Snart är det dags för vinterjackan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viper@god

Så vad motiverar egentligen era köp på jackor som kostar flera tusen? Är det att det är inne? Snyggt eller bara för att glänsa med att ni har råd? Eller kanske skall man slå på låten "Pappa betalar"? och förstå hur det ligger till?

Som många andra så brukar jag inte kolla på priset speciellt mycket, min garderob är överfull av kläder jag köpte för prisets skull snarare än utseendet. Så numera brukar jag bara kolla om det är nånting jag verkligen vill ha och om det ligger inom min prisklass så räcker det.

Hellre en jacka jag trivs med för flera tusen än flera jackor för mindre pengar som jag inte trivs med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Jag

Som många andra så brukar jag inte kolla på priset speciellt mycket, min garderob är överfull av kläder jag köpte för prisets skull snarare än utseendet. Så numera brukar jag bara kolla om det är nånting jag verkligen vill ha och om det ligger inom min prisklass så räcker det.

Hellre en jacka jag trivs med för flera tusen än flera jackor för mindre pengar som jag inte trivs med

Precis! Så man skall göra.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Kan bara köpa skor och mössor från Zoovillage De har ju bara ZTV storlekar

Har flera vinterjackor det kan bli upp till -35 där jag bor och jag ibland pysslar med snöröjning..

Visa signatur

- Gammal gubbe -

Permalänk
Medlem

Vinterjacka!? Fan... knatar fortfarande runt i shorts. Den dag då benen blir frostangripna drar jag på mig långbyxor. Kanske... om tempen sjunker under -15 så åker jackan på men annars duger det fint med collage.

Offtopic jag vet... vinterjackor är inte riktigt min grej.

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk

Suck... bär på vintern Canada Goose Parka LE

Permalänk
Medlem

Jag täntke först slå till på en skepparrock el. liknande, men nu har jag fått syn på ngra snygga elvine jackor. Svårt att bestämma sig.
Börjar bli lite småkallt nu så det är snart dags.

Permalänk

Ja nu får man slå till på en jacka för andra gången detta år, min nya fjällräven blev precis snodd :'(

Permalänk

Kör på den fodrade skinnjackan så länge det går. Från höst till vår om så går. Har en vanlig parka om det skulle knipa. Saknar jackan från lumpen lite. Inte så varm i sig, men med en t-shirt, fältskjorta och skyddsväst under så vart man varm.

Inte snyggaste bilden, men ni får en idé om hur jackan ser ut. Letat efter nått liknande fast civilt då.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem

Funderar på denna parkas från Undercover. Ingen aning om priset men just mailat Atelier Newyork för att få reda på det.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte en jacka häromdan, på Carlings.. Valient, tror jag märket var? Betalade 1500 för skönheten.

Hur som haver, love on first sight!

Permalänk
Medlem

Blir en elvinejacka för mig detta år igen ;D
Inte lång men inte kort, något mellanting.
Den ser inte så jätterolig ut på bilden, men ser detso bättre ut på
Priset tycker jag är riktigt bra, 1700kr är helt klart överkomligt för en vinterjacka.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

Vad finns det för jackor som har en riktig päls på luvan men som inte heter canada goose?
denna jacka ska värma som en gås.
Kanske lite mycket att kräva, men jag vill verkligen inte ha exakt samma jacka som varenda stockholmare!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dranshmont
Vad finns det för jackor som har en riktig päls på luvan men som inte heter canada goose?
denna jacka ska värma som en gås.
Kanske lite mycket att kräva, men jag vill verkligen inte ha exakt samma jacka som varenda stockholmare!

Så det är bara märkena som ska skilja do åt?

Permalänk
Medlem

Köpte idag en Everest jacka i Stadium för 1200 kr, nöjd med mitt val.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Så det är bara märkena som ska skilja do åt?

Ja huvudsakligen! Man kan ju inte neka att canada goose gör sköna jackor, och hade det inte varit så stämplat hade jag säkert köpt en sådan.

Ändå sneglar jag mot Canada Goose Snow Mantra...den ska tydligen värma bra som få.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dranshmont
Ja huvudsakligen! Man kan ju inte neka att canada goose gör sköna jackor, och hade det inte varit så stämplat hade jag säkert köpt en sådan.

Sköna kanske dom är, har aldrig provat en själv (lite självrespekt har jag).
Men snygga kan man då inte anklaga dom för att vara
Bara slit av märket om du skäms så mycket över att ha exakt likadan jacka som alla andra förortskids.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldarion
Köpte en jacka häromdan, på Carlings.. Valient, tror jag märket var? Betalade 1500 för skönheten.

Hur som haver, love on first sight!

http://hem.bredband.net/eldarion/majke.jpg

Den är shysst, men räkna med att se andra som har den Polarn köpte en sån häromdagen också.

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk

Hittade nyss Fjällräven Kodiak Parka...är den värmande?

Och om man nu ska skaffa en gås...ska man skaffa Snow mantra eller expedition vostok?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dranshmont
Hittade nyss Fjällräven Kodiak Parka...är den värmande?

Och om man nu ska skaffa en gås...ska man skaffa Snow mantra eller expedition vostok?

Snow mantran är deras bästa (varmaste) jacka. Dock är den för "industriell" för min smak. En vanlig expedition värmer redan tillräckligt tycker jag, och Vostoken är en "uppad" version. Blir sjukt varm under tåg/buss-resan fastän man sitter med en t-shirt.

Permalänk

vad e bättre med vostoken då och varför kostar den lika mycket som snow mantran?

Permalänk
Medlem

Har denna fast svart med orangea detaljer. Funkar bra med bra kvalité.

http://www.cross-sportswear.se/site/products/default.cfm?area...

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk

Nån som vet var jag kan hitta en vit Energie Jabiron jacka?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Blir Fjällräven Eskimo i år igen. Tror det är 4e eller 5e året i rad. Har en beige och en svart så jag varierar. Ska lämna in dem på kemtvätt och se om dom ser fräscha ut en säsong till.

Permalänk
Medlem

Efter allt evigt letande bestämde jag mig nu för denna i vinter:

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Letar också efter en jacka till vintern. Dock vill jag INTE ha en prasslig snowboardjacka där man ser ut som en michelingubbe, utan mer tunn och figursydd, antar att jag får leta mer bland höstjackor då vilket inte gör något.
Dom får ju gärna även dra lite åt 70-tals luffarstil, hobo, Bob Dylan osv

Nåt i dom här stilarna kanske, behöver mer tips bara, hittar inget jag gillar direkt:

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

ville bara säga att den andra var förbannat snygg : >

Visa signatur

mjau

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldarion
Köpte en jacka häromdan, på Carlings.. Valient, tror jag märket var? Betalade 1500 för skönheten.

Hur som haver, love on first sight!

http://hem.bredband.net/eldarion/majke.jpg

märke/pris/var har du köpt den där munkjackan?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
märke/pris/var har du köpt den där munkjackan?

Hoppas du skojjar?

Om inte, hoppas jag att jag aldrig behöver träffa en människa som dig.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.