Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Fungerar Team Fortress 2 med mus/tangentbord som Unreal Tournament 3 gör?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Vad jag vet är UT3 det enda som fungerar med tangentbord.

Det är precis som gamefreak hävar, endast UT3 som fungerar med mus och tbord för tillfället. Mycket märkligt kan tyckas! Förstår verkligen inte varför fler utvecklare (spec. spel som existerar på PC) har stöd för USB/BT möss/tbord...

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Hedersmedlem

är det någon som har Logitech Cordless Mediaboard Pro?
hur är det, går den rakt till bluetooth, eller måste man nyttja usbn på ps3an?

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^
är det någon som har Logitech Cordless Mediaboard Pro?
hur är det, går den rakt till bluetooth, eller måste man nyttja usbn på ps3an?

Det kopplas direkt via bluetooth.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Ledsen att jag inte sökte och läste igenom hela tråden utifall att någon frågat redan. Men är det någon som testat installera linux på ps3an och hur funkar det isf?

Visa signatur

| Fractal Design Arc | Asus GTX670 | Asus P8P67 B3 | i5 2500k | Corsair 8gb@1600mhz | Corsair HX750
| Intel 330 120gb + 1tb WD Black | Logitech mx518 | Logitech G930 | Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogum
Ledsen att jag inte sökte och läste igenom hela tråden utifall att någon frågat redan. Men är det någon som testat installera linux på ps3an och hur funkar det isf?

Jag har testat, med Yellowdog, funkar skitbra, men tyvärr kunde jag inte spela spel

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

då har man patchat upp mgo betan
hmm måste fixa ett konami id nu då

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
då har man patchat upp mgo betan
hmm måste fixa ett konami id nu då

Samma här. Och det verkar vara lönlöst =p

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiBBoR
Samma här. Och det verkar vara lönlöst =p

Ja, det är ingen idé just nu..sitter på jobbet och försöker

Men funderar på att vänta tills 05:00 i natt eller något, för att fixa det, hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

sidan skulle ligga nere ett tag idag från kl 20.00 i deras tidszon som är gmt+8.
dom skulle främst fixa med registreringsproblemen

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

Måste man ha konami id för att lira MGO betan eller? var får man tag på den, via PS3 eller internet (alltså PC)?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Måste man ha konami id för att lira MGO betan eller? var får man tag på den, via PS3 eller internet (alltså PC)?

Får du tag på ett nu så är du grym

Sidan är overloaded som fan.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jag får meddelandet om inaktivitet hela tiden när jag försöker registrera, även om det är direkt efter första sidan där man väljer ålder. Sämst system Konami :down:.

Citat:

An error has occurred.

Due to a period of inactivity, the page has been deleted.
Please click on the below link to return to the top page.

Antar att man måste fylla i allt under 30 sekunder per sida, annars får man det meddelandet. Typ trejde sidan som tar tid att skriva och det är längsta jag kommit till.

Permalänk
Medlem

skulle tro att det är pga överbelastningen

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Äntligen fungerade det att registrera!

Permalänk
Medlem

scart

Har en crt-tv med rgb scartkontakt. Har förstått att scarten som följer med ps3 inte kör rgb. Vad behöver jag köpa för kabel egentligen? En normal scart till scart-kabel går ju inte att plugga in i ps3n?

Den här kabeln verkar ju plugga in i ps3s multi-out och har sen scartkontakt, men det framgår inte om det är rgb.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=72068

Permalänk
Medlem

Det verkar vara en RGB-kabel faktiskt.

Själv använder jag den officiella PS2 RGB-kabeln som webhallen sålde extremt billigt för inte allt så längesedan. Dock verkar det som den är borta nu.

http://uk.playstation.com/ps2/hardware/accessories/detail/ite...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Kan man köpa spel från US stor på något sätt ?

Och måste man registrera sig för ett konami id för att få spela? Och gör man detta efter man uppdaterat spelet?

Fick hem Troy: Directors Cut på blu ray idag, 3 timmar lång snygg action med grym bild!:)

Permalänk
Medlem

jepp du kan fixa det med visa-kort om jag inte minns fel

och ja du måste fixa konami id för att spela. fördelen för oss europeer är att vi får fri tillgång till betan (amerikanarna måste köpa nån grej i vilken det medföljer en kod till betan som extra pryl)

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Bara att göra ett konto.
Skriva en adress för ex. något hotell.

"sedan bryr sig inte sony om var ditt visa-kort bor".

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

För er som inte vet, finns UT3 för 259kr hos discshop.se
riktigt kap enligt mig!

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
För er som inte vet, finns UT3 för 259kr hos discshop.se
riktigt kap enligt mig!

Roligt att PS3 versionen är så billig där, å dyr överallt annars medans deras PCversion är en av dom dyraste man kan hitta haha xD

Synd att jag redan köpt det till PC... och att jag inte spelar det alls...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
För er som inte vet, finns UT3 för 259kr hos discshop.se
riktigt kap enligt mig!

Mycket sant

Älskar UT3 till ps3an, många roliga timmar har man haft framför det, och många mer ska de bli!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Jag har aldrig lagt mig i debatten om ljudnivå på PS3 vs XBOX360, men med bakgrund av att jag haft brorsan på besök med sitt XBOX och att det tidigare idag försökte landa ett cessna-plan i mitt vardagsrum, i form av min PS3, så vill jag ha lite mer info från er övriga.

Ska det låta sådär? Jag hade inte spelat något ens bara haft den igång max 20 minuter och laddat hem lite demos.

Jag lirade tex Uncharted i ca 2 timmar i förra helgen och då var den tyst som en mus. PS3an står bra till så det är gott om luftcirkulation och det kan inte varit överhettning på grund av det.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Jag har aldrig lagt mig i debatten om ljudnivå på PS3 vs XBOX360, men med bakgrund av att jag haft brorsan på besök med sitt XBOX och att det tidigare idag försökte landa ett cessna-plan i mitt vardagsrum, i form av min PS3, så vill jag ha lite mer info från er övriga.

Ska det låta sådär? Jag hade inte spelat något ens bara haft den igång max 20 minuter och laddat hem lite demos.

Jag lirade tex Uncharted i ca 2 timmar i förra helgen och då var den tyst som en mus. PS3an står bra till så det är gott om luftcirkulation och det kan inte varit överhettning på grund av det.

Nix, PS3an ska absolut låta mindre än 360n, om du har 40gigaren så kan du kanske prova göra ett fantest, står om det ett par sidor bak i tråden, om inget hjälper. Be att få returnera för det är absolut hårdvarufel på den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Nix, PS3an ska absolut låta mindre än 360n, om du har 40gigaren så kan du kanske prova göra ett fantest, står om det ett par sidor bak i tråden, om inget hjälper. Be att få returnera för det är absolut hårdvarufel på den.

XBOXen låter "högt" hela tiden som jag upplevde det men det här kom från ingenstans och jag har inte hört det innan eller efter situationen tidigare idag bör jag nog tillägga.
Jag har 40gigaren så jag ska kolla upp det där fantestet du nämner, tack.

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det att klara av Ratchet & Clank?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag tror det är 15 timmar eller något sånt.

Permalänk
Medlem

jo det ligger nog runt nåt sånt om man tar det lugnt i början.
men sen kan man alltid dra igenom det en gång till med fetare vapen och svårare fiender/pussel

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Kan man ändra svårighetsgraden i spelet? Hört att det är på tok för lätt. Kontrollerna, kan man ändra dem? Jag föredrar själv att sikta med vänster styrspak, istället för högra.

Edit: Äsch, de tar fullpris (699kr!) för R&C i mina trakter fortfarande. Tror jag skippar... ville bara ha nåt billigt spel att lira över helgen. Kanske blir Stardust HD från PSN istället.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Hur lång tid tar det att klara av Ratchet & Clank?

Inte lång tid, alldeles för kort spel enligt min mening.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-