Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Ja, men vad som suger ännu mer är att FORTFARANDE så finns inga Lord of the Rings filmerna på Blu-Ray! Varför?!?!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Ja, men vad som suger ännu mer är att FORTFARANDE så finns inga Lord of the Rings filmerna på Blu-Ray! Varför?!?!

Samma anledning till att Transformers inte finns/fanns på blu-ray.

HDDVD spåret först och sedan är det inte längesedan alla valde att haka på blu-ray.
Så det kommer sinom tid.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Ja, men vad som suger ännu mer är att FORTFARANDE så finns inga Lord of the Rings filmerna på Blu-Ray! Varför?!?!

Vissa bolag håller på sina absolut största filmer i väntan på att fler ska köpa Blu-ray-spelare för att maximera sina vinster. Det suger, och man kan bara hoppas på att de inte ger ut LotR, sedan LotR Limited Edition och till sist LotR Extended Edition.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Vissa bolag håller på sina absolut största filmer i väntan på att fler ska köpa Blu-ray-spelare för att maximera sina vinster. Det suger, och man kan bara hoppas på att de inte ger ut LotR, sedan LotR Limited Edition och till sist LotR Extended Edition.

Tror det blir dom vanliga versionerna först sen resten.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas de släpper LotR och Armageddon snart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Jag hoppas de släpper LotR och Armageddon snart.

Jag vill ha LotR och Transformers, mest Transformers. Grymmaste actionrullen på lääänge!

Fick Planet Earth ida, sjukt bra bild!:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Jag hoppas de släpper LotR och Armageddon snart.

Armageddon!? Har man inte sett den på tv typ 120 gånger Även full HD etc känns det som man kan den filmen No offense

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Jo, jag vet. Den har visats enormt mycket på TV, men jag kollar aldrig på den. Sen är det också en jävligt bra film = Must buy för Blu-ray.

Permalänk
Sötast

Bara jag som tycker det vore helskönt om dom släppte DVD serier på Bluray?

Då menar jag att dom släpper t.ex 10 st dvdskivor av lost på 1 bluray skiva.

Eller varför inte 5 720p "skivor" på en bluray skiva...

istället för 1 skiva med 1080P och 7.1 okomprimerat ljud som 1/1000 använder

Lite valmöjligheter dvs.

Edit:

Om det är någon som har gått i tankarna på att köpa en PS3 och projektor så missa inte detta erbjudandet:

http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=126950

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

fw 2.30 är nu ute det innebär också att den nya storen borde vara aktiv nu.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Den nya storen är ju sjukt seg att ladda ikonerna. Om de fixar det så kan storen bli riktigt bra.

Permalänk
Medlem

provade i morse, tyckte också de....men snygg var den iaf

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Måste säga att nya PlayStation Store är riktigt bra, men ikonerna är alldeles för sega. Jag trodde de sa att de hade ett bättre cache system? Tydligen inte.

Permalänk
Medlem

ohh dom har lagt upp låtarn till gh3 som släpptes för st. patricksday i usa

men jag kan hålla med om att den är lite slöare än vanligt.
men den verkar rätt stabil annats om man jämför med singstore som i princip brukar hänga sig om man bläddrar omkring innan ikonerna laddat klart

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Jag skrev ett inlägg på förra sidan av tråden och hade lite frågot angående PS2s komponentkablar osv. Nu har jag iaf inhandlat en ps2 med spel och en komponentkabel.

Men nu när jag sätter in komponentkablarna i tvn får jag ingen bild till ps2an, funkar utmärkt ifall jag bara sätter i rgb kablarna, men får ingen bild när jag sätter i komponentkablarna.

Något som har någon bra (och troligtvis pinsamt lätt) lösning på detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLIBB
Jag skrev ett inlägg på förra sidan av tråden och hade lite frågot angående PS2s komponentkablar osv. Nu har jag iaf inhandlat en ps2 med spel och en komponentkabel.

Men nu när jag sätter in komponentkablarna i tvn får jag ingen bild till ps2an, funkar utmärkt ifall jag bara sätter i rgb kablarna, men får ingen bild när jag sätter i komponentkablarna.

Något som har någon bra (och troligtvis pinsamt lätt) lösning på detta?

Starta ditt PS2 utan skiva. Gå in i options och bläddra dig till display eller vad det nu heter. Där byter du från RGB till Y Pb Pr eller vad det nu heter.

Permalänk
Medlem

Har funderat på att förboka GTA4.. är det för sent eller? Har iaf hört att så många förbokat att de börjar ha ont om spel :S Nån som vet nåt om det här?

Men om ja skulle förboka, kan ni rekommendera nått ställe?

Permalänk
Medlem

hittade lite information om laddnings tiderna.....
"It seems the store software caches the data to the HDD. I am assuming between 50-100mb of HDD will be allocated to the store now. So, when you first load the store thumbnails well take longer to load. Also, keep in mind the system is not "officially" up yet.

Go to each page, load it up once and it should cache it to the system."
källa: gametrailers.com

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Måste säga att nya PlayStation Store är riktigt bra, men ikonerna är alldeles för sega. Jag trodde de sa att de hade ett bättre cache system? Tydligen inte.

Ligger inte ikonerna kvar nästa gång man går in? Jag har inte gått in och ut en massa,,,dom kanske försvinner när man stänger av ps3'an men när man bara går ur PS-store och tillbaks så låg dom kvar.

Att det är tok-segt idag kanske beror på att varenda jävel är inne och rotar i PS-store för att se vad dom gjort,,,he he. Blir nog snabbare om några dagar.

/Cheese

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krissen_90
Har funderat på att förboka GTA4.. är det för sent eller? Har iaf hört att så många förbokat att de börjar ha ont om spel :S Nån som vet nåt om det här?

Men om ja skulle förboka, kan ni rekommendera nått ställe?

jag har kollat flera ställen och där har det varit fullbokat på ps3 fronten, så mao är det inte säkert att alla får spelet. Försök hitta en liten affär som får in spelet, där har du störst chans.

Jag blev garranterad ett GTA4 eftersom jag köpte en ps3 oxå, dock är den till min systerson men ändå

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

den nya PS3 stor'en ser väll ok ut och går snabbt att gå tillbaka och framåt, men bilderna tar ju en längre evighet att få fram, det är ju ett skämt... samt så kan jag inte hitta några demos....

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
den nya PS3 stor'en ser väll ok ut och går snabbt att gå tillbaka och framåt, men bilderna tar ju en längre evighet att få fram, det är ju ett skämt... samt så kan jag inte hitta några demos....

Ganska många som försöker göra samma sak som du. Kolla på nya store.
Dessutom så lagras allt nu i en liten cache på en ca 100-150MB så vänta på att allt har laddat klart sedan kan du bläddra som en galning.

Du behöver inte vänta på bilderna heller utan det går alldeles utmärkt att läsa vad rutorna är för något.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Playstation 3

Tja grabbar!
undrar hur man får ps3 spelen att fungera efter att man tankat ner spelet.
måste man ha ett speciellt program för att converta den till ngn speciell format för att ps3 ska kunna läsa lr vadå?
tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisherman89
Tja grabbar!
undrar hur man får ps3 spelen att fungera efter att man tankat ner spelet.
måste man ha ett speciellt program för att converta den till ngn speciell format för att ps3 ska kunna läsa lr vadå?
tacksam för svar!

Har du köpt spelet på PSN så är det bar att klicka på det i konsolen och vänta på installation.
Hur man spelar köpta skivor tror jag redan du förstår.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Har du köpt spelet på PSN så är det bar att klicka på det i konsolen och vänta på installation.
Hur man spelar köpta skivor tror jag redan du förstår.

Nej, jag har laddat ner alla spel.
Hur ska jag få det att fungera?

Permalänk
Inaktiv

Dels så får du inte prata om sådant här och dels så är det i princip omöjligt om man inte är grym på hacking...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisherman89
Nej, jag har laddat ner alla spel.
Hur ska jag få det att fungera?

Är du inte då inne på lite fel spår?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisherman89
Nej, jag har laddat ner alla spel.
Hur ska jag få det att fungera?

Det går inte att spela nerladdade spel så bara lägga ner det direkt. Enda nerladdade spelen du kan spela är de som kan laddas ner via PSN.

Permalänk
Medlem

Mystisk nedräkning på officiella Playstationsidan!
http://www.jp.playstation.com/scej/title/nt/

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|