Portal, Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
map kartnamn, barnan ska ligga i portal\maps\

Rätt visserligen men tänk på att de skall ligga i "portal\portal\maps"

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
map kartnamn, barnan ska ligga i portal\maps\

Tackar

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Hedersmedlem

Skitkul spel ju. Köpte det idag och har kommit en bit och fastnat och hoppas jag kan få lite hjälp.

Jag håller på att rymma och har hittat en "ny robot" som skjuter missiler och har blått lasersikte. Kom precis förbi den och har hittat ett hål i väggen man ska ta sig igenom men det är trångt och inga bra lägen att använda portals. Har försökt skjuta genom hålet för att komma till andra sidan men finns ingenstans att träffa.

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Skitkul spel ju. Köpte det idag och har kommit en bit och fastnat och hoppas jag kan få lite hjälp.

Jag håller på att rymma och har hittat en "ny robot" som skjuter missiler och har blått lasersikte. Kom precis förbi den och har hittat ett hål i väggen man ska ta sig igenom men det är trångt och inga bra lägen att använda portals. Har försökt skjuta genom hålet för att komma till andra sidan men finns ingenstans att träffa.

Dold text

Har du alltså kommit igenom glasrutorna och upp i den lilla ventilationstrumman?
Om inte så behöver du en kub från röret i taket som du får fram genom att få roboten skjuta en missil i en portal som spränger hål i röret.
Väll i ventilations trumman skall du skjuta förbi (genom rotorbladen) fläkten och gå vidare.

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll

Har du alltså kommit igenom glasrutorna och upp i den lilla ventilationstrumman?
Om inte så behöver du en kub från röret i taket som du får fram genom att få roboten skjuta en missil i en portal som spränger hål i röret.
Väll i ventilations trumman skall du skjuta förbi (genom rotorbladen) fläkten och gå vidare.

Dold text

Eller så kan du ta upp t.ex. en stol från rummet med roboten och föra över den till trumman, ställ dig på den och skut en portal igenom lilla öppningen och tja på så vis komma förbi stället

Dold text
Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Lirade precis en custom map som iallafall jag gillade, lagom stor och inte alltför klurig såhär på kvällskvisten.
Länk om någon vill ptova, http://halflife2.filefront.com/file/Portal_Facility_Map;83668

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Har precis börjat spela Portal och kan inte säga någonting annat än att jag är glatt överraskad. Trevligt med nytänkande i datorspels-branchen!

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Inaktiv

Bern lite segt när man dör bara då de inte fanns ngn autosave funktion på den =(

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll

Har du alltså kommit igenom glasrutorna och upp i den lilla ventilationstrumman?
Om inte så behöver du en kub från röret i taket som du får fram genom att få roboten skjuta en missil i en portal som spränger hål i röret.
Väll i ventilations trumman skall du skjuta förbi (genom rotorbladen) fläkten och gå vidare.

Dold text

Tack så mycket! Får göra det imorgon.. nu måste jag sova

Permalänk
Medlem

Episode One var ju ingen höjdare... frågan är hur Episode 2 är, värt att prova eller är det som jag tror, ett urvattnat half-life 2.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Episode One var ju ingen höjdare... frågan är hur Episode 2 är, värt att prova eller är det som jag tror, ett urvattnat half-life 2.

Episode One var bra, inte lika bra som hl2 men dock bra. Episode two är in my opinion den bästa i hela hl (åtminstånde hl2) serien

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Nu håller jag mig inte inom trådämnet, det är jag medveten om. Men Episode One hade ju inget direkt nytt, samma modeller, samma vapen etc.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Nu håller jag mig inte inom trådämnet, det är jag medveten om. Men Episode One hade ju inget direkt nytt, samma modeller, samma vapen etc.

Nej fast det var ju, precis som alla episoder, en fortsättning på hl2. När dom gör episodes ligger tyngden snarare på hur dom väver samman storyn etc, snarare än att göra tyngre grafik och fler vapen.

När HalfLife 3 kommer kan man däremot börja ställa krav på ny generations grafik, vapen etc

*Edit*
Lite ontopic så verkar sdkn bara vara några dagar bort.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Bern lite segt när man dör bara då de inte fanns ngn autosave funktion på den =(

Det märkte jag faktiskt inte, har blivit van vid att använda F6.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Hedersmedlem

Skoj med bonusbanorna har kommit till testchamber 17 nu och fått min fruitcake Den var mumsig. testchamber 16 fick man ju faktiskt tänka efter lite för att klara. Tar längre tid att klara också.

Permalänk

SPOILERVARNING!

Jag har nog kört fast. Är på 19/19 långt efter att man är på väg in i elden. Sen har jag hållit på i evigheter att ta mig fram genom massa rör och annan bråte. Pelare som åker kors o tvärs genom olika rum, luftslussar, etc. Det börjar nästan kännas som jag springer i cirklar. Ska man följa de där röda sprejade pilarna? Jag befinner mig för närvarande i ett rum med 2, 3 gröna maskiner som ser ut som några generatorer. Jag kom in i rummet bakom en sådan där skjutande robot. Men jag ser ingen väg ut. På motsatt sida av rummet finns ett litet rum med supplies, spray på väggarna, men ingen väg vidare. Jag förstår om det är svårt att veta exakt var jag menar, men om något ändå minns så behöver jag lite hjälp. Kollade efter filmklipp på youtube men hittade inget som hjälpte.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
SPOILERVARNING!

Jag har nog kört fast. Är på 19/19 långt efter att man är på väg in i elden. Sen har jag hållit på i evigheter att ta mig fram genom massa rör och annan bråte. Pelare som åker kors o tvärs genom olika rum, luftslussar, etc. Det börjar nästan kännas som jag springer i cirklar. Ska man följa de där röda sprejade pilarna? Jag befinner mig för närvarande i ett rum med 2, 3 gröna maskiner som ser ut som några generatorer. Jag kom in i rummet bakom en sådan där skjutande robot. Men jag ser ingen väg ut. På motsatt sida av rummet finns ett litet rum med supplies, spray på väggarna, men ingen väg vidare. Jag förstår om det är svårt att veta exakt var jag menar, men om något ändå minns så behöver jag lite hjälp. Kollade efter filmklipp på youtube men hittade inget som hjälpte.

hmm, någon "sne" betongbit över någon dörr?

Permalänk
Inaktiv

jag spelade i cirka drygt 1 timme och körde lite smått fast på level 17. Mycket kort spel, men vad roligt det är!

Permalänk
Medlem

Nån som har tips på forum där det snackas om hur man löser banorna osv på olika sätt? Har lirat en del nu men man är ju lite fast i samma tankebanor och har sett lite clips osv på hur andra löser problemen och mer sådant vill jag ha

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Inaktiv

tyckte Portal var ett väldigt bra spel nytänkande skulle lungt ha kunnat spela ett par timmar till synd att det var så kort tog ju bara en 2-3t

Permalänk
Medlem

Är det slut när man kommit ur elden på sista banan? När rösten säger att man ska släppa vapnet och lägga sig på marken? Jag försökte släppa vapnet en stund men sedan antog jag att det hade buggat eller något...

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan

Är det slut när man kommit ur elden på sista banan? När rösten säger att man ska släppa vapnet och lägga sig på marken? Jag försökte släppa vapnet en stund men sedan antog jag att det hade buggat eller något...

Dold text

nej, fortsätt vidare

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Haha nej det är inte slutet, även om datorn troligtvis hade velat ha det på det viset kanse...

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
hmm, någon "sne" betongbit över någon dörr?

Japp! Du tänker nog på rätt rum, men det ordnade sig. Avslutade precis spelet och måste säga att det var väldigt bra.

Bra låt föresten till eftertexten.

ps. so the cake wasn´t a lie after all ds.

Permalänk

Skitkul spel men sitter fast, har kommit en bit efter elden men nu är jag fast.

http://pici.se/pictures/xfqiMpMzR.jpg

Över rören så är det två gångar en jag kom ifrån och en jag skulle till, precis när jag ställde mig på rören så öppnades dom och jag föll i och hittar ingenstans att ta mig upp. :/

Dold text
Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Inaktiv

Finns det fler custom banor att ladda ner

har klarat por_facility_v100 ge mig mer

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memphis

Skitkul spel men sitter fast, har kommit en bit efter elden men nu är jag fast.

http://pici.se/pictures/xfqiMpMzR.jpg

Över rören så är det två gångar en jag kom ifrån och en jag skulle till, precis när jag ställde mig på rören så öppnades dom och jag föll i och hittar ingenstans att ta mig upp. :/

Dold text

Det finns en kran som levererade en av autokanonerna, tryck upp den och hoppa upp i utrymmet ovanför.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memphis

Skitkul spel men sitter fast, har kommit en bit efter elden men nu är jag fast.

http://pici.se/pictures/xfqiMpMzR.jpg

Över rören så är det två gångar en jag kom ifrån och en jag skulle till, precis när jag ställde mig på rören så öppnades dom och jag föll i och hittar ingenstans att ta mig upp. :/

Dold text

Tror jag vet var du är. Men varnar även dig nu för spoiler. Har du ramlat ner och väggarna öppnat med turrets innuti? Är jag rätt? Kommer inte ihåg ifall det fanns någon väg ut genom ett av rummen som öppnades eller om man skulle hitta en glipa mellan rören att skjuta portal

Dold text
Permalänk

Kort spel dock. Tog max 3 timmar och klara.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Det finns en kran som levererade en av autokanonerna, tryck upp den och hoppa upp i utrymmet ovanför.

Tackar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu

Tror jag vet var du är. Men varnar även dig nu för spoiler. Har du ramlat ner och väggarna öppnat med turrets innuti? Är jag rätt? Kommer inte ihåg ifall det fanns någon väg ut genom ett av rummen som öppnades eller om man skulle hitta en glipa mellan rören att skjuta portal

Dold text

Helt rätt det var det rummet jag var i. Tog mig förbi och klarade det sen ^^.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.