Permalänk
Medlem

Kan man ha WIN XP till denna

Tja har köpt en ny dator från komplett http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10282

med förljande rocessor

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2,1MB, BOXED m/fläkt

Jag undrar om jag kan ha WIN XP eller måste jag köra VISTA då den är 64 ?

MVH

Permalänk
Medlem

Det funkar med Win XP, du kan även köpa Win XP 64 om du vill ha 64-bitars

Permalänk
Hedersmedlem

Xp funkar jättebra. Sen finns det ju både 32-bitars xp och Vista.. det är inte bara 64-bitars vista som finns om du trodde det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KarnaK81
Det funkar med Win XP, du kan även köpa Win XP 64 om du vill ha 64-bitars

Tack för det snabba svaret. Men blir prestandan bättre om man kör WIN XP 64 eller räcker det med en 32-bitars version? Mvh

Permalänk
Hedersmedlem

64-bitars är ifall man har programvara som kräver 64-bitars OS eller om man vill använda mer än 3GB RAM.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jahac
Tack för det snabba svaret. Men blir prestandan bättre om man kör WIN XP 64 eller räcker det med en 32-bitars version? Mvh

Prestandan blir bara bättre om du kör med program med stöd för 64-bitar. Du får mindre strul med ett 32-bitars operativsystem än så länge, eftersom inte alla tillverkare av hårdvara har fått fram vettiga drivrutiner till 64-bitars windows ännu.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Om du har tittat på produkten på Komplett.se så kan du se att den är "Windows Vista Certified" i och med Vista-loggan. Klarar den Vista så klarar den XP. Men du gjorde rätt i att fråga om du nu var osäker.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S