Systemkrav för Crysis släppta

Permalänk
Avstängd

ja det är ju svårare att göra spel till ps3'an pga cell prollen dom har.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Tycker som ngn annan påpekade att processorkraven var flummig eftersom 2,8Ghz når man inte upp med min prolle som inte är någon skitprocessor. När jag t e x testade demot half life lost coast så kom det upp en varningsruta att jag inte kommer upp i systemkraven på prollen på 2,8Ghz eftersom jag har bara 2,7Ghz. Löjligt eftersom jag har två kärnor på 2,7Ghz vardera vilket borde räcka. Sedan de här minimikraven på cpu ska man ta med en nypa salt. Jag har kunnat köra spel med cpu under minimikraven med visserligen låga inställningar. Detta med en mossig XP 1600+ där processorkravet var 1,8Ghz.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Betan fungerade förjävligt på min a64 3700+ (3,1GHz), 1,5GB pc3200 och 7900GTO. Felaktiga texturer osv. Det smed på hyffsat med allt på medium (vilket spelet ställde in sig på automatiskt) dock.

Permalänk
Medlem

Nämen ojsan, sicka systemkrav...8800gtx=me love...

Visa signatur

__________________
Intel Core 2 Duo E6750 2.66GHz @ 3.36GHz 24/7 med en Scythe infinity | Asus P5K-E wifi | Gigabyte 8800gtx 768MB 576/ 1800mhz | Corsair 2048MB XMS2-6400 800MHz@840mhz | Corsair HX 520W | Antec P180 | 2 st 160GB HDD | Audigy 2 ZS Gamer

Permalänk
Medlem

tror ni man kommer klara sig på ett 7900gto, eller kommer det behövas något kraftfullare för medel / high grafik?

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olol
tror ni man kommer klara sig på ett 7900gto, eller kommer det behövas något kraftfullare för medel / high grafik?

Kommer nog fungera utmärkt i medel/high @DX 9 i en lagom upplösning, sålänge du har en processor som orkar med det.

Permalänk
Medlem

Crysis verkar sweet. Synd att jag inte kör windows, eller har en burk för 20k

Permalänk
Avstängd

jag tror ändå att det ska å gå köra på nästan högsta inställningarna med ett 8800gts 320 och en snabb processor.

Visa signatur

AMD 6000+ 3,3ghz. 4gb XMS2-6400 800MHz. BFG 8800gts 320mb 684/930.
ASUS m2n-sli deluxe. 74gb raptor. 3st samsung 500gd. 1st samsung 320gb
10765p 3dmark06. 8065p pcmark05 lightsmark 216,1

Permalänk
Medlem

Nån som vet om min pallar detta (dator i sign) i upplösning 1280x1024
Low, med, eller High?

Visa signatur

Fractal R2, i5 750, Corsair H50, 4GB DDR3 RAM, Nvidia GTX470, 1.5TB HDD

Permalänk
Hedersmedlem

Kan vi en gång för alla ta och reda ut det här med grafikkortsminne. Jag tycker det är felaktigt att folk påstår att man behöver mer och mer grafikminne för högre upplösningar! Någon som har fakta om 3D-programmering som motbevisar det?
Jag undantar det lilla minne som själva skärmbilden tar och andra buffrar som är knutna till upplösningen (z-buffer t.ex.).
Om vi räknar på 1920*1200 i 32-bitar så är det 9 216 000 byte, ca 9,2MB.
Jag vet inte om den lagrar 32 eller 24 bitar (de sista 8 bitarna är alfa-kanalen, ingen RGB) i grafikkortsminnet.
På samma sätt så tar 1280x1024 5 242 880, ca 5,2 MB.
Dubbla buffrar och z-buffer och kanske något mer men ökningen mellan dem borde ligga på 10 MB, kanske 20 MB.
Inget som gör att det kräver flera hundra MB mer minne.

Nu till varför man har nytta av mer grafikkortsminne. Det som lagras där och tar mycket plats är texturerna. Hög kvalité = utrymmeskrävande. Får det inte plats i grafikkortsminnet så används vanliga internminnet som sitter "långt" bort och begränsas mycket av PCI-E bussen, vilket ger lägre prestanda.
Minnesbandbredden mellan GPU och GRAM blir allt viktigare när man har mycket mer data (bättre texturer) att arbeta med inom samma tidsram.

Så de med 320 MB 8800GTS-kort borde kunna köra det i höga upplösningar också, bara det finns en inställning att dra ner texturkvalitén (så det får rum i grafikkortsminnet). Likaså borde dessa har problem med riktigt hög texturkvalité i låga upplösningar.

Prestandan begränsas i de högre upplösningarna av GPU:n. Den måste beräkna massa och för varje pixel räkna ut vad för färg den ska sätta den till. Mer pixlar = lägre prestanda.

Så, är det verkligen jag som har allt om bakfoten eller har jag rätt och det är lite "alla säger det" om att man ska ha mycket grafikkortsminne för att köra i högre upplösningar. Jag menar på att minnet inte är den faktor som begränsar om man kör exakt samma inställningar förutom upplösningen.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Så, är det verkligen jag som har allt om bakfoten eller har jag rätt och det är lite "alla säger det" om att man ska ha mycket grafikkortsminne för att köra i högre upplösningar. Jag menar på att minnet inte är den faktor som begränsar om man kör exakt samma inställningar förutom upplösningen.

Jepp - det är för texturernas skull (och till viss del bearbetning av mycket AA etc) som man behöver mycket minne. Hög upplösning = stora texturer = mycket plats.

Jag har studerat en del benchmarks och generellt tror jag man kan säga att i upplösningar upp till 1600x1200 går GeForce 8800 320MB fint. Men sedan från 1600x1200 och uppåt har man definitivt nytta av det extra minnet i 640mb modellen.

Kolla på www.tomshardware.com och deras grafikkortsranking så kan du se det rätt tydligt.

I upplösningar runt 1280x720 (t.ex.) är det bättre att ha ett OC'at 320mb kort än ett standard 640mb kort.

Permalänk
Medlem

Jag sitter på ett HD2900xt. Det är i jämförelse ganska exakt som 8800gts, så jag tror att min dator pallar det.

Men min fråga lyder: hur höga Grafikinställningar kan man ha när det står under Recomended?? Det kan ju vara medium, då minimum är just lägsta. Jag vill inte köpa ett nytt då man ju har High-end kortet från Ati/amd. Det verkar lite synd, samtidigt som man vill spela under åtminstone high-grafik:(

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Vd'n heter Cevat Yerli inte Cugak haha

Många har skrivit det innan , låter de stå kvar tills någon admin ser det.

Själv tycker jag inte Kraven är så speciella
det har man ju vetat hela tiden att det är 8800 eller 2900xt som gäller. säkert ett halvår i alla fall.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Crysis: Patetiskt dåligt optimerat... Jaja, när EA sticker in sin nos så blir det lätt kass. Kolla t.ex. flytet i Crysis BETAn, på en Q6600, 8800ultra och 3GB minne i Windows Vista funkade det OK på mediuminställningar för de flesta som fick tag på de sketna nycklarna. Stor hype, litet spel.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CFSsss
Jepp - det är för texturernas skull (och till viss del bearbetning av mycket AA etc) som man behöver mycket minne. Hög upplösning = stora texturer = mycket plats.

Jag har studerat en del benchmarks och generellt tror jag man kan säga att i upplösningar upp till 1600x1200 går GeForce 8800 320MB fint. Men sedan från 1600x1200 och uppåt har man definitivt nytta av det extra minnet i 640mb modellen.

Kolla på www.tomshardware.com och deras grafikkortsranking så kan du se det rätt tydligt.

I upplösningar runt 1280x720 (t.ex.) är det bättre att ha ett OC'at 320mb kort än ett standard 640mb kort.

Men det är just det jag inte vill hålla med om. Texturer är helt oberoende av vilken skärmupplösning man kör i (såvida spelet inte har någon dum idé att ha högre kvalité på texturer när det blir inställt på en högre upplösning).

Såklart det är bättre med högre kvalité på texturerna om man har hög upplösning. Tar man lite extremt exempel, 640x480 mot 2560x1600 så syns det ju tydligare att det är dåliga texturer på den senare skärmen så det blir mer information från 3D-världen eftersom bilden har högre upplösning, man ser detaljer bättre.

Jag vill läsa någon artikel som utreder det här en del i detalj.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CFSsss
Jepp - det är för texturernas skull (och till viss del bearbetning av mycket AA etc) som man behöver mycket minne. Hög upplösning = stora texturer = mycket plats.

Texturerna i sig blir inte fler eller mer utrymmeskrävande bara för att man kör spelet i en högre bildskärmsupplösning.
Och eftersom det är just texturerna som äter mest VRAM påverkar inte spelets renderings-upplösning inte VRAM-kravet särskilt nämnvärt.

Hög upplösning + stora texturer = mycket plats
Låg upplösning + stora texturer = mycket plats
Hög upplösning + "små" texturer = mindre plats

Vilket var det Aqualize belyste

Visa signatur

Test

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tittade igenom toms hardware på jämförelsedatabasen.
Några spel hade otrolig skillnad när upplösningen ändrades, andra inte eller så behöll de ungefär samma skillnad.
Utan att verkligen veta hur spelen fungerar så är det väl lite svårt att säga bestämt hur det är.

Förresten, är det någon mer än jag som har en viss skadeglädjeskänsla åt de som gått och köpt 8800GTS 320 MiB redan innan systemkraven släppts (en mindre färdiga spelet). Själv har jag varit trött på allt snack om crysis sedan länge, folk som ska köpa en dator/uppgradering (även fast de redan har bra) för ett spel som hade många månader/halvår kvar innan lansering? De kunde ju ha väntat...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Crysis: Patetiskt dåligt optimerat... Jaja, när EA sticker in sin nos så blir det lätt kass. Kolla t.ex. flytet i Crysis BETAn, på en Q6600, 8800ultra och 3GB minne i Windows Vista funkade det OK på mediuminställningar för de flesta som fick tag på de sketna nycklarna. Stor hype, litet spel.

Vista är inte ett gaming os, de är till för de som gillar crasher för tusan.

Har du spelat betan själv? då vet du att du inte får snacka om prestanda eftersom du skrivit på NDA

annars så tycker jag att du ska skaffa en uppfattning själv iställe för att lyssa på noobs som har köpt en delldator
(ända anledningen i världen att det skulle finnas vista på en dator?) och inte vet hur man ställer in saker och ting

ska inte säga så mycket om prestandan iom NDA men säger att den gick upp ganska rejält från batch 2 till 3

håller dock med dig om att ea e poo, men tror inte att de har pillat så mycket på crysis eftersom de bara är marknadsförare eller va man kallar det.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamblor
Texturerna i sig blir inte fler eller mer utrymmeskrävande bara för att man kör spelet i en högre bildskärmsupplösning.
Och eftersom det är just texturerna som äter mest VRAM påverkar inte spelets renderings-upplösning inte VRAM-kravet särskilt nämnvärt.

Hög upplösning + stora texturer = mycket plats
Låg upplösning + stora texturer = mycket plats
Hög upplösning + "små" texturer = mindre plats

Vilket var det Aqualize belyste

Jag undrar ja... innan grafikkortet "skickar iväg bilden" till monitorn så måste den väl lagra hela bilden (inte bokstavligt, men alla data) i minnet på kortet. Så att även om den använt texturer med låg upplösning så måste dessa dras ut och lagras i den storlek som dom kommer visas på skärmen. Visst - dom kanske ser kassa ut men dom måste nog ändå lagras så innan dom skickas iväg. Det borde innebära att man sparar plats i minnet på att det kommer in små texturer till kortet, men kortet måste ändå lagra dom i slutupplösningen innan dom åker iväg.

Vidare så måste ju AA och AF vara mycket jobbigare för grafikkortet att beräkna i en högre upplösning än i en lägre. Högre upplösning ger ju mera kantyta och mera pixlar att jämna till. Säkert samma sak med Ray Tracing och HDR lightning, kontentan måste bli att högre upplösningar kräver mera minne.

Jag är nu ingen expert på området men så tänker jag just nu....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Förresten, är det någon mer än jag som har en viss skadeglädjeskänsla åt de som gått och köpt 8800GTS 320 MiB redan innan systemkraven släppts (en mindre färdiga spelet). Själv har jag varit trött på allt snack om crysis sedan länge, folk som ska köpa en dator/uppgradering (även fast de redan har bra) för ett spel som hade många månader/halvår kvar innan lansering? De kunde ju ha väntat...

Jag tycker mer synd om folk som köper en ny dator för flera tusen bara för att spela ett spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xealman
För mycket run and gun i spelet, hoppar fram och tillbaka och sprejar hela tiden, även om det är från långt avstånd, medan den som rör sig försiktigt och siktar förlorar.

Du är den första som börjar få mig intresserad av det här spelet.
Quake 3 är fortfarande så bra för det är action och inte lika segt som alla andra spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
Vista är inte ett gaming os, de är till för de som gillar crasher för tusan.

Har du spelat betan själv? då vet du att du inte får snacka om prestanda eftersom du skrivit på NDA

annars så tycker jag att du ska skaffa en uppfattning själv iställe för att lyssa på noobs som har köpt en delldator
(ända anledningen i världen att det skulle finnas vista på en dator?) och inte vet hur man ställer in saker och ting

ska inte säga så mycket om prestandan iom NDA men säger att den gick upp ganska rejält från batch 2 till 3

håller dock med dig om att ea e poo, men tror inte att de har pillat så mycket på crysis eftersom de bara är marknadsförare eller va man kallar det.

Förstår inte varför folk klagar på Vista - jag tycker det är skitbra. Det felar aldrig och är mycket snabbare än vad XP någonsin var för mig. Det har inte heller någonsin kraschat för mig

Om EA är "poo", varför är det världens ledande spelföretag? De har totalt monopol på alla sportspel, och skate. var ju inget undantag heller.

Permalänk
Avstängd

Skillnaden mellan fyra olika grafiska inställningar:
http://www.firingsquad.com/news/newsarticle.asp?searchid=1779...

Låg ser ut som Far Cry..

Dx9 vs Dx10:
http://www.incrysis.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

förstår inte heller folk som klagar på vista, har inte märkt av en enda krash eller något annat. skiljer inte speciellt mycket i prestanda mot xp för min del heller.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Jag har kört betan ett par veckor nu.

Jag får köra allt på low. 1024x768 i upplösning.

Är ändå inte nöjd med flytet. Runt 40 fps inomhus, 25 fps utomhus, med drops vid eldstrider etc på 15fps.

har beställt en X2 6000+ och ett 8800GTX... Då kanske, kanske jag kan lira på medium och 1680x1050. Kanke
För att kör high behövs 2st 8800GTX/Ultra i SLI ...minst.

Very high kan vi bara glömma med det som finns på marknaden idag. tyvärr.

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Medlem

får se vad 2st HD2900XT 1GB kan göra....

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Men det är just det jag inte vill hålla med om. Texturer är helt oberoende av vilken skärmupplösning man kör i (såvida spelet inte har någon dum idé att ha högre kvalité på texturer när det blir inställt på en högre upplösning).

Texturerna är visst beroende av upplösningen, vid lägra upplösning kan mindre mipmaps användas. Ju närmare ett objekt är dessto större mipmap används. Om du använder texturer på 1024*1024 har du fortfarande 512*512 osv och bara de två närmsta måste finnas på grafikkortet i taget. Objekt på långt avstånd använder mindre mipmaps då de består av färre pixlar. Om du har högre upplösning består de av fler.

Sen finns det fler buffrar än framebuffern som ökar i storlek med upplösningen.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CFSsss
Jag undrar ja... innan grafikkortet "skickar iväg bilden" till monitorn så måste den väl lagra hela bilden (inte bokstavligt, men alla data) i minnet på kortet. Så att även om den använt texturer med låg upplösning så måste dessa dras ut och lagras i den storlek som dom kommer visas på skärmen. Visst - dom kanske ser kassa ut men dom måste nog ändå lagras så innan dom skickas iväg. Det borde innebära att man sparar plats i minnet på att det kommer in små texturer till kortet, men kortet måste ändå lagra dom i slutupplösningen innan dom åker iväg.

Vidare så måste ju AA och AF vara mycket jobbigare för grafikkortet att beräkna i en högre upplösning än i en lägre. Högre upplösning ger ju mera kantyta och mera pixlar att jämna till. Säkert samma sak med Ray Tracing och HDR lightning, kontentan måste bli att högre upplösningar kräver mera minne.

Jag är nu ingen expert på området men så tänker jag just nu....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andre_H
3D-renderingen fungerar ju inte på riktigt det sättet. Fördjupa dig gärna i detta och läs lite här (fast den var väldigt tunt på information):
http://en.wikipedia.org/wiki/Graphics_pipeline
(någon som kan uppfinna en smile som indikerar att man inte låter elak och sarkastiskt? Jag behöver en här)

Kort sagt så "dras" inte texturerna ut så de blir större när man ska rendera.
Och som sagt frame buffern (-na) som är vad som visas på skärmen tar inte särskilt stor plats.

Texturerna är visst beroende av upplösningen, vid lägra upplösning kan mindre mipmaps användas. Ju närmare ett objekt är dessto större mipmap används. Om du använder texturer på 1024*1024 har du fortfarande 512*512 osv och bara de två närmsta måste finnas på grafikkortet i taget. Objekt på långt avstånd använder mindre mipmaps då de består av färre pixlar. Om du har högre upplösning består de av fler.

Sen finns det fler buffrar än framebuffern som ökar i storlek med upplösningen.

Now we're getting something

Om vi har 1280x800 och 2560x1600 exemplet (eftersom de är 1:2 förhållande på bredden och höjden).
Så man behöver (på ett ungefär) alltså använda en nivå högre mipmap på en textur för den större upplösningen. Om det finns så hög upplösning på texturen, så inte båda upplösningarna redan använder högsta. Såklart i ett 3D spel så har man ju alltid några texturer som är långt bort från kameran så de inte behöver högsta kvalitén.
Det skulle faktiskt kunna förklara en hel del

Vilka fler buffrar är det egentligen? Jag har ju nämnt z-buffern och dubbla framebuffrar. I vilket fall så är det nog inte så många och ökningen är ju några MB bara som mest per buffer.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Now we're getting something

Om vi har 1280x800 och 2560x1600 exemplet (eftersom de är 1:2 förhållande på bredden och höjden).
Så man behöver (på ett ungefär) alltså använda en nivå högre mipmap på en textur för den större upplösningen. Om det finns så hög upplösning på texturen, så inte båda upplösningarna redan använder högsta. Såklart i ett 3D spel så har man ju alltid några texturer som är långt bort från kameran så de inte behöver högsta kvalitén.
Det skulle faktiskt kunna förklara en hel del

Vilka fler buffrar är det egentligen? Jag har ju nämnt z-buffern och dubbla framebuffrar. I vilket fall så är det nog inte så många och ökningen är ju några MB bara som mest per buffer.

Som nämnts tidigare kräver AF mycket minne. Större upplösning på skärmen kräver mer minne av AF.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Jag tycker mer synd om folk som köper en ny dator för flera tusen bara för att spela ett spel.

WORD