Mobil med bättre kamera än N95/k850

Permalänk
Avstängd

om jag köper mobilen så gör jag det av en sak, för den sjukligt grymt bra CCD 5 megapixel kameran.

sen om jag ska smsa nånn, ja istället för ö, skriver jag o. (spelar inte så stor roll tycker jag)

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svärige
om jag köper mobilen så gör jag det av en sak, för den sjukligt grymt bra CCD 5 megapixel kameran.

sen om jag ska smsa nånn, ja istället för ö, skriver jag o. (spelar inte så stor roll tycker jag)

Det har du visserligen rätt i.
Dock tycker jag personligen att sms är viktigt då jag skickar rätt många, så om det inte vore för det skulle jag garanterat köpa mobilen. Men jag funderar på att göra det ändå. Får se om jag väntar tills du fått din eller om begäret tar över först.
Du måste iaf skriva när du fått din vad du tycker om den o visa lite egna bilder.

Permalänk
Medlem

Det är inte säkert att man åker på tullavgiften,har man otur så hamnar just ditt paket för en koll.Det är 50/50....

Om man nu skulle beställa en och den går med ups,är det dom som kommer hem med den eller blir det vanliga posten tro?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en nu för 250 dollar och bad honom att inte skriva värdet på. Får se vad som händer. Jag hör garanterat av mig när jag får den.
Stod att det skulle ta 2-5 arbestdagar bara så om jag har tur kommer den nästa vecka, men det är inget jag väntar mig.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svärige
hhmmm,
CCD tar MYCKET bättre bilder när det är lite ljus, (även vid starkt dagsljus, men där är skillnaden inte så enormt stor som vid lite ljus)).

spelar inte så stor roll om något märke har lyckats göra en CMOS sensor bättre, CCD är ändå bäst. dessutom pratar vi INTE om kameror, vi pratar om mobil telefoner, (så det du säger är orelevant).

och ja, det finns adapter på t ex Clas ohlson till laddaren. (vet en som köpte den i Thailand, funkar klockrent med både laddare + GSM nätet)

ska kanske själv beställa en på Måndag.
här är adressen för er alla som vill köpa den. (1834kr + frakt från Tyskland)
http://img205.imageshack.us/img205/1299/namnlsae7.jpg
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=20013746656...

Konstigt då att större delen av Canons digitala systemkameror har CMOS-sensor med ytterst bra brusegenskaper och förmåga att ta bra bilder i väldigt skiftande ljusförhållanden. Även Nikons nya modeller D3 och D300 samt D2h har CMOS-sensor.

Så länge ingen petar in en mobiltelefonmodul i en digital systemkamera är det inte aktuellt för mig att börja prata om bra bildkvalitet

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svärige
hhmmm,
CCD tar MYCKET bättre bilder när det är lite ljus, (även vid starkt dagsljus, men där är skillnaden inte så enormt stor som vid lite ljus)).

spelar inte så stor roll om något märke har lyckats göra en CMOS sensor bättre, CCD är ändå bäst. dessutom pratar vi INTE om kameror, vi pratar om mobil telefoner, (så det du säger är orelevant).

Det är inte så att det finns speciella CDD- resp CMOS-teknologier för mobiltelefoner och andra för traditionella kameror. Tekniken är den samma oavsett var den implementeras!

CCD återfinns i allt från Siemens C75 med VGA-upplösning till Hasselblads mellanformatkamera H3D (39 Mp). CMOS sitter bl a i K850i och numera både i Canons och Nikons proffskameror. Således är den potentiella kvalitén från respektive teknik väldigt, väldigt hög.

Intresserade kan läsas den här jämförande artikeln från Dalsa, ett företag som tillverkar sensorer av båda teknikerna.

Permalänk
Avstängd

spelar inte så stor roll.

hitta en mobil telefon som tar bättre bilder en i-mobile 902 ?

(CCD tar helt klart bäst bilder vid dåliga ljusförhållande. och det är det som räknas för mig och många andra). ta bilder i fullt dags ljus är ingen match, klarar en k750i galant.

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av halle7
Jag har beställt en nu för 250 dollar och bad honom att inte skriva värdet på. Får se vad som händer. Jag hör garanterat av mig när jag får den.
Stod att det skulle ta 2-5 arbestdagar bara så om jag har tur kommer den nästa vecka, men det är inget jag väntar mig.

Väntar med spänning

Du kan väll lägga upp lite bilder på luren och bilder som kameran tar sen också. Kanske blir att man blir tillräkligt sugen på att beställa.

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subz3ro
Väntar med spänning

Du kan väll lägga upp lite bilder på luren och bilder som kameran tar sen också. Kanske blir att man blir tillräkligt sugen på att beställa.

Jag det lovar jag. Fast bilderna på den blir med min k800 då men kameran på den har blivit väldigt usel senaste tiden... Men hoppas jag får den på fredag, men jag räknar inte med det.
Skriver så fort jag fått den o lägger in bilder tagna med den efter jag laddat o lärt mig den lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svärige
spelar inte så stor roll.

hitta en mobil telefon som tar bättre bilder en i-mobile 902 ?

(CCD tar helt klart bäst bilder vid dåliga ljusförhållande. och det är det som räknas för mig och många andra). ta bilder i fullt dags ljus är ingen match, klarar en k750i galant.

i-mobile 902 säger lika lite om CCD-teknikens potential som Canons systemkamera 1Ds MkIII säger om CMOS-teknikens potential. Ingen av alternativen ger per automatik bättre bilder!

Jag har hänvisat till en artikel av ett respektabelt företag som tillverkar båda sensortyperna, där följande slutsats presenteras: Potentiell bildkvalité är jämförbar för CCD och CMOS, den stora skillnaden ligger i utvecklingskostnader, mängd integrerade kretsar, strömförbrukning med mera. Hänvisa gärna till en mer trovärdig källa som säger motsatsen - annars är du välkommen att sluta sprida dessa osanningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unlock26
Kollar du noga så ser du att dom är platta och inte runda som våra ska vara,så man får köpa en reseadaptor eller bara köra med ciggladdaren.

Kollar man ännu mer noga ser man att det sitter en mini-usb kontakt i änden av kabeln till billaddaren och det innebär alltså att mobilen laddas genom en usbkontakt = kan laddas med datorn genom en vanlig usbkabel

Så brukar jag ladda min Maxian MP-2220 och jag har även laddat min gamla LG-mobbe så samt morsans SE W800i (bleh) när hon lyckats med konsten att inte hitta sin laddare

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Kollar man ännu mer noga ser man att det sitter en mini-usb kontakt i änden av kabeln till billaddaren och det innebär alltså att mobilen laddas genom en usbkontakt = kan laddas med datorn genom en vanlig usbkabel

Så brukar jag ladda min Maxian MP-2220 och jag har även laddat min gamla LG-mobbe så samt morsans SE W800i (bleh) när hon lyckats med konsten att inte hitta sin laddare

trevligt att man kan ladda från USB då slipper man kuta ut som en galning till bilen mitt i natten om den börjar pipa

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem

Det tänkte jag inte på

sen vet jag att det fanns en adapter som man kan stoppa in i vanliga uttaget och så är det plats för att plugga in ciggladdaren i den.
Fanns bla att köpa på classe förr men hittar den inte nu..
såhär ser den ut: http://media.thg.dk/DAT/pic/m/9901000.JPG

Permalänk
Avstängd

Är sugen på en i-mobile 902 men hur köper jag den? Finns det någon svensk butik som tar in denna?

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aircut64
Är sugen på en i-mobile 902 men hur köper jag den? Finns det någon svensk butik som tar in denna?

Tror jag inte... Fast iofs, nån borde det finnas, men blir nog dyrt då.
Ebay är väl enklaste sättet. Säljs nya för 250 dollar +frakt och eventuell tull.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aircut64
Är sugen på en i-mobile 902 men hur köper jag den? Finns det någon svensk butik som tar in denna?

finns en tjej på Blocket, (men när jag ringde så var det ett telefonmedelande på Thai, ,,,he he)

halle7 köpte sin från USA, själv har jag mejlat en kille som har dom i Tyskland, (tror jag)

Ebay är det som gäller, där får du dom helt nya i kartong.

ExE ............eehh OK, vi säger så.

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Avstängd

Om men tror ni att 902 har stöd för 3D Java spel ^^ ? För isåfall så köper jag den direkt ;D

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Medlem
Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svärige
I-mobil 902 med CCD sensor. N95 har "bara" CMOS

Hade du haft minsta koll hade du vetat att CMOS är att föredra före CCD. Nyaste systemarna från NIkon, Canon och Sony har alla CMOS. Guess why. Inte sagt att CCD är dåligt men att kalla CMOS sämre är rent ut sagt skitsnack.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aircut64
Om men tror ni att 902 har stöd för 3D Java spel ^^ ? För isåfall så köper jag den direkt ;D

Yes det har den. Har både läst det i recensioner och sett när det startats i mobilen i en youtube-film.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BurningHeretic
Hade du haft minsta koll hade du vetat att CMOS är att föredra före CCD. Nyaste systemarna från NIkon, Canon och Sony har alla CMOS. Guess why. Inte sagt att CCD är dåligt men att kalla CMOS sämre är rent ut sagt skitsnack.

jag skrev att CCD tar bättre bilder vid dåligt ljus. sen ÄR DET MOBILER VI PRATAR OM, och där finns det inte en enda mobil med CMOS som är bättre en i-mobilens CCD.

(visst jag skrev kanske att CCD alltid är bättre, (vilket jag fortfarande tror), men jag skulle väll sagt att det finns nya CMOS sensors i DIGITAL KAMEROR som är bra...ok, bra så ? )

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Avstängd

Ok tack för hjälpen VILL HA!!!!!

Men hur köper jag via ebay då ? Jag har ignet bankkonto eller så

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aircut64
Ok tack för hjälpen VILL HA!!!!!

Men hur köper jag via ebay då ? Jag har ignet bankkonto eller så

Oftast krävs ett paypal-konto (www.paypal.com) och det kontot får du ladda på med pengar antingen från bankkonto (tar några dagar) eller VISA-kort/MasteCard (direkt). Har du inget av det och dina föräldrar(?) inte vill göra det, så är typ enda chansen om du har nån kompis som har det.

Det finns vissa andra betalsätt, men oftast är det paypal som krävs.

Permalänk
Medlem

Denne såg trevlig ut, en sådan blir det nog att beställa från ebay.

si så där då var de beställt.

Credit Card:
1,962.18 SEK from MasterCard XXXX-XXXX-XXXX-1776

PayPal's Exchange Rate as of Sep. 10, 2007:
1 Swedish Krona = 0.143718 U.S. Dollars

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTTO
Denne såg trevlig ut, en sådan blir det nog att beställa från ebay.

si så där då var de beställt.

Credit Card:
1,962.18 SEK from MasterCard XXXX-XXXX-XXXX-1776

PayPal's Exchange Rate as of Sep. 10, 2007:
1 Swedish Krona = 0.143718 U.S. Dollars

Är det vad det landade på ink. frakt och exl. tull?

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem

Mitt hamnade iaf på 2024 för mobil + frakt.
Jävligt okej priser på dessa nallar tycker jag.

Permalänk
Medlem

Hur är det med garanti om den skulle vara trasig när man får den? Ska man skicka den till han man köper av på ebay då? eller skickar man tillbaka till tillverkaren i taiwan? eller finns det något annat ställe man kan skicka den till?

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Avstängd

verkar va många som aldrig sett den förut, då var det en bra liten upplysning jag gav den här tråden....alltid roligt när folk blir glada. (ska också beställa en, men från Tyskland tror jag)

en riktigt bra julklapp är det också.

edit. garanti har du inte, däremot om du åker förbi Bangkok nånn gång och mobilen pajjar, så kanske Thaiarna hjälper dig, (inte så värst troligt i.o.f...he he)

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svärige
jag skrev att CCD tar bättre bilder vid dåligt ljus. sen ÄR DET MOBILER VI PRATAR OM, och där finns det inte en enda mobil med CMOS som är bättre en i-mobilens CCD.

(visst jag skrev kanske att CCD alltid är bättre, (vilket jag fortfarande tror), men jag skulle väll sagt att det finns nya CMOS sensors i DIGITAL KAMEROR som är bra...ok, bra så ? )

Lägg ner det där som en förklaring till varför telefonen är så bra, du vet tyvärr inte vad du pratar om.

Bilderna är grymma, men av andra anledningar.

Tack för att du visade telefonen, ska försöka köpa mig ett ex i thailand!