Ds4 med dualchannel problem (corsair 6400 c4 2x1gb)

Permalänk
Medlem

Ds4 med dualchannel problem (corsair 6400 c4 2x1gb)

Tjenare, byggde ihop min nya rigg förra veckan och började överklocka i helgen utan större framgång
Allt över 2.8ghz var ostabilt i orhtos (blend & large)

Kom iaf fram till att det är fel på minnena/modekortet.

Kört alla roliga slags inställningar på modekortet för minnena, men jag får alltid error i memtest86+ vid test #8. oavsett volt +0.20 till +0.30

Finns det något pålitligt program som man kan kolla vdimm i windows ?

Doc. fungerar båda minnena i "alla" slottar i singelchannel

Bara returnera ? Men vad isf, är det minnena eller modekortet ?
Ska man flasha om bios till F6 igen ? x(

Just nu kör jag singelchannel och 3.6ghz i väntan på svar om det kan tänkas vara modekortet eller minnena som felar..

Tacksam för alla svar.

Permalänk
Medlem

Jag har också problem med mina Corsair 6400C4-minnen. Köpte dem från Komplett i slutet på juli. De uppför sig väldigt konstigt.

Att köra dem med oklockad CPU i 800 MHz med FSB:RAM = 2:3 går bra.
Att köra dem med klockad CPU i 800 MHz med FSB:RAM = 4:5 går också bra. (Kollade 1 timme i Orthos)

Att köra dem med klockad CPU i 800 MHz med FSB:RAM = 1:1 går icke! Lossa på timingsen till 5-5-5-15 hjälper inte heller...

memtest86+ (v 1.70) ger fel i test #5 för mig. Och i Windows får jag BSOD med fel 0x50 efter 2-5 min i Orthos.

Minnena verkar bara vara urusla, och jag kan inte reklamera dem eftersom de i oklockad version inte ger några som helst fel i vare sig Orthos eller memtest86+. Mina gamla minnen, Corsair 5400C4 gick ju bra upp till FSB 425, och jag saknar dem så.

Lång utläggning om mitt problem, men frågan var om du också köpte dina minnen på Komplett?

Och om den batchen bara är helt hopplösa att överklocka? (Andra som har äldre 6400C4 lyckas ju rejält bra med att överklocka dem)

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem

jag köpte ju nytt system rätt nyligt...jag har då inga problem med mina Minnen

Går att klocka hur fint som helst!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xJom
Jag har också problem med mina Corsair 6400C4-minnen. Köpte dem från Komplett i slutet på juli. De uppför sig väldigt konstigt.

Att köra dem med oklockad CPU i 800 MHz med FSB:RAM = 2:3 går bra.
Att köra dem med klockad CPU i 800 MHz med FSB:RAM = 4:5 går också bra. (Kollade 1 timme i Orthos)

Att köra dem med klockad CPU i 800 MHz med FSB:RAM = 1:1 går icke! Lossa på timingsen till 5-5-5-15 hjälper inte heller...

memtest86+ (v 1.70) ger fel i test #5 för mig. Och i Windows får jag BSOD med fel 0x50 efter 2-5 min i Orthos.

Minnena verkar bara vara urusla, och jag kan inte reklamera dem eftersom de i oklockad version inte ger några som helst fel i vare sig Orthos eller memtest86+. Mina gamla minnen, Corsair 5400C4 gick ju bra upp till FSB 425, och jag saknar dem så.

Lång utläggning om mitt problem, men frågan var om du också köpte dina minnen på Komplett?

Och om den batchen bara är helt hopplösa att överklocka? (Andra som har äldre 6400C4 lyckas ju rejält bra med att överklocka dem)

/xJom

Jepp, köpte mina minne på komplett, skulle köpt dem från Inet :/

Står week 23 years 06 på mina minnen i Cpu-z

Aja ska testa ett par Xms2 6400 C5 idag, skulle ju kunna vara modekortet, som strular.

Får se har mailat komplett men dem är tydligen inte lika snabba på att svara på mail som att packa ner varorna och sända dem.... konstigt