Apple lanserar nya Ipod-modeller

Permalänk
Melding Plague

Apple lanserar nya Ipod-modeller

Allas vår Steve Jobs passade i vanlig ordning på att lansera ett gäng nya mp3-spelare när Apple kallade till presskonferans under onsdagskvällen. Vad sägs om en Ipod Nano med videouppspelning och en alldeles ny modell med touch-funktion?

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sedärja. De ser ju lite trevliga ut iallfall.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk

nice ;D

Visa signatur

Jag har en dator?

Permalänk

Den där första, gröna, ser ju för djävlig ut.

Permalänk
Hedersmedlem

iPod Touch, mmmmm. Jag räknar stenhårt med att det går lika bra att hack-programmera den som iPhone, isåfall lär jag köpa en

Edit: Och ja, nya nanon är ful. Riktigt ful för att vara Apple, faktiskt. =/

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Musikälskare

Nya Ipod Nano ser ju ut som hmm ja jag vet inte vad... Pinsamt Apple...

Annars såg de bra ut

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Allas vår Steve Jobs. Fint

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

iPod Touch såg ju riktigt söt ut.

Permalänk
Medlem

ok nu börjar det väl ändå bli lite overkill 160gb MP3 jesus. Hela bibeln i 320kbit matrial med HD bild eller?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Jag mår illa varje gång jag ser något av apple.. Nej seriöst så gillar jag inte ipod drygt med deras jäkla format och att alla ska ha en bara för att kunna säga : är det en mp3? NEJ DET ÄR EN IPOD O:

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Hedersmedlem

Vilka jäkla format, MP3 eller?
Apple kör med AAC och MP3 på iPod, inget av de två formaten är utvecklade av eller ens i samarbete med dem.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

iPod nanon är riktigt ful. Kommer aldrig köpa den. Dock så är jag nöjd med den äldre iPod nano (svart 8GB, alu).

Kommer nog inte köpa iPod Touch då iPhone kommer inte vara så mycket dyrare antagligen.

Permalänk
Inaktiv

tycker ipod är patetiskt. en fin utsida men tomt på insidan, dvs dåligt ljud och har inga extrafinesser. dessutom dåligt utbud på stödda filformat(?) och DRM och allt annat...

Permalänk
Medlem

Nanon och shuffles färger var ingen höjdare direkt. iPod touch däremot, det får nog bli en 16GB för min del.

Nuukeer: du har aldrig hört en iPod kopplad till en bra stereo eller hörurar va?

Permalänk
Inaktiv

nja, jag vet inte men om ipod klår min iaudio x5 så kanske jag slår till på en. den är faktiskt 2 år gammal drygt och vill skaffa ny snart.
ipod touch såg intressan ut, snygg osv. om det kommer någon 3rd arty firmware kansek man köper en

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
nja, jag vet inte men om ipod klår min iaudio x5 så kanske jag slår till på en. den är faktiskt 2 år gammal drygt och vill skaffa ny snart.
ipod touch såg intressan ut, snygg osv. om det kommer någon 3rd arty firmware kansek man köper en

ipod klår inte x5an, inte en chans. ägde själv en ipod för nåt år sen och nu är man en nöjd x5 ägare. Enda nackdelen är väl gränssnittet som inte är ett dugg snygg.. men det är väl ändå ljudet man är ute efter :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
...tomt på insidan, dvs dåligt ljud och har inga extrafinesser...

wi-fi?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
wi-fi?

För att inte tala om touchscreen och webbläsare, och med största sannolikhet möjlighet att skapa egna program.
Om jag köper en så är det bara delvis som musikspelare, det går inte riktigt att jämföra med andra "vanliga" MP3-spelare.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Nya iPod nano, en shuffle med skärm :\
Grymt ful var den ju också. Då tar jag ju hellre en shuffle och slipper en högst onödig skärm och får en snyggar och mindre spelare.

Touch däremot såg lite intressant ut, under färutsättning att de vart vettiga och lagt in en off-funktion till skärmen så man kan skippa den när man inte behöver den. Jag skulle nog faktiskt kunna tänka mig en, även om shuffle fortfarande är favoriten.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det var väl inte länge sedan det kom en ny Nano? Satan vad de byter design hela tiden. Inte blir det till det bättre heller. Skulle jag ha en Ipod så skulle jag vilja ha första Nanon, den var perfekt.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Kan en Ipod Touch och en SE P1 i fickan spöa en Iphone? ALDRIG!

Appleprodukter är en livsstil! Bra koncept rakt igenom!

Visa signatur

Nah .. I wount do that .

Permalänk
Medlem

Äntligen en touch ipod!!
Och den är ganska billig också, jämförelsevis. Synd att det är flashspelare bara.

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbydiktatorn
Jag mår illa varje gång jag ser något av apple.. Nej seriöst så gillar jag inte ipod drygt med deras jäkla format och att alla ska ha en bara för att kunna säga : är det en mp3? NEJ DET ÄR EN IPOD O:

äh, om man gillar designen men inte innehållet så är det ju bara att byta till rockbox så har man en fin ipod som klarar bland annat ogg vorbis och som dessutom har replaygain och massa annat trevligt.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Uj vilket pris för touchen, kommer välj skilja runt 1000-1500 kr mellan den och iphone eller? Skulle kunna tänka mig en Itouch om jag slipper all form av Itunes. Gillar inte synkning och sånt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag gillar det skarpt! Enda jag inte gillar så mycket är väl designen på iPod Nano och att iPod touch hade lite lite diskutrymme och lite hög prislapp.

Tror jag satsar på högt betyg nu i vår, spara ihop lite pengar och hookar en Macbook Pro och blir sponsrad med en iPhone av mor.

Permalänk
Medlem

Nya nanon såg riktigt trevlig ut tycker jag. Ipod Touch såg även den trevlig ut, hmm.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem

Nya Nanon var ful, touchprylen känns för mycket iPhone för att man vill köpa den. Nä, jag håller mig till min förstagenerationsNano (trots kass batteritid) och SE W880

Permalänk
Medlem

Har faktiskt haft en Ipod Video några månader, var stort misstag att skaffa den Apple är bra på marknadsföring och snygg utsida, tyvärr är insidan värre.
Halvdåligt ljud, man tvingas mer eller mindre använda Itunes för att föra över MP3 låtar.
Alldrig mer en Ipod, när det finns andra bra MP3/MP4 spelare med BRA ljud

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

- iPod Shuffle:
Samma gamla spelare, samma pris, värdelöst.

- iPod Nano:
Är väl förväntat pris för de specarna, ful och en spelare ifrån iAudio eller iRiver ger ju så mycket mer.

+ iPod Classic:
För de som vill ha en iPod med hårddisk är väl mer utrymme alltid trevligt.

- iPod Touch:
Varför skulle man köpa den när man för $100 mer får en iPhone?
Förutsatt att man kan få bort låset då.

- iTunes ringtones:
Så jävla sämst, och typiskt Apple, bara för att de "äger" hård- och mjukvara så kan de knulla kunden hur fan de vill. Man äger ju redan musiken, varför skall man behöva betala igen? Så jävla efterblivet, hata kukApple.

+ iPhone
Bättre pris, helt ok om man slapp betala abbonemanget, folk som har köpt dem för $200 mer nyligen är inte särskilt nöjda dock.

Citat:

Phony:
Kan en Ipod Touch och en SE P1 i fickan spöa en Iphone? ALDRIG!

Appleprodukter är en livsstil! Bra koncept rakt igenom!

:D:D
Tråd rensad på reklam samt ovårdat språk! /Najk