Mobil med bättre kamera än N95/k850

Permalänk
Medlem

Mobil med bättre kamera än N95/k850

När kommer mobiler med bättre kamera än N95?
Vet ju att K850 kommer snart, men den ska ha lika bra (eller kanske t.o.m. lite sämre).

Just nu har jag en K800 men tycker att bildkvalitén har gått ner mycket sista månaderna, vet inte varför. Dessutom tycker jag att den alltid tar bilder med dålig färg. Typ himlen blir grå fast den egentligen är blå.

Finns/kommer det mobiler snart som tar bilder med bättre färg och bättre upplösning?

Permalänk
Medlem

det finns många bättre mobiler kameror med det är i korea å japan,
850 är den bättre, den har blixt tillskillnad ifrån n95, k850 kommer ta bättre bilder i mörker än n95!
annars kommer LG att släppa en mobil med 5 meg

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
det finns många bättre mobiler kameror med det är i korea å japan,
850 är den bättre, den har blixt tillskillnad ifrån n95, k850 kommer ta bättre bilder i mörker än n95!
annars kommer LG att släppa en mobil med 5 meg

Ok. Det lutar mest åt k850 då den är billigare än N95 och jag inte behöver de "kontorsfunktioner" samt GPS som N95 erbjuder. Dessutom har jag alltid föredragit SE.
Men man funderar hur bra bilderna blir om man jämför k850 med min gamla k8000 (när den va ny). Bilderna jag sett hitills är mycket sämre med k850 då de har dåliga/disiga färger, men det kan de knappast ara när den väl kommer.
Sen föredrar jag nog navigationsknappen istället för styrspaken som på min börjar bli sliten. (har inte rengjort den, då jag inte har skruvmejsel som behövs)

Permalänk
Avstängd

finns bara en mobil med super-kamera, och den knockar garanterat N95/k850i ljusår i kvalite.
(själva mobilen i sig är inget konstverk, men vilka bilder...oj oj).

I-mobil 902 med CCD sensor. 5 megapixel (equivalent to 8.0 Mega Pixel Effective), Auto focus, osv...................
(N95 har "bara" CMOS sensor)

blocket
http://www.blocket.se/vi/12179858.htm?ca=4_s

finns att köpa på Ebay helt nya för ca 250 USD
http://cgi.ebay.com/I-Mobile-902-5.0MP-Camera-MP3-Cingular-Ce...
bilder

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Medlem

Fan va najs bilder. Det enda jag kräver av en mobil är typ att man kan ringa, sms:a och ta bra bilder. Sen ska den helst va bra i övrigt...

Kan du ller nån annan berätta lite mer om den i allmänhet. Ska testa söka själv med, men tänkte att man även kan få lite berättat fall man missar nåt i infon man hittar på google.

Tack för tipset

Permalänk
Avstängd

en mycket prisvärd telefon.
(vet en som köpte en i Thailand, han är nöjd. funkar bra i Sverige (p.g.a Triband and Unlocked GSM900/1800/1900 MHz)

nypris............250 USD ......1718kr

medföljer 1gb minnes kort + Sonys värsting lurar
och

Network: Triband and Unlocked GSM900/1800/1900 MHz
100% Compatible with Cingular, Cellular One, T-Mobile, and all GSM Networks
Display: TFT-LCD 16 Million Colors Display; 240 x 320 Pixels
Screen Savers
Ringtones: 64 Channels Polyphonic MP3 Ringtones with Photo Caller-ID
Ringtones Composer Application
Vibration Alert
Memory: Internal 128 MB Memory
T-Flash (microSD) Memory Card Support
1GB T-Flash Memory Card Included
Camera: 5.0 Mega Pixel Digital Camera with Genuine Xenon Flash
Digital Zooms
Macro Mode
Auto Focus
Self Timer
8 Specific Scene Modes
EV Settings (-2 to +2)
ISO Settings
4 Shooting Effects
6 White Balance Settings
Unlimited Video Recording
Multimedia: Built-in MP3 Player with 5 Equalizer Settings and 3 Skin Settings
FM Radio with Auto-Tuning and 3 Skin Settings
MPEG4 Video Playback
3D Stereo Handsfree Speaker Phone
Java Applications
TV-Out
5 Pre-installed Games
Voice Recording
Connectivity: Bluetooth 2.0
xHTML, WAP 2.0 Browser
GPRS Class 10
Java MIDP 2.0
PC Sync via USB Data Cable
Other Features: MMS, EMS, SMS
500 Entries Phonebook
5 Ways Navigation Joystick
Alarm Clock, World Clock, Calendar
Calculator, Currency Converter, Health
Units Converter, To-do List
Standby Time: 300 Hours
Continuous Time: 3.5 Hour
1) Phone
2) Li-Ion 1100 mAh Battery
3) Wall Charger (100-240V input)
4) 1GB T-Flash (microSD) Memory Card
5) Handsfree Stereo Headphone
6) USB Data Cable
7) TV-Out Cable
8) English Instruction Manual
9) SONY MDR-EX71SL Stereo Headphone

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Medlem

Så det är inte 3g?
Men jag läste att det är samma kameramodul som k850, o att den släpptes redan förra året... DVilket jag tycker talar mot. Men bilderna är riktigt najs, men det tyckte jag om k800 också, men de va inte lika bra som bilderna man såg på nätet före.

Permalänk
Avstängd

det är inte samma kamera modul som k850i. (k850i har CMOS, I-Mobile 902 har CCD.......som natt & dag när man tar kort med lite ljus). CCD sitter i riktigt bra digital kameror.

sen säger jag inte k850i kommer ta dåliga bilder, (absolut inte). den kommer säkert ta mer verklighetstroliga bilder en t ex N95, eftersom k810i/k800i redan gör det.

köper man från det här företaget för 1718kr, får man även med en bil laddare
http://cgi.ebay.com/I-Mobile-902-5.0MP-Camera-MP3-Cingular-Ce...

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Medlem

Kollar man längre ner på deras sida står det dock Ships only to the following countries: o sverige är inte med där...
Men iaf, undra hur bra bilderna blev. De du visade va grymma, men sen såg jag i en artikel att de inte var så fulländade. Visst, de var de bästa jag sett med mobil, men himlen var gråaktig, men ändå mycket mer färg än SE och Nokia. Men om bilderna blev som du visade skulle det va kanon. Lär nog inte finnas svenska menyer, men vafan, man kan väl engelska. Är riktigt sugen på den.
Blir ju inte många hundra mellan om jag säljer k800:n

Permalänk
Avstängd

finns flera ställen på ebay och andra ställen som har den.

finns hur mycket bilder som helst på nätet
http://www.flickr.com/photos/tnkgrl/402694812/in/set-72157594...

favorit-bilden..............vad sägs om den kvaliten

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Medlem

Detta sägs om kvalitén å bilden:
FY FAAAAAN (och det är inte negativt sagt)

Ska spana in mer o kanske man köper i slutet av månaden när man får pengar.
Riktigt najs.

Nån som vet om den har svenska menyer o svensk ordbok? Tror ju inte det, men vill veta... Vet inte om man köper den annars... Är ju bortskämd med ordbok

EDIT: Såg att det inte fanns... Är tveksam, men skulle va kul att ha en så bra kameramobil. Särskilt då den är så billig. Nån här som har en?

Permalänk
Medlem

Wow, vilka jäkla bilder den tar... undrar om den går att uppgradera med svensk T9.

Helt klart intressant partylur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Wow, vilka jäkla bilder den tar... undrar om den går att uppgradera med svensk T9.

Helt klart intressant partylur.

Om man kunde få svenkt språk och särskilt svensk t9 så skulle jag lätt slå till. Särskilt när den kostar under 2000. Vet inte hur mobiler är uppbyggda, men borde det inte gå att fixa? enom att typ ändra titlar på ikoner från engelska till svenska. Ordbok kan man fixa genom att lägga till orden själv först om man kan ta bort de gamla...
Men kom på... Den har kanske inte ens å, ä och ö över huvudtaget eftersom den bara finns med engelska o thailändska

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av halle7
Om man kunde få svenkt språk och särskilt svensk t9 så skulle jag lätt slå till. Särskilt när den kostar under 2000. Vet inte hur mobiler är uppbyggda, men borde det inte gå att fixa? enom att typ ändra titlar på ikoner från engelska till svenska. Ordbok kan man fixa genom att lägga till orden själv först om man kan ta bort de gamla...
Men kom på... Den har kanske inte ens å, ä och ö över huvudtaget eftersom den bara finns med engelska o thailändska

Den var faktiskt jättefin

Men som du säger om man inte får in svenskt t9 så är det kanske ingen höjdare :/ Engelska menyer gör ju inget, men man kan ju inte hålla på att skriva på engelska till alla man smsar ^^

EDIT: Hittade en bra review
http://www.howardforums.com/archive/topic/1113017-1.html

Tydligen ska den vara rätt seg i menyerna och kännas lite plastig. Synd

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog kunna tänka mig att skriva utan ordbok, men inte om å, ä och ö inte finns.

I den sista recensionen var ju sharp-kameran bättre enligt mig...
Nää, det blir nog att avstå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av halle7
Jag skulle nog kunna tänka mig att skriva utan ordbok, men inte om å, ä och ö inte finns.

I den sista recensionen var ju sharp-kameran bättre enligt mig...
Nää, det blir nog att avstå.

Precis. Blir att avstå här med.

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem

Satan vad jag vart intresserad av denna mobil nu

Bilderna vart ju äckligt bra och priset på den var ju inte fel,sen 64gram bara!

Hua nu vart det svårt med köpbegäret..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unlock26
Satan vad jag vart intresserad av denna mobil nu

Bilderna vart ju äckligt bra och priset på den var ju inte fel,sen 64gram bara!

Hua nu vart det svårt med köpbegäret..

100g läste ja i en review. men de kanske inte stämmer?

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unlock26
Satan vad jag vart intresserad av denna mobil nu

Bilderna vart ju äckligt bra och priset på den var ju inte fel,sen 64gram bara!

Hua nu vart det svårt med köpbegäret..

Nej, du måste kollat fel modell på vikten. Denn väger runt 100 gram.

"102x48x17.5 mm, at that it weights about 100 grams"
från:
http://mobile-review.com/review/imobile-902-en.shtml

Men jag vill veta om det finns å, ä, ö. Sen kööööpa Gilllar man inte den kan man ju sälja o bara gå några hundra minus.

Permalänk
Medlem

Stog så på ebay annons,sen får vi nog räkna med att åäö inte finns,hemladdaren som följer med funkar ju inte heller då det inte är vår kontakt på dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unlock26
Stog så på ebay annons,sen får vi nog räkna med att åäö inte finns,hemladdaren som följer med funkar ju inte heller då det inte är vår kontakt på dom.

Hmm, kan du ha rätt i. Men det ser faktiskt ut som de man har i vår kontakt när man kollar bilderna. Alltså bara 2 piggar.
Iaf om man kollar här:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=13014848...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svärige
det är inte samma kamera modul som k850i. (k850i har CMOS, I-Mobile 902 har CCD.......som natt & dag när man tar kort med lite ljus). CCD sitter i riktigt bra digital kameror.

Jag är ledsen men detta är helt felaktigt. Båda teknikerna kan producera riktigt bra bilder, men generellt går utvecklingen mot CMOS, som ofta producerar mindre brus (vilket är bra om man vill fota i befintligt ljus vid mörkare tillfällen). Nyligen presenterade t ex Nikon de digitala systemkamerorna D3 och D300, som båda använder CMOS teknik. Canon har länge förespråkat detta och deras 400D, 30D, 5D och alla nya varianter av 1D är också bestyckade med CMOS-sensorer.

Å andra sidan sitter en CCD-sensor i många av dagens populäraste kameror. Så gott som alla kompaktkameror och även systemkameror som Nikons D40, D80 och D200, Pentax K10D och K100D osv osv.

Så bra bilder är en funktion av hur välutvecklad sensor och tillhörande komponenter är. Inte av typen av sensor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av halle7
Hmm, kan du ha rätt i. Men det ser faktiskt ut som de man har i vår kontakt när man kollar bilderna. Alltså bara 2 piggar.
Iaf om man kollar här:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=13014848...

Kollar du noga så ser du att dom är platta och inte runda som våra ska vara,så man får köpa en reseadaptor eller bara köra med ciggladdaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unlock26
Kollar du noga så ser du att dom är platta och inte runda som våra ska vara,så man får köpa en reseadaptor eller bara köra med ciggladdaren.

Isf får det bli reseadaptor, då jag inte har bil.
Men tycker det är lite väl mycket som talar mot den. Enda roliga verkar va kameran. Kanske får vänta på k850 istället o punga ut fan så mycket mer pengar

Permalänk
Avstängd

hhmmm,
CCD tar MYCKET bättre bilder när det är lite ljus, (även vid starkt dagsljus, men där är skillnaden inte så enormt stor som vid lite ljus)).

spelar inte så stor roll om något märke har lyckats göra en CMOS sensor bättre, CCD är ändå bäst. dessutom pratar vi INTE om kameror, vi pratar om mobil telefoner, (så det du säger är orelevant).

och ja, det finns adapter på t ex Clas ohlson till laddaren. (vet en som köpte den i Thailand, funkar klockrent med både laddare + GSM nätet)

ska kanske själv beställa en på Måndag.
här är adressen för er alla som vill köpa den. (1834kr + frakt från Tyskland)

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=20013746656...

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Medlem

Tänk bara på att det tillkommer tull på 25% då det skickas från ett icke EU-land.
Alltså blir det 268 (mobil) + 67 (tull) + 30 (frakt) = $365 = 2550 kr.

Dock går vissa med på att inte skriva värdet på paketet vilket gör att du slipper betala tull, men då är varan nog inte försäkrad under transport.

Permalänk
Avstängd

tull ? (jag betalar ingen extra tull avgift när jag köper saker från tyskland. är priset t ex 20 euro, då betalar jag bara 20 euro + några euro i frakt.

tror det enbart är mobilen + lite frakt

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svärige
tull ? (jag betalar ingen extra tull avgift när jag köper saker från tyskland. är priset t ex 20 euro, då betalar jag bara 20 euro + några euro i frakt.

tror det enbart är mobilen + lite frakt

Nej inte från Tyskland då det är EU. Men i annonsen står det att den skickas från Bangkok, Thailand och det är utanför EU. Dessutom så är annonsen du länkade till slut redan? Väl?
Dock har jag sett i USA för 250 dollar, men det blir tull där med.

Permalänk
Avstängd

vet ej, tror killen har dom i Tyskland, en på ett annat forum köpte från honom i onsdags. ska mejla killen och höra

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Medlem

Okej. Bäst o kolla. Tråkigt att betala tull när man inte räknar med det. Har själv fått göra det en gång.

Fick det dock bekräftat att å, ä och ö inte finns över huvud taget i telefonen. Inte nog med att man inte kan använda ordbok, utan man måste alltså även skriva med a och o istället för å, ä och ö.