uppdateringen till GT5P är det frustrerande med alla laddningstider i spelet. Går man till en annan meny ska det laddas, ändrar jag en inställning ska det sparas mitt framför ögonen på mig. Sparandeprocessen tycker jag man kan sköta i bakgrunden så jag får bläddra vidare i menyerna och laddningstiderna tycker jag inte ska finnas bland menyer.

Om XBOX 360 är annorlunda vet jag inte men TV-spelen är inte som de var 1994 då jag senaste hade ett Då var det i med en kasett och liret var igång 15 sekunder senare.

Hittils känns min dator betydligt smidigare att spela på hehe.

Längtar till GTAIV så mitt PS3 kan få "upprättelse", GT5P var inte vad man hoppats på vad gäller realism och körkänsla. Hoppades på att det skulle vara i paritet med LFS (Live For Speed) i realism/körkänsla men med bättre grafik och riktiga bilar. De två sistnämnda utklassar GT5P LFS på men det förstnämnda, och viktigaste, är GT5P långt ifrån.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22